Mylian Skrevet 21. mai 2017 #33301 Skrevet 21. mai 2017 Ekteparet har jo forresten en ekte lege som en av sine omgangsvenner (ofte avbildet og navngitt på bloggen, så dette er ingen spekulasjon). Mon tro hva han synes om at LKE til stadighet har latt som om han var lege, især når de svarene han har gitt har vært helt hårreisende? 21
Gjest I'm back Skrevet 21. mai 2017 #33302 Skrevet 21. mai 2017 31 minutter siden, Mylian skrev: Lesertall har sunket, likedan har antallet følgere i ulike sosiale media gått ned. Det er nok veldig mange som ikke har godtatt ekteparets nedrige oppførsel. Fakta er jo at hun har større kommersiell suksess en noen gang. Hun blir hanket inn til å fronte kjente merker som Adax og Bianco, bl.a. Hun tjener mer enn noen gang og bedriften går bra nok til å lønne minst to personer på heltid. Bloggen er en suksess uansett hva brukere her inne ønsker å tro. Jeg tror at de aller fleste vet hva de får når de leser bloggen og veldig få lar seg provosere av gamle synder som letes frem med ujamne mellomrom.
Mylian Skrevet 21. mai 2017 #33303 Skrevet 21. mai 2017 1 minutt siden, I'm back skrev: Jeg tror at de aller fleste vet hva de får når de leser bloggen og veldig få lar seg provosere av gamle synder som letes frem med ujamne mellomrom. De fleste leserne er vel neppe klar over omfanget av oppførselen deres. At bloggen er en kommersiell suksess betyr ikke at det ikke er lov å kritisere den. 23
Gjest I'm back Skrevet 21. mai 2017 #33304 Skrevet 21. mai 2017 Jeg berømmer CBE for å ha kvittet seg med det ukledelige løshåret, hun ser så mye bedre ut med kun sitt eget. Det er jo tykt og flott, så skjønner ikke behovet for å henge på seg kunsthår, spesielt når det er så kort som nå. Jeg syns også at hun har tatt grep når det gjelder å eksponere barna på bloggen. Spesielt eldste blir mer skjermet ved å bli tatt bilde av slik at ansiktet ikke synes. Tommel opp.
Valetta Skrevet 21. mai 2017 #33305 Skrevet 21. mai 2017 44 minutter siden, Ultiva skrev: Jeg stusser også på hvordan bedriften kun kan få 2-4000 likes og knappe 10-15 kommentarer på instagrambildene sine når de oppgir enorme 352 000 følgere. Populariteten hos annonsørene er nok mye større enn hos den vanlige lesern. Hun har jo sin faste heiagjeng, men utover det så tror jeg faktisk ikke hun appellerer noe spesielt til almuen. Hun er blitt for virkelighetsfjern og upersonlig. 16
Gjest I'm back Skrevet 21. mai 2017 #33306 Skrevet 21. mai 2017 3 minutter siden, Valetta skrev: Populariteten hos annonsørene er nok mye større enn hos den vanlige lesern. Hun har jo sin faste heiagjeng, men utover det så tror jeg faktisk ikke hun appellerer noe spesielt til almuen. Hun er blitt for virkelighetsfjern og upersonlig. Annonsørene går vel ut fra antall følgere? Jeg tror at de aller fleste ikke helt har klart for seg hvem dama er. De leser litt om henne i aviser og på nettet og er kanskje innom bloggen iblant. Hun har bygget seg en merkevare som sporty og elegant og de fleste forbinder henne nok med begrepet rosablogger.
