Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, Onbothsides skrev:

Har det ikke slått dere at ingen har kommentert det samme til Lene Orvik? Som har den samme klokken? Samme kampanjen? 

Det er veldig snodig hvordan folk kan dømme to mennesker ulikt for det samme, håper Cbe snapper opp det og kan bruke det i noe fremover. 

Person og sak har mye å si for hvordan folk både her inne og IRL reagerer, Cbe blir flådd for det meste som andre slipper unna med. Som vp også blir. Det er litt som en slags vendetta, utrolig interessant å se på.

Jeg har kommentert hos L.O - men hun sletter kommentarer hun ikke liker og svarer generelt ikke på kritikk.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg leser ikke Lene Orvik til vanlig, men for sammenlikningens skyld gjorde jeg det i dag. Jeg synes hun kom bedre ut av det, fordi hun nettopp reflekterte over problemstillingene knyttet til tidsbruk på SoMe. Hun hadde faktisk gjort det til en positiv greie, og kunne fortelle om en positiv opplevelse. Hun kom mye mer troverdig ut av det, fordi hun kunne kjenne på nettopp opplevelsen av å ta tiden tilbake og bruke den til noe hun ellers ikke ville gjort. 

For de som ikke vil klikke seg inn, så dro hun sammenlikningen med barndommen, da SoMe ikke var en tidstyv, og hun valgte å dra hjem til sin far og bruke tid på å gjenta det hun synes var finest som barn; en tur med bobil og gode samtaler. Det gjør at CBE sitt innlegg fremstår som lite gjennomarbeidet. Hun fronter jo nesten ikke budskapet om å "ta tiden tilbake" som en positiv og fin opplevelse. 

Hvis det er slik at Freia naturlig nok har betalt en god del penger for å la bloggen ligge død, så synes jeg de har fått lite igjen for det hvis dette ufokuserte innlegget fra CBE er det de får igjen for pengene. Faktisk litt overrasket over at CBE som tross alt blr kunne content marketing til fingerspissene leverer så dårlig. Verken filmens innhold eller annonseinnlegget greier å formidle budskapet. 

Skrevet

Tenk om.. tenk om alle de unge tilbederne til CBE legger på seg 50 kilo de neste månedene! Fordi hun reklamerte for Freia melkesjokolade! Tenk om! 

Da må hun reklamere for slankepiller. 

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, KGbrukerny skrev:

Men jeg kom til å tenke på en ting... jeg ser det er eiendom og hjem som skal pusse opp huset hennes og de skrev for en stund siden at de skulle i gang med et spennende tvprosjekt som kom på TV til høsten?? Kan noen VÆR SÅ SNILL si til meg at dette ikke har en sammenheng..... hvis det er en sammenheng så kommer hu på TV og ergo får betalt for tv-serien av kanalen, eiendom og hjem gjør oppussingen så hun trenger ikke å betale noe for dette + at hun får sponset alt av møbler som kommer inn i dette huset.... jeg skulle ønske at jeg kunne skrevet mer nå, men hue mitt går bare rundt og rundt og jeg greier ikke tenke mer... herreminhatt jeg håper den dama klyper seg selv i armen hver dag for at hun faktisk kom i en posisjon der hun faktisk nå får alt i livet sitt gratis og tjener penger på det samtidig.... 

Klaus Sonstad skal fronte et oppussingsprogram på TV2 til høsten, så man kan jo håpe at de har en finger med der...

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Bergensia skrev:

Inneholder Mamsi-lenke

Gode refleksjoner om Freia, GMN, CBE og noe som bør bli en PFU-smekk for tv:frkk:

http://mamsi.no/silence-of-the-blogs/

Bra innlegg. Det burde definitivt være PFU-materiale dette.

Endret av Fantastica
  • Liker 12
Skrevet

Jeg tenker at denne paragrafen burde ha vært lest før de inviterte CBE til GMN:

2.7 Journalistisk omtale av produkter, tjenester, merkenavn og kommersielle interesser, også mediets egne, skal være journalistisk motivert og ikke fremstå som reklame. Oppretthold et klart skille mellom markedsaktiviteter og redaksjonelt arbeid. Gi aldri tilsagn om journalistiske motytelser for reklame. Unngå ukritisk videreformidling av PR-stoff.

