Inocybe Skrevet 29. januar 2017 #30241 Skrevet 29. januar 2017 5 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Hun har KJØPT er hus, og er nå i ferd med å pusse det opp. Huset er, selv om det er gammelt, ikke verneverdig og følgelig beskyttet av Riksantikvaren. Hun kan faktisk gjøre hva hun vil med gulvet, det er hennes hus og hennes smak. Get it? Ja, vil den personen som har inspisert gulvet til Caroline Berg Eriksen please stand up? Så mye som skribentene i denne tråden her "vet" om ekteparet Eriksen, regner jeg med at noen hadde skreket ut om de hadde førstehånds kunnskap om gulvet. (Faktisk skulle man tro at flere har førstehånds kunnskap om gulvet, så mange hedersord som det får her.) Jeg er klar over at jeg er mer opptatt av kulturminner og vakre gamle ting enn det mange andre er. Det kommer veldig tydelig fram i denne tråden at mange nordmenn ikke vet å sette pris på det de har. Jeg tror virkelig ikke diskusjonen hadde forløpet likt i for eksempel England, Tyskland eller Danmark hvor det er mye mer fokus på røtter og historie. Mange nordmenn er ganske historieløse sammenlignet med andre europeere. JEG syns det et trist å være vitne til slik ødeleggelse av kulturminner. DU bryr deg ikke. Slik er vi forskjellige. PS. Det var du som skrev så skråsikkert at ingen hadde sett gulvet. Jeg lurer bare på hvordan du kan være så sikker på det? 20
Gjest eksiltronder Skrevet 29. januar 2017 #30242 Skrevet 29. januar 2017 Lurer på om mannen måtte spørre om hvilke farger han kunne kjøpe på bursdagsballongene slik at det var sikkert at de matchet kjolen.
LoveTrain Skrevet 29. januar 2017 #30243 Skrevet 29. januar 2017 4 minutter siden, Inocybe skrev: Jeg er klar over at jeg er mer opptatt av kulturminner og vakre gamle ting enn det mange andre er. Det kommer veldig tydelig fram i denne tråden at mange nordmenn ikke vet å sette pris på det de har. Jeg tror virkelig ikke diskusjonen hadde forløpet likt i for eksempel England, Tyskland eller Danmark hvor det er mye mer fokus på røtter og historie. Mange nordmenn er ganske historieløse sammenlignet med andre europeere. JEG syns det et trist å være vitne til slik ødeleggelse av kulturminner. DU bryr deg ikke. Slik er vi forskjellige. PS. Det var du som skrev så skråsikkert at ingen hadde sett gulvet. Jeg lurer bare på hvordan du kan være så sikker på det? Altså, huset er "bare" 100år gammelt. Dessuten har de jo valgt å beholde det gamle gulvet, tilpasset deres smak og stil. Du setter deg på din høye hest der du mener DU har rett, og alle andre tar feil. Hvorfor er gulvet ødelagt fordi det er beiset mørkere? Det er så uendelig masse man kunne diskutert mtp bedriften og bloggen, men dette er virkelig pirk! 19
Gjest Sirkustjukk Skrevet 29. januar 2017 #30244 Skrevet 29. januar 2017 (endret) 7 minutter siden, eksiltronder skrev: Lurer på om mannen måtte spørre om hvilke farger han kunne kjøpe på bursdagsballongene slik at det var sikkert at de matchet kjolen. Han sjekket sikkert opp med firmaet som både står for ballongene og kjolen. Som forresten alle er såååå glade for at CBE hadde sine produkter på instagrambildet sitt at de har sett seg nødt til å re-poste på sine egne kontoer. Igjen, den gratis reklamen hun har gitt i forbindelse med bursdagen er rørende generøs!😏 Endret 29. januar 2017 av Sirkustjukk
Gjest Onbothsides Skrevet 29. januar 2017 #30245 Skrevet 29. januar 2017 52 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Dersom de skulle finne på å flytte om noen år, og de nye eierne vil ha lyse gulv, så må de faktisk legge nytt gulv. Det er ikke snakk om 1 mm farge som ligger på det gulvet nå. Så jo, det er ødelagt. LOL liksom. 🙄 100 år gammel parkett har nok blitt slipt endel ganger allerede, det er ikke en meters tykkelse med gulv som ble lagt der, skjønner du. Man pusser opp for sin egen del, hvis alle skulle tenke på evt fremtidige eiere hadde det blitt mange kjedelige hjem. Det er alltid så kjekt med sånne som vet alt så mye bedre enn andre, minner meg litt om når onkel ser fotballkamp - han vet alltid hva treneren og spillerene gjør feil.
