Shopgirl2014 Skrevet 27. januar 2017 #30181 Skrevet 27. januar 2017 16 timer siden, Asti skrev: Enig med deg. (I salgsannonsen stod det forresten at gulvet er nyslipt (står under bilde 25 av 55 - https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75874502, så det var egentlig ikke nødvendig å gjøre noe.). Det er trist å se at tidsriktige detaljer blir ødelagt. Skulle ønske hun ikke blogget om det. Nei, det står at gulvet er nylig slipt ikke nyslipt. "Nylig slipt" i boligannonser kan bety hva som helst. Det vet alle som har vært på visning. 2
Gjest Asti Skrevet 27. januar 2017 #30182 Skrevet 27. januar 2017 (endret) 50 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Nei, det står at gulvet er nylig slipt ikke nyslipt. "Nylig slipt" i boligannonser kan bety hva som helst. Det vet alle som har vært på visning. Når det er snakk om et ca. 100 år gammelt heltre eikegulv, da er nylig slipt det samme som nyslipt for min del. Men leter man etter småfeil, for å ha en grunn til å ødelegge gamle gulv, så vær så god. Da er vel nylig slipt god nok grunn til å slipe på nytt. (Lagt til: Selv om det er heltre, er det begrenset hvor mange ganger det kan slipes. Men uansett har nok den mørke beisen trukket seg langt nedi, så mest sannsynlig er der ikke noe mer å gå på om man en gang vil tilbakeføre gulvet til sin opprinnelse.) Endret 27. januar 2017 av Asti
JessicaL Skrevet 27. januar 2017 #30183 Skrevet 27. januar 2017 Mennesker som CBE burde ikke få lov til å kjøpe gamle ærverdige hus. Snakk om å fullstendig ødelegge det vakre gulvet. Hun eier hverken klasse eller smak, nyrik russer er vel det som best beskriver "stilen" hennes. Det som er enda merkeligere er at hun får masse kommentarer om hvor fint det er?? 33
Keaton Skrevet 27. januar 2017 #30184 Skrevet 27. januar 2017 Ja, det er helt merkelig. Selv jeg, som sovner av interiørdiskusjoner og heller bruker penger på bøker enn på parkett (ikke kokettering, engang) ser jo at gulvet er objektivt sett lite fint. 15
Gjest Xstrella Skrevet 28. januar 2017 #30185 Skrevet 28. januar 2017 Gamla er blitt 30. Ville heller sagt 40 😉 Hyllesten er stor på facebook. Jeg har venner som leser bloggen og som skriver til dem 😨
Gjest Gregor Clegane Skrevet 28. januar 2017 #30186 Skrevet 28. januar 2017 En liten bursdagshilsen til deg fra meg:
Miranda16 Skrevet 28. januar 2017 #30187 Skrevet 28. januar 2017 Er det bare meg, eller henger lysekrona forferdelig lavt? 5
loffen Skrevet 28. januar 2017 #30188 Skrevet 28. januar 2017 8 minutter siden, Miranda16 skrev: Er det bare meg, eller henger lysekrona forferdelig lavt? Jeg tror den er litt for stor for rommet, og at det er derfor det ser slik ut. Det er ikke så høyt under taket der heller. 7
Inocybe Skrevet 28. januar 2017 #30190 Skrevet 28. januar 2017 7 minutter siden, Miranda16 skrev: Er det bare meg, eller henger lysekrona forferdelig lavt? Du er ikke den eneste som tenker det nei. Rommet har forholdsvis lavt under taket og da ser det malplassert ut med en slik ruvende lysekrone syns jeg. Lysekronen er for stor til rommet og plasseringen. Det alt for mørke gulvet framhever følelsen av at taket trykkes nedover. Et lysere gulv og en annen lampe hadde gitt rommet en helt annen følelse av luftighet og letthet. Bare å sammenligne med bildene fra Finn-annonsen av hvordan det så ut før. 11
Gjest Sirkustjukk Skrevet 28. januar 2017 #30191 Skrevet 28. januar 2017 Det blir jo fryktelig mørkt i den stua🌚
Gjest Xstrella Skrevet 28. januar 2017 #30192 Skrevet 28. januar 2017 1. plass på blogglisten så trofaste lesere gir hun lønn og cash til shopping.
