Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt og innlegg som omhandler barn samt svar.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det siste innlegget mitt og alt tilhørende ble slettet i et brukerdebatt - raid, legger jeg ut en moderatorvennlig utgave.

Jeg syns ikke det er interessant å diskutere hva som er en bra ferie og ikke, det vil være forskjellig fra person til person. På siden av debatten kjedelig/ ikke kjedelig ferie, er jeg enig i at reisene til CBE og co framstår som litt begrensede. De fikk lignende kritikk de de dro til eksotiske reisemål for en tid tilbake også. (Mexico, Maldivene) Alt filtreres gjennom charterfilteret, og fritiden tilpasses bloggformatet. Det er så stort fokus på glamour og idyll, at det hele får et tvangsmessig anstrøk, og til enhver tid ligger (mis)tanken om taktikk og økonomisk vinning som et bakteppe. Det ser litt trist ut fra utsiden, og jeg håper det bare virker sånn for oss som ser inn - at det faktisk finnes ekte lykke i gullburet de har bygget rundt seg selv.

• Liker 13
Skrevet

FInt du repostet det, fru Johansen.

Jeg synes denne debatten er interessant. De/hun velger å jobbe i ferien - men alt de deler er bilder av hotellene de bor på - som altså ikke er sponset, men som betales fullpris for av familien Eriksen. Likevel poster de altså bare hotellbilder - interiør, eksteriør, detaljer av godsaker de får og logoen til hotellet. Ingen bilder av glad Nelia som koser seg med sol, strand  og bad eller fra hyggelige familiemåltider, bare hotellbilder som ser ut som de er tatt rett ut av en hvilken som helst glanset brosjyre. Jeg skjønner ikke hvorfor de velger å bruke ferien sin til slik gratis markedsføring. Fatter det ikke. Jeg vil tro at glade bilder av familien Eriksen i ymse ferieaktiviteter ville gi flere klikk enn intetsigende bilder av nesten identiske interiører på hittil to ulike hoteller.

• Liker 20
Skrevet
27 minutter siden, FruJohansen skrev:

Siden det siste innlegget mitt og alt tilhørende ble slettet i et brukerdebatt - raid, legger jeg ut en moderatorvennlig utgave.

Jeg syns ikke det er interessant å diskutere hva som er en bra ferie og ikke, det vil være forskjellig fra person til person. På siden av debatten kjedelig/ ikke kjedelig ferie, er jeg enig i at reisene til CBE og co framstår som litt begrensede. De fikk lignende kritikk de de dro til eksotiske reisemål for en tid tilbake også. (Mexico, Maldivene) Alt filtreres gjennom charterfilteret, og fritiden tilpasses bloggformatet. Det er så stort fokus på glamour og idyll, at det hele får et tvangsmessig anstrøk, og til enhver tid ligger (mis)tanken om taktikk og økonomisk vinning som et bakteppe. Det ser litt trist ut fra utsiden, og jeg håper det bare virker sånn for oss som ser inn - at det faktisk finnes ekte lykke i gullburet de har bygget rundt seg selv.

Enig i både dette og det forrige innlegget du skrev!

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet

Hvordan klarer hun å bruke så lang tid på å sette i sammen noe som bare ser rart ut? Trendsetter blir hun aldri. Interiøret hennes hjemme har hun fått noe hjelp til. Det hun har gjort selv er merkelig å henger ikke helt sammen, som messing dyrehodet og den malplasserte lampa over spisebordet. Hva er det interessante? Må være dramaet. 

Gjest eksiltronder
Skrevet

Trodde det bare var inntørka, fulle over-50 som var med på hotellets kveldsunderholdning. Godt de kan trekke ned snittet :P

Skrevet
2 timer siden, Lapper skrev:

Det er derfor det er så fint at med ett klikk så kan man velge å lese en annen blogg.. 

Og det er jo også det jeg gjør. Fint for meg, men vil tro kjipt for bloggeieren som har mine (blant annet) klikk som sitt levebrød. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, MiniMjau skrev:

Skjønner ikke hvorfor hun kaller seg grekofil. Å sitte inne i dette hvite luksushotellet har da forferdelig lite med Hellas å gjøre, bortsett fra at hotellet ligger på Kreta. En øy de tydeligvis ikke tar seg bryet med å utforske. 

Enig. Reisemålet er denne gangen ikke Kreta, men tre luksushoteller tilhørende kjeden Grecotel som tilfeldigvis ligger på Kreta. Det som fremvises på bloggen fra oppholdet i Hellas er altså hotellrom, hotellfaciliteter, og hotellunderholdning. Samt et par outfits i solnedgang. Tekstene handler også stort sett om opplevelse av hotellene. At bloggeierne er i Hellas virker ikke å ha noen betydning for hva som presenteres.

Turen fremstår som en arbeidsreise, rett og slett.

@SunTzu, din beskrivelse er spot on!

