Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

God morgen Norge-innslaget er ganske på kanten med flere av punktene i Vær varsom-plakaten. At dette er var en reklamekampanje kommer bare fram i en bisetning langt ute i innslaget.

2.3 Vis åpenhet om bakenforliggende forhold som kan være relevante for publikums oppfatning av det journalistiske innhold

Og ikke minst siste setning i punkt 2.7;

Unngå ukritisk videreformidling av PR-stoff.

http://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/

Endret av Bergensia
Videoannonse
Annonse
Gjest KGbrukerny
Skrevet

Dette er det mest patetiske fra frua noen gang.. når en ikke tror det går an å bli mer kynisk og synke lavere for penger så går det altså:klo: godt jeg ikke tåler melk så jeg har ikke spist en freiasjokolade på 100 år så det er ihvertfall ikke mine penger som har sponset denne ferien hennes.. 

Skrevet
2 minutter siden, CecilieX skrev:

Blir spennende å lese tilbakmeldingene fra fansen nå, men jeg holder ikke pusten for å si det sånn.

For hun smører virkelig tjukt på om hvor vanskelig det har vært å se at leserne har vært bekymret, og hvor glad hun er i leserne sine og bla, bla, bla. Hørt det før, for å si det sånn og det er enda mindre troverdig nå. 

Fordi: faktum er altså at hun har deltatt i en kampanje, der lesernes behov betydde nada. Hun gjorde et VALG som etter mitt syn ikke hadde vært nødvendig ut fra det budskapet hun skulle formidle, gitt at det var budskapet som var viktig. Budskapet hennes om å logge av og nyte livet kunne vært formidlet direkte til leseren før hun tok en bloggpause. Men da hadde ikke kampanjen fått oppmerksomheten og den spredningen som Freia ønsket. Så da er det åpenbart at lesere måtte vike for at hun skulle tilfredsstille de som hadde kjøpt annonnseplasseringen. Ergo, nok en gang, dette er en ren reklameblogg, som forkler seg som et magasin der leserne står i sentrum.

Gitt det man har lest i kommentarfeltene så er folk fullstendig blinde for hva bloggen er. De savner CBE, de bekymrer seg for henne, de bedyrer at de skal vente på henne til hun kommer tilbake, de sender massevis av klemmer og kjærlighet. Og i andre enden sitter bloggeren og utnytter tillitsforholdet. For hun er betalt for å utnytte dem og bekymringen dere slik at Freia får oppmerksomhet. Like fullt bedyrer hun at hun bryr seg om leserne sine, forstå det den som kan at noen fortsatt kjøper slike utgytelser fra dama. 

Ja, leste kjapt igjennom kommentarfeltet i stad, folk er fulle av hjerter og bedyrer sitt savn og store glede over at hun endelig er tilbake. Utrolig spekulativ kampanje. Spent på å høre om FO har latt lista synke så lavt at dette er innafor. 

• Liker 22
Gjest New Girl
Skrevet

Jeg leste kommentarfeltet for litt siden, og det var flere der som var kritiske til stuntet. Men det er kanskje folk fra denne tråden som har skrevet det? :P

Skrevet

Men altså - TV2 og GMN må da merke innslaget som reklame? Det er jo et betalt stunt fra Freia.

GMN er virkelig så slett - de fronter ukritisk kommersielle interesser og har tidligere også flere ganger valgt å overse at småtasser har krav på privatliv.

• Liker 26
Skrevet

For en utrolig kynisk og slem måte å tjene penger på. Men jeg er absolutt ikke sjokkert.

• Liker 23
Skrevet

Reklame for Freia Sjokolade. Jeg har kjøpt mitt siste produkt derfra si !! 

• Liker 10
Skrevet

Var det hele en kampanje for FREIA?!! :fnise:

Det er jo bare pinlig. Man forventer litt mer enn en fjasekampanje fra Freia, etter en mystisk taushet i dagevis. Jeg så for meg en kjempelansering av noe nytt og spennende, det må jeg bare si. Men jaja, sånn er de... kjøpt og betalt, ingen egne, kule ideer.

• Liker 22
Skrevet

http://imgur.com/1ZExt5L

Innrømmer hvertfall her at hun fikk betalt, men tror ikke hun kommer til å si hvor mye. Det sykeste er faktisk de som skriver de unner henne denne pausen. Det er vel ikke det det går på. De fleste håpet jo at hun skulle ta seg fri etter blant annet fødsel for å bruke tiden på familien, men det gjorde hun ikke. 

• Liker 21
Skrevet
28 minutter siden, mamsi skrev:

Ja, leste kjapt igjennom kommentarfeltet i stad, folk er fulle av hjerter og bedyrer sitt savn og store glede over at hun endelig er tilbake. Utrolig spekulativ kampanje. Spent på å høre om FO har latt lista synke så lavt at dette er innafor. 

