Gjest Zeitgeist Skrevet 6. august 2016 #26661 Skrevet 6. august 2016 14 minutter siden, Francis skrev: For all del, vi stoler på Bianco. Og på alt som skrives på cbe-bloggen. For hverken Bianco eller bloggparet lyver ... Laaaadidaaa ... Å blindt tro på disse to er i beste fall blåøyd, i verste fall et overgrep av ens eget intellekt.
Keaton Skrevet 6. august 2016 #26662 Skrevet 6. august 2016 Og så er det ekstra festlig at noen mener de kan tolke som de vil, mens de samtidig mener at andre ikke kan tolke noe som helst når det gjelder deres narrativ. 18
Hmmmmmm Skrevet 6. august 2016 #26663 Skrevet 6. august 2016 Er det ikke bare å slutte å lese bloggen hennes dere? Fins bedre lesing der ute. 3
Keaton Skrevet 6. august 2016 #26664 Skrevet 6. august 2016 10 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Er det ikke bare å slutte å lese bloggen hennes dere? Fins bedre lesing der ute. Gratulerer. At vi ikke har tenkt så langt! Eh. 18
Shopgirl2014 Skrevet 6. august 2016 #26665 Skrevet 6. august 2016 (endret) Angående @Cornucopias signatur. Ser at Fuglerud åpner svaret sitt med "CBE" noe som virker unødvendig og frekt. Synd at CBE ikke fulgte opp med MOF Tipper forresten at teksten til CBE på Ytring 8. mars var et bestillingsverk fra NRK hvor både tema og vinkling på teksten var avtalt på forhånd. Endret 6. august 2016 av Shopgirl2014
Ultiva Skrevet 6. august 2016 Forfatter #26666 Skrevet 6. august 2016 (endret) 29 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Er det ikke bare å slutte å lese bloggen hennes dere? Fins bedre lesing der ute. Man kan da ikke bare lukke øynene for alt som er irriterende og ubehagelig å lese. Man kan ikke bare overse disse kommersielle toppbloggerne med enorm påvirkningskraft; blant annet så ble bloggeren Sophie Elise kåret til Norges mektigste kvinne i media i fjor. Skal jeg slutte å lese nyheter da det ofte er ganske irriterende informasjon? Skal jeg slutte å gå gjennom regninger fordi det er ganske kjedelig? ... Nei, den sosiale mediebølgen med blogging/twitter/instagram osv er altfor omfattende og aktuell til at man bør lukke øynene for den. Hadde det ikke vært for oppegående kritikere så hadde en viss toppblogg fremdeles florert av kommentarjuks med beskyttede yrkestitler, bilder med halve ryggen og deler av gravidmagen "slanket" vekk, for ikke å snakke om enorme mengder med skjult reklame. Endret 6. august 2016 av Ultiva 20
Keaton Skrevet 6. august 2016 #26667 Skrevet 6. august 2016 (endret) Du synser og tipper mye. Foreløpig har det ikke fungert så bra. (@shopgirl2014) Endret 6. august 2016 av Francis 14
Shopgirl2014 Skrevet 6. august 2016 #26668 Skrevet 6. august 2016 (endret) 10 timer siden, Francis skrev: Du synser og tipper mye. Foreløpig har det ikke fungert så bra. (@shopgirl2014) Vel, det er et velkjent faktum at de fleste tekstene på Ytring er bestilt og hvor tema og vinkling er bestemt av NRK på forhånd. (Avsporing: F.eks et av ankepunktene til Kjetil Rolness mtp denne teksten her: https://www.nrk.no/ytring/gretne_-gamle-gubber-i-alle-aldre-1.13074477 Forresten veldig morsom kronikk!) Hva er det du mener ikke fungerer da? Jeg bare diskuterer, jeg. KG er fortsatt et DISKUSJONSFORUM, eller? Endret 7. august 2016 av Shopgirl2014 5
Keaton Skrevet 6. august 2016 #26669 Skrevet 6. august 2016 @Shopgirl2014 Du insinuerer (eller tipper, som du skriver) at det er NRK som står bak de arkaiske holdningene som fremvises i kronikken til CBE. De har bestilt innholdet og dermed fritas CBE/LKE atter en gang. Den der må du lengre ut på landet med, langt ut på Siljanjordet for å få gehør for. 24
