Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
35 minutter siden, Atheena skrev:

Hvem er egentlig de kommentarene som spør hvor klærne er fra? De kommer så meget beleilig alltid. 

Bloggen er helt blottet for troverdighet for min del. Med tanke på historikken så er det naivt å tro at det ikke er en pågående kampanje på gang. 

Er så enig med deg, uansett om det kan være en blanding av folk som virkelig lurer/falske kommentarer.

For meg er denne bloggen helt blottet for troverdighet, tror ikke på noe av det de sier/gjør lenger. Mye pga uansett hva man diskuterer så er det noe "rusk". Og i stedet for å virkelig oppriktig skjerpe seg så skjuler de spor. Hva slags troverdighet gir det? Null, zero, nada... Uansett hvor mange millioner som lokket der fremme kunne jeg aldri drevet på sånn, og jeg tenker det må gjøre noe med ditt eget syn på rett/galt og i det hele tatt respekten for andre mennesker. Men nå har jeg kanskje spesielt lite til overs for løgn og uredelighet, jeg vet ikke...

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
37 minutter siden, Inocybe skrev:

Det er akkurat slik naivitet som du nå viser som har gjort at bedriften har kunnet holde på med sin uetiske vis i mange år. Er det noe vi virkelig har lært, er det å ikke stole på et eneste ord av hva bloggparet sier. De lyver og "gråsoner" seg ut av alle situasjoner og de (tror de) slipper av sted med det. 

Jeg er overhode ikke naiv, men det forsøket på å svartmale ekteparet Eriksen som en håndfull av dere holder på med, er jo bare påfallende. Hvis de driver så uetisk og lyver og alt det andre dere lirer av dere, så er det rart at bloggen fortsatt ligger på topplisten. Firmaet går så det suser, det har millioninntekter og bedrifter rundt omkring er interessert i annonsere/ sponse de. Det faller nok noen tung om brystet...Hun er dyktig i jobben sin og leverer et produkt som mange har glede av å titte innom hver dag. Det er noen mennesker som spekulerer til de grader her inne. Nå har r CBE et innlegg ute om sommertøy som hun ønsker å kjøpe fra HM for EGNE PENGER. Det er helt sikkert flere her inne som nå skal spekulerer om at det er reklame. Men, dere får holde på med det dere gjør....enten det er jobben eller hobbyen deres😀

Endret av Lin10
  • Liker 3
Gjest Hold the door
Skrevet
1 time siden, Lin10 skrev:

Ja, nettopp. Klær som hun selv har betalt for skal selvfølgelig ikke merkes. 

Det blir feil å si, for jo, hvis hun tjener på å vise de frem så skal det merkes.

Kjøper hun f. eks klær for egne penger og legger ut annonselenker så skal det merkes. Eller hvis hun "kjøper"/kjøper med bloggrabatt for egne penger, for så å vise det frem på bloggen, så skal det også merkes. 

Skrevet
2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Er så enig med deg, uansett om det kan være en blanding av folk som virkelig lurer/falske kommentarer.

For meg er denne bloggen helt blottet for troverdighet, tror ikke på noe av det de sier/gjør lenger. Mye pga uansett hva man diskuterer så er det noe "rusk". Og i stedet for å virkelig oppriktig skjerpe seg så skjuler de spor. Hva slags troverdighet gir det? Null, zero, nada... Uansett hvor mange millioner som lokket der fremme kunne jeg aldri drevet på sånn, og jeg tenker det må gjøre noe med ditt eget syn på rett/galt og i det hele tatt respekten for andre mennesker. Men nå har jeg kanskje spesielt lite til overs for løgn og uredelighet, jeg vet ikke...

Det er dette med den manglende respekten for andre mennesker som gjør meg så forbanna. Denne enorme arrogansen. De mener at de til og med er hevet over norsk lov. Like ille er det at de lever av å lure leserne sine som tror på det denne "venninna" anbefaler av sitt gode hjerte. Uetisk og umoralsk. Jeg skjønner jo at det er vanskelig for dem som har trodd på dette og nå får beviser for denne svindelen. De som har hyllet henne i kommentarfeltet. Det er vel derfor noen er her inne og er så ivrige etter å forsvare CBE mot "de slemme kritikerne". Ingen liker å innrømme å ha blitt lurt. 

• Liker 22
Skrevet
14 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg er overhode ikke naiv, men det forsøket på å svartmale ekteparet Eriksen som en håndfull av dere holder på med, er jo bare påfallende. Hvis de driver så uetisk og lyver og alt det andre dere lirer av dere, så er det rart at bloggen fortsatt ligger på topplisten. Firmaet går så det suser, det har millioninntekter og bedrifter rundt omkring er interessert i annonsere/ sponse de. Det faller nok noen tung om brystet...Hun er dyktig i jobben sin og leverer et produkt som mange har glede av å titte innom hver dag. Det er noen mennesker som spekulerer til de grader her inne. Nå har r CBE et innlegg ute om sommertøy som hun ønsker å kjøpe fra HM for EGNE PENGER. Det er helt sikkert flere her inne som nå skal spekulerer om at det er reklame. Men, dere får holde på med det dere gjør....enten det er jobben eller hobbyen deres😀

