Inocybe Skrevet 29. januar 2017 #30261 Skrevet 29. januar 2017 24 minutter siden, Onbothsides skrev: Poenget mitt; forskjellen på deg og meg er at om ei venninne spør meg om min mening så får hun den ærlige meningen og engasjementet mitt. En blogger som spør om hva jeg syns om huset hennes; Joda fint - SÅ mye engasjement får hun fordi det påvirker ikke livet mitt mer eller mindre om jeg legger blodtrykket mitt oppi om hun burde valgt Caffe latte på veggen istedetfor creme beige Og kritikken angående reklame, tror virkelig folk at Aksel Lund Svindal spiser Vitaminbjørner? Eller at de frisørene som reklamerer for Define seriøst har Define i salongen sin? Nei dette gjør man for penger. Jeg hadde lett stilt opp i en reklame og knasket Sølvløk som om jeg elsket de bare jeg fikk penger for det. Jeg kan ikke huske at Aksel Lund Svindal har spurt meg eller andre i publikum om hva jeg/de syns om Vitaminbjørner, men kanskje du har fulgt bedre meg enn meg? Jeg kan heller ikke huske å ha sett Aksel Lund Svindal med Vitaminbjørner i settinger der det ikke er tydelig merket med Reklame eller Produktplassering hverken før, under eller etter kampanjer for Vitaminbjørner, men jeg tar forbehold for at jeg kan ta feil her også. 40
Gjest Zeitgeist Skrevet 29. januar 2017 #30262 Skrevet 29. januar 2017 26 minutter siden, Onbothsides skrev: Poenget mitt; forskjellen på deg og meg er at om ei venninne spør meg om min mening så får hun den ærlige meningen og engasjementet mitt. En blogger som spør om hva jeg syns om huset hennes; Joda fint - SÅ mye engasjement får hun fordi det påvirker ikke livet mitt mer eller mindre om jeg legger blodtrykket mitt oppi om hun burde valgt Caffe latte på veggen istedetfor creme beige Og kritikken angående reklame, tror virkelig folk at Aksel Lund Svindal spiser Vitaminbjørner? Eller at de frisørene som reklamerer for Define seriøst har Define i salongen sin? Nei dette gjør man for penger. Jeg hadde lett stilt opp i en reklame og knasket Sølvløk som om jeg elsket de bare jeg fikk penger for det. Så siden du ikke engasjerer deg, så trenger altså ingen andre heller engasjere seg ... Og du har fortsatt ikke forstått det.
Mme Blavatsky Skrevet 29. januar 2017 #30263 Skrevet 29. januar 2017 Her ser vi igjen, tenker jeg, at mange av de som forsvarer alt hos CBE.no gjør det fordi de tenker på hun som fronter firmaet som en venninne. Jeg er sjokkert, men samtidig ikke. Og folk lurer på hvordan Trump kunne bli valgt! 32
Fredrik29 Skrevet 29. januar 2017 #30265 Skrevet 29. januar 2017 Kanskje vi bør gå sammen om å få leid inn en ekspert, som kan uttale seg om hvorvidt gulvet trengte sliping, om det trengte å beises og om det er ødelagt og maltraktert for neste eier. Men det er kanskje ikke nødvendig, det er jo mange eksperter her. Det er iallfall virkelig nødvendig å få avklart dette fort. Før vi vet ordet av det kommer det opp noen sponsede gardiner fra ellos som bryter totalt med kulturarven 16
Miranda16 Skrevet 29. januar 2017 #30266 Skrevet 29. januar 2017 Bloggen er nå oppdatert med bilder før og etter, kjøkken
Observer Skrevet 29. januar 2017 #30267 Skrevet 29. januar 2017 28 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Her ser vi igjen, tenker jeg, at mange av de som forsvarer alt hos CBE.no gjør det fordi de tenker på hun som fronter firmaet som en venninne. Jeg er sjokkert, men samtidig ikke. Og folk lurer på hvordan Trump kunne bli valgt! Ja, og så er det jo selvsagt litt vanskelig å bli avslørt som en som har gått på dette venninnepratet, og i mangel på argumenter er det da lett å ty til billige hersketeknikker. "kulturarv og sånn" er ikke så viktig. 5
Shoppingqueen Skrevet 29. januar 2017 #30268 Skrevet 29. januar 2017 2 timer siden, Onbothsides skrev: Poenget mitt; forskjellen på deg og meg er at om ei venninne spør meg om min mening så får hun den ærlige meningen og engasjementet mitt. En blogger som spør om hva jeg syns om huset hennes; Joda fint - SÅ mye engasjement får hun fordi det påvirker ikke livet mitt mer eller mindre om jeg legger blodtrykket mitt oppi om hun burde valgt Caffe latte på veggen istedetfor creme beige Og kritikken angående reklame, tror virkelig folk at Aksel Lund Svindal spiser Vitaminbjørner? Eller at de frisørene som reklamerer for Define seriøst har Define i salongen sin? Nei dette gjør man for penger. Jeg hadde lett stilt opp i en reklame og knasket Sølvløk som om jeg elsket de bare jeg fikk penger for det. Gjesp! 7
