Gjest Zaza Skrevet 25. januar 2017 #30161 Skrevet 25. januar 2017 Det går jo og å kjøpe sånne falske bokrygger med ingenting bak, "same same", skal vel ikke leses uansett
Hallepalle Skrevet 25. januar 2017 #30163 Skrevet 25. januar 2017 Akkurat nå, Zaza skrev: Jeg tror kanskje jeg skal begynne å ta betalt for tips jeg måtte gi venner eller de på jobb :-) Denne kritikken skjønner jeg ikke? Dere kritiserer når det er manglende reklame, greit nok. Men når et innlegg fremstår som ren reklame, korrekt merket og greier, så må dere klage da også? Det er da ingen som tror at hun anbefaler reklamemerkede produkter av sitt hjertes godhet? Det er jo dette det å blogge handler om for de fleste. Det blir bare for dumt når det klages uansett. 6
Gjest Zaza Skrevet 25. januar 2017 #30164 Skrevet 25. januar 2017 (endret) 2 timer siden, Hallepalle skrev: Denne kritikken skjønner jeg ikke? Dere kritiserer når det er manglende reklame, greit nok. Men når et innlegg fremstår som ren reklame, korrekt merket og greier, så må dere klage da også? Det er da ingen som tror at hun anbefaler reklamemerkede produkter av sitt hjertes godhet? Det er jo dette det å blogge handler om for de fleste. Det blir bare for dumt når det klages uansett. Vel, det jeg reagerer på er at også når det merkes og det er opplagt reklame så pakkes det alltid inn i denne venninneprat stemmen. Ofte med en innledning à la "jeg har nylig oppdaget produkt X, det er bare helt a.m.a.z.i.n.g..... bla bla bla". Troverdigheten til bloggere som reklamere for produkter over en lav sko synker spør du meg. Den ene dagen ditt, den andre datt. Og jeg kjøper ikke dette med at nå har jeg virkelig oppdaget noe helt fantastisk. Det er vel heller nå har jeg blitt kontaktet av produsent X, tenkte at dette var gode penger for et produkt som jeg tilfeldigvis kan stå inne for. Endret 25. januar 2017 av Zaza
Hallepalle Skrevet 25. januar 2017 #30165 Skrevet 25. januar 2017 3 minutter siden, Zaza skrev: Vel, det jeg reagerer på er at også når det merkes og det er opplagt reklame så pakkes det alltid inn i denne venninneprat stemmen. Ofte med en innledning à la "jeg har nylig oppdaget produkt X, det er bare helt a.m.a.z.i.n.g..... bla bla bla". Troverdigheten til bloggere som reklamere for produkter over en lav sko synker spør du meg. Den ene dagen ditt, den andre datt. Og jeg kjøper ikke dette med at nå har jeg virkelig oppdaget noe helt fantastisk. Det er vel heller nå har jeg blitt kontaktet av produsent X, tenkte at dette var gode penger for et produkt som jeg tilfeldigvis kan stå inne for. Selvsagt. Dette skjønner jo de fleste av oss. Det er jo sånn all 'personlig' reklame fremstår. Jeg tror heller ikke at Emil Hegle Svendsen bruker Head and shoulder utenfor kamera. Det blir mye å klage på om man skal henge seg opp i selvfølgeligheter. 9
Missy1 Skrevet 25. januar 2017 #30166 Skrevet 25. januar 2017 1 time siden, MissUniverse skrev: Stor forskjell på det, og det CBE ønsker å gjøre. Er jo det jeg sier. Jeg har selv kjøpt bøker fordi de er fine (men bare et par stykker) men kunne aldri kjøpt inn gamle bøker for å fylle et helt rom som sikkert aldri skal bli brukt. Da blir det for dumt. 4
Gjest LillaGorilla🐒 Skrevet 25. januar 2017 #30167 Skrevet 25. januar 2017 Denne bloggen er virkelig Keiserens nye klær legemliggjort.
Gjest Zaza Skrevet 25. januar 2017 #30168 Skrevet 25. januar 2017 49 minutter siden, Hallepalle skrev: Selvsagt. Dette skjønner jo de fleste av oss. Det er jo sånn all 'personlig' reklame fremstår. Jeg tror heller ikke at Emil Hegle Svendsen bruker Head and shoulder utenfor kamera. Det blir mye å klage på om man skal henge seg opp i selvfølgeligheter. Selvfølgeligheter ja, mulig det. Men er det en ubetydelig side ved en bloggbusiness? I så fall får vi være enige om å være uenige. Ser jeg en reklame for et produkt på tv hvor de bruker en kjendis til å selge meg shampoo tenker jeg heller ikke at vedkommende bruker dette produktet i hverdagen. Mye spons, og salg av merkevare, lite troverdig. Men jeg synes at hele bloggverden er mye mer shady og kynisk. Nettopp fordi gråsoner og venninneprat er en del av pakka. Jeg mener at man bør kunne stille spørsmålstegn og diskutere slike selvfølgeligheter.
Gjest Gregor Clegane Skrevet 25. januar 2017 #30169 Skrevet 25. januar 2017 Hun så bedre ut uten sminke. Sats på et naturlig utseende.
