Saltsild Skrevet 18. januar 2017 #30021 Skrevet 18. januar 2017 Ikke trekk inn Silence of The Lambs folkens. Den er i hvert fall godt laget. 9
pøbelsara Skrevet 18. januar 2017 #30022 Skrevet 18. januar 2017 (endret) 2 minutter siden, Saltsild skrev: Ikke trekk inn Silence of The Lambs folkens. Den er i hvert fall godt laget. Ja - absolutt. Men kanskje ikke så godt egnet til å reklamere for de koselige pausene man kan få i livet når man logger av SoMe og koser seg med sjokolade, Koselige hannibal lechter og melkesjokoladen, liksom. jeg er forøvrig forundret over den noe aggressive tonen det svares med i kommentarfeltet. Endret 18. januar 2017 av pøbelsara 17
pøbelsara Skrevet 18. januar 2017 #30023 Skrevet 18. januar 2017 Og så ser jeg all den overdrevne melkesjokoladespisingen i bilen i et helt annet lys nå. De som er så opptatt av sunnhet spiser plutselig digre melkesjokoladeplater i bilen? Tror de folk er helt tette i nøtta? 40
Missy1 Skrevet 18. januar 2017 #30024 Skrevet 18. januar 2017 Skjønner ikke hvordan folk kan bli så bekymret når frua sin blogg er dager uten livstegn. Alle vet vel at hvis noe alvorlig hadde skjedd så ville alle TV-sendinger blitt avbrutt med ekstra nyhetssending, pressen hadde stoppet opp slik at alle papiravisene kunne fått det med på førstesiden- kanskje de tilogmed ville laget ekstra store avisformater for den aktuelle dagen, slik at den kunne bli ekstra synlig i hyllene. Nettavisene ville nok ikke hatt noen andre innslag enn om frua, hva som hadde skjedd og hvordan det vil påvirke landet videre at folk blir nysgjerrig forstår jeg altså. Men hadde noe alvorlig skjedd så ville man ikke gått glipp av det med mindre man bor under en stein, i den mørkeste skogen her i landet (kanskje man også da ville fått høre om det...) 7
LilleSnupp Skrevet 18. januar 2017 #30025 Skrevet 18. januar 2017 47 minutter siden, Vitulina skrev: Må du virkelig gi den dama klikk herfra? Det må da være mulig å ta prt scr av det, og om du MÅ legge link så kom nå for guds skyld med en advarsel. Nettadressen burde være en heads up.. Finn noe bedre å klage over. 7
PT-Åge Skrevet 18. januar 2017 #30026 Skrevet 18. januar 2017 7 minutter siden, Smørøye skrev: Mange av kommentarene minner om PT-Åge, ja Hvertfall de med en ovenfra-og ned holdning, litt sånn typisk PT-Åge Jeg lover jeg ikke har hatt en finger med i spillet denne gangen, jeg er mer en chips og dip-fyr 26
Inocybe Skrevet 18. januar 2017 #30027 Skrevet 18. januar 2017 17 minutter siden, pøbelsara skrev: Og så ser jeg all den overdrevne melkesjokoladespisingen i bilen i et helt annet lys nå. De som er så opptatt av sunnhet spiser plutselig digre melkesjokoladeplater i bilen? Tror de folk er helt tette i nøtta? Kjenner akkurat dette irriterer meg grusomt. Ingen kan på noen måte få meg til å tro at når (i dette tilfelle) melkesjokoladen dukker opp få dager før en kampanje for akkurat det produktet så er det heeelt tilfeldig. CBE er jævlig godt klar over at hun om noen dager/uker skal fronte produkt X, at hun snart kommer til å motta penger eller andre fordeler for det og at det dermed er reklame! Punktum! Hvordan i alverden kan hun gang på gang slippe afsted med å ikke merke produktet som reklame? Dette er på ingen måte første gang produkter vises fram og jammen er det ikke en annonse for akkurat det produktet litt senere. Lurer på hvor mye Freia betaler for den umerkede reklame før selve kampanjen begynner. CBE og (i dette tilfelle) Freia er så jævlig sleipe. 17
Gjest Gregor Clegane Skrevet 18. januar 2017 #30028 Skrevet 18. januar 2017 Hele opplegget her er komisk for tiden. Hva vil de oppnå med all denne svadaen?
