Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest I'm back
Skrevet
1 minutt siden, Eidfrid skrev:

Adax kan jeg skjønne at ikke har såå mange bilder. De har jo mye fint hele tiden slik at en norsk blogger kanskje ikke kjøres helt til topps. Jeg vet ikke. Ville likevel tenkt at bloggeren selv ville pushet dette litt mer. 

Jeg regner med at Adax har betalt en god slump penger for å bruke navnet til CBE, så da er det jo rart om de ikke vil fremme den nye kolleksjonen av redsel for å begrave de andre produktene? 

Hun sa jo at de andre modellene skulle komme etterhvert? Men alt er jo relativt, og hun har kanskje hatt andre ting å fylle bloggen med i det siste. Det skjer jo litt av hvert rundt de. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har de sikkert, i likhet med alle veskene de produserer og designere deinngår samarbeid med. Jeg vet ikke hvordan Adax jobber, men regner med de kanskje kjører flere kolleksjoner samtidig? Om de da har 2-3 stk som kommer på våren så må de jo balansere eksponeringen av disse. Dermed synes jeg ikke det er så rart at instagramkontoen deres ikke flyter over av bilder av CBEs kolleksjon.

Selvfølgelig skjer det mye og 17.mai er jo også et tema som fortjener masse plass. Jeg bare tenker at om det hadde vært meg ville jeg gledet meg til å vise fram veskene. Ikke ventet i flere uker og deretter skrevet noe. Men jeg er veldig nysgjerrig og det kan jo ha noe med saken å gjøre :)

Endret av Eidfrid
  • Liker 1
Gjest I'm back
Skrevet
3 minutter siden, Eidfrid skrev:

Det har de sikkert, i likhet med alle veskene de produserer og designere deinngår samarbeid med. Jeg vet ikke hvordan Adax jobber, men regner med de kanskje kjører flere kolleksjoner samtidig? Om de da har 2-3 stk som kommer på våren så må de jo balansere eksponeringen av disse. Dermed synes jeg ikke det er så rart at instagramkontoen deres ikke flyter over av bilder av CBEs kolleksjon.

Selvfølgelig skjer det mye og 17.mai er jo også et tema som fortjener masse plass. Jeg bare tenker at om det hadde vært meg ville jeg gledet meg til å vise fram veskene. Ikke ventet i flere uker og deretter skrevet noe. Men jeg er veldig nysgjerrig og det kan jo ha noe med saken å gjøre :)

Jeg er enig med deg, altså, jeg prøvde bare å tenke høyt over hva grunnen kan være. Jeg holder ikke pusten av spenning selv da det ikke var min stil i vesker, men det er jo rart at det trekker sånn ut. 

Skrevet

Det kan jo hende CBE ikke har hatt noe med design å gjøre, kun solgt navn.

Skrevet (endret)

Mulig de venter litt med flere vesker for responsen både på insta og bloggen var veldig lunken. Få likes, nesten ingen kommentarer. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 10
Gjest I'm back
Skrevet
5 minutter siden, Regn skrev:

Det kan jo hende CBE ikke har hatt noe med design å gjøre, kun solgt navn.

Hun har nok vært en del av prosessen med at hun har fortalt hva hun liker og hva som er viktig for henne, men før jeg får bevis tror jeg ikke at hun har designet dem fra scratch.

Det jeg syns er veldig rart er at det vises så lite fra selve prosessen, uansett hvor delaktig hun har vært. Det gjelder både sko, vesker og is. Skulle tro at det kunne vært materiale for mange innlegg. 

Skrevet
1 minutt siden, I'm back skrev:

Hun har nok vært en del av prosessen med at hun har fortalt hva hun liker og hva som er viktig for henne, men før jeg får bevis tror jeg ikke at hun har designet dem fra scratch.

Det jeg syns er veldig rart er at det vises så lite fra selve prosessen, uansett hvor delaktig hun har vært. Det gjelder både sko, vesker og is. Skulle tro at det kunne vært materiale for mange innlegg. 

