Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anna Nas
Skrevet
1 time siden, I'm back skrev:

Det er jo bare godt bloggervett. Hun lever av klikk, ergo gjør hun det som trengs. Som selgere flest. 

Godt oppsummert. At CBE er en selger som har skjønt verdien av relasjonsbygging og virkelig har lykkes med det, er udiskutabelt. At mange lesere faller for sjarmoffensiven er også lett å forstå. Mer spesielt er det at en KG-bruker her om dagen kalte lesere som falt for salgstrikset for åndssvake. Ikke at du kan lastes for den replikken.

Videoannonse
Annonse
Gjest I'm back
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Når folk blir personlig berørt av kritikken mot bloggen og bloggeierne, betyr det at de enten er personlig berørt eller at narrativet til bloggeierne med venninne-forholdet til leserne, vi mot dem (lesere og CBE mot kritikere), samlingen rundt leirbålet (T. Moens bilde på hvordan klistre blogger og lesere sammen) funker som fy. 

Det er det nok mest behagelig å tro for da kan man avvise enhver kritikk og spørsmål om hensikt. 

Skrevet
8 timer siden, Emilie112 skrev:

La seg flate ?? Kan du linke til det? Det har jeg nemeldig aldri sett. De indrømte det, det er riktig. Men å legge seg flat er noe helt annet. Å si at de aldri skal gjøre det igjen er heller ikke å legge seg flat. Å legge seg flat er heller ikke å gi skylden på leserene. Å leggge seg flat er å ta all skyld, på alle områder. 

Var det ikke slik at de først sa de var blitt hacket, så når de innså de ikke kunne sno seg unna, kom de med en halvveis forklaring/innrømmelse men i bunn og grunn la de skyld på de frekke leserene...? 

• Liker 23
Skrevet
4 minutter siden, *Prøver igjen* skrev:

Var det ikke slik at de først sa de var blitt hacket, så når de innså de ikke kunne sno seg unna, kom de med en halvveis forklaring/innrømmelse men i bunn og grunn la de skyld på de frekke leserene...? 

Tror det var Trine Grung som sa noe (på facebook) om at hun trodde de var hacket.

• Liker 5
Gjest I'm back
Skrevet

Unnskyld hvis jeg bryter noen regler nå, men er ikke dette dokumentert, diskutert og fordømt mange, mange ganger de siste årene? Må man ha den samme diskusjonen om og om og om og om igjen? 

Er det virkelig ingen progresjon i debatten? 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, mamsi skrev:

Tror det var Trine Grung som sa noe (på facebook) om at hun trodde de var hacket.

Ja, Trine Grung skrev på Some-gruppa at de hadde blitt hacket. Usikker på om de hadde sagt det til henne, eller om hun antok det automatisk.  Dette var midt i kaoset her inne, lenge før de etter hvert innrømte at det "baaaare var noen ytterst få kommentarer fra Ridder Altmuligmann" det var snakk om. 

Endret av hufsaaaaa
Korrigerte meg selv
  • Liker 17
Gjest Hold the door
Skrevet

Ja, Trine Grung hadde "hackeeksperter på saken", for "dette har de ikke gjort selv!". Mens LKE sa, eller i alle fall antydet veldig, til den Nordlysjournalisten som først skrev om dette, at skjermdumpene var manipulert.

Skrevet
19 minutter siden, I'm back skrev:

Unnskyld hvis jeg bryter noen regler nå, men er ikke dette dokumentert, diskutert og fordømt mange, mange ganger de siste årene? Må man ha den samme diskusjonen om og om og om og om igjen? 

Er det virkelig ingen progresjon i debatten? 

Det har jo dukket opp ganske mange nye kommentarer som ikke har vært vist før, så omfanget av dette kommentarjukset har ikke tidligere vært dokumentert. Mulig jeg tar feil. 

• Liker 31
Skrevet
2 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Det har jo dukket opp ganske mange nye kommentarer som ikke har vært vist før, så omfanget av dette kommentarjukset har ikke tidligere vært dokumentert. Mulig jeg tar feil. 

Sånn leser jeg det også - dette er et helt annet omfang og nivå av nedrighet enn det jeg i alle fall har oppfattet det som tidligere. 

Og det er heller ikke beklaget fra bloggjengen, jeg leser "beklagelsene" som betingede. Motivasjonen for kommentarjukset er jo aldeles ikke for å forsvare noen mot nettroll, men i stor grad å bidra til trolleriet selv. Videre blir det jo kun spekulasjoner, men det må jo bety at et hissig kommentarfelt genererer klikk. 

For min del er dette ny og nyttig info. 

• Liker 36
Skrevet
45 minutter siden, *Prøver igjen* skrev:

Her står det om dette: https://www.nordlys.no/fotballfrue-blogg-hadde-falske-kommentarer-fra-ektemann-utga-seg-for-a-vare-lege-og-skrot-av-sin-egen-rumpe/s/5-34-64080 

"Lars-Kristian Eriksen skriver i en mail til Nordlys at ekteparet ikke ønsker å uttale seg til avisen i forbindelse med denne saken. I mailen gir han imidlertid uttrykk for at de mener at disse skjermdumpene kan være manipulerte.".

