Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner,

ninuska_, adm

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, eksiltronder skrev:

Håper noen prtscr'er dette.

Har en printscreen av kommentaren fra hotellet ja. Skal se om jeg får lagt den ut senere (om nødvendig). :-)

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Innlegget hvor jeg skrev at de var på en charterdestinasjon ble slettet, så jeg korrigerer det til at de er på et charterhotell.. 

Dokumentasjon: http://www.ving.no/hellas/rethymnon/creta-palace

Trodde de var på jobb for å vurdere grecotelhoteller, og så ender de på et vinghotell. Var ikke det litt rart? Hvorfor understreke så kraftig at de bestilte rett fra grecotels hjemmeside, når de like godt kunne bestilt gjennom sin samarbeidspartner gjennom mange år?

• Liker 9
Skrevet
9 timer siden, LilleSnupp skrev:

Innlegget hvor jeg skrev at de var på en charterdestinasjon ble slettet, så jeg korrigerer det til at de er på et charterhotell.. 

Dokumentasjon: http://www.ving.no/hellas/rethymnon/creta-palace

Det er fullt mulig å booke seg inn på et hotell som også blir brukt av Ving på en destinasjon. Dette til orientering. Hilsen tidligere reisebyrå ansatt

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt, kommentarer til modereringen, spekulasjoner og avsporinger.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 1
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Enig i at dette hotellopplegget lukter litt skjult reklame, spesielt det at de reiser rundt og besøker flere hoteller i samme kjede og at nesten alle innleggene handler om hotellene og deres tilbud med henvisninger til hjemmesidene deres. Hvorfor få lyst til å teste tre forskjellige hoteller i nærheten av hverandre og flytte fra det ene til det andre med en liten unge?

Ser dog ikke at Ving nødvendigvis har noe med saken å gjøre; paret kan jo ha gjort en avtale direkte med Grecotel?

Skrevet
21 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Enig i at dette hotellopplegget lukter litt skjult reklame, spesielt det at de reiser rundt og besøker flere hoteller i samme kjede og at nesten alle innleggene handler om hotellene og deres tilbud med henvisninger til hjemmesidene deres. Hvorfor få lyst til å teste tre forskjellige hoteller i nærheten av hverandre og flytte fra det ene til det andre med en liten unge?

Ser dog ikke at Ving nødvendigvis har noe med saken å gjøre; paret kan jo ha gjort en avtale direkte med Grecotel?

De blånekter for at de er sponset av Grecotel, så hvis vi antar at de snakker sant, men at det ligger en hund begravet et annet sted, så er sponsing av Ving en mulighet. For det er det ingen som har spurt om.

• Liker 19
Skrevet

Semantikk. De bare kaller det ikke sponsing. 

De har et samarbeid/forståelse/dialog eller lign med grecotel, ganske sikkert

• Liker 14
Gjest Cement
Skrevet

Har de eksplisitt gått god for at denne hotellreklamen er skrevet helt uten noen avtale eller forventning fra noen kommersiell aktør om at de skal omtale det de omtaler, og de ikke får eller har fått noen som helst økonomisk fordel av å gjøre det de gjør? Spons behøver det ikke være, men en fordel de evt får pga bloggens omtale skal merkes.

Jeg synes det er en original prioritering å gå for en såpass offentlig ferie med vekt på hotell og hotellfasiliteter, stash og flash, hvis man ikke må. Å la humla suse og nyte en mest mulig privat tid med familien uten å nevne hotellets navn engang, ville vært mer naturlig for familier i en så spesiell og offentlig livssituasjon som fam Eriksen. Blogglesere flest ville trolig blitt vel så happy med noe mer genuint enn hotellbeskrivelser, så hotellfokuset er neppe for å engasjere flest mulig lesere heller.

Gjest Bloggleseren
Skrevet
5 minutter siden, MinnaMilanda skrev:

Har de eksplisitt gått god for at denne hotellreklamen er skrevet helt uten noen avtale eller forventning fra noen kommersiell aktør om at de skal omtale det de omtaler, og de ikke får eller har fått noen som helst økonomisk fordel av å gjøre det de gjør? Spons behøver det ikke være, men en fordel de evt får pga bloggens omtale skal merkes.