Miranda16 Skrevet 28. januar 2017 #30193 Skrevet 28. januar 2017 16 minutter siden, Xstrella skrev: 1. plass på blogglisten så trofaste lesere gir hun lønn og cash til shopping. Jeg synes det er skikkelig interessant å se hvordan de pusser opp, selv om stilen er noe jeg aldri kunne levd med. 1
Gjest Bloggleseren Skrevet 28. januar 2017 #30194 Skrevet 28. januar 2017 51 minutter siden, Miranda16 skrev: Jeg synes det er skikkelig interessant å se hvordan de pusser opp, selv om stilen er noe jeg aldri kunne levd med. Enig. Får litt angst av mishandlingen av gulvet og håper det lar seg redde for neste kjøper, men ellers det utrolig gøy med oppussingsinnlegg, særlig av et så stort og ærverdig gammelt hus. Vi har også nylig kjøpt et stort, gammelt hus, og jeg kjenner meg litt igjen selv om vi ikke har samme oppussingsbudsjett
Triviella Skrevet 28. januar 2017 #30195 Skrevet 28. januar 2017 Nesten litt morsomt at de bruker så mye penger (hvis man skulle betalt selv i hvert fall) på å få huset til å se verre ut enn da de kjøpte det. Gulvet er jo totalt ødelagt. Hvorfor ikke bo seg inn litt, før en begynner med slike prosjekter på et så ærverdig hus? 20
Gjest Newroz Skrevet 28. januar 2017 #30196 Skrevet 28. januar 2017 (endret) Det gulvet er triste greier ja. Kan jo ikke være bra reklame for firmaet de har brukt? Hva slags veiledning har de fått fra firmaet når de går for dette? Når det er sagt er det bra for bloggen at de har et prosjekt som de kan vise frem. Det har ikke vært mange slike den siste tiden, selv om jeg mener de har hatt muligheten, feks skokolleksjonen kunne jo vært et spennende prosjekt å vise frem step by step, ettersom hun designet selv. Endret 28. januar 2017 av Newroz
Gjest Xstrella Skrevet 28. januar 2017 #30197 Skrevet 28. januar 2017 Nå syndet jeg og klikket meg innpå bloggen. 2 år siden sist. Jeg fikk spysyke og klikket fort ut. Makan til tøys. Jåleri og selvdigging deluxe. Hun ble trist fordi noen hadde ønsket hun skrev mindre om oppussing. Oppussing stod i hodet på henne....Joda, men ikke blogg om det da. Ta 3 uker bloggpause og bli ferdig i fred. Men da stopper vel kronene å rulle inn.....Og mulig mindre spons. Nei den bloggen ga meg ingenting. Kun vrede over overforbruk og selvdyrkelse.
Gjest Sirkustjukk Skrevet 28. januar 2017 #30198 Skrevet 28. januar 2017 (endret) 20 minutter siden, Newroz skrev: ....feks skokolleksjonen kunne jo vært et spennende prosjekt å vise frem step by step, ettersom hun designet selv. Samme kolleksjonen som hun ikke ville dele skisser fra og som Bianco truet med å slette folks kommentarer fra instagramkontoen når de etterspurte dokumentasjon på CBEs deltagelse i designprossen.. Følsomt tema da Endret 28. januar 2017 av Sirkustjukk Husket feil, rettet opp👍
Gjest Newroz Skrevet 28. januar 2017 #30199 Skrevet 28. januar 2017 1 minutt siden, Sirkustjukk skrev: Samme kolleksjonen som hun ikke ville dele skisser fra og som Bianco truet med å blokke folk fra instagramkontoen når de etterspurte dokumentasjon på CBEs deltagelse i designprossen.. Følsomt tema da Ja, det var litt følsomme greier det der... Hadde de vist det som et prosjekt, slik som de gjør med oppussingen kunne det jo blitt spennende, og vi kunne fått et innblikk i hvordan selve designet foregikk
Miranda16 Skrevet 28. januar 2017 #30200 Skrevet 28. januar 2017 På meg virker hele oppussing som hastverksarbeid. Selv hadde jeg prøvd å forsyve overtakelsen for de nye eierne og heller bruke tid på å planlegge og drive og gjøre grundig reasearch, istedet for å reise rundt som en strikkball og handle i løpet av et par uker. Selv om de har håndtverkere til å gjøre alt, så er det dem som må er det de som må gjøre forarbeidet Det er jo ren og skjær luksus å kun kunne fokusere på det interiørmessige. 15
Fremhevede innlegg