Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet
13 minutter siden, Hallepalle skrev:

Jeg er jo hverken overrasket eller sjokkert over omfanget, nei. Det var vel ingen som trodde at det kun var ved de tilfellene som kom frem den gang dette skjedde? Det er sjelden man blir tatt første gang man gjør noe shady. 

Det jeg derimot stadig blir overrasket over er hvor dedikerte flere av brukerene her inne er for noe som tross alt er et mini samfunnsproblem. Tenk hvor mye godt man kunne gjort med dette engasjementet på ting som virkelig betyr noe. 

Vi er vel bare rett og slett uenig om at det er et mini-samfunnsproblem. Nå er ikke CBE og hennes eskapader det jeg brenner mest for her i verden, og hva jeg og andre her inne virkelig brenner for og engasjerer oss i, vet jo du svært lite om. 

Jeg mener at det ikke er et mini-samfunnsproblem, jeg synes privatlivet til barn av bloggere er svært viktig, videre synes jeg lovlydighet er viktig, jeg tror det gjør noe med et samfunn at man har spesial-borgere som lever med spesial-regler, som kan gjøre som de vil uten at det får konsekvenser for dem. Videre synes jeg ikke kroppspress er en bagatell, mennesker dør hvert år av spiseforstyrrelser. Jeg kunne fortsatt, men vi får vel bare være enige om å være uenige. Det går an å ha flere baller i luften. Engasjementet mot bloggen til CBE tar ikke vekk fra engasjement man har på andre arenaer. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Clear
Skrevet
8 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Uten sammenligning forøvrig, men 2. Verdenskrig var over for over 70 år siden og det kommer stadig vekk ny informasjon som gjør at man må/bør se det man trodde var fakta i et nytt lys. 

Ut ifra tidligere observasjoner mistenker jeg at denne viktige presiseringen blir glatt ignorert. Plutselig kommer det et rasende innlegg om at du sammenligner bedriftens shady sider med andre verdenskrig. :fnise:

Skrevet (endret)

@Synne_V : Eh nei - ingen har da lagt seg flate, hverken Caroline eller Lars Kristian. Denne tidligere upubliserte dokumentasjonen understreker jo nettopp det.

LKE innrømmet å ha skrevet kommentarer under falske alias, men forsvarte seg samtidig med at det var fordi "nettrollene kom under huden på ham" og han ville beskytte sin hulde viv.

CBE bedyret å ha visst ingenting om dette, feks på Senkveld-intervjuet (som jeg så da det ble sendt direkte). 

Astis nye dokumentasjon viser imidlertid at LKE ikke bruker alias for å imøtegå stygge angrep fra haters, men for å vinne tåpelige diskusjoner om småting. Den indikerer også at CBE postet innlegg nesten samtidig med flere av disse falske kommentarene fra LKE, noe som gjør det vanskelig å kjøpe at hun ikke har ant noe om det.

Og sist men ikke minst: Grunnen til at det ikke finnes nyere eksempler, er som Asti forklarer at bloggeren nå har stengt muligheten til å sjekke kildekoder. Dermed kan man ikke vite om det framdeles postes falske kommentarer eller ikke. Hvis bloggeren hadde gjort kildekodene tilgjengelige igjen, kunne man det. OG: Dersom alt dette snusket faktisk ligger i fortiden, burde ikke en slik åpenhet være noe problem for henne. Snarere burde det jo være en stor fordel, og ikke så lite av en triumf i forhold til kritikken i denne tråden å kunne slå i bordet med dokumentasjon på at slikt ikke lenger skjer. Den som ikke har noe å skjule har alt å vinne på å spille med åpne kort, omdømmemessig og for egen vinning.

Endret av Aricia
  • Liker 46
Skrevet

Hva skjedde med løpeprogrammet hun var så ivrig med å fortelle om og vise fram? 

• Liker 7
Skrevet

Kjenner ikke til noe løpeprogram, men her om dagen skrev hun at hun hadde løpt en mil, så kanskje det er det du sikter til. 