Inocybe Skrevet 21. mai 2017 #33307 Skrevet 21. mai 2017 2 minutter siden, Valetta skrev: Populariteten hos annonsørene er nok mye større enn hos den vanlige lesern. Hun har jo sin faste heiagjeng, men utover det så tror jeg faktisk ikke hun appellerer noe spesielt til almuen. Hun er blitt for virkelighetsfjern og upersonlig. Det er jeg også ganske sikker på. Annonsørene tror de er progressive og følger med tiden når de velger en slik blogger til å fronte produktet sitt. Det de ikke har fått med seg ennå er at tiden holde på å snu og uredelig og utroverdig snikreklamering hos en usympatisk blogger virker motsatt hos leserne. I hvert fall hos de leserne som er oppegående - og de er ofte også dem med kjøpekraften som er dem som annonsøren helst vil ha ta i. Bare les gjennom kommentarfeltet for Adaxsekken for nylig for eksempel. De som syns sekken er sååå nydelig og har lyst på den bemerker også at de ikke har råd til å kjøpe den. De som gjerne kan finde på å kjøpe en veske til 3-4000 kr velger ofte noe annet fordi de ikke vil assosieres med uredelighet, kropspress og eksponering av barn. Denne trenden vil bare bli tydeligere framover, men så lenge annonsørene ikke følger med i svingen og (naivt) stoler på hva Hr og Fru UredeligMarkedsføring og Managmentet deres Sleip AS sier så vil det fortsette en stund til slik. 22
Valetta Skrevet 21. mai 2017 #33308 Skrevet 21. mai 2017 At man følger henne vil ikke nødvendigvis si at man digger henne. Det viser jo antallet "likes" og kommentarer. Få tar seg bryet. Det sier mye om populariteten hos folket. Hun har 350tusen følgere på insta, og får gjennomsnittlig 1500-3000 likes på bildene sine. Når barna eksponeres er det selvfølgelig fler. Det er altså en ekstremt liten andel som i det hele tatt gidder å tappe på bildene hennes. 15
Gjest I'm back Skrevet 21. mai 2017 #33309 Skrevet 21. mai 2017 25 minutter siden, Kollontaj skrev: Du tar feil, rett og slett. Kikk et par sider bak i tråden og les alle de forfalskningene som Asti la ut i går. Det viser titalls kommentarer i løpet av kort tid og over flere år. Stygge kommentarer, kommentarer for å hisse opp kommentarfeltet, kommentarer for å vinne enhver diskusjon. Ingenting med å svare på hets å gjøre. LKE brukte kommentarfeltet til å styre leserene akkurat dit de ville: opptre som støttende lesere som kjeftet på andre lesere, vinne diskusjoner, hylle CBE og bloggen, utgi seg for diverse yrkestitler for å gi kredibilitet til bloggeren og av og til gå løs på seg selv for å kunne få sympati fra andre lesere. Jeg har lest noen av kommentarene og de er jo helt sprø, men det er jo så lenge siden? Blir ikke tråden mer aktuell om man tar for seg ting som kommer frem nå? Det blir liksom litt feil å ha samme runddansen med kommentarjuks og photoshopping igjen og igjen. Er det ikke ting å ta tak i i dagens blogging?
Mylian Skrevet 21. mai 2017 #33310 Skrevet 21. mai 2017 Akkurat nå, I'm back skrev: Jeg har lest noen av kommentarene og de er jo helt sprø, men det er jo så lenge siden? Blir ikke tråden mer aktuell om man tar for seg ting som kommer frem nå? Det blir liksom litt feil å ha samme runddansen med kommentarjuks og photoshopping igjen og igjen. Er det ikke ting å ta tak i i dagens blogging? Å eksponere barna sine daglig for å tjene penger er forkastelig. Dagsaktuelt nok for deg? 24
