Keaton Skrevet 18. januar 2017 #30061 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, Frus3rtSjokkiz skrev: Gulvet ble fint! jeg så bildet av det på bloggen hennes. Nei. 19
Cavatina Skrevet 18. januar 2017 #30062 Skrevet 18. januar 2017 2 minutter siden, Frus3rtSjokkiz skrev: Gulvet ble fint! jeg så bildet av det på bloggen hennes. Gulvet er ødelagt. 20
Gjest Gregor Clegane Skrevet 18. januar 2017 #30063 Skrevet 18. januar 2017 4 minutter siden, LilleSnupp skrev: Sier bare en ting.. lite kulturell kapital. Du har helt rett.
Marissa Skrevet 18. januar 2017 #30064 Skrevet 18. januar 2017 Å herregud, snakk om å ødelegge et vakkert og antikt gulv! Hærverk på verste vis, og så skryter hun av det! Litt i samme gate som hun som skulle resturere bildet og ikke ser hva hun gjorde galt... (Beklager avsporingen, men det var det første jeg tenkte på da jeg så før og etterbildene til cbe) 28
Gjest Gregor Clegane Skrevet 18. januar 2017 #30065 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, Marissa skrev: Å herregud, snakk om å ødelegge et vakkert og antikt gulv! Hærverk på verste vis, og så skryter hun av det! Litt i samme gate som hun som skulle resturere bildet og ikke ser hva hun gjorde galt... (Beklager avsporingen, men det var det første jeg tenkte på da jeg så før og etterbildene til cbe) Noen ting lar man bare være. Det er ikke alt man trenger å gjøre noe med. Ting av historisk verdi som fortsatt er i OK stand er et eksempel på det. Helt enig.
Fredrik29 Skrevet 18. januar 2017 #30066 Skrevet 18. januar 2017 Alltid trist når man synes oppussingsresultatet ble skikkelig fint og så innser man at det er før-bildet fulgte eiendom og hjem før fordi oppussing og interiør kan være litt fun men ble så lei av trynet til han som var prest i Tooji sin musikkvideo. (Han er glad i sitt eget ansikt for å si det sånn) 9
RompeRusk Skrevet 18. januar 2017 #30067 Skrevet 18. januar 2017 Hvordan hun selv velger å pusse opp eller ødelegge gulvet velger hun helt selv. Dette synes jeg er veldig usaklig 6
Gjest Mallory Skrevet 19. januar 2017 #30068 Skrevet 19. januar 2017 (endret) 6 timer siden, Jenki skrev: Jeg tror at CBE har veldig mange lesere som meg. Som ikke bryr seg om hva som er reklame, men tar det som lett underholdning. (Det er en blogg med bra bilder og tekst som stort sett flyter bra, og innleggene er varierte). Hun har nok også noen lesere som er der mest for å se om det er noe å sette fingern på, og som kanskje er like interessert i kommentarfeltet som i selve innlegget. -Og så er det til slutt helt sikkert noen lesere som har et litt for "nært forhold" til bloggeren, og faktisk tror hun er en slags venn. Det er vel denne siste lesertypen som hun kan risikere å miste tilliten til, og dermed miste som følgere. Men hvor stor er denne gruppen? Vil det i såfall ta knekken på bloggen, eller klarer hun seg fint med oss andre? Jeg kjenner ikke CBE.no så godt, men det ser jo ut til at hun (de) klarer seg fint og at folk stort sett lar seg underholde av det de ser og leser. Jeg er mer usikker på om seriøse merkevareleverandører som Freia gjør klokt i å sette av sine mestselgende sjokolademerker i spill på denne måten. De har gått skikkelig i baret med sosiale medier tidligere, Endret 19. januar 2017 av Mallory
Gjest Sobril Skrevet 19. januar 2017 #30069 Skrevet 19. januar 2017 Jeg har mistet troen på menneskeheten og kvinners mangel på engasjement, etikk og intelligens. 5 dager uten innlegg, og hun øker klikk med 50 %. Det er til å bli både frustrert og kvalm av.
Inocybe Skrevet 19. januar 2017 #30070 Skrevet 19. januar 2017 4 timer siden, RompeRusk skrev: Hvordan hun selv velger å pusse opp eller ødelegge gulvet velger hun helt selv. Dette synes jeg er veldig usaklig Hun har kjøpt kåken og kan herpe den akkurat så mye hun vil så lenge ikke Riksantikvaren er inne i bildet. Det er jeg for så vidt enig med deg i. Men så er det dette her med å dele så godt som alle aspekter i livet sitt og spørre hva folk mener om dette eller hint. Fort gjort at folk faktisk mener noe og kanskje de til og med mener noe annet enn CBE. Når CBE spør leserne slike "hva mener dere kjære lesere"-spørsmål får jeg følelsen av at spørsmålet egentlig er retorisk. Tror ikke hun egentlig vil ha noen svar ut over noen "Åhh så nydelig hjerte hjerte smiley". Disse spørsmål har bare til hensikt å knytte leserne tettere til seg og lage en illusjon om et venninneforhold. Tilbake til gulvet (beklager klarer ikke helt å holde meg unna styggedommen ). Jeg blir oppriktig trist når jeg ser slike antikviteter bli ødelagt. Vi i Norge har forsvinnende få historiske klenodier. Både av de store og de små. Spesielt når vi sammenligner oss med andre land i Europa. Kan vi ikke ta vare på de få vi har? Jeg har på følelsen at det at vi har så lite bevaringsverdige objekter gjør at menigmann ikke helt ser verdien i dem. For de forstår ikke. De har ikke den kulturelle ballasten som gjør at de forstår hva de ødelegger. Tror at hvis noen hadde gjort noe tilsvarende på landsbygda i England hadde denne personen blitt frosset ut av lokalsamfunnet. Når CBE velger å gjøre en slik brøler framstår de som uutdannet og historieløse. Jeg vil gå så langt som å kalle det skikkelig hvite trash. Det hadde ikke vært noe problem å legge et annet gulv oppe på parketten og bevart det originale gulvet for ettertiden. Da hadde de kunnet få hele "gleden" ved et mørkt gulv som ikke passer til proporsjonene i rommene uten å ta fra huset noe av dets sjel og gjøre uopprettelig skade på denne lille delen av kulturarven vår. Det har også vært diskusjon om noen IKEAskap og armatur, men det bryr meg veldig lite. Jeg kan mene det et stygt eller pent men skap og vannkran kan demonteres og fjernes. Gulvet det er ødelagt for alltid. Dette bare så to mennesker kan få sitt barnslige og sikkert ganske kortvarige behov dekket. 26
Fatima Skrevet 19. januar 2017 #30071 Skrevet 19. januar 2017 7 timer siden, Cavatina skrev: Gulvet er ødelagt. Er det ikke bare lakket mørkere? Et kvalitetsgulv tåler vel å slipes ned flere ganger. Jeg ville ikke hatt så mørke gulv, men det er smak og behag.