Jeg synes det er en original prioritering å gå for en såpass offentlig ferie med vekt på hotell og hotellfasiliteter, stash og flash, hvis man ikke må. Å la humla suse og nyte en mest mulig privat tid med familien uten å nevne hotellets navn engang, ville vært mer naturlig for familier i en så spesiell og offentlig livssituasjon som fam Eriksen. Blogglesere flest ville trolig blitt vel så happy med noe mer genuint enn hotellbeskrivelser, så hotellfokuset er neppe for å engasjere flest mulig lesere heller.

Ja, CBE skriver rett ut i kommentarfeltet at det verken er spons eller rabatter ute og går, for da ville hun ha merket, det skal ingen måtte tvile på osv. Hun er ganske bestemt på det - også når det er en som hevder at Grecotel bruker å gi rabatter til bloggere og presse, for det har de sett andre steder (i innlegget om klubbrestauranten "White").

Det er jo nesten litt rart dersom LKE ikke har greid å forhandle frem noen form for rabatt for det oppholdet? Jeg er sikker på at han ville fått det dersom han hadde spurt, og - med fare for å virke litt useriøs - han er jo nordvestlending og liker å spare penger?

Skrevet

På den ene siden gir de inntrykk av at de ønsker å la leserne få bakgrunn og informasjon fra uhildet hold for å velge ett av disse hotellene, men i neste øyeblikk kan de ikke svare på et konkret spørsmål om pris. Blir bare snålere og snålere den saken her. 

http://imgur.com/vPyO2cd
http://imgur.com/2hgBid3

• Liker 14
Gjest Cement
Skrevet

@Bloggleseren Du sier noe. De velger altså å bruke mange timer ferie- og familietid på å oppholde seg på hotellet og skrive omtaler av Grecotels og fortelle alle hvor de bor og alt hva de har med seg på tur,  fremfor å nyte mest mulig privatliv og privat tid med familien. Og dét helt uten at noen har ytret ønske om at de gjør det eller at de har sjekket muligheter for kompensasjon i ettertid. (Leserne skal jo vite om det ligger økonomiske interesser bak reisereportasjen.) Jeg ville nok prioritert privatliv i så fall, men hver sin lyst.

Skrevet

Noen som har sendt mail til hotellet og spurt?

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, Francis skrev:

På den ene siden gir de inntrykk av at de ønsker å la leserne få bakgrunn og informasjon fra uhildet hold for å velge ett av disse hotellene, men i neste øyeblikk kan de ikke svare på et konkret spørsmål om pris. Blir bare snålere og snålere den saken her. 

http://imgur.com/vPyO2cd
http://imgur.com/2hgBid3

Unnskyld men. Hun håper å bo på 3 hoteller innen samme kjede på nesten samme sted i løpet av noen relativt få dager vil tilføre bloggen noe annerledes og variert :rolleyes: Kan ikke si strategien har fungert for meg. Litt reportasjer fra andre steder enn hotellene der i mot. 

• Liker 23
Skrevet

Bare eg som synes det er en merkelig kombinasjon med null bh og alt på show og barn i magen? 

• Liker 8
Skrevet
53 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Bare eg som synes det er en merkelig kombinasjon med null bh og alt på show og barn i magen? 

Jeg har også lagt merke til trusekort kjole og gjentatt flashing av sideboobs. Men når sant skal sies så blir vel mange av oss litt mer løsslupne i klesveien når vi er i syden? Jeg syns også at en tydelig og flott gravidmage passer dårlig med slike klær, men igjen så oppfatter jeg ikke cbe.no sin frontfigur som noen fashionista. Hun kjøper og får enorme mengder med klær og bruker flere arbeidsdager på å pakke til to ukers ferie, men nyskapende eller fashion forward har hun da aldri vært. 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...