Gjest Asti Skrevet 23. mai 2017 #33421 Skrevet 23. mai 2017 (endret) 10 timer siden, Kattykitty skrev: Har fulgt med i denne tråden litt på siden. Og det er et par ting som slår meg. Jeg skal bare utdype én av dem. Gravatar ID er på ingen måte noen form for sikker identifikasjon. Gravatar ID baserer seg på e-post adressen som den som kommenterer legger igjen. Så om to forskjellige brukere skriver inn samme e-post, vil samme Gravatar ID genereres. Det er naturlig å tro at LKE har brukt fiktive e-post adresser når han skrev sine falske kommentarer, og dette kan jo fint være fiktive e-poster som harikke @ mail.com, anonym @ anonym.no, 123 @ Mail.com osv. Dette er jo adresser han helt sikkert ikke er alene om. At dere finner hets rettet mot CBE burde jo få en bjelle til å ringe, men det ser ut som man tar alt for god fisk så lenge det er negativt for CBE/LKE. Det gjør at hele denne tråden fremstår som useriøs, og mye av kritikken lite troverdig. Jeg forstår godt at de har stengt for muligheten til å sjekke Gravatar ID, spesielt siden det misbrukes i så stor grad som det gjøres her på forumet. Takk for presiseringen din vedr. Gravatar ID. Det stemmer det du skriver. Det jeg viste til f.eks. ved mamsi-kommentaren er at den har lik Gravatar som "Henrik, heads up fra en lege kommentaren", og sistnevnte hadde i sin tid adm-signatur, jfr. https://twitter.com/noranordbo/status/553296097742188545/photo/1 . Som det har blitt vist til har CBE/LKE i ettertid endret på denne signaturen/mailadressen, og man må anta at det har vært for å skjule spor. Vedr. lik Gravatar ID så vet vi ikke om mamsi-kommentaren er skrevet av LKE. Det jeg har vist til er kun fakta, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=150#comment-19789668 . Dvs. at mamsi-kommentaren og henrik-kommentaren på et tidspunkt hadde lik Gravatar. Hadde CBE/LKE vært mer åpne, og ikke endret for å skjule spor, ville ikke denne mistanken ha funnet sted. Ellers har vel de fleste kommentarene jeg har lagt ut hatt "adm-signatur", eller så har CBE/LKE på den tiden kommentarene ble lagt ut hatt samme Gravatar ID på sine "ekte kommentarer" som på de falske. Og det virker jo veldig merkelig om de to satt og signerte med tullemailadresser, når de svarte lesere. "Negativ" kommentar fra LKE rettet mot CBE var iallefall her - http://imgur.com/a/htO03 - signert av en med adm-tilgang , så hvilken bjelle som skal ringe får du nesten forklare litt bedre. Jeg mener at CBE/LKE kun har oppnådd en ting ved å stenge for muligheten til å sjekke Gravatar ID, samt endret i ettertid mailadresser, er at folk sitter og lurer på om LKE klarte å slutte, siden omfanget av kommentarjukset hans var så stort. Åpenhet og ærlighet bruker normalt sett å være det beste. Spesielt når tiltroen er svekket fra før. Endret 23. mai 2017 av Asti
Gjest Atheena Skrevet 23. mai 2017 #33422 Skrevet 23. mai 2017 Det er tydelig at det jobbes på spreng for å undergrave fakta her nå av typiske nye brukere som prøver å så tvil om Gravater ID. Sammen med forsøk på å avspore tråden med bruker debatt. Det er hakk i plata og det har foregått i åresvis. Disse innleggene har blitt møtt gang på gang med gode lange svar som også er underbygd med fakta, men det ser ikke til at det går inn. Det beste er å slutte å svare.