Gjest Asti Skrevet 21. mai 2017 #33311 Skrevet 21. mai 2017 (endret) Her er eneste kommentaren fra LKE om kommentarjukset: http://www.vg.no/rampelys/skrev-kommentarer-med-falske-navn-paa-konas-blogg/a/23372223/ Der skriver LKE bl.a. følgende; "VG har forelagt meg en rekke kommentarer de mener kan stamme fra meg. Noen av dem har jeg skrevet, noen har jeg ikke skrevet. Jeg er ikke interessert i å bruke den kommende uken på og diskutere hvem som kan krediteres meg og ikke." Er det å legge seg flat? Han ville jo ikke innrømme omfanget. Samtidig løy han om hva kommentarjukset handlet om. Å dokumentere omfanget og innholdet handlet om å forstå hvem som egentlig har vært det største nettrollet på den bloggen. Det er interessant å vite for vi ser i dag at kommentarfeltet bærer preg av "tonen" som ble brukt av LKE. Dvs de kan nok takke LKE for at enkelte i dag velger å være frekke på bloggen mot andre lesere. Endret 22. mai 2017 av Asti
Lin10 Skrevet 21. mai 2017 #33312 Skrevet 21. mai 2017 4 minutter siden, Asti skrev: Her er eneste kommentaren fra LKE om kommentarjukset: http://www.vg.no/rampelys/skrev-kommentarer-med-falske-navn-paa-konas-blogg/a/23372223/ Der skriver LKE bl.a. følgende; "VG har forelagt meg en rekke kommentarer de mener kan stamme fra meg. Noen av dem har jeg skrevet, noen har jeg ikke skrevet. Jeg er ikke interessert i å bruke den kommende uken på og diskutere hvem som kan krediteres meg og ikke." Er det å legge seg flat? Han ville jo ikke innrømme omfanget. Samtidig løy han om hva kommentarjukset handlet om. Tenk deg selv å bli tatt til de grader med buksene nede. Hva gjør man i en slik situasjon? Man beklager det man kan og går ikke dypere inn i det. Prøv å sett dere selv i hans situasjon, men går jo ikke ut i media og kommer med ALT man har skrevet og virkelig dissikerer det. Er det virkelig det man forventer? Han har helt sikkert hatt rådgiver i den situasjonen som har hjulpet han med hva han skal svare og håndtere det. Jeg skjønner at mange her inne ikke er fornøyd med hvordan han håndterte saken, men hvor lenge skal man være skuffet og irritert. Vi mennesker gjør feil her i livet. Se heller hva på det positive han gjør. Synes han tar fantastiske bilder, som hever bloggen til et høyere nivå enn andre blogger. Virker som en snill og dedikert ektemann og far. Jeg tror virkelig at han har lært av sine feil. 4
Emilie112 Skrevet 21. mai 2017 #33313 Skrevet 21. mai 2017 10 timer siden, Synne_V skrev: Lynsjemobben er i gang igjen. Dette er fra 2012, 2013. Det er 4 og 5 år(!) siden. Saken har vært i media, kommentarene ble linket til her, sikkert rundt 400 sider her, de har lagt seg flate. Dette er old news. Move on..., Eller er det virkelig så lite å etterforske nå at dere må grave flere år tilbake i tid og diskutere det som om det skulle vært aktuelt i dag? Skjønner at det klør i fingra, men kom igjen a. Å antyde at de driver slik i dag er intet annet enn spekulasjoner. Nå skinner virkelig nivået frem her. La seg flate ?? Kan du linke til det? Det har jeg nemeldig aldri sett. De indrømte det, det er riktig. Men å legge seg flat er noe helt annet. Å si at de aldri skal gjøre det igjen er heller ikke å legge seg flat. Å legge seg flat er heller ikke å gi skylden på leserene. Å leggge seg flat er å ta all skyld, på alle områder. 28
Populært innlegg Mylian Skrevet 21. mai 2017 Populært innlegg #33314 Skrevet 21. mai 2017 3 minutter siden, Lin10 skrev: Se heller hva på det positive han gjør. Synes han tar fantastiske bilder, som hever bloggen til et høyere nivå enn andre blogger. Virker som en snill og dedikert ektemann og far. Jeg tror virkelig at han har lært av sine feil. Hitler var vegetarianer og veldig glad i hunden sin, jeg synes det er viktig å fokusere på det positive han gjorde. Uten sammenligning forøvrig. 58
