Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tipper på samarbeid/"egen kolleksjon" med Daniel Wellington. 

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel dratt det stuntet litt langt nå?  5 dager uten noen innlegg i sosiale medier. Begynner å virke mot sin hensikt. Tror de overvurderer sin innflytelse en smule... Men greit for CBE og mannen da, fri mange dager og får garantert godt betalt, jeg tror virkelig ikke de hadde holdt seg borte fra alle kanaler så lenge hvis det ikke var en klekkelig sum med i bildet. Sier som flere har sagt tidligere hvis det er stunt for en veldedig org er det smakløst og hvis det er lansering av klokke/ noe annet så kan jeg virkelig ikke skjønne hvordan firmaet de samarbeider med skal tjene inn alle pengene de har brukt på CBE og frøken orvik i bloggpausen🙈

• Liker 15
Skrevet (endret)

Ryddet for spekulasjon og omtale av barn.

Edie, mod.

Endret av Edie
Skrevet
18 minutter siden, Hoppelopp skrev:

De har vel dratt det stuntet litt langt nå?  5 dager uten noen innlegg i sosiale medier. Begynner å virke mot sin hensikt. Tror de overvurderer sin innflytelse en smule... Men greit for CBE og mannen da, fri mange dager og får garantert godt betalt, jeg tror virkelig ikke de hadde holdt seg borte fra alle kanaler så lenge hvis det ikke var en klekkelig sum med i bildet. Sier som flere har sagt tidligere hvis det er stunt for en veldedig org er det smakløst og hvis det er lansering av klokke/ noe annet så kan jeg virkelig ikke skjønne hvordan firmaet de samarbeider med skal tjene inn alle pengene de har brukt på CBE og frøken orvik i bloggpausen🙈

Du sier jo selv at du synes det er irriterende og tror hun kommer til å miste masse lesere på grunn av dette "stuntet" - men du kjenner vel selv på hvor brennende nysgjerrig du er? Det virker ihvertfall som at du er det. Det er derfor dette funker. Det er derfor dette kommer til å generere MASSE blest med en gang hun er tilbake. 

Bare se hva som skjedde med Rema og Æ. Mennesker er så lett gjennomskuelige - nysgjerrighet driver oss.

• Liker 13
Gjest Atheena
Skrevet

Det er jo bare et pr stunt, for hva bryr meg midt på leggen. At folk biter på og blir bekymret sier jo bare litt om den illusjonen bloggen har klart å skape som den gode bestevenninnen. Å spekulere i hva det kan være nører bare videre oppunder det som er formålet med stuntet. 

Skrevet

Men er det bare CBR og Lene Orvik som har denne klokken på bloggen? 

Jeg synes det er spesielt at de drar stillheten såpass langt, det hadde jo holdt med 2-3 dager i bloggsammenheng for å oppnå effekt for et reklamestunt. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Abrahima skrev:

Det tror jeg og. 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Hemoglobin skrev:

Det henger ikke sammen med Trump som ny president i USA da?

Tenkte å skrive det samme. Ser det finnes Trump countdown clock. 

Gjest Loffeliten
Skrevet

Næh, nekter å tro det har noe med Trump å gjøre, det tjener hun jo ikke penger på. :alice:Hun lanserer nok snart et eller annet produkt. 

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg er nysgjerrig på hva som er tanken bak bloggfraværet til CBE og LO.  Jeg har prøvd å vri hodet mitt i forhold til hvorfor dette skal være en god strategi, men kan ikke se at dette skal ha positiv effekt, verken økonomisk eller i forhold til leserne. 

Jeg lurer på hvordan lojale lesere oppfatter dette. Mange leser jo bloggen fordi de liker de  daglige besøkene. De vil lese om flytting, om trening og antrekk. Det er ren underholdning og et lite avbrekk fra egen hverdag. Hva får disse leserne igjen for å lese hos CBE i disse dager? Skuffelsen blir jo sikkert bare større og større for hver dag som går, og jeg har ikke fantasi til å kunne se hvordan et eller annet stunt skal kunne gjøre opp for fraværet. Hva kan egentlig være stort nok til å gjlre opp for ventetiden?

CBE har alltid vært opptatt av å oppdatere, uavhengig av ferie eller andre store livsendrende hendelser. Mange innlegg handler om å vise at hun bryr seg om leserne; hun skal stikke innom bloggen selv om det er travelt. Hun forteller stadig hvor mye leserne betyr for henne. Hun har flere ganger sagt at hun ikke kan ta seg fri fra bloggen fordi leserne forventer å finne nye innlegg. Derav blogging som en 24/7 jobb. Hvilken sak kan være så viktig at hun bryter alle prinsipper? Og er ikke dette å vise fingeren til leserne som har vært grunnlaget for bloggens suksess?

Dersom dette er et veldedig stunt, ville ikke heller innlegg flere dager på bloggen om saken generere mer penger, enn dette fraværet? Hvordan skal dette gjøre at leserne gir penger når den tid kommer at hun skal avsløre hva det er som er den evt veldedige organisasjonen? For du kommer ikke utenom at det enten er den veldedige organisasjonen som betlaer lønna hennes i fraværet (reklame koster), eller så skal det finansieres av leserne som støtter saken. 

