Keaton Skrevet 23. mai 2017 #33441 Skrevet 23. mai 2017 Tror bildene strekkes i lengderetningen, på en måte. Ser det godt her, tatt samme dag, sort-hvitt fra annens IG. https://imgur.com/a/3QL8m 9
Pipa Skrevet 23. mai 2017 #33442 Skrevet 23. mai 2017 Syntes bloggen var mye mer sjarmerende da de bodde i en liten leilighet i Oslo.. nå er alt så stort og flott! Selvfølgelig var hun den samme da, men hun klarte ikke å fremstille seg så ulikt fra resten av oss dødelige på den tiden. Nå er det bare for mye av absolutt alt. 6
Viking-girl Skrevet 23. mai 2017 #33443 Skrevet 23. mai 2017 24 minutter siden, Kollontaj skrev: Tror bildene strekkes i lengderetningen, på en måte. Ser det godt her, tatt samme dag, sort-hvitt fra annens IG. https://imgur.com/a/3QL8m Rart hun alltid har poser under øynene når andre vanlige folk tar bilder av henne. På de redigerte bildene har hun knapt en rynke. 21
Veslefrikk Skrevet 23. mai 2017 #33444 Skrevet 23. mai 2017 7 minutter siden, Pipa skrev: Syntes bloggen var mye mer sjarmerende da de bodde i en liten leilighet i Oslo.. nå er alt så stort og flott! Selvfølgelig var hun den samme da, men hun klarte ikke å fremstille seg så ulikt fra resten av oss dødelige på den tiden. Nå er det bare for mye av absolutt alt. Stort, ja! Men flott... det kan vel diskuteres. 6
Pipa Skrevet 23. mai 2017 #33445 Skrevet 23. mai 2017 Akkurat nå, Veslefrikk skrev: Stort, ja! Men flott... det kan vel diskuteres. Unnskyld... mente stort og "flott" 7
Veslefrikk Skrevet 23. mai 2017 #33446 Skrevet 23. mai 2017 Akkurat nå, Pipa skrev: Unnskyld... mente stort og "flott" Da er vi helt enige . 1
LilleSnupp Skrevet 23. mai 2017 #33447 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, Milio skrev: Idag er jeg en bitterfitte. Bitterfitte fordi en blogger velger å starte dagens blogginnlegg med "Hei tirsdag! For en dag! Sola skinner, fuglene kvitrer, det er snart juni – altså! Ingenting å klage på!", på en dag hvor resten av verden våkner til en nyhet som slår deg så hardt i magen at man blir uvel. Nei, det er ikke CBE sitt ansvar å trøste når det skjer forferdelige ting i verden, og det skjer forferdelige ting hver dag. Men likevel, en del av meg føler avsky når verden går uberørt videre, uten så mye som en liten stopp. En stopp hvor man kanskje kan lese gjennom første setning én gang til og spørre seg om det var idag man skulle bruke den. Kanskje er det urettferdig av meg å reagere, men dette hjelper ikke mitt syn på denne kyniske bloggen. 1000 ⬆️ for denne! 26
Gjest Ellii Skrevet 23. mai 2017 #33448 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, Kollontaj skrev: Er spørsmål om bildene er redigert i dagens innlegg, noe hun svarer benektende på. Hun er lik på andres bilder også, sies det. Vel, stemmer det? Til venstre er dagens bilde. De andre er av andre fotografer. https://imgur.com/a/L7eLv Edit: kommentaren var på gårdagens innlegg! Er ikke sikkert de regner filtre og endring av lys/kontraster osv redigering. Hvem vet?