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 6. august 2016 #26670 Skrevet 6. august 2016 Jeg tror at hun innerst inne har et ekstremt behov for å overbevise verden om at hun har et stort talent. Ja, hun har en stor blogg, men den har vokst på grunn av ekstrem kynisme og iskald kalkulering, ikke et usedvanlig stort talent. For dette er fakta: -Bloggen eksploderte i vekst på grunn av to ting: LKE sin famøse uttalelse om at Kim Kardashiam og Beyoncé var feite. Dette, sett i kombinasjon med at CBE konstant la ut bilder i beste pro ana-stil, skapte harme og engasjement. -Hun var ung, pengesterk og planla bryllup. Det var brudekjoler, Louboutins og detaljbilder i rosa og kremhvitt og fluffy søte hunder, kombinert med bilder av små porsjoner mat og et veldokumentert treningsregime. Og flere Louboutins. Ungjentene gikk nesten i staver over denne fantastiske hverdagen på skjermen! -Avsløringer på avsløringer slått opp i media, dokumentering av skjult reklame, det var nå rosabloggerne ble stilt til veggs for måten de skjulte reklame og sponsing. Fruen lå i fosterstilling på Maldivene og gråt, pressen var slem og gikk inn for å ødelegge bryllupsreisen. Fansen var i harnisk, og tråder ble opprettet på diverse forum. -Nettbutikk! Fruen og mann selger verdifulle skatter, fansen bruker alle lommepengene på å kjøpe seg en magisk del av Fotballfruens fantastiske smykker. 17-åring avslører at disse skattene er billig ræl fra Kina, og LKe truer med søksmål. Osv... Bloggen vokser, det lyves og avsløres, lyves og avsløres. Men klikk teller! Mediaeksponering teller! Derfor er bloggen så stor. Ikke fordi hun er et stort talent når det kommer til skriving og formidling. Hun sminker seg, kler på seg og selger sjela og familielivet til alle som byr. Og dette VET hun. Hun VET at hun lyver. Hun VET at hun i virkeligheten ikke har så feilfri hud, så liiiten gravidmage, så perfekt hår. Hun er en vakker kvinne, men utover å lyve, redigere og eksponere seg til suksess har hun ikke mye å gå på. Det virker nesten som hun ikke klarer å tro på at den ekte CBE ville vært bra nok for bloggen. Hvis så er tilfelle, er det utrolig synd. Jeg tror jeg ville likt den ekte CBE. Hun som kunne tulle med en nesten usynlig kvise, sagt at "barnet mitt har rett til et privatliv", hun som kunne vist frem den reelle gravidmagen, hun som kunne sagt "vet dere, akkurat indenne saken har jeg gjort en feil." Men behovet for å være perfekt er konstant til stede. Noe som er ekstremt synd. For hadde hun vært ærlig, hadde hun ikke brukt eget barn for økonomisk vinning, hadde hun vært villig til å rette seg etter kritikk og avsløringer, så hadde hun hatt noe mere varmt og ekte over seg. Men alt jeg klarer å se, er en bortskjemt og overbeskyttet rikmannsdatter som er villig til å gå over lik for å tjene penger. Når hun i tillegg tar æren for andre menneskers arbeid, men ikke kan avsløre noe fra designprosessen fordi "det er ikke alt de vil dele", men kan dele at hun liker å ri mannen sin, DA har man bikket over i urealismen. Det som kunne vært en fantastisk blogg, er kun et produkt med alle elementene jeg forakter i denne verden.
Shopgirl2014 Skrevet 6. august 2016 #26671 Skrevet 6. august 2016 Et øyeblikk siden, Francis skrev: @Shopgirl2014 Du insinuerer (eller tipper, som du skriver) at det er NRK som står bak de arkaiske holdningene som fremvises i kronikken til CBE. De har bestilt innholdet og dermed fritas CBE/LKE atter en gang. Den der må du lengre ut på landet med, langt ut på Siljanjordet for å få gehør for. Nei. Jeg skriver at teksten antagelig er er bestillingsverk hvor CBE antagelig har blitt bedt om å skrive en kontrær tekst som kan publiseres på kvinnedagen. Ytring har bestilt en tekst med tema og vinkling, men det er CBE som har skrevet den og må selvfølgelig stå inne for det som står i teksten. Men ideen til teksten kommer nok fra NRK og ikke fra CBE. Om jeg skal tippe da 3
Ultiva Skrevet 6. august 2016 Forfatter #26672 Skrevet 6. august 2016 (endret) 45 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Nei. Jeg skriver at teksten antagelig er er bestillingsverk hvor CBE antagelig har blitt bedt om å skrive en kontrær tekst som kan publiseres på kvinnedagen. Ytring har bestilt en tekst med tema og vinkling, men det er CBE som har skrevet den og må selvfølgelig stå inne for det som står i teksten. Men ideen til teksten kommer nok fra NRK og ikke fra CBE. Om jeg skal tippe da For journalisten CBE å skrive kronikk på selveste kvinnedagen om at "kvinner er kvinner verst" er så ignorant at jeg ikke har ord. Noen burde lese litt mer om kjønnslemlestelse, voldtekt, enkebrenning, barnebruder og andre grusomheter som daglig skjer med verdens kvinner. Å vinkle denne dagen inn på hvor synd det er på en av Norges mest priviligerte kvinner som sitter i Siljan med sine 200 par høyhælte sko blir direkte usmakelig. Endret 6. august 2016 av Ultiva 40