Rosenrød Skrevet 23. mai 2017 #33423 Skrevet 23. mai 2017 Dette er jo helt sykt! Hva feiler det egentlig paret LKE og CBE?? Skulle VIRKELIG ønske at noen fra media tok tak i dette her og fikk satt herr og fru løgn og bedrag skikkelig på plass! Fra nå av er i alle fall alle firmaer som samarbeider med dem boikottet for min del. 39
Frk. Holter Skrevet 23. mai 2017 #33424 Skrevet 23. mai 2017 @Asti i kommentaren du nevner opplever jeg det som at de trenger et påskudd for å komme med et poeng. Det er lettere å svare på en direkte henvendelse enn å bare fyre løs i generell retning. Litt som disse "det er så mange som spør"-innleggene. 14
Pizzapanda Skrevet 23. mai 2017 #33425 Skrevet 23. mai 2017 Flere møbler som ikke er merket som reklame 11
Gjest Anna Nas Skrevet 23. mai 2017 #33426 Skrevet 23. mai 2017 (endret) Helt klart at forventninger knyttet til genren er vesentlig, @Aricia. Følelsen av å delta i et sosialt fellesskap er også en viktig driver. At enkelte bloggere stenger kommentarfeltet er mer enn jeg forstår. Der er det jo virkelig personlig, og der etableres relasjoner og tillit som er gull verdt for businessen til både annonsører og bloggbedrift. Finn Skårderud forteller at hans yngre pasienter er voldsomt knyttet til "sin blogger", og tror på alt de sier. Det skader dem i en grad som gjør at de må holde seg helt borte fra Blogglandia mens de er i behandling hos ham. Selv om det ikke går like galt med flertallet, er det jo klart at å leve seg inn i en bloggpersonlighets liv, ofte på daglig basis og kanskje på toppen av det hele kommunikasjon med bloggpersonligheten i kommentarfelt, over tid påvirker på den ene eller andre måten. Jeg synes forresten ikke at påstander fra enkelte om at folk flest er så mye mer bevisste, rasjonelle og mindre lettpåvirkelige nå for tiden, holder helt mål, all den tid annonsører og sponsorer er massivt inne i blogglandskapet. Hadde ikke nok folk blitt påvirket på en eller flere måter, ville de jo ikke annonsert der. Mange av dem har resursser til å måle effekt av reklame. Det er ikke sånn at de slenger inn noen hundretusen eller mye mer, helt uten å vite hva de får for pengene. Edit: Når dét er sagt, må jeg legge til at jeg ikke er overbevist om at absolutt alle har positiv effekt av markedsføring via blogg. Det er mange grunner til at det også kan gå helt galt eller rett og slett bare ikke ha den helt store effekten. Jeg mistenker at spesielt en god del småbedrifter som sponser i vilden sky, ingen nevnt ingen glemt, ikke har reflektert særlig nøye over hva de kan forvente å få ut av ressursbruken. Endret 23. mai 2017 av Anna Nas Lagt til noen ekstra linjer mot slutten.
JJBU Skrevet 23. mai 2017 #33427 Skrevet 23. mai 2017 Ganske morsomt at noen her på tråden for noen få sider tilbake nevnte at det var blitt fryktelig stille rundt halvmaraton treningen til Hennes Kongelige Høyhet av sluntre unna reglerland, og i dag så blir plutselig halvmaraton trening nevnt i random innlegg! 😂😂😂 19
Veslefrikk Skrevet 23. mai 2017 #33428 Skrevet 23. mai 2017 28 minutter siden, JJBU skrev: Ganske morsomt at noen her på tråden for noen få sider tilbake nevnte at det var blitt fryktelig stille rundt halvmaraton treningen til Hennes Kongelige Høyhet av sluntre unna reglerland, og i dag så blir plutselig halvmaraton trening nevnt i random innlegg! 😂😂😂 Har jo til og med fått luft i hjulene på sykkelen nå 👍🏻😅. 15
Eidfrid Skrevet 23. mai 2017 #33429 Skrevet 23. mai 2017 2 timer siden, Pizzapanda skrev: Flere møbler som ikke er merket som reklame Sykkelen var vel også spons i fjor, men den trengs kanskje ikke merkes? 11
Gjest Sobril Skrevet 23. mai 2017 #33430 Skrevet 23. mai 2017 (endret) 4 minutter siden, Eidfrid skrev: Sykkelen var vel også spons i fjor, men den trengs kanskje ikke merkes? Ref tredje siste bilde hun har lagt ut på i insta, bedyrer hun at hun alltid merker reklame... ("om du sjekker kontoen min er alltid reklame tagget med reklame") Endret 23. mai 2017 av Sobril
Gjest Sirkustjukk Skrevet 23. mai 2017 #33431 Skrevet 23. mai 2017 18 minutter siden, Sobril skrev: Ref tredje siste bilde hun har lagt ut på i insta, bedyrer hun at hun alltid merker reklame... ("om du sjekker kontoen min er alltid reklame tagget med reklame") Snakk om være på hugget da🙄 "Trodde du var en som tror alt jeg gjør er reklame...frustrerende til tider...blabla". Selvinnsikten er på topp som vanlig🙄
Eidfrid Skrevet 23. mai 2017 #33432 Skrevet 23. mai 2017 36 minutter siden, Sobril skrev: Ref tredje siste bilde hun har lagt ut på i insta, bedyrer hun at hun alltid merker reklame... ("om du sjekker kontoen min er alltid reklame tagget med reklame") Ja, men da er det jo ikke noe problem da - heldigvis (Dette er et forsøk på ironi) 5
Gjest Sobril Skrevet 23. mai 2017 #33433 Skrevet 23. mai 2017 10 minutter siden, Eidfrid skrev: Ja, men da er det jo ikke noe problem da - heldigvis (Dette er et forsøk på ironi) Det er jo direkte løgn fra fruens side. Vi er ikke blinde, og ser hvor ofte annonser ikke merkes. Hvordan hun i det hele tatt TØR å påstå at hun alltid merker er for meg en gåte. Tror ikke jeg vet om noen andre som driver direkte løgn i så stor skala som fotballfrueparet.