BlendaSensitive Skrevet 23. mai 2017 #33449 Skrevet 23. mai 2017 57 minutter siden, Kollontaj skrev: Tror bildene strekkes i lengderetningen, på en måte. Ser det godt her, tatt samme dag, sort-hvitt fra annens IG. https://imgur.com/a/3QL8m På bildet til venstre i farge, så ser det ut som at distortion/noise er lagt over hele ansiktet. Og det bruker man stort sett gjøre når man vil kamuflere noe - for eksempel bilderedigering. Får heftig redigering gir en for glatt og utstrukket flate (som for eksempel på nesen og under øynene der man ser rester av dette), så da legger man noise på for å gjøre det mer troverdig. Virkeligheten er jo ikke plastik og ren overflate. Dette vet jeg da jeg jobber med bilder og datavisualiseringer. 19
Inocybe Skrevet 23. mai 2017 #33450 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, Oz- skrev: Fotballfruebloggen samarbeider med Gina Tricot, og på instagram er det flere innlegg de siste ukene som er merket med #ad og #ginamyway, eksempelvis dette. Derimot er det også innlegg hvor CBE har på seg plagg fra Gina Tricot, det er ikke oppgitt under innlegget, men blir svart når en leser spør hvor plagget er fra: eksempelvis her. Det er merkede reklameinnlegg for Gina Tricot både før og etter det umerkede innlegget. Nok et eksempel på hvordan de opererer i "gråsoner". #ad er IKKE en godkjent måte å merke reklame på. Reklamemerkingen SKAL være på norsk og det står tydelig forklart i FO veilederen til bloggere som jeg går ut i fra bloggparet har lest. At #ad ser mindre iøynefallende og påtrengende ut en #reklame er ikke noe norsk lov bryr seg om. #ginamyway er heller ikke innafor. Det er ikke åbenbart at ginamyway = reklame så der bommer Mrs. Driter I Loven igjen. Caroline Berg Eriksen. Jeg vet du følger med her inne for du brukte ikke lang til å på å følge opp med treningsinnlegg både da det ble bemerket du løp lite ute i våres og nå som det ble bemerket du ikke fulgte opp med innlegg om halvmaratonet. Så Caroline, nå er det på tide du følger opp like raskt med korrekt reklamemerking også. Pinlig at en voksen oppfører seg slik! 33
Luka_S Skrevet 23. mai 2017 #33451 Skrevet 23. mai 2017 35 minutter siden, BlendaSensitive skrev: På bildet til venstre i farge, så ser det ut som at distortion/noise er lagt over hele ansiktet. Og det bruker man stort sett gjøre når man vil kamuflere noe - for eksempel bilderedigering. Får heftig redigering gir en for glatt og utstrukket flate (som for eksempel på nesen og under øynene der man ser rester av dette), så da legger man noise på for å gjøre det mer troverdig. Virkeligheten er jo ikke plastik og ren overflate. Dette vet jeg da jeg jobber med bilder og datavisualiseringer. 5
Gjest I'm back Skrevet 23. mai 2017 #33452 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, Pipa skrev: Unnskyld... mente stort og "flott" Det er godt at sakligheten er på plass og at det er bedriften CBE som blir diskutert.
Gjest LinusMR Skrevet 23. mai 2017 #33453 Skrevet 23. mai 2017 (endret) 7 timer siden, Milio skrev: Idag er jeg en bitterfitte. Bitterfitte fordi en blogger velger å starte dagens blogginnlegg med "Hei tirsdag! For en dag! Sola skinner, fuglene kvitrer, det er snart juni – altså! Ingenting å klage på!", på en dag hvor resten av verden våkner til en nyhet som slår deg så hardt i magen at man blir uvel. Nei, det er ikke CBE sitt ansvar å trøste når det skjer forferdelige ting i verden, og det skjer forferdelige ting hver dag. Men likevel, en del av meg føler avsky når verden går uberørt videre, uten så mye som en liten stopp. En stopp hvor man kanskje kan lese gjennom første setning én gang til og spørre seg om det var idag man skulle bruke den. Kanskje er det urettferdig av meg å reagere, men dette hjelper ikke mitt syn på denne kyniske bloggen. Jeg kommenterte faktisk dette på innlegget. Kommentaren ble ikke godkjent. Endret 23. mai 2017 av LinusMR Ser nå at hun har svart, med begrunnelsen at hun ønsker å ha en lysbetont blogg, og at andre mediekanaler skriver om det. Litt rart siden hun skrev om både 22.juli og Paris i 2015, men hun tok i hvert fall til seg kritikken, så svaret var fint.