pøbelsara Skrevet 18. januar 2017 #30029 Skrevet 18. januar 2017 4 minutter siden, Gregor Clegane skrev: Hele opplegget her er komisk for tiden. Hva vil de oppnå med all denne svadaen? De har kjøpt seg nytt hus. Han har avsluttet fotballkarrieren. De trenger vel inntekter. 19
plastfolien Skrevet 18. januar 2017 #30030 Skrevet 18. januar 2017 Jeg tror faktisk dette stuntet har oppnådd det de ville. Det har engasjert følelser i dere, bare bla bakover de siste sidene her! Dere har vært så spente. Dere boikotter kanskje freia nå, slik som mange gjør med Rema. Men om en stund er alt tilbake til normalen. All pr er god pr? Uansett - har dere CBE-kritikere tenkt over hvor mye klikk dere genererer bloggen hennes gjennom denne tråden? Jeg mener, dere kritiserer frua opp og ned i mente, men følger likevel bloggen med haukeøyne. 3
Marissa Skrevet 18. januar 2017 #30031 Skrevet 18. januar 2017 Jeg kjøper ingenting av det jeg blir oppmerksom på at ex fotballfruen reklamerer for, og nå i januar var det jammen greit å kunne kutte ut en sjokoladeprodusent 11
pøbelsara Skrevet 18. januar 2017 #30032 Skrevet 18. januar 2017 Jeg vil tro et par dusin kritikere i et nettforum er en forsvinnende liten dråpe blant de 50 - 60 000 leserne i døgnet. 15
jentefranorge Skrevet 18. januar 2017 #30033 Skrevet 18. januar 2017 Freia har jo fått det som de vil! Sjekk deres engasjement og resten som var bekymret. Meget vellykket reklame
pøbelsara Skrevet 18. januar 2017 #30034 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, jentefranorge skrev: Freia har jo fått det som de vil! Sjekk deres engasjement og resten som var bekymret. Meget vellykket reklame All oppmerksomhet er ikke bra oppmerksomhet. Jfr. palmeolje, Sophie Elise og Freia. Og jeg tror dessuten denne saken er verre for CBE enn for Freia. hennes fans er jo veldig skuffet over at hun sviktet dem i dagevis mot betaling. dessuten er det jo helt utenfor hennes image å pushe sjokolade. 12
Cavatina Skrevet 18. januar 2017 #30035 Skrevet 18. januar 2017 For å komme med en omformulering av fotballfruemannens egne ord på Twitter: Noe skurrer når kona får betalt for å logge av SoMe på grunn av sjokolade. Dama har løping og kosthold som hovedfokus på bloggen. Uten sjokolade. Eller sukker. Ernæringsfysiologistudenten LKEs twitterfight med Suzanne Abel og forsøket på ballespark grunnet bildet av McDonalds-posen fremstår nå helt og fullstendig på trynet. http://imgur.com/a/mEZUB 31
Jenki Skrevet 18. januar 2017 #30036 Skrevet 18. januar 2017 3 timer siden, Mallory skrev: Det er mulig du kan mye om forretningsdrift og markedsføring. I så fall vet du at skal man bygge merkevarer, lønner det seg i det lange løp å bygge en merkevare som forbindes med troverdighet og er til å stole på. Jeg er usikker på om CBE.no har særlig mye å gå på der, kanskje, kanskje ikke. Hans Petter Nygard-Hansen skriver at tillit og troverdighet raskt havner på fyllinga hvis fans og publikum blir usikre på om budskapet er ekte eller om det er kjøpt og betalt. Og spesielt risikofylt er det hvis mottageren føler seg lurt. Videre skriver han "la det aldri være noen tvil om det du legger ut er betalt eller ikke. Det er en dårlig deal i lengden. For både deg og selskapet du har reklamert for. Og husk; det tar lang tid å bygge opp tillit, men fryktelig kort tid å ødelegge den." Jeg tror at CBE har veldig mange lesere som meg. Som ikke bryr seg om hva som er reklame, men tar det som lett underholdning. (Det er en blogg med bra bilder og tekst som stort sett flyter bra, og innleggene er varierte). Hun har nok også noen lesere som er der mest for å se om det er noe å sette fingern på, og som kanskje er like interessert i kommentarfeltet som i selve innlegget. -Og så er det til slutt helt sikkert noen lesere som har et litt for "nært forhold" til bloggeren, og faktisk tror hun er en slags venn. Det er vel denne siste lesertypen som hun kan risikere å miste tilliten til, og dermed miste som følgere. Men hvor stor er denne gruppen? Vil det i såfall ta knekken på bloggen, eller klarer hun seg fint med oss andre? 3 timer siden, Mallory skrev: Edit: Hadde Freia/CBE.no sørget for at kampanjeklokken fra første dag ble merket med ANNONSE, tror jeg ikke det hadde vært negativt for noen av dem. Helt enig! 3
jentefranorge Skrevet 18. januar 2017 #30037 Skrevet 18. januar 2017 (endret) Tviler fansa føler seg sviktet ! La oss vente noen uker og se om leser tallene til fotball frue går ned. Tviler. Fansa skjønner det er utfordring. Jeg syns selv denne markedsføringen er genial. De få leserne som føler seg lurt tilgir nok fort, akkurat som med bilde redigeringen. Alle vet Caroline tjener penger på bloggen. Eneste er jo at det er ikke troverdig Caroline spiser sjokolade, men jeg tviler også på at hun faktisk bruker alle produktene hun reklamerer for. Eller at hun selv Hadde kjøpt dem Endret 18. januar 2017 av jentefranorge 2
Gjest Gregor Clegane Skrevet 18. januar 2017 #30038 Skrevet 18. januar 2017 29 minutter siden, pøbelsara skrev: De har kjøpt seg nytt hus. Han har avsluttet fotballkarrieren. De trenger vel inntekter. Med hennes inntekt går vel det fint. Han var aldri noen stor fotballspiller.
pøbelsara Skrevet 18. januar 2017 #30039 Skrevet 18. januar 2017 Det eneste en influencer har, er troverdigheten sin. Den bør de ta vare på, da vil det gå dem godt og de kan leve lenge i landet. jeg tror ikke på at frua spiser melkesjokolade. Jeg tror heller ikke et øyeblikk på at hun vil at folk skal logge seg av i 5 døgn. For henne betyr det minst 250 000 tapte klikk på bloggen. 15
Fredrik29 Skrevet 18. januar 2017 #30040 Skrevet 18. januar 2017 Ikke overrasket over at hun og Lene Orvik tar seg betalt for 5 dager fri, men er overrasket over Freia. har sendt de Mail + skrevet til de på Facebook. 19
Fremhevede innlegg