Hvem er "dere"? Jeg står bare inne for det jeg selv sier og er ikke noen homogen gruppe, takk. Spekulerer gjør jeg hverfall ikke. Alt dette er VELDIG godt dokumentert så de insinuasjonene kan du spare deg for. Misunnelig - er det virkelig den enste grunnen du kan komme på at noen skulle ønske å kritisere noen? Jeg kritiserer også Donald Trump og jeg er ikke misunnelig på han heller. Jeg tjener mer penger enn jeg har lyst på å bruke helt uten å selge familie og sjelen, lyve eller oppfordre til overforbruk eller kroppspress. Så jeg har det fint jeg :) 

Det et ikke flaut å innrømme at man er naiv og ikke har sett hvilken uetisk forkastelig virksomhet Treasures er :klem: Jeg har selv vært der for en del år tilbake da jeg (naivt ja) trodde på at mennesker flest hadde et ønske om å være ærlige og rettskafne.  Jeg var naiv da ja og jeg tørr innrømme det. At du ikke helt er der ennå hvor du tørr innrømme for deg selv og andre at du også blir lurt av en rosablogg er helt greit. Det kommer nok :klem:

• Liker 38
Gjest Zeitgeist
Skrevet
21 minutter siden, Lin10 skrev:

Til tross for den overveldende mengden informasjon om gjentatte lovbrudd, utstrakt bruk av photoshop, og omfattende kommentarjuks i såvel denne som tidligere tråder, så kan du vel ikke akkurat påstå at CBE er dyktig i jobben sin. Hvis det er noe CBE er dyktig på, så er det å vise gang på gang på gang at hun er i stand til å bryte lovverk, motsi seg selv, og blankt ut lyve leserne sine rett opp i ansiktet. 

I verste tilfelle kan lemfeldigheten CBE viser ovenfor markedsføringsloven resultere i at hun blir nødt til å legge ned bloggen. http://ndla.no/nb/node/108439?fag=52293 

Forøvrig er jeg ikke sikker på at det kan kalles svartmaling å vise til gjentatte (og bevisste) lovbrudd, da til og med regjeringen foreslår lovendringer for å styrke forbrukervernet. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/vil-sla-raskere-ned-pa-brudd-pa-markedsforingsloven/id2516120/

Gjest Atheena
Skrevet
26 minutter siden, Lin10 skrev:

Ja der har du kjernen. Ingen som betviler at firmaet går så det suser grunnet reklameinntektene. De er superdyktige på nettopp det, men for å kunne fortsette så må den genuint interesserte kjerneleseren tro på produktet de leverer. Annonsørene må få valuta for pengene slik at de fortsetter å bruke de og at de fortsetter å håve inn store avtaler med eks. Adax, Bianco, Gina Tricot, Freia osv. Derfor er det fordelaktig at det undermerkes i stor skala og at de opererer i gråsonen, på denne måten virker content marketing bedre og slik blir hun ikke beskyldt for å bare ha reklame på bloggen. Det er viktig å holde på narrativet og den "personlige dagboken". Derfor blandes personlig historie om amming og ammestol (produktplassering). 

Selvfølgelig er det kjedelig for CBE.no å bli avslørt med dokumentasjon på notorisk skjult produktplassering. Uten engasjementet her på KG tror jeg det ville vært ville vesten, disse trådene og forutgående rapporteringer til FO og har vært med på å holde de i ørene. 

Skrevet

We’ve seen that trust is the currency of influence and that consumers are looking for “trusted digital friends” to give them advice on what to buy and where to go. That’s why bloggers who offer such advice are influential—because consumers trust their guidance.

kilde: Her

According to data from a research study conducted by Research Now, nearly nine in 10 consumers (84%) make purchases after reading about a product or service on a blog. Among consumers between the ages of 18-34, blogs ranked as the most important source of information to make buying decisions. Among consumers between the ages of 35-54, blogs ranked as the second most important source behind friends, family, and colleagues. Even older consumers (55 and older) value blogs when making purchase decisions ranking them third in terms of importance behind friends, family, and colleagues and editorial articles.

Consumers are turning to blogs for specific reasons as they travel through the path to making a purchase. Nearly one in two (46%) use blogs for initial product investigation, and 43% use blogs for inspiration. One in three consumers (33%) use blogs to narrow down their purchase options while 30% use blogs to confirm their purchase choices. In other words, blogs play a role at every stop along the marketing and sales funnel.

Kilde:Her

Ja, man er naiv dersom man tror at man ikke blir påvirket og dersom man innbiller seg at "venninne-bloggere" som CBE ikke har et økonomisk motiv bak hvert eneste innlegg. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
3 timer siden, Lin10 skrev:

Hvis de driver så uetisk og lyver og alt det andre dere lirer av dere, så er det rart at bloggen fortsatt ligger på topplisten. 

