Gjest Raiu Skrevet 25. september 2016 #28001 Skrevet 25. september 2016 (endret) Sitter å ler for meg selv her nå av at hun har skrevet teksten med undertøysbilde på engelsk. Ja hun ble omtalt i utenlandsk media sist gang, men kun fordi hun fikk så mye kritikk. Hvis hun er så lite vitende at hun ikke forstår hvordan ting kan bli blåst opp som det har, hvorfor har hun skrevet spesifikt på engelsk da i tilfelle utenlandsk media plukker de opp igjen? Ja kanskje ikke så uerfaren avlikevell... Endret 25. september 2016 av Raiu
desillusjonert Skrevet 25. september 2016 #28002 Skrevet 25. september 2016 2 minutter siden, Raiu skrev: Sitter å ler for meg selv her nå av at hun har skrevet teksten med undertøysbilde på engelsk. Ja hun ble omtalt i utenlandsk media sist gang, men kun fordi hun fikk så mye kritikk. Hvis hun er så lite vitende at hun ikke forstår hvordan ting kan bli blåst opp som det har, hvorfor har hun skrevet spesifikt på engelsk da i tilfelle utenlandsk media plukker de opp igjen? Ja kanskje ikke så uerfaren avlikevell... Kalkulert og kynisk tvers igjennom. 12
Hallepalle Skrevet 25. september 2016 #28003 Skrevet 25. september 2016 1 time siden, Aricia skrev: Jaha? Jeg syntes så tydelig jeg så deg poste denne formuleringen for noen timer siden: Det virket liksom ikke helt imponert på meg, altså. Det er vel forskjell på velstelt og avkledd? 1
Hallepalle Skrevet 25. september 2016 #28004 Skrevet 25. september 2016 18 minutter siden, Raiu skrev: Sitter å ler for meg selv her nå av at hun har skrevet teksten med undertøysbilde på engelsk. Ja hun ble omtalt i utenlandsk media sist gang, men kun fordi hun fikk så mye kritikk. Hvis hun er så lite vitende at hun ikke forstår hvordan ting kan bli blåst opp som det har, hvorfor har hun skrevet spesifikt på engelsk da i tilfelle utenlandsk media plukker de opp igjen? Ja kanskje ikke så uerfaren avlikevell... Skriver hun ikke alle kommentarene på instagram på engelsk? 7
prettybetty Skrevet 25. september 2016 #28005 Skrevet 25. september 2016 (endret) Vet ikke om det er nevnt, men så humorprogrammet Kvelds(NRK3) harselerte med paret i kveld. Kan være reprise altså🙈 Fikk inn mange gode poeng og mange spark til fotballfruemannen Endret 25. september 2016 av prettybetty 8
prettybetty Skrevet 25. september 2016 #28006 Skrevet 25. september 2016 https://tv.nrk.no/serie/kvelds 5
lulus Skrevet 25. september 2016 #28007 Skrevet 25. september 2016 Det jeg synes er litt interresant er at hun først nå i siste innlegg tar opp at hun ikke synes det er greit at folk krangler og lager dårlig stemning i kommentarfeltet, da dette har pågått i mange år, og hun påstår grunnen til at dette har "sluppet gjennom" er at hun ikke har hatt tid til å moderere og svare kommentarer den siste tiden. Vel, vel. Ellers så er jo bloggen levebrødet og det forundrer meg ikke at den fortsetter i drift som før. Hun er jo også bloggen og således leverer hun produktet Caroline slik hun vanligvis fremstiller henne. Hun bryter med andre ord ikke mønsteret vi er vant med fra den kanten, men jeg tror det henger litt sammen med at dette er andre barnet og ikke første. De er mer rutinerte på det å ha barn og (dessverre?) også hvordan man holder inntekten i gang. Hva man har av overskudd etter en fødsel er uansett så individuelt, noen bobler formelig over med energi og vasker hus og kler seg som vanlig mens andre går med håret i en dott i to uker (meg selv inkludert), jeg synes det er en grei balanse av begge deler i dagens mediebilde egentlig. Det har jo faktisk blitt en trend å vise de "verste sidene" av både svangerskap, fødsel og babytiden. Folk vil lese og se "hvordan det egenlig er" og da må man også inkludere damene med overskudd og med "enkle" babyer. 7