Kan være. Hun er faktisk droppet fra isen da. Bare Phil de bruker for ny smak. :)

Skrevet

Alt handler jo om penger. Hadde vært interessant å se hva CBE skal ha for omtale på bloggen. En annonselink koster ditt, et helt innlegg med omtale koster datt. For jeg kan tenke meg at når Adax ikke har blitt omtalt mer på bloggen -selv om leserne synes det er interessant å få vite mer om designprosessen og produksjonen, så er det rett og slett fordi Adax ikke har betalt for det. Og ikke så mye som et Instagrambilde er gratis. 

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, Meadow skrev:

Alt handler jo om penger. Hadde vært interessant å se hva CBE skal ha for omtale på bloggen. En annonselink koster ditt, et helt innlegg med omtale koster datt. For jeg kan tenke meg at når Adax ikke har blitt omtalt mer på bloggen -selv om leserne synes det er interessant å få vite mer om designprosessen og produksjonen, så er det rett og slett fordi Adax ikke har betalt for det. Og ikke så mye som et Instagrambilde er gratis. 

vi vet fra tidligere at CBE får provisjon av hver solgte veske, så det vil nok lønne seg for henne å omtale dem. Hun må finne en balanse mellom massiv profilering av veskene kontra balanse på bloggen. Tidligere har hun fått masse klager fra leserne om at bloggen ble kjedelig når de fleste innleggene handlet om vesker eller veske-events. Det vi ser nå er at veskene opptrer litt under radaren i nesten hvert eneste innlegg. Det kommer helt sikkert et lass med veskeinnlegg, men hun prøver vel å spre dem for maksimum effekt + unngå at leserne kjeder seg

• Liker 11
Skrevet
46 minutter siden, Kollontaj skrev:

Mulig de venter litt med flere vesker for responsen både på insta og bloggen var veldig lunken. Få likes, nesten ingen kommentarer. 

Det er jo gjennomgående at det er få kommentarer, i hvertfall på bloggen. På vanlige innlegg snitter hun 30-40 kommentarer, mens hun av og til glimter til med 100+ (som med innlegget om valg av skapknotter til master bedroom..). Enten er det veldig lite repons hun får om dagen eller så er det heftig filtrering av kommentarfeltet. 

Jeg visste ikke at hun fikk provisjon per veske, men det er jo veldig logisk nå som du sier det @Amafalathiel.  

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hun har lagt seg til en vane med å stille spørsmål til leseren slik at flere skal svare. Akkurat som om hun bryr seg med hvilke knotter Gunn på Hamar synes er fine. Enda mer bruk av DU i teksten, feks noe ala "men du, litt salt på er også godt", mye mindre bruk av DERE som er mer upersonlig. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 23
Gjest I'm back
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Hun har lagt seg til en vane med å stille spørsmål til leseren slik at flere skal svare. Akkurat som hun bryr seg med hvilke knotter Gunn på Hamar synes er fine. Enda mer bruk av DU i teksten, feks noe ala "men du, litt salt på er også godt", mye mindre bruk av DERE som er mer upersonlig. 

Det er jo bare godt bloggervett. Hun lever av klikk, ergo gjør hun det som trengs. Som selgere flest. 

Skrevet
21 minutter siden, Meadow skrev:

Du er nok inne på noe. Så lenge Adax ikke betaler for "se designprosessen"-innlegg så blir det heller ingen. CBE gir ikke noe gratis. Det som undrer meg er at CBE ikke tar det opp av seg selv. I og med hun tjener litt per solgte veske må omtale da være bra og det er mange som hadde synes prosessen før ferdig kolleksjon hadde vært spennende å lese om. Ut fra det er det fort gjort å tenke at hun ikke har en dritt med prosessen å gjøre ut over navnet sitt. Dumt. Jeg hadde ellers gjerne lest om prosessen. Så lenge CBE da ikke omtaler seg selv som designer da - det er en hån mot designere. 

