troikaen Skrevet 21. januar 2017 #30101 Skrevet 21. januar 2017 (endret) Den famøse klokken har endelig blitt merket som "sponset" på toppen av innlegget. Ah, denne deilige ettermerkingen som hun slipper unna med gang på gang på gang på gang. Endret 22. januar 2017 av troikaen 37
Attami Skrevet 21. januar 2017 #30102 Skrevet 21. januar 2017 Hva med de som pusser opp i huset? Det firmaet blir nevnt ganske tett på Snapchat... 10
Emilie112 Skrevet 22. januar 2017 #30103 Skrevet 22. januar 2017 8 timer siden, troikaen skrev: Den famøse klokken har endelig blitt merket som "sponset" på toppen av innlegget. Ah, denne deilige ettermerkingen som hun slipper unna med gang på gang på gang på gang. Det er så morsomt siden mannen i huset uttalte på "stort og smått.. " på face ( hvordan linker man til sosiale media??) at det var marginalt hva de ikke merket sim reklame / spons. Et innlegg som står for seg selv i 5 dager og blir omtalt på GMN kan vel ikke kalles marginalt, eller? 17
Zokutine Skrevet 22. januar 2017 #30104 Skrevet 22. januar 2017 (endret) 14 timer siden, Pjusken81 skrev: Blir hun sponset av flyttespesialisten? Eller er det " tilfeldig" at de får vist hele logoen og webadressen sin i dagens innlegg? I en kommentar på bloggen er det noen som spør om det samme, og da svarer hun nei, for da ville hun jo merket det på riktig måte slik hun alltid gjør.... 🙄 Endret 22. januar 2017 av Zokutine 11
RompeRusk Skrevet 22. januar 2017 #30105 Skrevet 22. januar 2017 Screenshot ALT og send til FO når det er nok bevis 16
Gjest Xstrella Skrevet 22. januar 2017 #30107 Skrevet 22. januar 2017 De kan jo selge seg til en premie 😂
Abrahima Skrevet 22. januar 2017 #30108 Skrevet 22. januar 2017 Observerer at CBE er nede på en 4 plass på blogglisten. Jeg venter i spenning på fosterstilling-innlegget hvor hun forteller oss hvor grusomt det var å logge av i fem dager, og hvor hun med tårer i øynene forteller oss om budskapet og hvordan hun "savnet" leserne. Hvordan hun " oppriktig" unner leserne sine en pause i hverdagen, og ikke minst hvor tøft hun har det nå hvor "alt bare ble feil".. This is a repeat performance. 27
JessicaL Skrevet 22. januar 2017 #30109 Skrevet 22. januar 2017 17 timer siden, Attami skrev: Hva med de som pusser opp i huset? Det firmaet blir nevnt ganske tett på Snapchat... Er ikke det samme firma som pusset opp hos kollega Lene Orvik?? Hun reklamerte også masse for dem på snap! 7
Gjest Zaza Skrevet 22. januar 2017 #30110 Skrevet 22. januar 2017 (endret) 9 timer siden, Zokutine skrev: I en kommentar på bloggen er det noen som spør om det samme, og da svarer hun nei, for da ville hun jo merket det på riktig måte slik hun alltid gjør.... 🙄 Nåja, jeg er ikke overbevist. https://www.instagram.com/eiendomoghjem/ Endret 22. januar 2017 av Zaza
troikaen Skrevet 22. januar 2017 #30111 Skrevet 22. januar 2017 (endret) 13 timer siden, Zaza skrev: Nåja, jeg er ikke overbevist. https://www.instagram.com/eiendomoghjem/ To forskjellige firmaer - selve flyttefirmaet sier hun at de ikke ble sponset av, mens de som pusser opp hos de blir de sponset av. Var merket som "spons" på snapchat for en par dager siden. Tror ikke Eiendom og Hjem har blitt nevnt på bloggen enda, kun flyttefirmaet. Ryddet for sitering av slettet innlegg. Edie, mod. Endret 23. januar 2017 av Edie 3
naivsuper Skrevet 22. januar 2017 #30112 Skrevet 22. januar 2017 10 timer siden, Zokutine skrev: I en kommentar på bloggen er det noen som spør om det samme, og da svarer hun nei, for da ville hun jo merket det på riktig måte slik hun alltid gjør.... 🙄 Største problemet med CBE er at hun tror leserne av bloggen er dumme! Flere ganger har det jo blitt bevist at hun lurer leserne, med både umerket reklame og bilderedigering. Det blir FOR dumt, når CBE viser logoen til dette flyttefirmaet. Vi er selvfølgelig klar over at ingen bilder CBE legger ut er tatt uten litt planlegging bak. Og at hun ofte tar 100 bilder i en serie for å kunne plukke ut de aller beste. Tror hun da, at vi skal tro det er helt tilfeldig at hun står foran pappesker hvor navn på flyttefirmaet, nettadresse og telefonnummer er eksponert for leserne? Hun kunne snudd eskene andre veien, hvis hun absolutt måtte ha dem med. Eller fjernet logoen i photoshop...hun er jo svært flink til å fjerne ting i photoshop. Men, det er vel lett å glemme seg bort et øyeblikk når man har to små barn. 49
MissUniverse Skrevet 22. januar 2017 #30113 Skrevet 22. januar 2017 Hvorfor skriver hun på IG at hun er Norges største blogger innen mote og livsstil? Livsstil, kanskje, om jeg skal være veldig snill, men mote? Mener hun de sponsede antrekksbildene? 30
Edie Skrevet 23. januar 2017 #30114 Skrevet 23. januar 2017 Ryddet for spekulasjoner, krenkende utsagn og svar til dette. Edie, mod.
