Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bergensia
Skrevet

Freia har ingenting om dette på sin Facebook-side.

Kalde føtter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Jeg sendte en melding til Freia via fb for et par timer siden. Blir litt overrasket hvis jeg får svar... Ellers kan jeg opplyse om at sjokoladefigurer fra Nidar er veldig gode!!! 

Skrevet

Er det mulig. Hun fronter en kampanje for produsent som lager produkter hun tydelig styrer unna og i tillegg handler kampanjen om at det er viktig å "logge av og ta tiden tilbake", noe hun så absolutt ikke lever etter. Vanlig mann i gata har nok mye sunnere forhold til sosiale medier enn det hun har. En vanlig familie kan spise middag uten å legge ut bilde av maten på Instagram først, de kan gå på ski uten å ta oppstilte bilder av ungene underveis... vanlig mann i gata har selvsagt også godt av å "logge av" litt, men når dette blir frontet av ei dame som LEVER livet sitt først og fremst på Internett, da blir det litt for teit altså. 

Denne kampanjen burde jo blitt frontet av Ola normann, rettet mot bloggere. Ikke motsatt 

• Liker 32
Skrevet
13 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg vil gjerne utfordre Freia sin markedsføringsavdeling på å forklare meg budskapet. Alt jeg ser i filmen de har laget er at jeg dersom jeg logger av kan a) gå rundt i sokkelesten og stryke på veggene mens familien min hygger seg utendørs b) spise sjokolade inne, også dette alene c) gruffe meg over alt jeg ikke får lagt ut. Jeg kan ikke se at de viser alt det positive som kan komme ut av et slikt eksperiment. Og fikk jeg lyst til å spise sjokolade? Nei. 

Så hva er det egentlig de vil formidle? Burde de ikke filmet hyggelige sammenkomster der folk smiler og ler og ser hverandre? Positive opplevelser der oppdatering av sosiale medier ville vært et hinder. CBE innrømmer jo glatt at hun skal fortsette med det hun har gjort, hun lever jo av at folk bruker tiden sin på SoMe. Hele greia er jo bare dum, helt ned til valg av bloggeren som er påpasselig med å fortelle alle at man fråtser om man spiser mer enn fire biter av en mørk sjokolade. 

Siden de har valgt seg CBE som frontfigur, leser jeg budskapet slik: 

Før du kan unne deg en rute melkesjokolade må du sørge for å LOGGE AV alle SoMe helt og fullstendig, slik at du forsikrer deg om at INGEN kan se det!! :ninja: 

:nigo: 

• Liker 42
Gjest KGbrukerny
Skrevet

Men jeg kom til å tenke på en ting... jeg ser det er eiendom og hjem som skal pusse opp huset hennes og de skrev for en stund siden at de skulle i gang med et spennende tvprosjekt som kom på TV til høsten?? Kan noen VÆR SÅ SNILL si til meg at dette ikke har en sammenheng..... hvis det er en sammenheng så kommer hu på TV og ergo får betalt for tv-serien av kanalen, eiendom og hjem gjør oppussingen så hun trenger ikke å betale noe for dette + at hun får sponset alt av møbler som kommer inn i dette huset.... jeg skulle ønske at jeg kunne skrevet mer nå, men hue mitt går bare rundt og rundt og jeg greier ikke tenke mer... herreminhatt jeg håper den dama klyper seg selv i armen hver dag for at hun faktisk kom i en posisjon der hun faktisk nå får alt i livet sitt gratis og tjener penger på det samtidig.... 

Gjest Onbothsides
Skrevet

Klapper i hendene. Syns det er alle tiders at dette har fått slike reaksjoner, et engasjement uten like! Ingen tvil om at damen har påvirkningskraft når folk slutter å spise Freia pga en reklame Cbe fronter.

Ingen tvil om at svært få forstår hva en forretningskvinne/mann lever av. Folk her får jo nesten eksem av at hun får sponset noe istedet for å vite at det er slik man driver buisness :) 

God underholdning fra ende til annen!

Gjest KGbrukerny
Skrevet

6 minutter siden, Onbothsides skrev:

Klapper i hendene. Syns det er alle tiders at dette har fått slike reaksjoner, et engasjement uten like! Ingen tvil om at damen har påvirkningskraft når folk slutter å spise Freia pga en reklame Cbe fronter.