JessicaL Skrevet 29. januar 2017 #30246 Skrevet 29. januar 2017 2 timer siden, Loffeliten skrev: Gulvet før: http://imgur.com/a/m8WB9 Og gulvet etter: http://imgur.com/a/xEGyI Jeg trodde faktisk ikke det var ferdig, syns det ser så utrolig skjoldete ut. Men det er visst sånn det skal være. Syns ikke det mørke gulvet gjorde underverker for rommets proporsjoner heller, nå ser det mye lavere ut under taket. Helt grusomt. Passer ikke til huset i det hele tatt. 9
Gjest Zeitgeist Skrevet 29. januar 2017 #30247 Skrevet 29. januar 2017 2 minutter siden, Onbothsides skrev: Man pusser opp for sin egen del, hvis alle skulle tenke på evt fremtidige eiere hadde det blitt mange kjedelige hjem. Men da legger man ikke ut ymse tanker og forslag på en blogg for å be 35 000+ lesere om råd og tips, samt meninger om hva de synes. Vesentlig forskjell som later til å ha gått enkelte hus forbi.
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 29. januar 2017 #30248 Skrevet 29. januar 2017 50 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Ja, tenk! Hvis man kjøper og flytter inn i et hus med mørkt gulv, og har lyst på lyse gulv, så kan det faktisk tenkes at man må bytte gulvet. Gisp! Ikke akkurat et uvanlig fenomen. Minner om at ingen her har sett dette fantastiske, verneverdige, nyslipte gulvet på nært hold. Det kan hende at å beise det var den beste fremgangsmåten for å beholde gulvet OG for å unngå skjolder. Nesten 100 år gammel fiskebensparkett er ikke akkurat et vanlig fenomen, nei.... Det er derfor det er så synd å ødelegge et slikt gulv. Dessuten: hadde det vært store skader i gulvet slik du påstår, så hjelper det ikke å olje eller beise, vet du.
Miranda16 Skrevet 29. januar 2017 #30249 Skrevet 29. januar 2017 3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Men da legger man ikke ut ymse tanker og forslag på en blogg for å be 35 000+ lesere om råd og tips, samt meninger om hva de synes. Vesentlig forskjell som later til å ha gått enkelte hus forbi. Nettopp! 5
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 29. januar 2017 #30250 Skrevet 29. januar 2017 24 minutter siden, Inocybe skrev: Jeg er klar over at jeg er mer opptatt av kulturminner og vakre gamle ting enn det mange andre er. Det kommer veldig tydelig fram i denne tråden at mange nordmenn ikke vet å sette pris på det de har. Jeg tror virkelig ikke diskusjonen hadde forløpet likt i for eksempel England, Tyskland eller Danmark hvor det er mye mer fokus på røtter og historie. Mange nordmenn er ganske historieløse sammenlignet med andre europeere. JEG syns det et trist å være vitne til slik ødeleggelse av kulturminner. DU bryr deg ikke. Slik er vi forskjellige. PS. Det var du som skrev så skråsikkert at ingen hadde sett gulvet. Jeg lurer bare på hvordan du kan være så sikker på det? Jeg er så enig med deg, Inocybe. Det er så mange som ikke aner hvor få kulturminner-og skatter som er igjen i Norge, det virker ikke som det er viktig å ta vare på noe som helst. Alt skal være nytt, nytt, nytt og trendy. 🙄
Observer Skrevet 29. januar 2017 #30251 Skrevet 29. januar 2017 39 minutter siden, G skrev: Skal de virkelig ta hensyn til potensielle nye eiere i sitt nye hus? Argumenteringen her blir bare rarere og rarere. Nei, framtidige kjøpere er ikke så interessant. Det som er interessant er hva behandlingen av dette gulvet sier om paret: De er kunnskapsløse når det kommer til kulturarv og historie. Når det kreves noe mer enn det overfladiske, vises det godt. 17
Inocybe Skrevet 29. januar 2017 #30252 Skrevet 29. januar 2017 14 minutter siden, LoveTrain skrev: Altså, huset er "bare" 100år gammelt. Dessuten har de jo valgt å beholde det gamle gulvet, tilpasset deres smak og stil. Du setter deg på din høye hest der du mener DU har rett, og alle andre tar feil. Hvorfor er gulvet ødelagt fordi det er beiset mørkere? Det er så uendelig masse man kunne diskutert mtp bedriften og bloggen, men dette er virkelig pirk! Det har vært forklart før i tråden men jeg kan gjerne ta det en gang til Et slikt gulv har nok vært slipt mange ganger før og det er ikke sikkert det er så mange slipninger igjen før det ikke er mer gulv igjen. En mørk beis suger langt ned i treverket og krever hard sliping for å få den bort. Gulvet har garantert ikke vært mørkbeiset den gangen det ble lagt så derfor er dette en oppussing som ikke ivaretar det opprinnelige. Hun kunne fint ha fått akkurat den looken hun ville uten å la det gå ut over det originale gulvet så det var helt unødvendig. Jeg mener CBE gjorde en skikkelig graverende bommert her, og siden hun spør meg som leser om hva jeg synes så svarer jeg det jeg mener. Jeg er ikke typen som svarer "åååh så nusselig nydelig fint kjære deg" hvis ikke jeg mener det. 29
Gjest Onbothsides Skrevet 29. januar 2017 #30253 Skrevet 29. januar 2017 42 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Men da legger man ikke ut ymse tanker og forslag på en blogg for å be 35 000+ lesere om råd og tips, samt meninger om hva de synes. Vesentlig forskjell som later til å ha gått enkelte hus forbi. Så hvis ei venninne av deg kommer fra frisøren med en kort mørk bob som du hater så bør hun ikke spørre deg hva du syns altså Man kan jo bare si at det er ikke min smak, tror ikke cbe spør etter en kulturanalyse av gulvet sitt.