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Det er en ting jeg ikke helt forstår, og kanskje det ikke passer i denne tråden, men nå var det spesielt knyttet opp mot denne tråden da, så jeg tar det her, så får dere heller arrestere meg. 

Jeg forstår ikke hvorfor det at vi diskuterer brudd på markedsføringsloven, eller som per nå, at vi diskuterer/kritiserer omfattende kommentarjuks er et problem for "kritikerene av kritikerne". Jeg ville trodd at det man reagerte på (som jeg også reagerer på) er de som hetser og kritiserer kropp, utseende, og personlige prioriteringer. Jeg skjønner at noen reagerer når man skriver side opp og side ned om hvilke klær man velger å bruke, eller andre valg bloggerne gjør for livet sitt som ikke direkte handler om forbruker eller går utover tredjeparter.

Jeg kan til en viss grad forstå kritikk av denne tråden som går på at man "studerer bilder/tekst med lupe for å finne feil". Men jeg forstår ikke helt at dette med å diskutere inngående og bruke tid på å finne bevis for kommentarjuks liksom skal være galt? Jeg forstår ikke at noen synes det er nesten mobbing å kritisere en bedrift for uetisk oppførsel som dette, eller til og med når det er snakk om brudd på markedsføringsloven og diskutering rundt dette. Hvorfor kritiserer noen oss for det? Jeg forstår faktisk ikke helt at noen kan provoseres sånn, eller kalle oss for lynsjemobb fordi man debatterer dette med kommentarjuks, selv om det er noe som er diskutert før, og selv om det er noe som skjedde for flere år siden. Tråden heter til og med debatt rundt CBE sin virksomhet, og i den grad dette ikke er noe som er "løst" så er det jo absolutt fremdeles aktuelt (for ikke å snakke om interessant) til tross for å ha vært diskutert før. 

Jeg klarer liksom ikke å se for meg noen annen yrkesgruppe som skulle forsvares på denne måten, hvis de gjorde uetiske valg, og brøt loven i jobben sin. Se for dere en hvilken som helst yrkesaktiv som gjør uetiske valg, og bryter lover/regler i jobben sin, en diskusjonstråd om det på KG og så får de som vil debattere dette når det kommer nye bevis i saken kritikk for å bry seg. Det handler litt om det jeg nevnte i et tidligere innlegg, om sanksjoner. Sosiale sanksjoner er helt normalt, og essensielt i et samfunn, men her blir man kritisert for å utøve en form for sosial kontroll, kritisert for å reagere på noe man ser på som uetisk og kritikkverdig, og jeg forstår det ikke helt. Når sosiale sanksjoner er tilstedeværende i alle andre deler av samfunnet, og yrkesgrupper hvorfor ikke når det gjelder bloggere? Uff, nå er jeg kanskje dum, eller naiv i alle fall, men jeg skjønner ikke at noen kan reagere på dette (skjønner de som ikke forstår at vi gidder da, men ikke de som reagerer på at vi "våger). 

Skrevet
56 minutter siden, Valetta skrev:

Vel, så sett i gang:)

Jeg er i full gang, ellers tusen takk. Jeg bruker vel max 15 min pr dag her inne, inkludert lesing av dagens innlegg hos den forferdelige bloggeren. 

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, Kollontaj skrev:

Vet du noe som helst om det du etterspør her? Vet du hva brukere her jobber med? Hvilke organsisasjoner vi er med i eller støtter? Engasjerte folk er gjerne engasjert i mye, er min erfaring. 😉

Nei, selvsagt gjør jeg ikke det, men om man i tillegg til all tiden enkelte bruker på å holde orden i printscreenarkivet sitt, og ikke minst lete frem sitater og bilder, bruker tid på annet frivillig arbeid kan de hverken ha jobb eller familie. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hallepalle skrev:

Nei, selvsagt gjør jeg ikke det, men om man i tillegg til all tiden enkelte bruker på å holde orden i printscreenarkivet sitt, og ikke minst lete frem sitater og bilder, bruker tid på annet frivillig arbeid kan de hverken ha jobb eller familie. 