Ingen tvil om at svært få forstår hva en forretningskvinne/mann lever av. Folk her får jo nesten eksem av at hun får sponset noe istedet for å vite at det er slik man driver buisness :) 

Og jeg trodde faktisk freia hadde lært etter oppstyret med Sofie Elise med de påskeeggene.. man så jo da hva slags påvirkningskraft bloggere har og jeg tror nok nå at freia enda en gang har gått på en skivebom.. 👏👏

Skrevet

Den videoen var like klein som videoen de la ut i forbindelse med salget av huset på Siljan. Hva er det med sirkus Eriksen og videoer av CBE som tasser rundt og stryker på husvegger eller ser på datteren sin?

At Freia velger akkurat denne bloggeren synes jeg er pinlig. Hun ligger og vaker i toppen, ja, men alle vet at hun er kjøpt og betalt uansett. At fansen virkelig går på dette og ikke skjønner at det er snakk om NOK ET reklameoppdrag er enda pinligere.

• Liker 20
Gjest New Girl
Skrevet
4 minutter siden, Onbothsides skrev:

At hun lever av reklameinntekter og får ting sponset er for meg ikke spesielt problematisk. I dette tilfellet er det mer hva hun reklamerer for, og hvordan.

Er det ikke litt trist å få sin påvirkningskraft bekreftet ved at folk ikke vil ha produktet hun selger?

Gjest Onbothsides
Skrevet
4 minutter siden, New Girl skrev:

At hun lever av reklameinntekter og får ting sponset er for meg ikke spesielt problematisk. I dette tilfellet er det mer hva hun reklamerer for, og hvordan.

Er det ikke litt trist å få sin påvirkningskraft bekreftet ved at folk ikke vil ha produktet hun selger?

Så du tror folk kommer til å la være å kjøpe/spise noe fra Freia nå? :) 

Aldri, hvis folk vil ha noe går de for det uansett. At mennesker ikke kan påvirkes til å _ikke_ spise noe bevises av at vi alle spiser kjøtt selv om vi ser videoer av grusom behandling av dyr. Jeg gjør det selv. Videoene er fæle men jeg gaper like høyt over en hamburger. 

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Akkurat nå, Onbothsides skrev:

Så du tror folk kommer til å la være å kjøpe/spise noe fra Freia nå? :) 

Aldri, hvis folk vil ha noe går de for det uansett. At mennesker ikke kan påvirkes til å _ikke_ spise noe bevises av at vi alle spiser kjøtt selv om vi ser videoer av grusom behandling av dyr. Jeg gjør det selv. Videoene er fæle men jeg gaper like høyt over en hamburger. 

Jeg klarer fint å holde meg unna produkter som blir frontet på en måte som for meg er feil. Feks holder jeg meg unna Nestlé. Og jeg kan gladelig spise Nidar fremfor Freia.

Gjest Onbothsides
Skrevet

Har det ikke slått dere at ingen har kommentert det samme til Lene Orvik? Som har den samme klokken? Samme kampanjen? 

Det er veldig snodig hvordan folk kan dømme to mennesker ulikt for det samme, håper Cbe snapper opp det og kan bruke det i noe fremover. 

Person og sak har mye å si for hvordan folk både her inne og IRL reagerer, Cbe blir flådd for det meste som andre slipper unna med. Som vp også blir. Det er litt som en slags vendetta, utrolig interessant å se på.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Onbothsides skrev:

Har det ikke slått dere at ingen har kommentert det samme til Lene Orvik? Som har den samme klokken? Samme kampanjen? 

Her er det snakk om en blogger som ikke engang klarer å ta seg fri så lenge i forbindelse med fødslene sine, som i mange år hadde tre innlegg hver eneste dag. Og så klarer hun det fint bare hun får nok betalt?

Jeg skjønner godt at folk reagerer ulikt på disse to.

Endret av Tahini
  • Liker 27
Skrevet
31 minutter siden, Onbothsides skrev:

Gjør du deg til, eller har du faktisk misforstått hva folk skriver om her? Det er vel ingen som har gitt uttrykk for at de ikke skjønner hva en forretningskvinne lever av?

men å hevde at "det var så tøft for meg" når hun beviselig har fått betalt for å logge av, er ikke særlig redelig. Og den eksemkommentaren er rapportert inn.

