Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du ikke trodde det kom mere tøys fra den kanten.
Sjokoladereklame med en som ikke spiser det, logg av-oppfordring fra en som lever av at folk gir henne klikk.

Ironisk.

• Liker 39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, krenkende utsagn, avsporinger og svar til dette.

En stor rydding med alvorlige regelbrudd de neste dagene vil føre til at tråden stenges.

Edie, mod.

Skrevet
2 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Jeg sendte en melding til Freia via fb for et par timer siden. Blir litt overrasket hvis jeg får svar... Ellers kan jeg opplyse om at sjokoladefigurer fra Nidar er veldig gode!!! 

Nidar fikk Best i test i blindtest i TV2! 🙌🏼

• Liker 15
Skrevet

Bare en ting å si; Nidar og Minde here I come👍😊🎉

• Liker 16
Gjest Mallory
Skrevet (endret)
5 timer siden, Onbothsides skrev:

Klapper i hendene. Syns det er alle tiders at dette har fått slike reaksjoner, et engasjement uten like! Ingen tvil om at damen har påvirkningskraft når folk slutter å spise Freia pga en reklame Cbe fronter.

Ingen tvil om at svært få forstår hva en forretningskvinne/mann lever av. Folk her får jo nesten eksem av at hun får sponset noe istedet for å vite at det er slik man driver buisness :) 

God underholdning fra ende til annen!

Din jubel over at kampanjen får folk til å SLUTTE og spise Freia sjokolade fordi CBE.no har så stor påvirkningskraft, synes jeg er litt pussig, men deg om det. 

At det er svært få som skjønner at en kommersiell blogg er kommersiell, er nok å overdrive. Men at mange likevel går på limpinnen, kan nok forklares med at bloggeren selv jobber iherdig for å tilsløre faktum.

Etter det jeg oppfatter, vil ikke CBE.no skrive rett ut, uten forbehold, at kampanjen er en hundre prosent ren businessdeal, definert av Freias reklamebyrå fra A til Å. Tvert i mot presenteres vel det rene reklamestuntet som "et eksperiment og en utfordring"? Hvorfor det, tror du? Kan det være at CBE.no prøver å forhindre at illusjonen om venninneforholdet mellom CBE og leserne svinner hen? Det er jo sånn at jo fler som får inn i hodet sitt at hun, dvs CBE.no, tar betalt for å småpludre med dem og faktisk ikke gjør eller skriver spesielt mye som ikke er relatert til inntekt og spons, jo vanskeligere er de jo å påvirke.

Det er mulig du kan mye om forretningsdrift og markedsføring. I så fall vet du at skal man bygge merkevarer, lønner det seg i det lange løp å bygge en merkevare som forbindes med troverdighet og er til å stole på. Jeg er usikker på om CBE.no har særlig mye å gå på der, kanskje, kanskje ikke.

Hans Petter Nygard-Hansen skriver at tillit og troverdighet raskt havner på fyllinga hvis fans og publikum blir usikre på om budskapet er ekte eller om det er kjøpt og betalt. Og spesielt risikofylt er det hvis mottageren føler seg lurt.

Videre skriver han "la det aldri være noen tvil om det du legger ut er betalt eller ikke. Det er en dårlig deal i lengden. For både deg og selskapet du har reklamert for. Og husk; det tar lang tid å bygge opp tillit, men fryktelig kort tid å ødelegge den."

Edit: Hadde Freia/CBE.no sørget for at kampanjeklokken fra første dag ble merket med ANNONSE, tror jeg ikke det hadde vært negativt for noen av dem. 

Endret av Mallory
Rettet skrivefeil
Skrevet
30 minutter siden, Mallory skrev:

Edit: Hadde Freia/CBE.no sørget for at kampanjeklokken fra første dag ble merket med ANNONSE, tror jeg ikke det hadde vært negativt for noen av dem. 

Har klokka blitt ettermerket med annonse, eller er det ingen merking på den?

• Liker 3
Gjest Mallory
Skrevet
5 minutter siden, Oz- skrev:

Har klokka blitt ettermerket med annonse, eller er det ingen merking på den?

Så vidt jeg kan se, er klokken på bloggene til Orvik og CBE fortsatt ikke merket.

Gjest Bergensia
Skrevet
3 minutter siden, Mallory skrev:

Så vidt jeg kan se, er klokken på bloggene til Orvik og CBE fortsatt ikke merket.

Og Lene Orvik har heller ikke merket på IG eller Snapchat hvor hun linker til blogginnlegget, som forøvrig er merket.

Gjest Snøsøta
Skrevet

At man bruker CBE for å selge melkesjokolade er som noen skrev foran her - å bruke en vegetarianer til å fronte kjøttprodukter

Men at man bruker en blogger for å sette fokus på å logge av er som å bruke en leverandør til å reklamere for å slutte å bruke dem for å bruke annonsøren istedet. Kommentaren over her kan tolkes som at Freia ønsker å sette fokus på at leserne skal logge av og spise sjokolade istedet. Men den kan like gjerne tolkes som at de betaler CBE for å logge av. 

Hva om Rema hadde betalt Kiwi for å stenge dørene i en uke for å bruke dem istedet?

Eller at Oslo Kino hadde betalt Odd Nordstoga for å slutte å spille slik at folk kunne gå på kino istedet?

Ingen med integriteten i behold ville ha akseptert å bli brukt i et reklamestunt som tar utgangspunkt i at en selv er et problem. Med all min skepsis og tidvis motstand mot kommersielle blogger hadde jeg likevel foretrukket at bloggerne så på sin form for håndverk med ære, at det fantes en uttrykt tanke om hva som er bra med å være pålogget siden de er nærmest som frontlinjekjempere i temaet. 