Louiah Skrevet 29. januar 2017 #30269 Skrevet 29. januar 2017 1 time siden, Fredrik29 skrev: Kanskje vi bør gå sammen om å få leid inn en ekspert, som kan uttale seg om hvorvidt gulvet trengte sliping, om det trengte å beises og om det er ødelagt og maltraktert for neste eier. Men det er kanskje ikke nødvendig, det er jo mange eksperter her. Det er iallfall virkelig nødvendig å få avklart dette fort. Før vi vet ordet av det kommer det opp noen sponsede gardiner fra ellos som bryter totalt med kulturarven Du sammenligner gulv med gardiner som lett kan fjernes igjen uten å ødelegge noe som helst? 18
notquite Skrevet 29. januar 2017 #30270 Skrevet 29. januar 2017 "Bylivet"? Særp...? Jeg har bodd der, og vel... du vet sånne rullende busker som man ser i cowboyfilmer? Det er vel den følelsen jeg fikk i Sarpsborg sentrum. Ække mye by, si! 13
penny_ Skrevet 29. januar 2017 #30271 Skrevet 29. januar 2017 36 minutter siden, notquite skrev: "Bylivet"? Særp...? Jeg har bodd der, og vel... du vet sånne rullende busker som man ser i cowboyfilmer? Det er vel den følelsen jeg fikk i Sarpsborg sentrum. Ække mye by, si! Hadde hun skrevet storbylivet, så hadde jeg skjønt kommentaren din, men Sarpsborg har bystatus. Det er ikke Oslo eller London, men det er en by. Du kan vel tenke jeg hvilken forandring det er å flytte fra landet til en liten by. Da er det virkelig skikkelig luksus å kunne gå til restaurenter, butikker osv. 20
notquite Skrevet 29. januar 2017 #30272 Skrevet 29. januar 2017 8 minutter siden, penny_ skrev: Hadde hun skrevet storbylivet, så hadde jeg skjønt kommentaren din, men Sarpsborg har bystatus. Det er ikke Oslo eller London, men det er en by. Du kan vel tenke jeg hvilken forandring det er å flytte fra landet til en liten by. Da er det virkelig skikkelig luksus å kunne gå til restaurenter, butikker osv. Nå skal jeg ikke kverulere, men det er bare litt morsomt å kalle disse småstedene for byer. Og du har helt rett - til og med Rakkestad er en by. 4
Miranda16 Skrevet 29. januar 2017 #30273 Skrevet 29. januar 2017 4 minutter siden, notquite skrev: Nå skal jeg ikke kverulere, men det er bare litt morsomt å kalle disse småstedene for byer. Og du har helt rett - til og med Rakkestad er en by. Sarpsborg har innbyggertall på over 54 000 så et en småby er det ikke 11
notquite Skrevet 29. januar 2017 #30274 Skrevet 29. januar 2017 16 minutter siden, Miranda16 skrev: Sarpsborg har innbyggertall på over 54 000 så et en småby er det ikke Har du vært der? 1
skyflakes Skrevet 29. januar 2017 #30275 Skrevet 29. januar 2017 19 minutter siden, notquite skrev: Nå skal jeg ikke kverulere, men det er bare litt morsomt å kalle disse småstedene for byer. Og du har helt rett - til og med Rakkestad er en by. Norge består vel stort sett av sånne "småsteder"? De aller fleste i Norge hører til på bygda;) Den eneste ordentlige store byen i Norge er Oslo, og det er knapt en storby i verdenssammenheng. Sarpsborg er en av Norges største byer, så å gjøre narr av Caroline kaller dette en by syns jeg er meget smålig. 24
notquite Skrevet 29. januar 2017 #30276 Skrevet 29. januar 2017 Akkurat nå, skyflakes skrev: Norge består vel stort sett av sånne "småsteder"? De aller fleste i Norge hører til på bygda;) Den eneste ordentlige store byen i Norge er Oslo, og det er knapt en storby i verdenssammenheng. Sarpsborg er en av Norges største byer, så å gjøre narr av Caroline kaller dette en by syns jeg er meget smålig. Som nevnt har jeg selv bodd i Sarpsborg, i tillegg til både Oslo og også større byer i andre land. Og dere har alle helt rett, Sarpsborg ER en by per definisjon. Jeg legger meg flat. Men min personlige oppfatning av begrepet "by" samsvarer ikke med Sarpsborg. Det egentlig bare det jeg vil frem til. Kan ellers nevne at om noen skulle tro at jeg føler meg bedre enn folk som bor i mindre byer, så kan jeg nevne at min største drøm er å flytte på bygden, og at jeg synes Østfold er mye bedre enn sitt rykte. Jeg er faktisk en ivrig forsvarer av Østfold, selv om jeg altså ikke mener at de kan skryte av å ha fryktelig interessante byer. Jeg vet at særpinger er veldig glade i byen sin, og CBE er nok intet unntak. 1
Gjest eksiltronder Skrevet 29. januar 2017 #30277 Skrevet 29. januar 2017 38 minutter siden, notquite skrev: Har du vært der? Øyh! Ikke diss byen min! (Riktignok innflytter, men dog...)