Aida_01 Skrevet 21. mai 2017 #33315 Skrevet 21. mai 2017 11 minutter siden, Lin10 skrev: Tenk deg selv å bli tatt til de grader med buksene nede. Hva gjør man i en slik situasjon? Man beklager det man kan og går ikke dypere inn i det. Prøv å sett dere selv i hans situasjon, men går jo ikke ut i media og kommer med ALT man har skrevet og virkelig dissikerer det. Er det virkelig det man forventer? Han har helt sikkert hatt rådgiver i den situasjonen som har hjulpet han med hva han skal svare og håndtere det. Jeg skjønner at mange her inne ikke er fornøyd med hvordan han håndterte saken, men hvor lenge skal man være skuffet og irritert. Vi mennesker gjør feil her i livet. Se heller hva på det positive han gjør. Synes han tar fantastiske bilder, som hever bloggen til et høyere nivå enn andre blogger. Virker som en snill og dedikert ektemann og far. Jeg tror virkelig at han har lært av sine feil. Hvilken egenskaper LKE har på privaten er vel ikke relevant for denne diskusjonen? Når det gjelder bildene så er de av god kvalitet, når det gjelder Photoshop så er jeg ikke imponert. Men det er kanskje like greitt, så klarer de selv å dokumentere at bilder fremdeles blir redigert. Så jeg tenker derfor mitt om kommentarfeltet også. 16
Inocybe Skrevet 21. mai 2017 #33316 Skrevet 21. mai 2017 På 19.5.2017 den 17.54, Asti skrev: Etter kommentarjuksavsløringen i januar 2015 signerte noen den 11.03.15 med "mamsi" her http://www.carolinebergeriksen.no/2015/03/11/keeping-up-girls-night/#comment-246733. Denne kommentaren ble lagt inn med samme gravatar f7be6dbc39ae3c56790fbea8ea2b2104 som en av de "falske" kommentarene. Dvs legekommentaren "heads up fra lege" - https://imgur.com/a/HyvHU hadde en periode samme gravatar som "mamsi" - https://imgur.com/a/mKCSp . Kildekoden til legekommentaren viste tidligere at det var CBE/LKE som hadde signert: https://twitter.com/noranordbo/status/553296097742188545/photo/1 . Dvs. gravataren f7be6dbc39ae3c56790fbea8ea2b2104 = CBE/LKE Denne legekommentaren (med samme gravatar som "mamsikommentaren") ble hyppig omtalt her inne på KG under avsløringen: https://www.google.no/search?q=kvinneguiden+heads+up+lege&oq=kvinneguiden+&aqs=chrome.0.69i59j69i60l3j69i65l2.2851j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=kvinneguiden+heads+up+lege+site:forum.kvinneguiden.no Bloggeren har dessverre fjernet muligheten til å sjekke gravatar e.l.. Vi har derfor kun deres ord om at de sluttet. @I'm back og @Lin10 Den øverste kommentaren her viser jo at han/de nettopp IKKE stoppet med kommentarjuksingen sin etter de ble tatt. 3 måneder etter de angivelig angret og "la seg flate" var det en ny slik falsk kommentar. Etter det ble muligheten for å se gravatarer stoppet så da kan ingen sjekke om de faktisk følger opp det de sa. Er vel ikke så rart at mange sliter med å stole på at CBE og LKE faktisk mener det når de sier de ikke skal skrive falske kommentarer mer? Samme så vi etter de grusomme post-partum-bildene. Under stormen i kjølvannet av første bilde sa CBE hun angret veldig på hun la det ut og at hun aldri hadde gjort det om hun hadde vist hvor mye kritikk hun fikk for det. Hva gjorde hun da etter fødsel 2? La ut et nytt slikt bilde. De folkene er virkelig ikke til å stole på og tar aldri til seg kritikk. Hvorfor skulle noen noen ganger stole på dem? De er jo beviselig løgnere begge to. 40