Fatima Skrevet 25. september 2016 #28008 Skrevet 25. september 2016 21 minutter siden, Hallepalle skrev: Skriver hun ikke alle kommentarene på instagram på engelsk? Ikke alle , men svært mange av dem Det er da også veldig vanlig, de fleste vil jo ha mange klikk
desillusjonert Skrevet 25. september 2016 #28009 Skrevet 25. september 2016 Det er ikke så overraskende at frua har tid og overskudd til å gjøre alt det hun gjør. Hun har vaskehjelp og mannen er ikke i en standard 8-16-jobb. Hun får nok en god del hjelp fra ham. 6
Gjest Bond Skrevet 25. september 2016 #28010 Skrevet 25. september 2016 Tråden rydder for kommentarer om barn, spekulasjoner, samt svar. Bond, adm
Morgan Le Fay Skrevet 25. september 2016 #28011 Skrevet 25. september 2016 1 time siden, Raiu skrev: Sitter å ler for meg selv her nå av at hun har skrevet teksten med undertøysbilde på engelsk. Ja hun ble omtalt i utenlandsk media sist gang, men kun fordi hun fikk så mye kritikk. Hvis hun er så lite vitende at hun ikke forstår hvordan ting kan bli blåst opp som det har, hvorfor har hun skrevet spesifikt på engelsk da i tilfelle utenlandsk media plukker de opp igjen? Ja kanskje ikke så uerfaren avlikevell... Og det blir ekstra komisk når hun ikke kan skrive engelsk i det hele tatt. Å bøye verb i entall og flertall er vel noe man lærer på barneskolen. 14
Gjest Zeitgeist Skrevet 25. september 2016 #28012 Skrevet 25. september 2016 46 minutter siden, Morgan Le Fay skrev: Og det blir ekstra komisk når hun ikke kan skrive engelsk i det hele tatt. Å bøye verb i entall og flertall er vel noe man lærer på barneskolen. Det er sikkert bare lek med språket ...
desillusjonert Skrevet 25. september 2016 #28013 Skrevet 25. september 2016 55 minutter siden, Morgan Le Fay skrev: Og det blir ekstra komisk når hun ikke kan skrive engelsk i det hele tatt. Å bøye verb i entall og flertall er vel noe man lærer på barneskolen. Ja, man kan jo stusse siden frua selv sier hun fikk toppkarakter i engelsk på videregående. 17
Gjest Cement Skrevet 26. september 2016 #28014 Skrevet 26. september 2016 15 timer siden, Raiu skrev: Sitter å ler for meg selv her nå av at hun har skrevet teksten med undertøysbilde på engelsk. Ja hun ble omtalt i utenlandsk media sist gang, men kun fordi hun fikk så mye kritikk. Hvis hun er så lite vitende at hun ikke forstår hvordan ting kan bli blåst opp som det har, hvorfor har hun skrevet spesifikt på engelsk da i tilfelle utenlandsk media plukker de opp igjen? Ja kanskje ikke så uerfaren avlikevell... Lene Wikander mener at fotballfrue kjefter på engelsk "åpenbart fordi kroppen hennes er uakseptabel i utlandet også." :-) http://tarapi.no/2016/09/fotballmage-uten-frue/ At CBE poserer i undertøyet er jo ikke noe nytt og knapt sjokkerende for noen. Hadde de spart seg for teksten ville de nok sluppet lettere unna. Kanskje gikk det så galt med denne teksten fordi de eller hun ikke kan engelsk godt nok til å bedømme viktige nyanser, hvem vet. Å forfatte en tekst med noen premisser som svært mange betrakter som skivebom, som virker lettere aggressiv og oppleves som et skikkelig sidespark til særlig barselkvinner, er ikke det lureste de har gjort. For en SÅ viktig kampsak var det ikke, skal en dømme etter alle de hundretusner #fitmum og #fitmums som har hevet seg over fordommene og viser bilder av sin mammakropp på Instagram.