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 29. januar 2017 #30254 Skrevet 29. januar 2017 3 minutter siden, Onbothsides skrev: Så hvis ei venninne av deg kommer fra frisøren med en kort mørk bob som du hater så bør hun ikke spørre deg hva du syns altså Man kan jo bare si at det er ikke min smak, tror ikke cbe spør etter en kulturanalyse av gulvet sitt. Det er vesentlig forskjell på venninne og blogger.
Gjest Onbothsides Skrevet 29. januar 2017 #30255 Skrevet 29. januar 2017 4 minutter siden, Keiserensnyeklær skrev: Det er vesentlig forskjell på venninne og blogger. Så til venninna di sier du hun er fin uansett? Jeg tror ganske sikkert cbe helst mener enkle tilbakemeldinger, disse analysene er litt too much. Jeg syns disse diskusjonene var interessante før, jeg likte at jeg nesten ble enig med de som ga kritikk for det ene og det andre av vesentlig karakter. Men, nå handler det om like mye tull som "kritikken" på slarvesidene til VP så jeg håper det kommer seg.
Miranda16 Skrevet 29. januar 2017 #30256 Skrevet 29. januar 2017 11 minutter siden, Onbothsides skrev: Så hvis ei venninne av deg kommer fra frisøren med en kort mørk bob som du hater så bør hun ikke spørre deg hva du syns altså Man kan jo bare si at det er ikke min smak, tror ikke cbe spør etter en kulturanalyse av gulvet sitt. Hvis en venninne av meg hvordan hun skulle klippet håret, så hadde jeg selvfølgelig ytret min mening. Det er jo akkurat det CBE har gjort 1
mamsi Skrevet 29. januar 2017 #30257 Skrevet 29. januar 2017 16 timer siden, Fredrik29 skrev: Trist å lese i denne tråden for tiden. Ikke så mye relevant og saklig kritikk av mediebedriften CBE akkurat - nesten bare skitpreik og nedrakking. Kan jo tenkes at det henger sammen med at tråder med kritikk av mediebedriften har blitt stengt. Huset og gulvet interesserer meg null. 6
Inocybe Skrevet 29. januar 2017 #30258 Skrevet 29. januar 2017 43 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg er så enig med deg, Inocybe. Det er så mange som ikke aner hvor få kulturminner-og skatter som er igjen i Norge, det virker ikke som det er viktig å ta vare på noe som helst. Alt skal være nytt, nytt, nytt og trendy. 🙄 Tenk om det hadde vært en blogger med mange lesere som hadde kjøpt et gammelt ærverdig hus som skulle pusses opp med hjelp av professjonelle håndverkere. Tenk på hvordan denne bloggeren kunne ha brukt innflytelsen sin på å sette fokus på dette om å ta vare på de få skattene Norge har. Tenk så mange lesere som hadde kunnet få øynene opp og tenkt annerledes enn "trendy her og nå" og som kanskje kunne ha sluppet å gå på oppussingsblundere hvor kulturarv hadde blitt destruert i stedet for verdsatt. Ja jeg skjønner at jeg drømmer nå 16
Gjest Zeitgeist Skrevet 29. januar 2017 #30259 Skrevet 29. januar 2017 23 minutter siden, Onbothsides skrev: Så hvis ei venninne av deg kommer fra frisøren med en kort mørk bob som du hater så bør hun ikke spørre deg hva du syns altså Man kan jo bare si at det er ikke min smak, tror ikke cbe spør etter en kulturanalyse av gulvet sitt. Du har tydeligvis ikke skjønt forskjellen på profesjonell blogger og venninne. Men du har tydeligvis falt for "venninne"-taktikken til en profesjonell blogger.
Gjest Onbothsides Skrevet 29. januar 2017 #30260 Skrevet 29. januar 2017 1 minutt siden, Lafemmemauvaise skrev: Du har tydeligvis ikke skjønt forskjellen på profesjonell blogger og venninne. Men du har tydeligvis falt for "venninne"-taktikken til en profesjonell blogger. Poenget mitt; forskjellen på deg og meg er at om ei venninne spør meg om min mening så får hun den ærlige meningen og engasjementet mitt. En blogger som spør om hva jeg syns om huset hennes; Joda fint - SÅ mye engasjement får hun fordi det påvirker ikke livet mitt mer eller mindre om jeg legger blodtrykket mitt oppi om hun burde valgt Caffe latte på veggen istedetfor creme beige Og kritikken angående reklame, tror virkelig folk at Aksel Lund Svindal spiser Vitaminbjørner? Eller at de frisørene som reklamerer for Define seriøst har Define i salongen sin? Nei dette gjør man for penger. Jeg hadde lett stilt opp i en reklame og knasket Sølvløk som om jeg elsket de bare jeg fikk penger for det.
Fremhevede innlegg