Tuller du? Folk er gale!!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Og RETT på Snap for å be folk følge folka som sponser oppussingen hennes...

http://imgur.com/XOH43PQ

Den pausen endret virkelige fokuset hennes, gitt.

Endret av Louiah
  • Liker 30
Skrevet

Jeg blir helt kvalm.

• Liker 14
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Man trenger ikke spise seg kvalm på (Freia) sjokolade lenger. Det holder å med de kvalme handlingene til CBE. Rett og slett uspiselig!

Skrevet

Jeg må bare få gjenta at jeg ikke kommer over tittelen på Freias reklamefilm, "Silence of the blogs".

Den kan ikke leses uten at man tenker på tittelen den imiterer, nemlig The Silence of the Lambs. Og det, mine damer, er altså en film om en fyr som bruker livet sitt på å flå unge kvinner. :filer: Sånn bokstavelig talt, da.

HVORFOR, Freia?? E dårr någe budskab?

:hoho: 

• Liker 46
Skrevet

Jeg hadde faktisk trodd det hadde noe med The Girl Effect å gjøre, siden noen av leserne hennes linket til det. Spesielt fordi hun la ut en klokke den 12(!) januar kl 23.59, men så er det altså en betalt pause av Freia Melkesjokolade.

Caroline kan altså le hele veien til banken sammen med Freia, samtidig som hun snapper om oppussing og nye sponsorer, og tanken på at dette kunne være fokus på  veldedighet revner i stykker. 

• Liker 27
Skrevet
1 time siden, goldlion skrev:

Dette. Nå tror jeg Freia har undervurdert kundene sine. Veldig kynisk og nedlatende eksempel på reklame. Nidar og Mindr fra nå av ❤️

Nååh.. Jeg tror ganske sikkert at godtegrisene fortsetter å kjøpe, og spise, Freia melkesjokolade. Bare vent - når sukkersuget melder seg så er de tilbake på Europris for å kjøpe 4 for 100 kr :)

• Liker 1
Gjest Bergensia
Skrevet

Og selvsagt er opppussingen i huset sponset (ref: snap)

Er det noe igjen som ikke er sponset?

Skrevet (endret)

Det blogginnlegget det altså...wow! Da kom kynismen frem i sin fulle prakt, det er nå helt sikkert. Først får hun betalt for å koble ut, setter en klokke på bloggen sin og oppdaterer ingenting på noen SoMe. De fleste tenker det har med et veldedighetsprosjekt å gjøre, og da kommer det i det minste noe godt ut av det, selv om hun nok hadde tjent grovt på det også.

Og så kommer det innlegget....og er en reklame for sjokolade faktisk! Selve ideen/tanken bak fra Freia er god syns jeg - å ta tiden tilbake - men fader så de bommer når de får en av norges største bloggere og SoMe-bruker til å fronte dette! Dama spiser ikke en gang sjokolade...viser bare at ALT er til salgs, og at hun ikke har et fnugg av kredibilitet når det gjelder hva hun anbefaler og står for på bloggen. Hun er jo ikke akkurat kjent for å kose seg hemningsløst med sjokkis på en fredagskveld...

På toppen av det hele er blogginnlegget skrevet på en måte som skal gi henne sympati for at hun "måtte" være avlogget i fem dager, og at hun har savnet disse "venninnene" sine som hun ikke kunne dele noe med på "alle" disse dagene. Selvsagt vil den ihuga fansen sluke disse ordene rått og ta dette venninnepreiket til seg personlig. Kynisk og utspekulert til tusen.

Endret av Milla29
  • Liker 42
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg vil gjerne utfordre Freia sin markedsføringsavdeling på å forklare meg budskapet. Alt jeg ser i filmen de har laget er at jeg dersom jeg logger av kan a) gå rundt i sokkelesten og stryke på veggene mens familien min hygger seg utendørs b) spise sjokolade inne, også dette alene c) gruffe meg over alt jeg ikke får lagt ut. Jeg kan ikke se at de viser alt det positive som kan komme ut av et slikt eksperiment. Og fikk jeg lyst til å spise sjokolade? Nei. 

Så hva er det egentlig de vil formidle? Burde de ikke filmet hyggelige sammenkomster der folk smiler og ler og ser hverandre? Positive opplevelser der oppdatering av sosiale medier ville vært et hinder. CBE innrømmer jo glatt at hun skal fortsette med det hun har gjort, hun lever jo av at folk bruker tiden sin på SoMe. Hele greia er jo bare dum, helt ned til valg av bloggeren som er påpasselig med å fortelle alle at man fråtser om man spiser mer enn fire biter av en mørk sjokolade. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...