Mulig de kanskje er litt mer drevne med data enn du er?

• Liker 38
Skrevet
53 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Hvis problemstillingene som CBEs blogg har reist i løpet av årene, er et minisamfunnsproblem, som vi kaster bort verdifull tid på, så må jeg spørre hva dimensjonene er på det samfunnsproblemet som du selv kaster bort tiden din på? For det at en håndfull fremmede personer kaster bort tiden sin på å diskutere noe som ikke interesserer deg - hvorfor kaster du vekk den verdifulle tiden din på å bry deg om en slik bagatell?! Det er ikke engang et minisamfunnsproblem, det er bare et hår i suppa for deg. Har du ikke noe bedre å bruke kreftene på?

Haha, joda, det er ikke mye tid jeg bruker her inne. Jeg skumleser gjerne etter at jeg har lest nettaviser og blogger jeg følger. Men så er det så gøy å trekke i "dere" avogtil. Og i dag har jeg vært hjemme med sykt barn som stort sett sover, og er ikke helt i form selv, så da har jeg provosert litt, med super respons 😂

Nå er det natta og dere skal få fortsette i fred for meg 😘 takk for god underholdning. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
29 minutter siden, Hallepalle skrev:

Endret av Kollontaj
Ikke svare trolling
  • Liker 9
Skrevet
1 time siden, Ultiva skrev:

Så enten har CBE vært delaktig i kommentarjukset, eller så har LKE gjentatte ganger utgitt seg for å være CBE i kommentarfeltet. 

Det er min teori ut fra oversikten jeg har fått, men de eneste som vet hva som har skjedd er de to, og den sannheten deler de nok ikke med noen. :) 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Hva skjedde med løpeprogrammet hun var så ivrig med å fortelle om og vise fram? 

Lurte her om dagen på det samme (jeg elsker å løpe). Hun hadde jo utførlig plan og startet opp i forbindelse med halvmaratonet hun skal løpe i september (tror jeg det var). Siden har jeg ikke sett noe til det. Hadde håpet på litt mer inspirerende treningsinspo framover enn bilder av en pulsklokke, men der tok jeg helt feil ja. Treningsinspirasjonen på den bloggen er fortsatt totalt fraværende. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke at man i 2017 skal legge ut en haug med " bevis" på at LK drev å svarte med falske navn inne på bloggen til fruen. Dette ble han tatt for og det har han beklaget. Det var selvfølgelig helt ille det han gjorde, og han prøvde å komme med en forklaring på dette. Når man vet at toppbloggere daglig får kritikk og hets fra lesere og tror jeg virkelig det gjor noe med deg. Noen stenger kommentarfeltet, mens andre lar noen gjøre jobben med å se gjennom kommentarerne før de blir publisert. Han har forklart at kommentarer har gjort at de har kommet " under huden" på han, og dermed har han hatt et ønske om å ta igjen. Vi kan alle gjøre feil her i livet. Det å blir tatt for noe sånt må bare være pinlig og trist. Jeg tror virkelig de har lært noe av dette og at dette ikke skjer igjen. 

Hvis det hadde vært slik at LK fortsatte med å kommenter under falskt navn og nye bevis på det kom opp, kan jeg forstår interessen, men det er ikke tilfelle. Det sitter folk er inne som bruker mange timer av sin dag på å finne ut hva man kan ta CBE for. Det er kvinner her inne som velger å kritisere og hetse henne, fremfor å applaudere at dette er en kvinne som bygget opp en blogg som selv i dag er en av Norges største. Når lesertallene er såpass høye så forstår man har de fleste folk godtatt den beklagelsen de kom med og gått videre..de verste kritikerne har ikke klart å glemme og må derfor komme med gamle nyheter.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Lin10 skrev:

Han har forklart at kommentarer har gjort at de har kommet " under huden" på han, og dermed har han hatt et ønske om å ta igjen.