notquite Skrevet 29. januar 2017 #30278 Skrevet 29. januar 2017 5 minutter siden, eksiltronder skrev: Øyh! Ikke diss byen min! (Riktignok innflytter, men dog...) Gjø´kke det. Ille bra i Særp. Savner kebabpizza fra Campino, den misunner jeg både deg og Carro. (Og ler meg skakk av gjenkjennelse når jeg hører "Hællæ".) 1
Fotballfluen Skrevet 29. januar 2017 #30279 Skrevet 29. januar 2017 (endret) De kan selvsagt pusse opp akkurat som de ønsker. MEN; om noen jeg kjente hadde vurdert å beise fiskebeinsparkett hadde jeg ledd av dem og gått ut fra at det var en spøk. Om det ikke var en spøk, hadde jeg sagt min ærlige mening; at de ødelegger det vakre gulvet ved å beise det mørkt og at det ikke er noe som kan gjøres om etterpå. Da må de legge sjelløs parkett/laminat eller betale tusenvis av kroner pr kvadrat for ny fiskebeinsparkett. Men det er vel ikke noe problem, de får jo både gulv og arbeid sponset, tenker jeg. Vi har stor stue, og det kunne ikke falt meg inn å legge mørkt gulv. Det er ingenting som trekker taket mer ned en mørke gulv til lav takhøyde. De som har mørke gulv har ofte høyere takhøyde en normalt, og rommet tåler det derfor bedre. Om dere ser på bildene over (før/etter) så er det lett å se hvor mye mindre rommet ser ut og hvor mye lavere det ser ut under taket med mørkt gulv. Fargen på veggene passet heller ikke til gulvet. Den de hadde før var mye finere, men er selvsagt for mørk til gulvet. Med så mørkt gulv må man ha bortimot hvite vegger om man ikke har enorme mengder dagslys inn. For å være helt ærlig, om noen hadde vist meg bildene av før/etter hadde jeg trodd at det med mørke gulv var før og det med lyse gulv var etter. Endret 29. januar 2017 av Fotballfluen 22
Fredrik29 Skrevet 29. januar 2017 #30280 Skrevet 29. januar 2017 1 minutt siden, Fotballfluen skrev: De kan selvsagt pusse opp akkurat som de ønsker. MEN; om noen jeg kjente hadde vurdert å beise fiskebeinsparkett hadde jeg ledd av dem og gått ut fra at det var en spøk. Om det ikke var en spøk, hadde jeg sagt min ærlige mening; at de ødelegger det vakre gulvet ved å beise det mørkt og at det ikke er noe som kan gjøres om etterpå. Da må de legge sjelløs parkett/laminat eller betale tusenvis av kroner pr kvadrat for ny fiskebeinsparkett. Men det er vel ikke noe problem, de får jo både gulv og arbeid sponset, tenker jeg. Vi har stor stue. Det er ingenting som trekker taket mer ned en mørke gulv til lav takhøyde. De som har mørke gulv har ofte høyere takhøyde en normalt, og rommet tåler det derfor bedre. Om dere ser på bildene over (før/etter) så er det lett å se hvor mye mindre rommet ser ut og hvor mye lavere det ser ut under taket med mørkt gulv. Fargen på veggene passet heller ikke til gulvet. Den de hadde før var mye finere, men er selvsagt for mørk til gulvet. Med så mørkt gulv må man ha bortimot hvite vegger om man ikke har enorme mengder dagslys inn. Helt enig. Men hvem bryr seg ? Poenget med denne tråden er vel å ha et kritiskt blikk på mediebedriften CBE og valgene de gjør i den forbindelse- ikke ekteparets generelle bad taste. 9
Fremhevede innlegg