• Liker 14
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg må si at jeg er overrasket over hvor stor tabbe-kvoten til bloggeren CBE er hos oppdragsgivere. Finnes det overhodet noe hun har frontet de siste årene som ikke samtidig har ført til oppstyr? Med hensyn til omdømme, vet jeg ikke hvor gagnende det er å bruke en blogger med et slikt - i mitt syn - brokete og frynsete rykte.

Og nå klarer bloggeren til og med å skrive i eget kommentarfelt at poenget med reklamen var å ta den gode tiden tilbake. Altså ikke å reklamere for Norges største produsent av sjokolade. Det blir nok Freia glade for å høre ... :ironi: 

Gjest Bergensia
Skrevet
8 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Og nå klarer bloggeren til og med å skrive i eget kommentarfelt at poenget med reklamen var å ta den gode tiden tilbake. Altså ikke å reklamere for Norges største produsent av sjokolade. Det blir nok Freia glade for å høre ... :ironi: 

http://imgur.com/C6lbdaf

Jupp, Freia var skikkelig heldig med dette valget🙈

Gjest KGbrukerny
Skrevet

Hei dere.. jeg bare lurer på om noen kan svare meg på dette.. får frua samme klikk hvis jeg sjekker henne på FB og IG som om jeg går inn på bloggen? 

Gjest Loffeliten
Skrevet
1 minutt siden, KGbrukerny skrev:

Hei dere.. jeg bare lurer på om noen kan svare meg på dette.. får frua samme klikk hvis jeg sjekker henne på FB og IG som om jeg går inn på bloggen? 

Neida. På IG og FB er det antall følgere som "gjelder". :) (I tillegg bør det være et visst samsvar mellom antall følgere og antall "likes" når man legger ut noe, siden det er rimelig enkelt å kjøpe seg følgere på instagram. Enkelte kjente bloggere har f,eks 45.5K følgere på insta, men får gjerne bare et par hundre likes på bilder. Da lukter det litegranne guffent, altså.)

Gjest KGbrukerny
Skrevet
1 minutt siden, Loffeliten skrev:

Neida. På IG og FB er det antall følgere som "gjelder". :) (I tillegg bør det være et visst samsvar mellom antall følgere og antall "likes" når man legger ut noe, siden det er rimelig enkelt å kjøpe seg følgere på instagram. Enkelte kjente bloggere har f,eks 45.5K følgere på insta, men får gjerne bare et par hundre likes på bilder. Da lukter det litegranne guffent, altså.)

Flotters👍 Takk for svar 🙂

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Bergensia skrev:

http://imgur.com/C6lbdaf

Jupp, Freia var skikkelig heldig med dette valget🙈

Oisann.. :kari:

Endret av Milio
  • Liker 9
Skrevet

Dette var så forbanna døvt. Så hun blir borte i 5 dager, alle vet at det er et stunt. Dramatikken bygger seg opp, folk (inkludert meg selv) blir nysgjerrige. Det kunne seriøst vært hva som helst; hun kunne fått oppmerksomhet for absolutt hva som helst i hele verden. Også velger hun melkesjokolade? Greit, ikke overraskende var det ikke noe med veldedighet, men det kunne jo i hvert fall vært noe litt mindre tafatt. "Ta den gode tiden tilbake"? Freias desperasjon er til å ta og føle på, og frua ler hele veien til banken. Spar meg a.

• Liker 14
Skrevet (endret)
2 timer siden, Bergensia skrev:

Inneholder Mamsi-lenke

Gode refleksjoner om Freia, GMN, CBE og noe som bør bli en PFU-smekk for tv2 :frkk:

http://mamsi.no/silence-of-the-blogs/

💕  @mamsi  Poengtert og godt oppsummert! Enig i alt! 

Endret av Kollontaj
  • Liker 6
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Det siste innlegget hennes om fiskebeinsgulv var ganske latterlig og innholdsløst. Hun bare MÅ utheve diverse ord. Huset. Er. Fint.

Skrevet
14 minutter siden, Kollontaj skrev:

💕  @mamsi  Poengtert og godt oppsummert! Enig i alt! 

Hei! Takk til deg og flere her - setter pris på det. Godt det er mange som mener dette var en tullete kampanje. Merker at jeg egentlig er mest "irritert" på TV2, veldig uproff håndtering fra dem. Synes ikke CBE catcher poengene til Cecilie Staude i det hele tatt og hun fremstod unyansert.

• Liker 16
Gjest Frus3rtSjokkiz
Skrevet

Gulvet ble fint!  :) jeg så bildet av det på bloggen hennes.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...