Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Cement
Skrevet (endret)

En naturlig løsning på vanskelighetene CBE.no har med å merke reklame på Twitter, er å droppe reklame på Twitter. 

Endret av MinnaMilanda
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, MinnaMilanda skrev:

En naturlig løsning på vanskelighetene CBE.no har med å merke reklame på Twitter, er å droppe reklame på Twitter. 

Eller bare å merke den korrekt, dvs merke FØRST slik at forbrukerne skjønner at de utsettes for reklame. De er tross alt en kommersiell bedrift som lever av å reklamere. Det er de også i sin fulle rett til å gjøre, så fremt de merker korrekt. Forbrukerombudet har som sagt svært lettfattelige retningslinjer for merking av reklame i sosiale medier.

• Liker 6
Gjest Cement
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ultiva skrev:

Eller bare å merke den korrekt, dvs merke FØRST slik at forbrukerne skjønner at de utsettes for reklame. De er tross alt en kommersiell bedrift som lever av å reklamere. Det er de også i sin fulle rett til å gjøre, så fremt de merker korrekt. Forbrukerombudet har som sagt svært lettfattelige retningslinjer for merking av reklame i sosiale medier.

Jeg tenkte mer på at dersom CBE.no ikke får til å merke på Twitter, som mamsi beskriver, er løsningen å droppe reklame. At det faktisk er mulig er en annen sak.

Skrevet

Men, slik markedsføringsloven er beskrevet her, har ikke cbe.no kommet dit nå at hele bloggen burde merkes i sin helhet? 

Det er jo et næringsdrivende firma som står bak hele bloggen, og som tar seg betalt for absolutt alle tjenester de leverer? 

Bloggen til cbe.no er like kommersiell som bloggen til Bama. Forskjellen er bare at den fremstår som tydelig reklame, mens cbe.no opererer i en gråsone ved å forsøke å fremstå privat.

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Abrahima skrev:

Men, slik markedsføringsloven er beskrevet her, har ikke cbe.no kommet dit nå at hele bloggen burde merkes i sin helhet? 

Det er jo et næringsdrivende firma som står bak hele bloggen, og som tar seg betalt for absolutt alle tjenester de leverer? 

Bloggen til cbe.no er like kommersiell som bloggen til Bama. Forskjellen er bare at den fremstår som tydelig reklame, mens cbe.no opererer i en gråsone ved å forsøke å fremstå privat.

Her sier du noe viktig. Bloggeierne skriver jo selv at man kun får se litt av livet deres gjennom bloggen; en svært glanset versjon. Innlegg skrives utelukkende med tanke på å generere kundestrøm og inntekter.

• Liker 8
Skrevet

Fremdeles noen som ikke tror de får betalt for å skrive om hotellet? 

• Liker 13
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Akk, Caroline.. Føler du deg ekstra spydig når du slipper til stikk til KG i kommentarfeltet?

"De trenger en ferie", ...vil aldri være godt nok for noen, går bare ut over dem selv" etc. 

Den siste diskusjonen handler om at det virker suspekt å sjekke inn på kostbare hoteller for å skrive anbefalinger på eget initiativ.  Når det er snakk om en blogg med store inntekter fra annonser er det naturlig å stille spørsmål. 

Og det er ikke mye å være misunnelig på når man ikke kan la jobb være jobb mens man er på ferie.

Endret av Bergensia
Skrevet (endret)

Jeg følger ikke Caroline, til det har hun jukset for mye.

Men, når det er snakk om sponsing eller ikke, så er det viktig å huske at det er mange måter å bli sponset på... Hun kan lett si at ferien IKKE er sponset, de betaler selv. Men så får de en GAVE (kjedens eget kredittkort..) av ett eller annet slag, før eller etter ferien. Har de dradd kortet og legger frem kvittering, så vil de kunne påstå at de har betalt oppholdet selv.

Det finnes så mange lure triks å gjøre dette på, og Caroline er så absolutt ingen nybegynner. Klart hun vet hva som kommer når hun anbefaler et produkt, da er det jo genialt å kunne legge frem en kvittering og si at hun har kjøpt det  selv - det blir jo en del av den pakken hun selger.