Hadde Donald Trump  snakket usant eller opptrådd uetisk så hadde han ikke blitt president.  :ironi:

Poenget med å lyve og å opptre uetisk er jo fordi man klarer å tjene på det.  Da blir det veldig spesielt å snu det til at siden de tjener mye penger så er det rart om de lyver og opptrer uetisk. 

Finnes drøssevis av svindlere som har klart å lure mange over lang tid. Religion er et godt eksempel. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 38
Skrevet

Selvfølgelig var ikke all snakket om halvmaraton og blablabla et eget påfunn fordi hun "ville ha en ekstra utfordring"... Hun skal tjene seg søkkrik på det og har brukt god tid på å promotere løpet før selve annonsen kommer 👏🏻 

• Liker 24
Skrevet

Bøyer meg i hatten! Nå har bedriften klart å få treningen også betalt for!

Må innrømme at jeg har så naiv at jeg ikke så den komme.

• Liker 24
Skrevet

Sponset flaskevann, ja. Det er vel ikke lett å løpe med bare gratis vann fra springen. 

• Liker 32
Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)

Trist.

Endret av Sirkustjukk
Gjest Anne B
Skrevet
1 time siden, Auroraborealiset skrev:

Selvfølgelig var ikke all snakket om halvmaraton og blablabla et eget påfunn fordi hun "ville ha en ekstra utfordring"... Hun skal tjene seg søkkrik på det og har brukt god tid på å promotere løpet før selve annonsen kommer 👏🏻 

Oppfordrer alle til å ikke kjøpe Imsdal . Det er klart at hun gjør ikke dette gratis sånn som oss andre med ekte løpeglede.

Gjest Njuta
Skrevet

Jeg trodde oppriktig talt at jeg ikke var en naiv leser lenger, og at hun løp fordi hun hadde kun glede av det - ikke økonomisk gevinst. Men plutselig viste det seg at jeg var litt naiv allikevel. 

Alt er jo så kalkulert! Hun er slettet fra snap, og i tillegg mistet hun en som var inne på bloggen nå og da. 

Skrevet
6 timer siden, visningsnamn skrev:

Det blir feil å si, for jo, hvis hun tjener på å vise de frem så skal det merkes.

Kjøper hun f. eks klær for egne penger og legger ut annonselenker så skal det merkes. Eller hvis hun "kjøper"/kjøper med bloggrabatt for egne penger, for så å vise det frem på bloggen, så skal det også merkes. 

Hvis hun går i en butikk og kjøper en kjole for egne penger så skal det IKKE merkes som reklame. Legger hun ut annonselenker skal det selvfølgelig merkes med det. Det var noen her inne som mener hun skal merke et plagg hun har kjøpt for egne penger, fordi hun tidligere har hatt et samarbeid med den butikken som hun kjøpte klesplagget. Det skal hun selvfølgelig ikke. Det var mitt poeng. Ellers er vi enig. 

• Liker 2
Skrevet

Imsdal, ja. 🤣 Selvsagt skal hun ha betalt for å løpe. Heldigvis kjøper jeg ikke Imsdal (eller Farris som var favoritten hennes tidligere.)  Så kleint! 

• Liker 27
Skrevet
21 minutter siden, Lin10 skrev:

Hvis hun går i en butikk og kjøper en kjole for egne penger så skal det IKKE merkes som reklame. Legger hun ut annonselenker skal det selvfølgelig merkes med det. Det var noen her inne som mener hun skal merke et plagg hun har kjøpt for egne penger, fordi hun tidligere har hatt et samarbeid med den butikken som hun kjøpte klesplagget. Det skal hun selvfølgelig ikke. Det var mitt poeng. Ellers er vi enig. 

Hvordan kan man vite at det er kjøpt for egne penger? Samarbeidet med Gina har vært samtidig som gjeldende innlegg, det er spesielt om hun i samme periode kjøper et plagg derfra. Veldig snodig, rett og slett. Ikke umulig, men om man tar alt for god fisk, siden man faktisk tror på narrativet, så feel free. En blogg som selger innlegg for 50 000 og opp skriver ikke gratisreklame, det er brennsikkert. 

• Liker 21
Skrevet (endret)
2 timer siden, Auroraborealiset skrev:

Poeng til meg :nori: Jeg spådde allerede da første tanke om halvmaraton ble nevnt at dette var noe hun skulle tjene penger på. Kanskje jeg vinner en flaske Imsdal? :nordvesta:(Bommet på flaskevannet. Hadde tippet på at det var treningsopplegget eller klærne som var sponset, men men kan ikke ha rett hver gang heller). 

Spøk til side. Hadde oppriktig håpet på litt ekte løpeglede og treningsinspirasjon, men nå er det garantert tilbake til møllen så fort bena kan bære henne.  

Endret av Inocybe
Skrivefeil
  • Liker 28
Gjest SelinaKyle
Skrevet

Spørsmål: dersom CBE alltid hadde merket alt korrekt, mener dere at det da hadde vært greit at hun inntar denne venninne-rollen?

Det snakkes mye om hvor uetisk og umoralsk CBE er, så spørsmålet er om det (bl.a) er dette det bunner ut i? 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...