Eidfrid Skrevet 21. mai 2017 #33317 Skrevet 21. mai 2017 Er det lov å komme med nye tema, jeg er ny så hva som er lov og ikke er litt uklart enda? Jeg synes det er interessant at vi ikke har hørt noe mer om den "fantastiske nye veskekolleksjonen" hennes. Hun annonserte samarbeidet 9.mai, hadde en lanseringsfest og skrev om en sekk den 12.mai. Jeg ville trodd hun ville ønsket å vise de fram så fort og mye som mulig? Det skulle jo visstnok være 5-6 vesker i denne kolleksjonen, men kun 2 er solgt inn på bloggen. Nå kommer det sikkert et slikt innlegg i løpet av dagen, med min flaks, men jeg synes det er rart at noe så stort blir nedprioritert. 11
Aricia Skrevet 21. mai 2017 #33318 Skrevet 21. mai 2017 22 minutter siden, Lin10 skrev: Tenk deg selv å bli tatt til de grader med buksene nede. Hva gjør man i en slik situasjon? Man beklager det man kan og går ikke dypere inn i det. Prøv å sett dere selv i hans situasjon, men går jo ikke ut i media og kommer med ALT man har skrevet og virkelig dissikerer det. Er det virkelig det man forventer? Han har helt sikkert hatt rådgiver i den situasjonen som har hjulpet han med hva han skal svare og håndtere det. Jeg skjønner at mange her inne ikke er fornøyd med hvordan han håndterte saken, men hvor lenge skal man være skuffet og irritert. Vi mennesker gjør feil her i livet. Se heller hva på det positive han gjør. Synes han tar fantastiske bilder, som hever bloggen til et høyere nivå enn andre blogger. Virker som en snill og dedikert ektemann og far. Jeg tror virkelig at han har lært av sine feil. Vi er alle mennesker med følelser som gjør feil i jobbene våre. Men man må opptre profesjonelt likevel. Å vri seg unna med nye løgner er ikke profesjonelt. Man unnskylder heller ikke en medarbeider (i dette tilfeller en leder/bedriftseier) som gjør feil i jobben sin med at han er en god ektemann og far. Det er han sikkert, men det har ingenting med jobben å gjøre. Selv ikke når jobben består i å la seg iscenesette som en god ektemann og far, under sitt folkeregistrerte navn. Denne måten å bortforklare kritikk på minner om bloggernes egne strategi og retorikk, for øvrig. 29
BlendaSensitive Skrevet 21. mai 2017 #33319 Skrevet 21. mai 2017 1 minutt siden, Eidfrid skrev: Er det lov å komme med nye tema, jeg er ny så hva som er lov og ikke er litt uklart enda? Jeg synes det er interessant at vi ikke har hørt noe mer om den "fantastiske nye veskekolleksjonen" hennes. Hun annonserte samarbeidet 9.mai, hadde en lanseringsfest og skrev om en sekk den 12.mai. Jeg ville trodd hun ville ønsket å vise de fram så fort og mye som mulig? Det skulle jo visstnok være 5-6 vesker i denne kolleksjonen, men kun 2 er solgt inn på bloggen. Nå kommer det sikkert et slikt innlegg i løpet av dagen, med min flaks, men jeg synes det er rart at noe så stort blir nedprioritert. Samme på instagram. Rart at ikke profesjonelle og "nyskapende" ting ikke promoteres mer. På insta bare 2 bilder med veskekolleksjonen og lanseringen, og det var før 17. mai. Av de ti siste bildene er det 2 med barn og 2 med vesker. Adax ( https://www.instagram.com/adaxbags/ ) er det heller ikke mange bildene fra cbe.no sitt sambarbeid. 7
Eidfrid Skrevet 21. mai 2017 #33320 Skrevet 21. mai 2017 5 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Adax ( https://www.instagram.com/adaxbags/ ) er det heller ikke mange bildene fra cbe.no sitt sambarbeid. Adax kan jeg skjønne at ikke har såå mange bilder. De har jo mye fint hele tiden slik at en norsk blogger kanskje ikke kjøres helt til topps. Jeg vet ikke. Ville likevel tenkt at bloggeren selv ville pushet dette litt mer. 5
Fremhevede innlegg