Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Driver hun med redigering igjen nå? Siste innlegg og bilde nummer 5 med en lys runding i skrittet ser mistenkelig ut! :o 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Chrissy22 skrev:

Driver hun med redigering igjen nå? Siste innlegg og bilde nummer 5 med en lys runding i skrittet ser mistenkelig ut! :o 

Det kalles lens flare og oppstår ofte når man tar bilder i sollys. For å unngå det kan man bruke noe som heter solblender utenpå objektivet.

Endret av penny_
  • Liker 2
Skrevet

ut fra snap å dømme, hvor hun har fått overraskelse på rommet.. Minner det mer og mer om reklame. Kanskje det er svangerskapshormonene som gjør at hun har glemt å merke. Forklaringene kan være mange..

• Liker 13
Skrevet

Synes det er veldig suspekt at Caroline skal bruke av sin "dyrbare" ferietid på å skrive en vurdering av en hotellkjede helt gratis.

Hun skriver jo stadig om hvor utrolig viktig familien er, og at tid med de er det viktigste i verden. Da ville man jo tro hun ikke gadd å bruke ferien på å jobbe gratis..

• Liker 20
Skrevet

Det henger ikke på greip og det skjønner alle. Gravid, selverklært "pakkehater", kofferter i boven og med et lite barn, ja, da bor du på tre ulike hoteller på 14 dager kun for å kunne tipse leserne om hvor man bør bo. I hvilken verden høres dette logisk ut? 

• Liker 49
Skrevet

Jeg husker ikke når og hvor, men de var vel på ferie et år med famile hvor de IKKE ble sponset, det var nesten ikke et eneste bilde fra hotellet. Bare til sammenligning 😉

• Liker 13
Skrevet

Jeg regner med hun forsøker å vise at hun kan skrive bra reklame om reisemål slik at de i fremtiden får sponset ferie og gjerne at noen sponser den de er på i retrospekt.  Hun ønsker kanskje de samme sponsorene som living doll hadde?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Den 6.6.2016 at 21.43, Vitulina skrev:

Jeg husker ikke når og hvor, men de var vel på ferie et år med famile hvor de IKKE ble sponset, det var nesten ikke et eneste bilde fra hotellet. Bare til sammenligning 😉

Kan det ha vært i Lefkos i fjor sommer? Det var en ikke-sponset ferie og da var de sammen med foreldrene hennes og søstera. Mener å huske at det var svært lite bilder fra både frokoster, mølla, rom og området rundt hotellet/leiligheten (husker ikke om det var hotell eller leilighet de bodde i). Og det er jo i stor kontrast til hvordan hun vanligvis blogger på en ferie som er sponset. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 6
Skrevet

Tigging anno 2016

se jeg skriver om dere, spons meg! Mvh 

• Liker 29
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Er det noen som vet hvorfor ikke tidligere reiseselskap sponser ferieturene til bloggen CBE lengre? Var det ikke Ving Reiser som sponset de frem til kommentarjukset ble avslørt? 

Skrevet

Jeg tenker at de siste dagers diskusjon rundt reklame/ikke reklame eller mulig sponset ferie igjen tar oss tilbake til CBE-bloggens hovedutfordring: T R O V E R D I G H E T

Tidligere kommentarfeltjuks, bilderedigering og kreativ/manglende reklamemerking slår tilbake, og vil dessverre gjøre det i lang tid. Tillitt bygges opp over tid, og når denne brytes blir det vanskelig å rette opp feilen.

• Liker 18
Skrevet

Klarer man og finne ut om hun er sponset? Eller blir det bare spekulasjoner?

• Liker 1
Skrevet

LOL! 

Når tar kvinneguidens lesere feil? 😂

• Liker 1
Gjest Cement
Skrevet (endret)
2 timer siden, Lapper skrev:

Klarer man og finne ut om hun er sponset? Eller blir det bare spekulasjoner?

Svekket troverdighet resulterer i debatter av denne typen. Folk er usikre på om de blir lurt - igjen*. Det bør en bedrift som har slitt med merkingen så lenge som CBE.no (annonsering på sosiale medier inkludert), herunder operert i en selværklært og egendefinert gråsone, tåle.

* Edit: Mange er ikke usikre engang, de er sikre på at de blir forsøkt lurt. Det burde være et tankekors for kundene til CBE.no, men de skjønner kanskje ikke hvor lav troverdighet bedriften har.

Endret av MinnaMilanda
Skrevet

Ut i fra tidligere skandaler og erfaringer de har vært i gjennom de siste årene så skulle man jo tro og håpe at Berg Eriksen har skjerpet seg og sluttet med å skjule reklame. Og i det hele tatt at man faktisk lurer på om denne ferieturen på en eller annen måte er sponset når de selv ikke skriver at den er sponset, så betyr jo det at troverdigheten fortsatt er lav. Svært lav.

Tok en superrask sjekk på IGen til grecotelkjeden og det er flere utenlandske, store reisebloggere og fotografer som har tagget disse eksklusive grechotel hotellene i bildene sine og skrytt de til værs (innleggene på IG er ikke merket som ad eller lignende, men det er vel svært få land som plikter til å merke sponsing sånn som i Norge). Så, uten å spekulere, så kan man jo tenke seg at muligens grecotelkjeden sponser opphold til visse bloggere og fotografer..

• Liker 17
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Alt tatt i betraktning, så kan en del lesere sitte igjen med inntrykket at det tilsynelatende har gått sport i sno seg unna Markedsføringsloven på bloggen. 

Hvorvidt bloggeierne mener at dette er forsvarlig, er deres sak - hvorpå svaret i seg selv likegodt kan tolkes ut ifra måten og metodene som har vært tatt i bruk av de tidligere. 

At det stilles spørsmål om hvorvidt man som leser nå nok en gang forsøkes å bli ført bak lyset, har bloggeierne ingen andre å takke for enn seg selv. Selv om det egentlig ikke burde ha vært nødvendig i seg selv (gitt at de hadde holdt seg for gode til å sette troverdigheten på spill), så har bloggeierne hatt mer enn nok muligheter til å rette opp skaden de selv har forvoldt. Den skuta har nå seilt fra dem, noe denne diskusjonen bærer vitne om.

Skrevet
2 timer siden, Ultiva skrev:

Jeg tror like mye på usponset ferie nå som jeg tror på at de hadde rent mel i posen når det gjaldt Lindex-kimono- og Froosh-opplegget i fjor.

http://mamsi.no/reklamemerking-i-gar-en-tunika-i-dag-en-smoothie/ )

http://mamsi.no/reklamemerking-i-gar-en-tunika-i-dag-en-smoothie/

Dette innlegget er så bra at det burde vært obligatorisk lesing for alle lesere og bidragsytere i denne tråden. 

• Liker 11
Gjest Xstrella
Skrevet

Hun som tjener så bra kan vel betale feriene sine selv? Eller er det så mye kulere å bli sponset i alt man gjør? Jeg bare lurer. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...