Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Amafalathiel skrev:

her er en oppdatert liste som viser hva LKE/CBE egentlig mener om de søte leserne sine - alt dette har de sagt til folk under falsk navn:

- sement mellom ørene
- kromosomfeil
- ikke den skarpeste kniven i skuffen
- mentalt tilbakestående
- kommer ikke fra et møblert hjem
-
eier ikke oppdragelse (sic!)
- må være 12 år
- må være13 år, med kviser, slitt hår, og mindreverdighetskomplekser..
- Bedrevitere
- Lettere tilbakestående
- Rimelig korka

Anbefaler å ha denne lista i mente neste gang du ser CBE sutre over hvordan lesere ordlegger seg i kommentarfeltet

Wow, det er pinlig, samtidig så sier det dessverre veldig mye om disse (voksne?) menneskene som står bak bloggen. 

Hvem er egentlig nettroll og hvem mobber og hetser? 

• Liker 45
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Amafalathiel skrev:

her er en oppdatert liste som viser hva LKE/CBE egentlig mener om de søte leserne sine - alt dette har de sagt til folk under falsk navn:

- sement mellom ørene
- kromosomfeil
- ikke den skarpeste kniven i skuffen
- mentalt tilbakestående
- kommer ikke fra et møblert hjem
-
eier ikke oppdragelse (sic!)
- må være 12 år
- må være13 år, med kviser, slitt hår, og mindreverdighetskomplekser..
- Bedrevitere
- Lettere tilbakestående
- Rimelig korka

Anbefaler å ha denne lista i mente neste gang du ser CBE sutre over hvordan lesere ordlegger seg i kommentarfeltet

Men det er jo ikke de 'søte leserene' som får denne betegnelsen? Det er vel kritikerene som får passet påskrevet. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Hallepalle skrev:

Men det er jo ikke de 'søte leserene' som får denne betegnelsen? Det er vel kritikerene som får passet påskrevet. 

så du mener det er greitt å snakke slik til folk man ikke er enig med?

• Liker 21
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Var det ikke noe om timian også som fikk LKE/CBE til å bli vel raus i sin mindre flatterende personkarakteristikk av vedkommende? 

Gjest Loffeliten
Skrevet
4 minutter siden, Hallepalle skrev:

Mm kritikere som våger å hevde at CBE & co ikke lager perfekt løksuppe, for eksempel. Er jo HELT forståelig at fruen og altmuligmannen går bananas i eget kommentarfelt når de får sånne ufyselige kommentarer. :rolleyes: 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Var det ikke noe om timian også som fikk LKE/CBE til å bli vel raus i sin mindre flatterende personkarakteristikk av vedkommende? 

Tror du tenker på svaret til denne hetsende kommentaren fra nettrollet Lorang: http://postimg.org/image/jrpsfyzg7/full/. Gud forby at noen skal insinuere at timian og hvitløk setter bedre smak enn buljongterninger på oppskriftsonsdag. Da er det på sin plass at leseren får beskjed om at han/hun er "mentalt tilbakestående".

Endret av lenebu
  • Liker 43
Skrevet (endret)

.

Endret av lenebu
Dobbelpost
Skrevet

men er det ikke sant da? det er provoserende at hun føler seg bra og er som hun er.

Kom igjen da :D

innrøm det....

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Loffeliten skrev:

Mm kritikere som våger å hevde at CBE & co ikke lager perfekt løksuppe, for eksempel. Er jo HELT forståelig at fruen og altmuligmannen går bananas i eget kommentarfelt når de får sånne ufyselige kommentarer. :rolleyes: 

De viktige tingene i livet,  vet du... 

• Liker 10
Skrevet
31 minutter siden, Hallepalle skrev:

Kanskje lese litt i materialet selv? 

Å skrive nedsettende om feks K. Flatland kan knappes kalles påskriving av kritikernes pass, det er veldig langt unna. Les litt, så skjønner du tegninga. 

• Liker 19
Skrevet
8 minutter siden, Observer skrev:

De viktige tingene i livet,  vet du... 

jeg trodde CBE var fotballfruen jeg.

sunt med litt rullering på interesseobjekter.

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, Amafalathiel skrev:

så du mener det er greitt å snakke slik til folk man ikke er enig med?

Så du mener.... Den ultimate hersketeknikk.

Nei, det mener jeg ikke. Hvor ser du at jeg forsvarer det? Diskusjonsteknikken her inne er spesiell, må jeg si. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Hallepalle skrev:

Så du mener.... Den ultimate hersketeknikk.

Nei, det mener jeg ikke. Hvor ser du at jeg forsvarer det? Diskusjonsteknikken her inne er spesiell, må jeg si. 

Hva var det du prøvde å si da? 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Amafalathiel skrev:

Hva var det du prøvde å si da? 

Jeg 'prøvde' bare å si st det ikke er de positive kommentarene som får hets, natulig nok. 

Det var bare en generell kommentar, men her inne er man visst enten kun FOR eller kun MOT fruen og er man så frekk å stille kritiske spørsmål til kritikerene blir man lagt for hat og alt blir tydeligvis tatt opp i verste mening. 

For ordens skyld: Nei, jeg syns ikke det er greit å skjelle ut, under falske nick eller ikke, de som stiller kritiske spørsmål i bloggen. 

Men jeg syns heller ikke det vitner om sunn oppførsel å lagre og leite frem et utall av 'bevis' for noe som svært, svært få ser nytten av. 

To tanker på en gang, altså. Jepp, det går an. 

• Liker 3
Skrevet

Altså:

ugreit å skrive falske kommentarer og skjelle ut lesere

usunt å lete dem frem

🙃

• Liker 24
Skrevet

@Asti 👏👏👏 Dette er mye mer omfattende kommentarjuks enn det som var inntrykket i media den gang da. Enig med det mange sier her om at oppildningen i kommentarfeltet bidrar til et inntrykk av "hetsende" kommentarer i kommentarfeltet, og at cbe&co deretter kan skylde på nettroll og "stakkars, stakkars meg"-innlegg er bare helt uforståelig for meg. Og om jeg hadde vært bloggeieren hadde jeg vært dødsflau. 

• Liker 45
Skrevet (endret)

En omfattende og gjennomgående svindel i løpet av flere år som først ble stoppet da jukset ble avslørt, sier veldig mye om de etiske overveielsene bloggeierne har gjort, dvs mangelen på disse. LKE innrømte å ha skrevet noen av kommentarene, men kun fordi nettrollene tvang han til å forsvare sin kone. En ny løgn. Å lure på om de har fortsatt etterpå når de samtidig har stengt tilgangen til å sjekke det, er helt legitimt. Dette var ikke ungdommer som kunne falle for fristelsen å ta innersvingen på andre, LKE var 30 år i 2014. Har man ikke utviklet etisk vurderingsevne i den alderen, er det sikkert ikke for sent, men "mamsi-kommentaren" som kom tre måneder etter avsløringen, tyder på at de fortsatte å fabrikere kommentarer.

Endret av Kollontaj
  • Liker 37
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...