Signerer Abrahima, hele bloggen burde vært merket som en stor annonse :)

Endret av Marthe75
  • Liker 19
Gjest asdas123
Skrevet (endret)

Når det diskuteres på KG vedrørende spons, da kliner vi til med et bikinibilde. Synd vi har sett det før da, så tviler på det vil føre til den store klikkstormen å se enda et bilde av dama i bikini (denne gangen mangler frukten som skal vise hvor stor babyen er :O).

Endret av Kronellermynt
Skrevet
18 timer siden, Kaffemonsteret skrev:

Dette er et poeng. En bedrift får jo fradragsføre kostnader til inntekts ervervelse. Så når hun nå skriver detaljert om stedet, så kan man kanskje hevde at dette er en slags feature reportasje som er med å gjøre bloggen mer interessant og dermed generere inntekt. Kostnadene for ferien tas da av ASet og dermed  fradragsføres de der. Swosh så har man spart 25% skatt. 

Kun en teori som slo meg. Aner ikke hvordan skattereglene skal tolkes i en blogg, blir et veldig uklart skille mellom private kostnader og selskapets

Så må man tenke på den private fordelen, og akkurat her er den veldig stor. Jeg tviler på at så veldig mange regnskapsførere hadde godkjent den ferien som en kostnad relatert til bloggen. Så swosh spart 25% skatt er egentlig ikke mulig i dette tilfellet.

• Liker 1
Skrevet

Elsker det nyeste bildet på insta! Er jo helt ugjenkjennelig sammenlignet med hva vi er vant til å se på bloggen😁👍

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Elsker det nyeste bildet på insta! Er jo helt ugjenkjennelig sammenlignet med hva vi er vant til å se på bloggen😁👍

Hvilket da? det i bikini? siste jeg ser....

og bikinibilder florerer det jo av. Men så flotte hofter da!

Mer fasinert over det i den rosa saken. Ingen bh og gravidemage - classy! :sprettoy:

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Hvilket da? det i bikini? siste jeg ser....

og bikinibilder florerer det jo av. Men så flotte hofter da!

Mer fasinert over det i den rosa saken. Ingen bh og gravidemage - classy! :sprettoy:

Ja, bikinibildet og grunnen oppgav du selv 😁 prøvde å komme med et kompliment uten å nevne kropp på noen som helst måte😊

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, Pearl2.0 skrev:

Ja, bikinibildet og grunnen oppgav du selv 😁 prøvde å komme med et kompliment uten å nevne kropp på noen som helst måte😊

Tror det er bare ros som er lov her inne - ikke kritiske kommentarer. :P

Men bildet er da temmelig representativ til hvordan hun fremstår for tiden. 

• Liker 3
Gjest morhjertegod
Skrevet (endret)
1 time siden, Pearl2.0 skrev:

Er helt enig med deg, men aldri populært å komme med noe positivt her inne. Blide er naturlig og normalt, Cbe ser stunning ut om dagen!

Endret av morhjertegod
skriveleif
Skrevet

Det siste bildet kommer ikke opp i feeden min, jeg måtte gå inn på profilen hennes for å se det. Har instagram blitt slik som Facebook? At de bestemmer hva jeg får opp i feeden og ikke? :glare: Faen ass.

Hun ser fin ut, men er det bikinibukse, eller et slips hun har rundt hoftene?  🙈
Mine bikinier ser ut som herreshorts i forhold. :ler:

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, morhjertegod skrev:

Er helt enig med deg, men aldri populært å komme med noe positivt her inne. Blidet er naturlig og normalt, Cbe ser stunning ut om dagen!

Jeg prøvde å kommentere positivt en gang, men gikk direkte på kropp typ "synes magen hennes see flott ut" el, det ble moderert bort. Og jeg gjorde det faktisk bare for å teste om de modererte vekk skryt, så kudos moderatorer😄😜 men det må vel være lov å skrive at hun ser stunning ut😊 eller kanskje vi har bedre hell om vi sier at hun er stunning?

Gjest Keikolina
Skrevet

Oi et bilde som ikke ser redigert ut. Tror aldri jeg har sett.

Skrevet (endret)

Jeg lurer litt på om det var noe essensielt som ble glemt da feriegarderoben fra Asos ble bestilt? 

Endret av Cornucopia
  • Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Var feil bilde, jeg tenkte på det foran speilet på insta.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...