Viking-girl Skrevet 26. januar 2017 #30170 Skrevet 26. januar 2017 (endret) På 24.1.2017 den 20.57, Vitulina skrev: TM Design importerer billige designetterlikninger fra Kina og selger dem til sinnsyke priser, mye takket være bloggere som FF og co. Samme med fruen til Riise som importerer det samme rælet og selger f eks nattbord til 8000 kr stykket Syns hele TM interiøret ser tacky ut for å være ærlig. Endret 26. januar 2017 av Viking-girl 19
Fredrik29 Skrevet 26. januar 2017 #30171 Skrevet 26. januar 2017 20 timer siden, Hallepalle skrev: Det blir mye å klage på om man skal henge seg opp i selvfølgeligheter. Helt enig med deg. Så lenge hun merker riktig og det tydelig fremkommer at det er reklame, så får man tåle det hjernedøde "venninne-pratet". Synes ellers at bildene på bloggen er veldig gode 7
troikaen Skrevet 26. januar 2017 #30172 Skrevet 26. januar 2017 Jaja, skulle vel bare mangle med litt cultural appropriation. 7
Keaton Skrevet 26. januar 2017 #30173 Skrevet 26. januar 2017 Día de Muertos, de dødes dag, tema på 30-årsdagen? Jøss. 26
Fotballfluen Skrevet 26. januar 2017 #30174 Skrevet 26. januar 2017 De har fullstendig ødelagt den vakre fiskebeinsparketten! Det er helt grusomt! Nesten hundre år gammelt nydelig gulv er ødelagt med mørk beis. Det burde faen meg ikke vært lov! Den burde ha blitt pusset ned og bli vokset eller lakket. Alt annet er helligbrøde! 35
Gjest Asti Skrevet 26. januar 2017 #30175 Skrevet 26. januar 2017 14 minutter siden, Fotballfluen skrev: De har fullstendig ødelagt den vakre fiskebeinsparketten! Det er helt grusomt! Nesten hundre år gammelt nydelig gulv er ødelagt med mørk beis. Det burde faen meg ikke vært lov! Den burde ha blitt pusset ned og bli vokset eller lakket. Alt annet er helligbrøde! Enig med deg. (I salgsannonsen stod det forresten at gulvet er nyslipt (står under bilde 25 av 55 - https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75874502, så det var egentlig ikke nødvendig å gjøre noe.). Det er trist å se at tidsriktige detaljer blir ødelagt. Skulle ønske hun ikke blogget om det.
Gjest Gregor Clegane Skrevet 26. januar 2017 #30177 Skrevet 26. januar 2017 45 minutter siden, Fotballfluen skrev: De har fullstendig ødelagt den vakre fiskebeinsparketten! Det er helt grusomt! Nesten hundre år gammelt nydelig gulv er ødelagt med mørk beis. Det burde faen meg ikke vært lov! Den burde ha blitt pusset ned og bli vokset eller lakket. Alt annet er helligbrøde! Helt og fullstendig enig! Gulvet burde blitt renovert fremfor at man voldtar en del av husets historie ved å erstatte det med et nytt og smakløst konsept. Noen mennesker er fullstendig historieløse og tenker ikke på at det faktisk er mulig å ta vare på enkelte ting.
Inocybe Skrevet 27. januar 2017 #30178 Skrevet 27. januar 2017 6 timer siden, Asti skrev: Enig med deg. (I salgsannonsen stod det forresten at gulvet er nyslipt (står under bilde 25 av 55 - https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75874502, så det var egentlig ikke nødvendig å gjøre noe.). Det er trist å se at tidsriktige detaljer blir ødelagt. Skulle ønske hun ikke blogget om det. Sier du det! Jeg undret meg over at gulvet var så slitt de bare "var helt nødt" til å gjøre noe med det. På bildene på Finn ser det ut som om de tidligere eierne har brukt mye tid og energi på å få det pent og på å ta vare på de historiske detaljene. Undret meg da over at gulvet skulle være i så elendig stand. Er så trist at et slikt lite stykke kulturhistorie som gulvet har blitt ødelagt av slike historieløse personer. Det er så unødvendig. En ting er at det er stygt og gir elendige proporsjoner i rommene når det ikke er så veldig høyt under taket. Det er tross alt bare et spørsmål om personlig smak. Noe annet er at den mørke finishen kunne de helt fint ha oppnåd på andre, ikke destruerende måter. For eksempel legge et annet gulv over fiskebensparketten eller brukt store mørke tepper. I stedet "var de bare helt nødt" til å ruinere gulvet for alltid. Kunne de ikke bare nøyes med å fylle huset med glamdesker, billig kinaræl og overdemsjonerte lysekroner av litt tvilsom kvalitet? Alt dette hadde man enkelt kunnet ta bort igjen. 37
Edie Skrevet 27. januar 2017 #30179 Skrevet 27. januar 2017 Ryddet for omtale av barn, spekulasjoner og svar til dette. Edie, mod.
miagunda Skrevet 27. januar 2017 #30180 Skrevet 27. januar 2017 Står i stil med de feillagde møblene da 15
Fremhevede innlegg