Dersom dette er en reklamekampanje for et nytt produkt, hvordan kommer leserne til å reagere når en reklamekampanje blir viktigere enn å tilfredstille leserne? Det blir jo en sabla nedtur dersom man har ventet flerfoldige dager for en nye sminkekampanje. 

Som sagt, dette er et interessant stunt rent foretningsmessig, og her har jo noen våget å gjøre noe som ikke har blitt gjort før. Jeg synes hele greia stinker av at CBE og LO utnytter lesernes lojalitet og nysgjerrighet. Hvordan de skal balansere dette slik at leserne ikke føler seg utnyttet er dog det store spørsmålet.

Endret av CecilieX
Gjest Loffeliten
Skrevet

Syns det er litt rart at det er (minst) to bloggere som kjører samme opplegget nå, da blir det jo helt åpenbart at det er et eller annet stunt og mye av "mystikken" blir borte. Mer effektivt om bare én forsvant. 

Skrevet (endret)

Jeg gleder meg til å se hva det er! Regner med at bunnpunktet ikke ble nådd da hun satt på suiten sin på Hotell Continental... Der hun oppstylet, i morgenkåpe skottet ned på uteliggerne ved Nationaltheatret... Dere vet, da hun sendte noen gode tanker til de som ikke har det så bra, og oppfordret oss alle til å gjøre det samme ❤

Endret av Hummingbird2
  • Liker 29
Skrevet
4 timer siden, Abrahima skrev:

3 timer siden, bygdefruen skrev:

Det tror jeg og. 

Det var det første jeg tenkte, óg!

Skrevet

Det som taler i mot at det er DW klokkene er måten DW har kommet seg opp og frem - uten å bruke en reklamekrone, kun plassert de på håndleddet til personer som cbe.

• Liker 10
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Endelig hadde CBE en enestående mulighet til å komme med innlegg betydelig mer interessante enn den sedvanlige trøyta "tredemølle, pulsklokke og kaffekopp". Men i stedet for å fortelle og vise leserne sine hvordan det går med innflyttingen, så er det stillhet over hele fjøla grunnet noe som åpenbart er et reklamestunt. 

En av CBEs styrker som blogger har vært daglige oppdateringer. Ja, mesteparten av dette har riktignok vært reklameinnlegg, men som leser kunne man stole på daglige "nyheter fra CBEs verden". Og det er denne konstantheten som har gagnet henne - såvel renommemessig for å være en pålitelig blogger som økonomisk. At hun nå velger "absolutt stillhet" og dermed løper risikoen for å ødelegge det hun selv har bygget opp gjennom årene, er meg uforståelig utifra et bedriftsøkonomisk perspektiv. 

Skrevet
1 time siden, Loffeliten skrev:

Syns det er litt rart at det er (minst) to bloggere som kjører samme opplegget nå, da blir det jo helt åpenbart at det er et eller annet stunt og mye av "mystikken" blir borte. Mer effektivt om bare én forsvant. 

Tenkte det samme, hadde jo vært mer "spennende" hvis det kun hadde vært en av dem? Hvis det nå skulle vise seg å være et stunt for en veldedig organisasjon, så er det med dette tydelig at CBE ikke har funnet på å støtte organisasjonen av sitt eget gode hjerte, men at det er en betalt kampanje pålagt av UI. Ikke noe nytt der, altså. Jeg heller vel mer mot "egen design" av klokker. En ren fornærmelse mot dem som faktisk bruker tid og krefter på egen design.

• Liker 10
Skrevet

Jepp, det er nok produktlansering. :jepp:

• Liker 4
Gjest KGbrukerny
Skrevet

Nå begynner jo dette for alvor å bli altfor dumt... 5 dager uten lyd og folk begynner å bli seriøst engstelige for henne på FB og IG og hun ikke gir lyd fra seg... jeg synes hun var morsom å følge en gang i tiden, men sluttet å lese bloggen for et halvt års tid siden da jeg mistet mer og mer respekten... det hun gjør mot de trofaste tilhengerne sine nå er rett og slett bare så kynisk at jeg eier ikke ord for det.. at hun ikke eier mer respekt for andre enn dette?? Nei, her ser vi virkelig fruas virkelige farger og hvor kynisk og kalkulerende hun har blitt siden hun startet.. hadde dette vært en venninne av meg så hadde jeg faktisk sagt noe til henne for sånn som dette går det ikke an å oppføre seg.. 

Skrevet
23 timer siden, Lana01 skrev:

Tone Damli har også en nedtelling på iinstagram til 20.01.17  Tilfeldig? eller er det en sammenheng?  https://www.instagram.com/toneda/

Tone har også lagt ut to filmer. En hvor hun kjører fort i mørket, og på slutten ser det ut til at det kommer noen/noe løpende ut i veien. På neste film er det kun bilen, som ser skadet ut. En trafikkampanje? Den ser forøvrig ikke ut til å ha noe med CBE og Orvik å gjøre. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hallo, de får tid til å flytte inn samtidig som de tjener pengene sine på et eller annet, slipper bloggstress (vanligvis en 8-16-jobb ++), hva kan være bedre? Tviler på at et "glanset magasin" har lyst til å vise frem en rotete innflyttingsprosess, forøvrig, så dette er nok nøye avtalt. 

At fansen blir lei seg, har de jo erfart går raskt over. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...