Shopgirl2014 Skrevet 23. mai 2017 #33454 Skrevet 23. mai 2017 20 timer siden, Amafalathiel skrev: i denne artikkelen kan du lese om en undersøkelse som er gjort om unge jenters evne til å gjenkjenne reklame i blogg: http://www.dagbladet.no/kultur/barn-ser-ikke-om-blogg-er-reklame/60185765 Artikkelen sier at barn mellom 8 og 12 år kan ha problemer med å forstå hva som er reklame, og at en kvalitativ studie av 10 jenter på 12 år synes bloggannonser er tvetydige, men at de ofte forsto hva som er reklame også. Er det jenter på 12 år (og under) som er målgruppen til Berg Eriksen?? Jeg lurer i så fall på hva de samme jentene, eller høyskolelektoren bak kronikken for den saks skyld, ville syntes om denne tråden. 2
Milio Skrevet 23. mai 2017 #33455 Skrevet 23. mai 2017 34 minutter siden, LinusMR skrev: Jeg kommenterte faktisk dette på innlegget. Kommentaren ble ikke godkjent. Sjokk. Ingen kommentarer som setter de i dårlig lys blir publisert. Forutenom deres egenproduserte, da. 21
Pipa Skrevet 23. mai 2017 #33456 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, I'm back skrev: Det er godt at sakligheten er på plass og at det er bedriften CBE som blir diskutert. Kom med noe mer saklig du, så kan vi godt diskutere det 19
Minipilla Skrevet 23. mai 2017 #33457 Skrevet 23. mai 2017 5 timer siden, Milio skrev: Idag er jeg en bitterfitte. Bitterfitte fordi en blogger velger å starte dagens blogginnlegg med "Hei tirsdag! For en dag! Sola skinner, fuglene kvitrer, det er snart juni – altså! Ingenting å klage på!", på en dag hvor resten av verden våkner til en nyhet som slår deg så hardt i magen at man blir uvel. Nei, det er ikke CBE sitt ansvar å trøste når det skjer forferdelige ting i verden, og det skjer forferdelige ting hver dag. Men likevel, en del av meg føler avsky når verden går uberørt videre, uten så mye som en liten stopp. En stopp hvor man kanskje kan lese gjennom første setning én gang til og spørre seg om det var idag man skulle bruke den. Kanskje er det urettferdig av meg å reagere, men dette hjelper ikke mitt syn på denne kyniske bloggen. Du er helten min. Punktum. 14
Attami Skrevet 23. mai 2017 #33458 Skrevet 23. mai 2017 3 timer siden, Inocybe skrev: #ad er IKKE en godkjent måte å merke reklame på. Reklamemerkingen SKAL være på norsk og det står tydelig forklart i FO veilederen til bloggere som jeg går ut i fra bloggparet har lest. At #ad ser mindre iøynefallende og påtrengende ut en #reklame er ikke noe norsk lov bryr seg om. #ginamyway er heller ikke innafor. Det er ikke åbenbart at ginamyway = reklame så der bommer Mrs. Driter I Loven igjen. Caroline Berg Eriksen. Jeg vet du følger med her inne for du brukte ikke lang til å på å følge opp med treningsinnlegg både da det ble bemerket du løp lite ute i våres og nå som det ble bemerket du ikke fulgte opp med innlegg om halvmaratonet. Så Caroline, nå er det på tide du følger opp like raskt med korrekt reklamemerking også. Pinlig at en voksen oppfører seg slik! Hva med den røde "P"en på noen av bildene? Er dette liksom produktplassering? 1
pøbelsara Skrevet 23. mai 2017 #33459 Skrevet 23. mai 2017 2 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Artikkelen sier at barn mellom 8 og 12 år kan ha problemer med å forstå hva som er reklame, og at en kvalitativ studie av 10 jenter på 12 år synes bloggannonser er tvetydige, men at de ofte forsto hva som er reklame også. Er det jenter på 12 år (og under) som er målgruppen til Berg Eriksen?? Jeg lurer i så fall på hva de samme jentene, eller høyskolelektoren bak kronikken for den saks skyld, ville syntes om denne tråden. Det må være ganske klinkende klart at det er adskillig mer kjøpesterke folk enn tolvåringer som går på den reklamen hennes - hvorfor ellers betaler ulike aktører millioner i året for at hun skal reklamere for produktene deres? Jeg har lest denne artikkelen og hørt et radioprogram (ett eller annet p2-program som omhandlet dette - og adskillig eldre jenter hadde også problemer med å identifisere forskjellen på reklame og ikke-reklame. Folk har mye mindre tillit til en annonse enn til en anbefaling fra noen de stoler på. Hovedbudskapet til Thomas Moen, United bloggers, er at bloggerne må samle leserne sine til litt kum-ba-yah rundt leirbålet. OG hvorfor lurer du på hva høyskolelektoren synes om denne tråden, egentlig? Jeg kjenner ganske mange medievitere og de er ikke akkurat nesegruse beundrere av rosabloggere. Det finnes endel mennesker som er genuint opptatt av etikk og redelighet. 23
Gjest Sirkustjukk Skrevet 23. mai 2017 #33460 Skrevet 23. mai 2017 5 minutter siden, Attami skrev: Hva med den røde "P"en på noen av bildene? Er dette liksom produktplassering? Nei, dette er lagrings-"knappen" til nettsiden Pinterest. Ingenting med reklame å gjøre.
Fremhevede innlegg