Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Der kom innlegget jeg savnet ja, mer informasjon om hvordan opplegget er for barna der. Hotellet virker i det minste stille og rolig, og jeg kan se for meg at dette nok er et alternativ for bemidlede småbarnsforeldre som ikke orker bamseklubben med tilhørende hundreogørten unger. 

Endret av Sandin
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, Sandin skrev:

Der kom innlegget jeg savnet ja, mer informasjon om hvordan opplegget er for barna der. Hotellet virker i det minste stille og rolig, og jeg kan se for meg at dette nok er et alternativ for bemidlede småbarnsforeldre som ikke orker bamseklubben med tilhørende hundreogørten unger. 

Kom på det selv, eller noen som leser her? ;)

• Liker 4
Skrevet (endret)
28 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Kom på det selv, eller noen som leser her? ;)

Det ble vel nevnt igår på bloggen at et slikt innlegg ville komme.

Edit; Hun skrev forgårs at hun planla blogginnlegg om dette. Altså før Sandin etterlyste det ☺

Endret av Salmonella
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Jeg synes ikke det er særlig barnevennlig av et hotell å servere popcorn til en toåring.

Skrevet
13 minutter siden, Brienne of Tarth skrev:

Jeg synes ikke det er særlig barnevennlig av et hotell å servere popcorn til en toåring.

Bedre enn sjokolade!  (som griser)

Synes det var en trivelig hilsen faktisk. Ofte er det jo bare foreldrene som får noe, som brus eller alkohol, 

:) Ikke alle er som mitt barn som ble begeistret over ferdig skjært frukt på Grand Hotel i Oslo. :P (og den rosa innredningen)

mvh småbarnsmor

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet
18 minutter siden, Brienne of Tarth skrev:

Helt enig, kan sette seg i halsen.

Skrevet
7 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Bedre enn sjokolade!  (som griser)

Synes det var en trivelig hilsen faktisk. Ofte er det jo bare foreldrene som får noe, som brus eller alkohol, 

:) Ikke alle er som mitt barn som ble begeistret over ferdig skjært frukt på Grand Hotel i Oslo. :P (og den rosa innredningen)

mvh småbarnsmor

Popcorn til småbarn er ikke anbefalt pga popcornet kleber seg sånn når det blir fuktig. Så hvis en smårolling svelger popcornet vrangt og får det i luftveiene så kan det ende katastrofalt da det kleber seg fast og vil ikke opp selv om man bruker heimlich manøver. Da eldste min var lita så hadde jeg angst for popcorn etter at en unge døde av det, så hun fikk ikke popcorn..

Men, det var en digresjon. 

Koselig at de setter frem noe til barna også, ikke bare til de voksne :)

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, Keikolina skrev:

6 minutter siden, skruf skrev:

Popcorn til småbarn er ikke anbefalt pga popcornet kleber seg sånn når det blir fuktig. Så hvis en smårolling svelger popcornet vrangt og får det i luftveiene så kan det ende katastrofalt da det kleber seg fast og vil ikke opp selv om man bruker heimlich manøver. Da eldste min var lita så hadde jeg angst for popcorn etter at en unge døde av det, så hun fikk ikke popcorn..

Men, det var en digresjon. 

Koselig at de setter frem noe til barna også, ikke bare til de voksne :)

Bor med en barnelege. Han er ikke redd for popcorn, men gulrøtter... Mener det er det vanligste å plukke opp fra små barns hals. (pluss gelegodis). Popcorn smelter jo liksom og blir ingenting. 

Måtte google popcorn og der er det mest om små barn. På 1 år og mindre. I teorien kan ALT sette seg fast, også brødskiver med leverpostei.  Men ingen seriøse artikkler fant jeg. Bare type familjeliv, kk, etc.

I følge denne er pølse et av de farligste: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20569867.ab

Konklusjon:

En narkosesykepleier mener pølse er farligst, en narkos lege gulerøtter, en ambulansefører mener gelegodis.

Altså: barn skal spise under oppsikt. Og definitivt ikke hoppe, leke, mens det spiser!

• Liker 18
Skrevet
41 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Bor med en barnelege. Han er ikke redd for popcorn, men gulrøtter... Mener det er det vanligste å plukke opp fra små barns hals. (pluss gelegodis). Popcorn smelter jo liksom og blir ingenting. 

Måtte google popcorn og der er det mest om små barn. På 1 år og mindre. I teorien kan ALT sette seg fast, også brødskiver med leverpostei.  Men ingen seriøse artikkler fant jeg. Bare type familjeliv, kk, etc.

I følge denne er pølse et av de farligste: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20569867.ab

Konklusjon:

En narkosesykepleier mener pølse er farligst, en narkos lege gulerøtter, en ambulansefører mener gelegodis.

Altså: barn skal spise under oppsikt. Og definitivt ikke hoppe, leke, mens det spiser!

Alt er jo forsåvidt farlig, men enkelte ting kleber seg mere :) Har selv måtte bruke sug på en pasient da han satte fast sjokolade i luftveiene og det satt virkelig dønn fast.. Og eldste datteren min holdt på å kveles av en kjøttdeigbit. 

(barn under 1 år får vel uansett ikke popcorn. Håper jeg)

Men dette ble nok en digresjon.. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Keikolina skrev:

Vanlig fullpoppet popcorn?

Skrevet
8 minutter siden, jabx skrev:

Vanlig fullpoppet popcorn?

Jepp

• Liker 1
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Vet om en toåring som døde etter å ha satt popcorn i halsen, derfor reagerte jeg på det. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Selv om jeg forstår at det reageres på popcornet, så bør vi ikke glemme at akkurat dét ikke har noe med CBE-bloggen å gjøre som sådan. Man kan vel ikke klandre bloggeierne for noe hotellet serverer - sponset opphold eller ei. 