Skrevet
2 minutter siden, Asti skrev:

Her står det om dette: https://www.nordlys.no/fotballfrue-blogg-hadde-falske-kommentarer-fra-ektemann-utga-seg-for-a-vare-lege-og-skrot-av-sin-egen-rumpe/s/5-34-64080 

"Lars-Kristian Eriksen skriver i en mail til Nordlys at ekteparet ikke ønsker å uttale seg til avisen i forbindelse med denne saken. I mailen gir han imidlertid uttrykk for at de mener at disse skjermdumpene kan være manipulerte.".

Stakkars - full panikk!

• Liker 18
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep, spekulasjoner og avsporinger.

Alice i Eventyrland, mod

• Liker 1
Skrevet
På Sunday, May 21, 2017 den 9.38, I'm back skrev:

Jeg tror at de aller fleste ikke helt har klart for seg hvem dama er. De leser litt om henne i aviser og på nettet og er kanskje innom bloggen iblant. Hun har bygget seg en merkevare som sporty og elegant og de fleste forbinder henne nok med begrepet rosablogger. 

De få gangene hun har blitt omtalt på min jobb så har det vært i negative ordlag i fbm de lettkledte skrytebildene i fbm svangerskap og barseltid. Men nå jobber jeg med folk som har høy utdannelse innen gynekologi og fødselsomsorg, så de ser jo alle skyggesidene av disse glansede, velredigerte fremstillingene på cbe.no. 

Ellers tror jeg du har rett i at de fleste ikke helt vet hvem hun er. Jeg tar aldri opp temaet CBE med venner/omgangskrets da rosabloggere er min guilty habit :sjenert:

• Liker 39
Skrevet

LKE er jo selverklært jussekspert, så det overrasker meg at han ikke vet at det er ulovlig å utgi seg for å være noen andre på nett (Ref. Mamsi) og at slikt straffes med bøter eller fengsel.

Jeg mener.. er det verdt å ta risikoen? 

• Liker 23
Skrevet

Jeg er enig med @Ultiva, det er få som vet hvem CBE egentlig er og hva hun holder på med. Rosabloggere er også min guilty pleassure og bloggere er noe som aldri diskuteres i omgangskretsen. 

Før jeg begynte å lese her inne fikk jeg kun med meg overskriftene til nettavisene om kommentarjukset og da var det vanskelig å oppfatte alvoret. At jeg nå får sett kildekoder og kommentarene som ble skrevet gjør har vært veldig nyttig. Det er utrolig at mer av dette ikke kom fram i media på den tiden!

• Liker 25
Gjest Ine Trikat
Skrevet

Om det blir anmeldt så går vel data eksperter gjennom bloggen og da kommer sikkert alt ut! 

Skrevet (endret)
På Saturday, May 20, 2017 den 13.03, Amafalathiel skrev:

Så disse "nettrollene" de måtte forsvare seg mot, er altså lesere som CBE og LKE selv anklaget for:

-å ha sement mellom ørene
- å ha kromosomfeil
- å ikke være den skarpeste kniven i skuffen
- å være mentalt tilbakestående
- å ikke komme fra et møblert hjem
- å
 ikke eier oppdragelse (sic!)

Som @Asti skrev tidligere; det er ikke så lenge siden CBE hadde en videoblogg hvor hun leste opp kommentarer fra nettroll. Lurer på om noen av de hun leste opp var LKE sine?

Det er hvert fall ingen tvil om hvem som trollet mest i kommentarfeltet hennes før fusket ble avslørt. Så kom denne falske kommentaren fra "mamsi" tre mnd etter at LKE unnskyldte seg og lovte å aldri gjøre det igjen, og så stoppet muligheten for å sjekke. I og med at kommentarene er så tallrike (hundrevis?) og har foregått over flere år, så tviler jeg på at kommentarjukset har stoppet opp. Hvert fall siden de valgte å blokkere muligheten for å sjekke dette. 

Uansett så er det latterlig av dem å fordømme nettroll når hvert fall en av bedriftseierne selv har holdt på slik i årevis, stort sett for å hylle konas kropp og for å vinne diskusjoner om filleting.

Endret av Ultiva
  • Liker 32
Gjest Clear
Skrevet
49 minutter siden, Ultiva skrev:

De få gangene hun har blitt omtalt på min jobb så har det vært i negative ordlag i fbm de lettkledte skrytebildene i fbm svangerskap og barseltid. Men nå jobber jeg med folk som har høy utdannelse innen gynekologi og fødselsomsorg, så de ser jo alle skyggesidene av disse glansede, velredigerte fremstillingene på cbe.no. 

Ellers tror jeg du har rett i at de fleste ikke helt vet hvem hun er. Jeg tar aldri opp temaet CBE med venner/omgangskrets da rosabloggere er min guilty habit :sjenert:

Jeg er enig. Når CBE tas opp i fagsnakk som er relevant for min utdanningsretning er det alltid på en kritisk måte. Ingen av de populære bloggerne kom spesielt godt ut av den totalt ukritiske reklameringen for Natural Cycles for eksempel. CBE skrev at det var så sikkert som 99,9%. Det er skummelt at mennesker med så stor innflytelseskraft reklamerer som ville vesten. I ettertid har hun endret på innlegget, men det dreide seg ene og alene om den kritikken hun fikk (så kritikk er altså nødvendig). 

I utenomfaglig prat har jeg aldri hørt et ord om henne. 

Gjest I'm back
Skrevet
1 time siden, Ine Trikat skrev:

Om det blir anmeldt så går vel data eksperter gjennom bloggen og da kommer sikkert alt ut! 

Det er jo ikke ulovlig å lage seg flere brukere på et nettsted? Hva skal anmeldes? 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...