Inocybe Skrevet 19. januar 2017 #30072 Skrevet 19. januar 2017 7 minutter siden, Fatima skrev: Er det ikke bare lakket mørkere? Et kvalitetsgulv tåler vel å slipes ned flere ganger. Jeg ville ikke hatt så mørke gulv, men det er smak og behag. Gulvet er rundt 100 år og har sikkert allerede blitt slepet en del ganger. Ikke sikkert det er så mye igjen å ta av og en slik mørk farge suges langt ned i treet. 6
Marihelle Skrevet 19. januar 2017 #30073 Skrevet 19. januar 2017 Falt for fristelsen til å følge Eiendom og Hjem på snap. Hadde trodd de var mer seriøse i å vise prosessen i oppussingen. Syns det bare er surr og prating. Og hva er greia med å gå og snoke i flyttelasset deres? Helt uinteressant 11
*Stjerne*støv* Skrevet 19. januar 2017 #30074 Skrevet 19. januar 2017 39 minutter siden, Marihelle skrev: Falt for fristelsen til å følge Eiendom og Hjem på snap. Hadde trodd de var mer seriøse i å vise prosessen i oppussingen. Syns det bare er surr og prating. Og hva er greia med å gå og snoke i flyttelasset deres? Helt uinteressant Jeg lurer på hva greia er med denne "snekker Rune" som gjør at flere bloggere velger han til oppussing. 3
Cavatina Skrevet 19. januar 2017 #30075 Skrevet 19. januar 2017 14 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev: Jeg lurer på hva greia er med denne "snekker Rune" som gjør at flere bloggere velger han til oppussing. Spons og markedsføringsavtaler. Spesielt hvis det er UI-bloggere som går igjen. Litt som med blomsterbutikken på Frogner som UI-bloggere langveisfra tilfeldigvis oppsøker, men som man må ha kompass for å finne. 10
BlendaSensitive Skrevet 19. januar 2017 #30076 Skrevet 19. januar 2017 3 timer siden, Sobril skrev: Jeg har mistet troen på menneskeheten og kvinners mangel på engasjement, etikk og intelligens. 5 dager uten innlegg, og hun øker klikk med 50 %. Det er til å bli både frustrert og kvalm av. Trøsten får være at de gangene cbe øker skikkelig, så er det ikke fordi hun selv har så spennende innlegg, men fordi avisene og gjerne venninnene i tv2 skriver om bloggen. Og dermed når ut til flere. For å sette i perspektiv, denne saken gav like mye klikk som fødsel. Og tipper mange er innom fordi de leste om saken på SoMe gruppa eller på tv2. Men så sammenligningen med nigeriabrev for et par sider siden. Av kommentarer til cbe så forstår man at folk lar seg lures. Gammelt ordtak: verden vil bedras. 3
Edie Skrevet 19. januar 2017 #30077 Skrevet 19. januar 2017 Ryddet for spekulasjoner, reklame, innhold fra sosiale medier, latterliggjøring og svar til dette. Tråden stenges nå etter gjentatte ryddinger. Edie, mod. 2
*Stjerne*støv* Skrevet 19. januar 2017 #30078 Skrevet 19. januar 2017 Innlegget mitt ble slettet i den andre tråden. Er det feil av meg å reagere på at fruen filmet kjekshyllen til freia på snap, sånn "uten videre" uten merking. Samtidig som hun har et betalt samarbeid med de? 18
Inocybe Skrevet 19. januar 2017 #30079 Skrevet 19. januar 2017 4 timer siden, *Stjerne*støv* skrev: Innlegget mitt ble slettet i den andre tråden. Er det feil av meg å reagere på at fruen filmet kjekshyllen til freia på snap, sånn "uten videre" uten merking. Samtidig som hun har et betalt samarbeid med de? Det er veldig mange slike "tilfeldigheter" i bloggverdenen 11
*Stjerne*støv* Skrevet 19. januar 2017 #30080 Skrevet 19. januar 2017 3 timer siden, Inocybe skrev: Det er veldig mange slike "tilfeldigheter" i bloggverdenen Og mange flere blir det når de ikke for konsekvenser.. 7
Fremhevede innlegg