Kommentarer om for eksempel ingredienser i en løksuppe eller hvorvidt CBE hadde rett posisjon i en avbildet treningsøvelse gikk så under huden på ham at han måtte bruke årevis på å hetse folk under ulike alias og beskyttede titler?

Forsvarstaler som de du kommer med får meg til å lure litt.

3 minutter siden, Lin10 skrev:

Hvis det hadde vært slik at LK fortsatte med å kommenter under falskt navn og nye bevis på det kom opp, kan jeg forstår interessen, men det er ikke tilfelle.

Det vet vi faktisk ikke, da ekteparet har fjernet muligheten til å sjekke det.

Det er uansett merkelig at denne typen kommentarer fremdeles florerer i kommentarfeltet i bloggen. Man skulle tro det ble slutt på det hvis han (og hun) virkelig hadde kuttet ut.

4 minutter siden, Lin10 skrev:

Det er kvinner her inne som velger å kritisere og hetse henne, fremfor å applaudere at dette er en kvinne som bygget opp en blogg som selv i dag er en av Norges største.

Jeg har vanskelig for å hylle en kvinne som har bygget bedriften sin på systematisk løgn og hets over flere år og som fremdeles ikke klarer å følge lovverket hun er pliktig til å forholde seg til.

5 minutter siden, Lin10 skrev:

Når lesertallene er såpass høye så forstår man har de fleste folk godtatt den beklagelsen de kom med og gått videre.

Lesertall har sunket, likedan har antallet følgere i ulike sosiale media gått ned. Det er nok veldig mange som ikke har godtatt ekteparets nedrige oppførsel.

• Liker 46
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg forstår virkelig ikke at man i 2017 skal legge ut en haug med " bevis" på at LK drev å svarte med falske navn inne på bloggen til fruen. Dette ble han tatt for og det har han beklaget. Det var selvfølgelig helt ille det han gjorde, og han prøvde å komme med en forklaring på dette. Når man vet at toppbloggere daglig får kritikk og hets fra lesere og tror jeg virkelig det gjor noe med deg. Noen stenger kommentarfeltet, mens andre lar noen gjøre jobben med å se gjennom kommentarerne før de blir publisert. Han har forklart at kommentarer har gjort at de har kommet " under huden" på han, og dermed har han hatt et ønske om å ta igjen. Vi kan alle gjøre feil her i livet. Det å blir tatt for noe sånt må bare være pinlig og trist. Jeg tror virkelig de har lært noe av dette og at dette ikke skjer igjen. 

Hvis det hadde vært slik at LK fortsatte med å kommenter under falskt navn og nye bevis på det kom opp, kan jeg forstår interessen, men det er ikke tilfelle. Det sitter folk er inne som bruker mange timer av sin dag på å finne ut hva man kan ta CBE for. Det er kvinner her inne som velger å kritisere og hetse henne, fremfor å applaudere at dette er en kvinne som bygget opp en blogg som selv i dag er en av Norges største. Når lesertallene er såpass høye så forstår man har de fleste folk godtatt den beklagelsen de kom med og gått videre..de verste kritikerne har ikke klart å glemme og må derfor komme med gamle nyheter.

Du kan spare deg for brukerdebatt.

Her har det kommet frem mengder av ny informasjon som viser at de falske, spydige kommentarene ofte kom for å vinne diskusjoner om filleting. Dette er noe helt annet enn hva LKE innrømte i media. Når det tilkommer ny og oppsiktsvekkende fokumentasjon om kommentarjukset så er det selvfølgelig interessant å diskutere.

Du skriver at ekteparet ikke lenger driver med kommentarjuks. Dette har du ikke noe belegg for å påstå da ekteparet fjernet muligheten for å sjekke dette straks de ble fersket. Kommentarjukset er så omfattende og pågikk over så mange år at jeg tviler på at de har sluttet. Ellers kunne de ha holdt muligheten åpen for å sjekke dette.