Angående kvaliteten til Adaxvesker som ble spurt om før så syns jeg den er bra. Jeg har flere Adaxprodukter i skapet og jeg liker dem godt (jeg har nok litt tantete veskesmak :tongue: ). Men jeg kommer ikke til å kjøpe noen fler vesker fra dem før de har avsluttet samarbeidet med CBE. Jeg hater uredelighet og vil ikke støtte åbenbare lovbrudd og eksponering av barn. Jeg overveide om jeg skulle ta Adax "inn i varmen" igjen nå som det var en stund siden forrige CBEsamarbeid, men nå har de jammen meg startet opp igjen og vi har allerede sett manglende reklamemerking. Glem det Adax. Så lenge dere driter i etikk og lovverk så kan dere glemme meg som kunde. Det fins heldigvis andre veskemerker om jeg skulle få lysten over meg. 

• Liker 25
Skrevet
5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun har lagt seg til en vane med å stille spørsmål til leseren slik at flere skal svare. Akkurat som om hun bryr seg med hvilke knotter Gunn på Hamar synes er fine. Enda mer bruk av DU i teksten, feks noe ala "men du, litt salt på er også godt", mye mindre bruk av DERE som er mer upersonlig. 

Det er en metode en lærer på bloggkurs for å få flere kommentarer og skape en personlig relasjon (Obs "personlig") Og ja det er en illusjon, men funker.

Skrevet
7 minutter siden, Regn skrev:

Det er en metode en lærer på bloggkurs for å få flere kommentarer og skape en personlig relasjon (Obs "personlig") Og ja det er en illusjon, men funker.

Jeg vet selvsagt det, ville bare opplyse at det har blitt adskillig mer av det i det siste, kanskje for å få opp antall kommentarer. 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Jeg vet selvsagt det, ville bare opplyse at det har blitt adskillig mer av det i det siste, kanskje for å få opp antall kommentarer. 

Ja, er nok sånn...

Gjest supernova_87
Skrevet
3 timer siden, I'm back skrev:

Fakta er jo at hun har større kommersiell suksess en noen gang. Hun blir hanket inn til å fronte kjente merker som Adax og Bianco, bl.a. Hun tjener mer enn noen gang og bedriften går bra nok til å lønne minst to personer på heltid. Bloggen er en suksess uansett hva brukere her inne ønsker å tro. 

At hun har komersiell suksess i form av at hun tjener mye penger og har mange samarbed er det vel ikke noen som motsier her inne? Det er ikke hennes suksess i form av lønn og det at hun har den mest populære bloggen i Norge vi diskuterer eller "krangler" på, det er måten hun gjør det på, og hvordan dette påvirker andre enn henne selv på negative måter. 

Igjen, jeg forstår bare ikke denne kritikken av å diskutere uetiske forhold ved en bedrift og et produkt. Liksom jeg hører ingen si "Nei, så frekke dere er som kritiserer HM for å bruke barnearbeid til å lage klær for seg! Har dere ikke bedre ting å ta dere til?". Handler dette om den lojaliteten folk føler med privatpersonen bak bedriften? Man skulle vel likevel tro at man så forskjell på hets og legitim kritikk om lovbrudd og juks. Jeg skjønner ikke dette her jeg. :bond: 

Skrevet
20 minutter siden, Inocybe skrev:

Det som undrer meg er at CBE ikke tar det opp av seg selv. I og med hun tjener litt per solgte veske må omtale da være bra og det er mange som hadde synes prosessen før ferdig kolleksjon hadde vært spennende å lese om. Ut fra det er det fort gjort å tenke at hun ikke har en dritt med prosessen å gjøre ut over navnet sitt. Dumt. Jeg hadde ellers gjerne lest om prosessen. Så lenge CBE da ikke omtaler seg selv som designer da - det er en hån mot designere. 

Tipper hun kun har sett på noen designutkast, og så har hun gitt veskene navn etter barna sine og venninner osv. Ellers har hun antakelig ingenting med prosessen. Caroline på besøk hos fabrikken i Kina, et innlegg jeg gjerne skulle lest! (Uten at jeg vet hvor Adax produserer varene sine, altså!). 

• Liker 10
Skrevet

Når folk blir personlig berørt av kritikken mot bloggen og bloggeierne, betyr det at de enten er personlig berørt eller at narrativet til bloggeierne med venninne-forholdet til leserne, vi mot dem (lesere og CBE mot kritikere), samlingen rundt leirbålet (T. Moens bilde på hvordan klistre blogger og lesere sammen) funker som fy. 

• Liker 30
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...