• Liker 24
Gjest Loffeliten
Skrevet
14 minutter siden, Onbothsides skrev:

... At mennesker ikke kan påvirkes til å _ikke_ spise noe bevises av at vi alle spiser kjøtt selv om vi ser videoer av grusom behandling av dyr. Jeg gjør det selv. Videoene er fæle men jeg gaper like høyt over en hamburger. 

Nei, alle gjør ikke det. :) 

I tilfellet CBE og Freia har man uansett omtrent identiske alternativer lett tilgjengelig, det fins da andre sjokoladeprodusenter. Ikke sammenlignbart med å slutte å spise kjøtt (som forøvrig er ganske enkelt, det også. :nigo:)

Skrevet
12 minutter siden, Onbothsides skrev:

Det er veldig snodig hvordan folk kan dømme to mennesker ulikt for det samme, håper Cbe snapper opp det og kan bruke det i noe fremover. 

Person og sak har mye å si for hvordan folk både her inne og IRL reagerer, Cbe blir flådd for det meste som andre slipper unna med. Som vp også blir. Det er litt som en slags vendetta, utrolig interessant å se på.

jeg leser ikke og har aldri lest bloggen til Lene Orvik. Mener du at jeg må lese alle blogger der ute for å være kritisk til hva noen av dem holder på med?

• Liker 36
Skrevet (endret)
46 minutter siden, Onbothsides skrev:

Det er rene tilfeldigheter, tror jeg, som gjør at jeg følger CBE og ikke LO. Jeg tror heller ikke LO har like mange lesere og da er det jo naturlig at CBE er den som får kritikk fordi det ikke er så veldig mange som følger med på LO. Jeg tror ikke LO sin blogg er et like stort togkræsj som CBE sin. Det som gjør at jeg følger en blogg er at den enten er interessant, at jeg liker bloggeren på en eller annen måte eller at den er litt som et togkræsj. Det er ganske underholdende å se på at folk sier en ting og gjør noe helt annet. Å ta folk i å lyve er også ganske gøy.

Leste gjennom kommentarfeltet hennes. Det er noen få oppegående lesere der, heldigvis, men så er det en del som er helt hysterisk og nærmeste kjefter på CBE fordi de ble så bekymret og trodde noe grusomt hadde skjedd. Hvor naiv går det an å bli egentlig? 

Endret av penny_
  • Liker 16
Gjest eksiltronder
Skrevet

Skikkelig konstruktivt innlegg herfra: den sorte og hvite pelsdottjakka er så stygg! Helt horribel faktisk!

Gjest New Girl
Skrevet
55 minutter siden, Onbothsides skrev:

Aner ikke hvem Lene Orvik er jeg. Eneste grunnen til at jeg er innom bloggen til CBE innimellom er trådene på Kg. Ja, jeg innrømmer det, jeg er her bare for underholdningens skyld!

Og jeg har vært på begge sider av diskusjonen, bare for å ha sagt det. Jeg har til og med blitt beskyldt for å være en del av CBE Defence League av en viss bruker :P

Skrevet (endret)

Instagram: en skriver at hun jo faktisk iokk betalt for å logge av.

Årets svar fra cbe.no: carolinebergeriksenno@marienyyland jeg hadde jo fått betalt om jeg ikke logget av også.

Altså HVA??? Dama innrømmer at hun ikke hadde gjort dette uten betaling! :nordvesta: jeg elsker herved caroline! Hun er jo litt  som bloggens svar på mister bean, en parodi på en engelskmann!

Og om man får så bra betalt, hvorfor ikke bruke en grafisk designer. Og proff filmer. Det font og fargevalget er jo bare helt amatør! Hellooo 1980!

Åja....grafisk designer koster jo penger...

https://www.instagram.com/p/BPZZalVAljs/?taken-by=carolinebergeriksenn

Ps. Gratis tips til freia sjokolade, om dere vil bli hipp på sosiale medier så må dere ko faktisk bruke de. Facebook er ikke oppdatert siden 9. Januar, før det 2. Januar, som jeg kan se i min feed. Og ikke et eneste ord om denne kampanjen.

http://kampanje.com/markedsforing/2015/04/--vi-matte-finne-tilbake-til-identiten/

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 22
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...