Endret av Ultiva
  • Liker 38
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Mylian skrev:

Jeg har vanskelig for å hylle en kvinne som har bygget bedriften sin på systematisk løgn og hets over flere år og som fremdeles ikke klarer å følge lovverket hun er pliktig til å forholde seg til.

Lesertall har sunket, likedan har antallet følgere i ulike sosiale media gått ned. Det er nok veldig mange som ikke har godtatt ekteparets nedrige oppførsel.

Signerer dette. Jeg ønsker ikke å applaudere en yrkeskvinne som utleverer sine små for penger, som bryter markedsføringsloven omtrent daglig og som skor seg på kvinners usikkerhet i fht utseende. Som velger å omtale Sykehusklovnene mot spons. Nedrig!

Jeg stusser også på hvordan bedriften kun kan få 2-4000 likes og knappe 10-15 kommentarer på instagrambildene sine når de oppgir enorme 352 000 følgere. 

Endret av Ultiva
  • Liker 38
Gjest Loffeliten
Skrevet

Lin10 - har du faktisk lest noen av de mange falske kommentarene fra CBE/LK? 

Det handler ikke om å "ta igjen" mot blogglesere som slenger dritt, det handler om et sykelig behov for å vinne diskusjoner om allslags filleting, det handler om å skryte av og glorifisere seg selv/konemor, det handler om å trakassere og skjelle ut blogglesere som stiller helt uskyldige spørsmål. Ordet narsissisme faller meg i hu.

LK hevdet at det kun var snakk om noen få kommentarer, noe som beviselig er (fullstendig!) feil. Og har team CBE virkelig sluttet å poste falske kommentarer og slenge rundt seg med beskyttede yrkestitler? Det vet vi ikke, siden de har fjernet muligheten for å sjekke. Så kan man jo undre seg over grunnen til at de fjernet denne muligheten - dersom de faktisk hadde intensjoner om å slutte å poste falske kommentarer skulle man jo tro de ikke hadde problemer med å la leserne sjekke dette. 

Skrevet
12 minutter siden, Lin10 skrev:

...Det sitter folk er inne som bruker mange timer av sin dag på å finne ut hva man kan ta CBE for. Det er kvinner her inne som velger å kritisere og hetse henne, fremfor å applaudere at dette er en kvinne som bygget opp en blogg som selv i dag er en av Norges største. Når lesertallene er såpass høye så forstår man har de fleste folk godtatt den beklagelsen de kom med og gått videre..de verste kritikerne har ikke klart å glemme og må derfor komme med gamle nyheter.

Jeg kritiserer CBE i form av blogg og business, da jeg ikke kjenner henne privat. Hun har bygget opp en blogg blant annet basert på løgn om redigering av bilder, løgn om falske kommentarer i eget kommentarfelt og løgn om korrekt merking av annonser. Jeg applauderer alle kvinner og menn som klarer å skape sin egen arbeidsplass, men da under forutsetning at man følger de helt grunnleggende reglene i arbeids- og forretningslivet, troverdighet og rederlighet. Det er totalt fraværende når det kommer til denne bloggen. 

• Liker 31
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke at ekteparet Eriksen ikke har reflektert mer over de potensielle konsekvensene av å utlevere egne barn for vinnings skyld. Det finnes jo utallige eksempler hvor barn av kjendiser eller barnestjerner i voksen alder har fortalt om hvor problematisk en oppvekst i rampelyset som oftest er, og disse barna har ikke vært i nærheten av å bli eksponert i like stor grad som barna til ekteparet Eriksen blir nå.

De gambler med den psykiske helsen og fremtiden til sine egne barn. For hva? Flotte fliser og sponsede ferieturer? Løshår og manikyr? Høy inntjening i form av reklameinntekter og sponsoravtaler?

Dessverre kan ingen ane konsekvensene av dette før om noen tiår. Jeg håper ekteparet innser hva de driver med før det er for sent.

• Liker 34
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...