Personlig synes jeg også at den tiltagende mangelen på merking av ymse reklame er mer interessant som diskusjonstema. 

Gjest Keikolina
Skrevet
6 timer siden, Brienne of Tarth skrev:

Vet om en toåring som døde etter å ha satt popcorn i halsen, derfor reagerte jeg på det. 

Aner ikke hvor mange ganger det har satt seg fast i halsen min heller. Slutta og spise det, ekle skarpe kanter. Og det er jo alltids de runde kulene igjen som ikke blir poppa.

Skrevet
21 timer siden, NinaE skrev:

Grunnen til at de annmelder hotellene slik de gjør. Er vel så de kan utgiftsføre det på firmaet som er bloggen? Trenger vel ikke å merke det sponset da, da de ikke får noe rabatter, men alle utgifter kan jo trekkes fra. Jeg er ikke noe regnskapsfører, men det er vel mulig?

Man må se det opp i mot den private fordelen, og akkurat her er det helt klart at den er veldig stor.

Som regnskapsfører hadde jeg ikke godkjent det.

-

Jeg syns ikke det ser ut som det er folk i det hele tatt nesten på de hotellene der er på. Ser i kommentarfeltet at de liker å holde seg for seg selv, men på underholdningen for barn (som starter 20.30!!) så er det svært så gnissent med folk. Samme når de er på stranda eller spiser. Det er jo ingen andre der.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Sol79 skrev:

Man må se det opp i mot den private fordelen, og akkurat her er det helt klart at den er veldig stor.

Som regnskapsfører hadde jeg ikke godkjent det.

-

Jeg syns ikke det ser ut som det er folk i det hele tatt nesten på de hotellene der er på. Ser i kommentarfeltet at de liker å holde seg for seg selv, men på underholdningen for barn (som starter 20.30!!) så er det svært så gnissent med folk. Samme når de er på stranda eller spiser. Det er jo ingen andre der.

de andre gjestene er vel ikke delikate nok til å bli med på bildene...

• Liker 7
Gjest Atheena
Skrevet

Kreta er generelt en meget populær destinasjon for nordmenn, kanskje den mest populære av de alle?! Det er meget spesielt å utelukkende vie så mange bloggposter som kun handler om å sette disse hotellene i et godt lys. Merkelig å skulle bytte hotell 3 ganger bare for å gjøre det mer spennende for leserne. Kunne like gjerne bladd i en reisebrosjyre for Grecotel. Dette må de virkelig lenger ut på landet med, man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at det hadde vært mer interessant å se mer av selve Kreta. Finner de på noe interessant eller morsomt som kan inspirere de av leserne som har tenkt seg til Kreta eller syden i år? Eller ser vi ensidige bloggposter om hotellrom og basseng som like gjerne kunne ligget i Spania?

Skrevet

Det er i tillegg påfallende, at i løpet av to uker har de kun vært utenfor hotellområdet én gang(?) og da var de på en gård som er eid av hotellet? Med andre ord, var de også på utflukten praktisk talt "på hotellet". 

Jeg har vært på Kreta flere ganger og det er jo flust av ting å gjøre der! Og Rethymnon som de har bodd like ved på de to siste hotellene, er koselig i seg selv, men også nært i kjøreavstand til diverse ulike andre spennende steder.

Det er mulig de faktisk er så genuint opptatt av å prøve ut alt ved denne hotellkjeden og derfor beveger seg MINIMALT utenfor, men det hele virker bare merkelig spør du meg. 

• Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, Lillemy23 skrev:

Det er i tillegg påfallende, at i løpet av to uker har de kun vært utenfor hotellområdet én gang(?) og da var de på en gård som er eid av hotellet? Med andre ord, var de også på utflukten praktisk talt "på hotellet". 

Jeg har vært på Kreta flere ganger og det er jo flust av ting å gjøre der! Og Rethymnon som de har bodd like ved på de to siste hotellene, er koselig i seg selv, men også nært i kjøreavstand til diverse ulike andre spennende steder.

Det er mulig de faktisk er så genuint opptatt av å prøve ut alt ved denne hotellkjeden og derfor beveger seg MINIMALT utenfor, men det hele virker bare merkelig spør du meg. 

Spesielt med tanke bloggen selv har uttalt at de ikke er sponset, men ville være der for å gi inspirasjon og miljøombytte til bloggen.

Med den ensidige fotograferingen, så hadde dette inneholdet rukket til en, max tre blogg-innlegg. Så ble det ensformig igjen. Å bytte hotell i seg hadde jo vært spennende - om det var tre ulike konsepter. Men de er jo helt like! Og fotograferes likt, med mest fokus på seg selv i ulike antrekk.

Nei, en journalist ville nok sett et bredere potensiale i å bruke så mye penger. En journalist med redaktør å forholde seg til, ville ikke fått beholdt jobben om dette var resultatet etter 2 uker og den pengebruken. 

• Liker 12
Skrevet

Om hovedmålet med reisen er å skape ubetalt innhold til bloggen, er det noe spesielt at de ikke har beveget seg rundt på øya for å... vent på det.... SKAPE INNHOLD. Jeg syntes ofte at dere henger dere opp i unødvendige detaljer, men akkurat her reagerer jeg også som er en helt vanlig bloggleser. Jeg misliker henne ikke, liker bloggen faktisk, men syntes ofte innleggene er litt kjedelige er derfor ikke "blodfan". Poenget mitt er at hvis jeg reagerer, da reagerer nok de fleste. Tror flesteparten av bloggleserne stusser på dette. Hvorfor skriver hun detaljerte og positive innlegg om en hotellkjede som ikke gir henne noe lønn, verken i form av penger eller rabatter. Jeg får det ikke til å stemme.

• Liker 24
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...