skruf Skrevet 6. august 2016 #26673 Skrevet 6. august 2016 Det sier jo litt når hun ikke er villig til å undertegne sunn-fornuft avtalen. Hun skulle jo i møte med Susanne Kaluza forrige uke ang den sunn-fornuft avtalen, men det møte gikk forbi i stillhet. Siden hun ikke ha skrevet om det så er det nærliggende å tro at hun ikke har undertegnet en avtale. Og ja; man kan ikke sammenligne pressen sin vær-varsom-avtale med den nye sunn-fornuft avtalen som jeg ser hun har prøvd på i kommentarfeltet når lesere har konfrontert henne med at hun ikke har deltatt i sunn-fornuft avtalen. 10
loffen Skrevet 6. august 2016 #26674 Skrevet 6. august 2016 @Lille_Krokodille ! Takk for at du greier å skrive det jeg tenker men ikke er så flink til å formidle selv. 10
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 6. august 2016 #26675 Skrevet 6. august 2016 1 minutt siden, loffen skrev: @Lille_Krokodille ! Takk for at du greier å skrive det jeg tenker men ikke er så flink til å formidle selv. Tusen takk, hyggelig å høre! Jeg bommer ofte når det kommer til formidling selv, så det er veldig fint å høre at man har skrevet noe som treffer! 😊
Keaton Skrevet 6. august 2016 #26676 Skrevet 6. august 2016 30 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Nei. Jeg skriver at teksten antagelig er er bestillingsverk hvor CBE antagelig har blitt bedt om å skrive en kontrær tekst som kan publiseres på kvinnedagen. Ytring har bestilt en tekst med tema og vinkling, men det er CBE som har skrevet den og må selvfølgelig stå inne for det som står i teksten. Men ideen til teksten kommer nok fra NRK og ikke fra CBE. Om jeg skal tippe da Og med dette bagatelliserer du igjen de holdningene CBE fremviser i kronikken. Som om hun skulle vært et uvitende nek som skriver i vei om at kvinner er kvinner verst og kanskje ikke helt mener det, fordi hun bare gjorde det NRK ba henne om. Nei, det tullballet av en kronikk får CBE.no jaggu ta ansvar for selv. 17
Gjest hulderjenta Skrevet 6. august 2016 #26677 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg tror at hun innerst inne har et ekstremt behov for å overbevise verden om at hun har et stort talent. Ja, hun har en stor blogg, men den har vokst på grunn av ekstrem kynisme og iskald kalkulering, ikke et usedvanlig stort talent. Det er jo synd det ikke var modellkarrieren eller sangkarrieren som tok av, sånn i ettertid.
MiniMjau Skrevet 7. august 2016 #26678 Skrevet 7. august 2016 Oppå en stabel med ikea-pakker, jublende med henda i været. Hele forbrukshysteriet til cde pakket inn i ett bilde. Danser på gullkalven.... Først et søtt bilde, men deretter veldig usmakelig 14
Inocybe Skrevet 7. august 2016 #26679 Skrevet 7. august 2016 Mulig CBE ble kontaktet av NRK før kvinnedagen for å skrive kronikk. De fikk kanskje ikke tak i SE så da gikk de videre på blogglisten. Det er uansett spekulasjon så lenge hun eller NRK ikke har skrevet noe om det. Men å spekulere om hvem som først fikk ideen til at CBE skulle skrive kvinnedagskronikk fritar da virkelig ikke CBE fra ansvaret for å ha skrevet og lagt navn til et slikt makkverk. Den kronikken er så full av kvinnehat og får henne til å framstå som tomhjernet og uten et snev av selvinnsikt. Noen burde ha lest over den før den ble publisert og spurt om dette arkaiske kvinnesynet virkelig var noe hun ville bli assosiert med. 17
Safiye Skrevet 7. august 2016 #26680 Skrevet 7. august 2016 Tråden er ryddet for kommentarer som omhandler kropp, og brukerdebatt - Pavilion, mod
Fremhevede innlegg