Keaton Skrevet 23. mai 2017 #33434 Skrevet 23. mai 2017 (endret) Er spørsmål om bildene er redigert i dagens innlegg, noe hun svarer benektende på. Hun er lik på andres bilder også, sies det. Vel, stemmer det? Til venstre er dagens bilde. De andre er av andre fotografer. https://imgur.com/a/L7eLv Edit: kommentaren var på gårdagens innlegg! Endret 23. mai 2017 av Kollontaj 12
Oz- Skrevet 23. mai 2017 #33435 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, Sobril skrev: Ref tredje siste bilde hun har lagt ut på i insta, bedyrer hun at hun alltid merker reklame... ("om du sjekker kontoen min er alltid reklame tagget med reklame") Fotballfruebloggen samarbeider med Gina Tricot, og på instagram er det flere innlegg de siste ukene som er merket med #ad og #ginamyway, eksempelvis dette. Derimot er det også innlegg hvor CBE har på seg plagg fra Gina Tricot, det er ikke oppgitt under innlegget, men blir svart når en leser spør hvor plagget er fra: eksempelvis her. Det er merkede reklameinnlegg for Gina Tricot både før og etter det umerkede innlegget. Nok et eksempel på hvordan de opererer i "gråsoner". 15
Gjest Sirkustjukk Skrevet 23. mai 2017 #33436 Skrevet 23. mai 2017 4 minutter siden, Kollontaj skrev: Er spørsmål om bildene er redigert i dagens innlegg, noe hun svarer benektende på. Hun er lik på andres bilder også, sies det. Vel, stemmer det? Til venstre er dagens bilde. De andre er av andre fotografer. https://imgur.com/a/L7eLv Og så greit at denne LN/IN/ whatever ALLTID er på plass for å hamle opp med slike frekkaser😉
Populært innlegg Milio Skrevet 23. mai 2017 Populært innlegg #33437 Skrevet 23. mai 2017 (endret) Idag er jeg en bitterfitte. Bitterfitte fordi en blogger velger å starte dagens blogginnlegg med "Hei tirsdag! For en dag! Sola skinner, fuglene kvitrer, det er snart juni – altså! Ingenting å klage på!", på en dag hvor resten av verden våkner til en nyhet som slår deg så hardt i magen at man blir uvel. Nei, det er ikke CBE sitt ansvar å trøste når det skjer forferdelige ting i verden, og det skjer forferdelige ting hver dag. Men likevel, en del av meg føler avsky når verden går uberørt videre, uten så mye som en liten stopp. En stopp hvor man kanskje kan lese gjennom første setning én gang til og spørre seg om det var idag man skulle bruke den. Kanskje er det urettferdig av meg å reagere, men dette hjelper ikke mitt syn på denne kyniske bloggen. Endret 23. mai 2017 av Milio 121
Eidfrid Skrevet 23. mai 2017 #33438 Skrevet 23. mai 2017 Sminketrenden counturing (eller hvordan det skrives) var jo veeeeldig populær en stund. Jeg tenker det kan være noe? Der skal vel en del av sminken gjøres ved nesa, noe som resulterer i at ansiktstrekkene fremheves/endres. 4
Gjest xx girl xx Skrevet 23. mai 2017 #33439 Skrevet 23. mai 2017 43 minutter siden, Kollontaj skrev: Er spørsmål om bildene er redigert i dagens innlegg, noe hun svarer benektende på. Hun er lik på andres bilder også, sies det. Vel, stemmer det? Til venstre er dagens bilde. De andre er av andre fotografer. https://imgur.com/a/L7eLv Edit: kommentaren var på gårdagens innlegg! Hakepartiet er rundere på bildet til venstre. På de to andre bildene er halepartiet helt annerledes og mye mer markert.
Gjest xx girl xx Skrevet 23. mai 2017 #33440 Skrevet 23. mai 2017 35 minutter siden, Milio skrev: Idag er jeg en bitterfitte. Bitterfitte fordi en blogger velger å starte dagens blogginnlegg med "Hei tirsdag! For en dag! Sola skinner, fuglene kvitrer, det er snart juni – altså! Ingenting å klage på!", på en dag hvor resten av verden våkner til en nyhet som slår deg så hardt i magen at man blir uvel. Nei, det er ikke CBE sitt ansvar å trøste når det skjer forferdelige ting i verden, og det skjer forferdelige ting hver dag. Men alikevel, en del av meg føler avsky når verden går uberørt videre, uten så mye som en liten stopp. En stopp hvor man kanskje kan lese gjennom første setning én gang til og spørre seg om det var idag man skulle bruke den. Kanskje er det urettferdig av meg å reagere, men dette hjelper ikke mitt syn på denne kyniske bloggen. Jeg er helt enig med deg! Jeg leser ikke bloggen hennes. Har fått nok av CBE og LK. Men dette var upassende. Hun kunne F. Eks skrevet at det såg ut til å bli en fin dag. Men hennes tanker går til de omkomne og pårørende.
Fremhevede innlegg