• Liker 20
Skrevet
5 minutter siden, Cornucopia skrev:

Enig. Reisemålet er denne gangen ikke Kreta, men tre luksushoteller tilhørende kjeden Grecotel som tilfeldigvis ligger på Kreta. Det som fremvises på bloggen fra oppholdet i Hellas er altså hotellrom, hotellfaciliteter, og hotellunderholdning. Samt et par outfits i solnedgang. Tekstene handler også stort sett om opplevelse av hotellene. At bloggeierne er i Hellas virker ikke å ha noen betydning for hva som presenteres.

Turen fremstår som en arbeidsreise, rett og slett.

@SunTzu, din beskrivelse er spot on!

La meg gjette: Fanskaren er fra seg av begeistring over inspirerende bilder og innlegg? 

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, MarianneE skrev:

La meg gjette: Fanskaren er fra seg av begeistring over inspirerende bilder og innlegg? 

jepp. Og de synes hun er fantastisk grei :hjerte: som blogger så mye når hun egentlig har ferie.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

jepp. Og de synes hun er fantastisk grei :hjerte: som blogger så mye når hun egentlig har ferie.

Ja, og ikke minst er hun veldig flink til å gjøre det beste ut av ting og fokusere på det positive! Det skal en sterk sjel til for å riste av seg at treningsrommet ikke åpner før kl 09.

• Liker 21
Skrevet

Hun er en selvutnevnt grekofil. Lurer på hvor godt hun får tilfredsstilt grekofilbehovene sine på hoteller som kunne ha ligget hvor som helst i syden. For meg er Hellas de hviltmalte husene, hyggelige kaier med restauranter, en ravine her og der, esler, geiter, lunder med oliventrær, utflukt, gamle damer i sorte klær, landskapet.. ikke bare et hotell med privat basseng og luksus. Kanskje det kommer mer av det etter hvert? Vi får se. Ser ikke ut som det er strand der heller? 

• Liker 16
Skrevet
8 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Hun er en selvutnevnt grekofil. Lurer på hvor godt hun får tilfredsstilt grekofilbehovene sine på hoteller som kunne ha ligget hvor som helst i syden. For meg er Hellas de hviltmalte husene, hyggelige kaier med restauranter, en ravine her og der, esler, geiter, lunder med oliventrær, utflukt, gamle damer i sorte klær, landskapet.. ikke bare et hotell med privat basseng og luksus. Kanskje det kommer mer av det etter hvert? Vi får se. Ser ikke ut som det er strand der heller? 

Men hvis du hadde betalt 9000 kr natta for hotellet, så er det muligens ikke esler og geiter du ønsker å oppsøke. Da holder du deg på hotellet for å ligge å se på luksusen du har betalt for. Dørgende kjedelig, men det gjør seg godt på bloggen.. 

• Liker 7
Skrevet

Nei, selv stranda ser ikke ekte ut, med bare hvite rullesten under stolene og sikkert sand flydd inn fra et helt annet sted.

Også Kreta da, som er for meg det vakreste stedet i verden, så tilbringer de all tid bare på hotellområdet!

De til og med spiser alle måltider der. Tenk om de kunne gått på små lokale familiedrevne tavernaer og støttet opp om lokalsamfunnet, ikke bare denne hotellkjeden. Også kunne kanskje leserne fått sett litt av Kreta. Gå en tur i hvert fall! Hun kunne fint ha løpt ute så tidlig om morgenen før det blir for varmt, ikke bare inne på mølla..
På snap er det sikkert fortsatt kun bilder av tredemølle og pulsklokke? En kaffekopp muligens?

Egentlig så kunne de bare vært hjemme, pynta seg til trengsel, tatt anstrengte antrkksbilder på terrassen og danset jenka med hverandre til en CD med et bulgarsk danseband som spiller coverlåter.

• Liker 37
Skrevet
1 minutt siden, Sophia_08 skrev:

Men hvis du hadde betalt 9000 kr natta for hotellet, så er det muligens ikke esler og geiter du ønsker å oppsøke. Da holder du deg på hotellet for å ligge å se på luksusen du har betalt for. Dørgende kjedelig, men det gjør seg godt på bloggen.. 

Jeg synes ikke det gjør seg så godt på bloggen heller jeg da. Men noen gjør kanskje det☺

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Jeg synes ikke det gjør seg så godt på bloggen heller jeg da. Men noen gjør kanskje det☺

Nei, man kan like godt se i en brosjyre for hotellet.

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, loffen skrev:

Egentlig så kunne de bare vært hjemme, pynta seg til trengsel, tatt anstrengte antrkksbilder på terrassen og danset jenka med hverandre til en CD med et bulgarsk danseband som spiller coverlåter.

du glemmer terrassevarmeren og denne her: http://www.photowall.co.uk/photo-wallpaper/swimming-pool#litebox

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Jeg synes ikke det gjør seg så godt på bloggen heller jeg da. Men noen gjør kanskje 

20 minutter siden, loffen skrev:

Nei, man kan like godt se i en brosjyre for hotellet.

Men hele bloggen fremstår jo som et perfekt glansbilde, da blir reiseskildringene deretter. Fokuset er som vanlig på luksus, trening og antrekk. :sFun_sleeping:

• Liker 2
Gjest Bergensia
Skrevet

9000(!!!) kroner per natt?

Det er en meget spesiell måte å bruke penger på:bond:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...