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg fortsatt lar meg sjokkere.. Men gud bedre meg vel, jeg sier meg enig i så og si alle kommentarene som er skrevet her!

Det var helt klart for mye å håpe på at det for en gang skyld var noe annet enn penger som sto i fokus hos dem.. Rett og slett tragisk, og jeg forstår ikke hvorfor så mange ønsker å gi de penger for å frontes på bloggen? Det virker jo ikke troverdig for fem flate øre!:riste:

• Liker 14
Skrevet
4 timer siden, Onbothsides skrev:

Har det ikke slått dere at ingen har kommentert det samme til Lene Orvik? Som har den samme klokken? Samme kampanjen? 

Det er veldig snodig hvordan folk kan dømme to mennesker ulikt for det samme, håper Cbe snapper opp det og kan bruke det i noe fremover. 

Person og sak har mye å si for hvordan folk både her inne og IRL reagerer, Cbe blir flådd for det meste som andre slipper unna med. Som vp også blir. Det er litt som en slags vendetta, utrolig interessant å se på.

Det eneste som slår meg er at det ikke går an å sammenligne Lene Orvik med Fotballfrue. De er nok i to helt forskjellige ligaer.

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes det skrives utrolig mye godt i denne tråden, så da jeg skulle skrive min egen lille greie om denne saken lånte jeg noen argumenter fra dere. Sånn i tilfelle dere dumper borti den saken jeg skrev. Takk. :blomst: 

• Liker 9
Skrevet

Sett videoen og 😳. Svever rundt i rommene, bruker familiemedlemmer på utilbørlig måte i en reklamefilm og tanken på sjokolade og tid off i sammenheng med bloggeren er jo helt.... ja, hva skal man si? Usannsynlig? Noe så kleint er det godt gjort å lage. 

• Liker 27
Gjest supernova_87
Skrevet

"SILENCE OF THE BLOGS".... !? 

Er det bare jeg som synes det er helt elendig navn på stuntet? 

Hadde de i det minste referert til hvordan for noen oppleves fraværet av "våre beste venner bloggerne" som en skrekkhistorie, og man blir fylt med "horror" og frykt når de ikke oppdaterer på fem dager. Kanskje for å poengtere hvor skremmende denne overopptattheten av sosiale media og andre menneskers liv er. Men jeg tror ikke det er ment å være en referanse. (Skrekkfilmen The silence of the lambs.) Det er kun et enkelt spill på ord, som høres helt dust ut. 

Presentasjonen i filmen som at det er voldsomt dramatisk å være borte fra sosiale medier i fem dager. Hva er verden blitt til når dette er dramatisk? Når dette blir filmatisert på en måte som at det handler om mennesker som mangler fred, mat, vann, husly. Jada, tidklemma, og sykelig opphengthet i sosiale media er ikke noe bra for mennesker, men at "den gode tiden" og dette stuntet legges frem på denne måten, med dramatisk musikk og denne typen filmatisering er nesten kvalmt. 

Synes det er en god idé å få mennesker i dag til å fokusere på her og nå og å være til stede i sine egne liv, men å legge frem dette på samme måte som man gjør om f.eks Redd Barna eller bli planfadder o.l. synes jeg er helt feil. 

"CBE gikk offline i 13.januar og rørte ikke sosiale medier på fem dager." Ånei, gid, så jævlig dramatisk da! Det er jo helt forferdelig! 

Gjest New Girl
Skrevet
16 minutter siden, Vitulina skrev:

Må du virkelig gi den dama klikk herfra? Det må da være mulig å ta prt scr av det, og om du MÅ legge link så kom nå for guds skyld med en advarsel. 

Advarsel? Kan ikke folk lese? Kanskje det er jeg som er rar, men jeg ser alltid på linken før jeg trykker på den.

Skrevet

Jeg må bare innom den bloggen i ny og ne for å lese litt i kommentarfeltet. Noen leser se & hør, jeg leser der.

Det er altså så komisk med alle disse "venninnene". Det er så mange som er lettet og takknemlig for at hun er tilbake, og de har vært fryktelig bekymret. (Helt seriøst?) I tillegg humrer jeg litt med meg selv fordi det er så mange kommentarer der som minner meg om PT-Åge.

For et sirkus :)

• Liker 25
Skrevet

Kommentarene under det sponsede Freia innlegget er en studie i at verden vil bedras....! Hvilken stein bor disse menneskene under? De som er så glade for å høre livstegn fra bestevenninnen sin Caroline Berg Eriksen...?

Det gir meg større forståelse for folk som sender penger til Nigeriasvindlere... Og jeg skjønner at det er et vanvittig stort marked for sånt der ute... Hva er det med folk som ukritisk stoler på alt de får servert?

• Liker 30
Skrevet
18 minutter siden, spenol skrev:

Jeg må bare innom den bloggen i ny og ne for å lese litt i kommentarfeltet. Noen leser se & hør, jeg leser der.

Det er altså så komisk med alle disse "venninnene". Det er så mange som er lettet og takknemlig for at hun er tilbake, og de har vært fryktelig bekymret. (Helt seriøst?) I tillegg humrer jeg litt med meg selv fordi det er så mange kommentarer der som minner meg om PT-Åge.

For et sirkus :)

Mange av kommentarene minner om PT-Åge, ja:fnise: Hvertfall de med en ovenfra-og ned holdning, litt sånn typisk PT-Åge:fnise:

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...