Oz- Skrevet 23. januar 2017 #30115 Skrevet 23. januar 2017 Lene Orvik benyttet også Eiendom og hjem da hun pusset opp leiligheten i september 2016. Hun merket i hovedsak ingenting som annonse eller sponsing, og firmanavnet ble nevnt flere ganger. Eksempel på umerket innlegg her (lenke til blogg), på instagram her og her. De ble også snakket mye om på snapchat, dette var et tema i tråden om Lene Orvik. Det er altså ikke nytt at eiendom og hjem får umerket reklame av United Influencers-bloggere. 16
Populært innlegg BlendaSensitive Skrevet 23. januar 2017 Populært innlegg #30116 Skrevet 23. januar 2017 Vel, Trine Grung var inntil nylig styremedlem i Eiendom&Hjem AS. Vanskeligere var det ikke. For de som vanker på SoMe-gruppa så er hun en flittig forsvarer av bloggere der inne. https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=917154368 51
Gjest Loveheartx Skrevet 23. januar 2017 #30117 Skrevet 23. januar 2017 21 timer siden, MissUniverse skrev: Hvorfor skriver hun på IG at hun er Norges største blogger innen mote og livsstil? Livsstil, kanskje, om jeg skal være veldig snill, men mote? Mener hun de sponsede antrekksbildene? Helt enig med deg. Jeg henter ikke mye inspirasjon fra henne når det kommer til mote, for å si det sånn...
Gjest CecilieX Skrevet 23. januar 2017 #30118 Skrevet 23. januar 2017 TNS gallup har gjort en tillitsundersøkelse som flere lenker til i trådene om bloggere. Faktum er at bloggere har svært liten tillit i befolkningen. Andelen som leser blogger har sunket. Kommunikasjonsbyrået Trigger som har bestilt undersøkelsen mener at bloggere har vannet ut merkevaren sin ved å selge seg til altfor mange. De har rett og slett solgt sin troverdighet. http://imgur.com/rL1M6Z4 Dette bør bekymre firmaet i Sarpsborg. Hvem vil egentlig ta sjansen på å annonsere hos CBE.no og risikere å få egen merkevare knyttet opp til et firma med så lav troverdighet. Man risikerer jo at bloggerens lave troverdighet smitter over på egen merkevare.
Keaton Skrevet 23. januar 2017 #30119 Skrevet 23. januar 2017 (endret) Det er vel ingen tvil om at den gjør det? Dessverre virker nok reklame selv om leseren ikke har tiltro til bloggeren. Tror man skal være veldig bevisst for å ikke la seg påvirke. Jeg hadde Adams matkasse på døra her om dagen ("kampanje i nabolaget ditt") og vedkommende virket nokså himmelfallen da jeg oppga årsaken til at jeg ikke vil kjøpe fra dem. Håper flere bloggsponsorer får opp øynene for hvordan bloggeres dårlige troverdighet skader omdømmet deres. Mitt bidrag er ikke stort, men jeg tipper det blir lagt merke til. Vet jo at mange reagerer når man feks mailer dem om dette. Vi må bli flinkere til Å SI FRA. Fra undersøkelsen (link over): – Vi stoler ikke på folk som selger troverdigheten sin til høystbydende, , iallfall ikke hvis det ikke er en naturlig link mellom bloggerens DNA og merkevarens. Stadig flere har sett at de må forvalte sin personlige merkevare med større omhu, velge samarbeidspartnere med samme verdisett som dem selv, samt bli flinkere til å merke det kommersielle innholdet tydelig. Det er bærekraftig blogging av denne typen som vil øke troverdigheten deres på sikt, sier Kielland Endret 23. januar 2017 av Kollontaj 29
Tahini Skrevet 23. januar 2017 #30120 Skrevet 23. januar 2017 9 minutter siden, Kollontaj skrev: Det er vel ingen tvil om at den gjør det? Dessverre virker nok reklame selv om leseren ikke har tiltro til bloggeren. Tror man skal være veldig bevisst for å ikke la seg påvirke. Jeg hadde Adams matkasse på døra her om dagen ("kampanje i nabolaget ditt") og vedkommende virket nokså himmelfallen da jeg oppga årsaken til at jeg ikke vil kjøpe fra dem. Håper flere bloggsponsorer får opp øynene for hvordan bloggeres dårlige troverdighet skader omdømmet deres. Mitt bidrag er ikke stort, men jeg tipper det blir lagt merke til. Vet jo at mange reagerer når man feks mailer dem om dette. Vi må bli flinkere til Å SI FRA. Amen. 5
Fremhevede innlegg