Cavatina Skrevet 26. september 2016 #28015 Skrevet 26. september 2016 (endret) På 25.9.2016 den 21.41, lulus skrev: Det jeg synes er litt interresant er at hun først nå i siste innlegg tar opp at hun ikke synes det er greit at folk krangler og lager dårlig stemning i kommentarfeltet, da dette har pågått i mange år, og hun påstår grunnen til at dette har "sluppet gjennom" er at hun ikke har hatt tid til å moderere og svare kommentarer den siste tiden. Vel, vel. ..... Snodig. Jeg kunne sverge på at det var mannen til hovedpersonen i bloggen som hadde oppgaven med å lese og sile ut kommentarer (lenke til VG.no). Dette gikk han ut med i media etter kommentarfeltskandalen i januar 2015. Men nå som cbe har overtatt daglig leder-rollen for Treasures fra 1. september har hun kanskje tatt ansvaret for kommentarfeltet tilbake. Kanskje vi endelig vil få svar direkte fra nåværende daglig leder heretter, når det stilles spørsmål til både firmaet og leder i sosiale og andre medier, fremfor at mannen hennes snakker for henne, og sågar forklarer (skjermdump fra SoMe-gruppa på Facebook) for andre hvordan han oppfatter hva hun mener. Det er tross alt hovedpersonen i bloggen man vil høre fra og spørsmålene stiles til, ikke mannen til Caroline Berg Eriksen. Endret 29. september 2016 av Cavatina 17
Keaton Skrevet 26. september 2016 #28016 Skrevet 26. september 2016 Ja, de har sikkert byttet. Cbe tar kommentarfeltet og mannen redigerer bildene, det var altså omvendt tidligere. 9
Cavatina Skrevet 26. september 2016 #28017 Skrevet 26. september 2016 (endret) 38 minutter siden, Francis skrev: Ja, de har sikkert byttet. Cbe tar kommentarfeltet og mannen redigerer bildene, det var altså omvendt tidligere. Det er alltid godt med variasjon på arbeidsplassen. Her kan vi nemlig lese at det er mannen til fotballfrue som redigerer bildene. Endret 26. september 2016 av Cornucopia lagt til setning 9
Gjest Bluebird1992 Skrevet 26. september 2016 #28018 Skrevet 26. september 2016 5 minutter siden, Cornucopia skrev: Det er alltid godt med variasjon på arbeidsplassen. Her kan vi nemlig lese at det er mannen til fotballfrue som redigerer bildene. Beklager om jeg spør dumt her, men betyr det at det var ektemannen som redigerte kona si tynnere? Jeg følger ikke så godt med på denne bloggen, men om dette var i 2014 så var vel det før alt dette med jukset ble avdekket. Det burde tilsi at mannen som mente Beyoncé og Kim Kardashian var 15-20 kilo for tunge selv redigerte kona tynnere på bilder. De har jo innrømmet denne redigeringen, og i skjermdumpen over sier de svart på hvitt at det er ektemannen som redigerer. http://www.seher.no/kjendis/15-20-kilo-tung-41596
Keaton Skrevet 26. september 2016 #28019 Skrevet 26. september 2016 Det var Cbe som innrømte å ha redigert bildene. 4
Cavatina Skrevet 26. september 2016 #28020 Skrevet 26. september 2016 13 minutter siden, TallulahBGood skrev: Beklager om jeg spør dumt her, men betyr det at det var ektemannen som redigerte kona si tynnere? Jeg følger ikke så godt med på denne bloggen, men om dette var i 2014 så var vel det før alt dette med jukset ble avdekket. Det burde tilsi at mannen som mente Beyoncé og Kim Kardashian var 15-20 kilo for tunge selv redigerte kona tynnere på bilder. De har jo innrømmet denne redigeringen, og i skjermdumpen over sier de svart på hvitt at det er ektemannen som redigerer. http://www.seher.no/kjendis/15-20-kilo-tung-41596 Det er her jeg er litt i villrede - for hvem redigerte bildene og hvem kommenterte med ulike personaer, også med beskyttede titler? En ting er hva de ble enige med managementet om å si utad, en annen er hvem som faktisk er ansvarlig. Se på dette som et rent strategisk spørsmål med skadebegrensning som hovedmål, basert på hvem av dem som var best egnet til å ta på seg skylden for bilderedigeringen og kommentarfeltjukset uten at det skadet merkevarenavnet. Det ville jo være helt krise om det var journalisten cbe som kommenterte under fiktive navn, og det ville være fullstendig under pari om det var mannen hennes som redigerte henne tynnere. 18
Fremhevede innlegg