Keaton Skrevet 9. juni 2016 #25621 Skrevet 9. juni 2016 1 minutt siden, Kronellermynt skrev: Heldigvis skal hotellet åpne tidligere for dem fremover nå, da. Så da blir det snap av joggesko, mølle og pulsklokke til folket 👏🏻 Takk og lov! Mulig vi er snåle i vår familie, men oppholder de seg kun på hotellet? Vi leier bil når vi er på ferie på greske øyer, reiser litt rundt, er jo så mange koselige, små landsbyer, historiske steder og flotte landskap osv. 16
SusieDerkins Skrevet 9. juni 2016 #25622 Skrevet 9. juni 2016 1 minutt siden, skruf skrev: Det virker ikke akkurat som at de er på tre forskjellige plasser på Kreta for å oppleve Kreta med sine mange fine steder, men tre forskjellige hoteller med luksus for å oppholde seg på hotellet ved det private bassenget, spise på hotellene sine restauranter og underholdning av hotellansatte på kveldene. De kunne vel oppnådd nesten den samme opplevelsen i sin egen hage ved å skru på terrassevarmeren, storskjermen og dekorert med et av disse: http://www.photowall.co.uk/photo-wallpaper/swimming-pool#litebox 12
Populært innlegg SunTzu Skrevet 9. juni 2016 Populært innlegg #25623 Skrevet 9. juni 2016 De er altså på tre luksushoteller som de betaler selv - ca 100 000 kroner for to uker? Hver dag bruker de mye av den tiden de har betalt dyrt for av egen lomme på å lage grundige, fototunge innlegg, så lekre at de ser ut som reklame. Dette betaler de selv for å gjøre. Så publiserer de et slikt innlegg hver dag. Dette er innlegg som en kunde måtte betalt - hva? - 50000 pr innlegg? Eller 80000 pr innlegg? La oss si 50 000 for å være forsiktige. Så situasjonen er da at CBE først betaler 100 000 for å bo på disse hotellene. Deretter gir hun dem gratis reklame verd 50 000 kr hver dag i 14 dager. Totalverdi 700 000. Og siden dette ikke er reklame, og det ikke er sponsing, så må vi anta at hun gjør det for å skape innhold eller noe på bloggen? For hvis ikke kunne hun jo bare slappet av på ferie med familien. Men vi vet jo fra hverdagen at blogging er en ordentlig fulltidsjobb som det ikke er god form å disse, og når det er en ordentlig fulltidsjobb i hverdagen, og feriebloggingen er like omfattende som hverdagsbloggingen, så må jo den logiske konklusjonen være at 1. Hun jobber full tid i ferien 2. Hun betaler 100 000 kroner for å jobbe full tid i ferien 3. I tillegg gir hun vekk gratis reklame verd 700 000 kroner. Likevel er ikke lesertallene høyere enn på en helt vanlig mandag med bilde av kaffekopp og pulsklokke i Siljan. Kilde: Blogglisten.no DET må føles kjipt, det!!!! 65
FruJohansen Skrevet 9. juni 2016 #25624 Skrevet 9. juni 2016 .....men kan ikke folk få bruke ferien sin til hva de vil? Jeg syns det grenser til snobbete å snøfte av at de "ikke utforsker nok" og er "kjedelige". De vil vel slappe av da? Jeg drar heller på eksotiske reiser selv framfor charter, men jeg ser ikke ned på dem som IKKE sover i telt på Serengeti når de er på ferie for det. Mye man kan kritisere på denne bloggen, men feriepreferanser, altså.. 18
Vitulina Skrevet 9. juni 2016 #25625 Skrevet 9. juni 2016 19 minutter siden, skruf skrev: Ser hun svarer i kommentarfeltet at det ER faktisk IKKE bagateller at treningsrommet ikke åpner før kl 0900 og terassen var litt liten..........jo Caroline: det ER faktisk bagateller! For henne er det nok på død og liv, det må vi respektere. At det er normalt eller ei er en helt annen diskusjon, og den tar jeg ikke her. Tipper (håper) Linnea M og Finn Skårderud river seg litt i håret nå ja 1
Vitulina Skrevet 9. juni 2016 #25626 Skrevet 9. juni 2016 21 minutter siden, Francis skrev: Takk og lov! Mulig vi er snåle i vår familie, men oppholder de seg kun på hotellet? Vi leier bil når vi er på ferie på greske øyer, reiser litt rundt, er jo så mange koselige, små landsbyer, historiske steder og flotte landskap osv. Kreta for meg er laaange, svette fjellturer med esler, slanger (ikke farlige) og kloster på høyder. På veien plukket vi oregano. Når vi (som familie) reiser til syden er vi jo knapt på hotellet, det er det som betyr minst. Eneste krav er veranda 5
LilleSnupp Skrevet 9. juni 2016 #25627 Skrevet 9. juni 2016 35 minutter siden, Amafalathiel skrev: Tror ikke de er i syden. De er på en destinasjon. Syden er for vanlige folk. 7
SunTzu Skrevet 9. juni 2016 #25628 Skrevet 9. juni 2016 13 minutter siden, FruJohansen skrev: .....men kan ikke folk få bruke ferien sin til hva de vil? Jeg syns det grenser til snobbete å snøfte av at de "ikke utforsker nok" og er "kjedelige". De vil vel slappe av da? Jeg drar heller på eksotiske reiser selv framfor charter, men jeg ser ikke ned på dem som IKKE sover i telt på Serengeti når de er på ferie for det. Mye man kan kritisere på denne bloggen, men feriepreferanser, altså.. Men de slapper ikke av. De styrer og kaver med unormalt store mengder bagasje, unormalt mange hotellskifter på en og samme destinasjon og skriver omfattende innlegg om disse hotellene hver dag. Noen her diskuterer om det er sannsynlig at det ligger noe annet bak. Det er et åpent spørsmål om de egentlig er på ferie. Det kan virke som de er på jobb. Og hvis de er på jobb dukker der jo opp noen problemstillinger som det hadde vært interessant å få belyst. 23
FruJohansen Skrevet 9. juni 2016 #25629 Skrevet 9. juni 2016 (endret) 27 minutter siden, SunTzu skrev: Men de slapper ikke av. De styrer og kaver med unormalt store mengder bagasje, unormalt mange hotellskifter på en og samme destinasjon og skriver omfattende innlegg om disse hotellene hver dag. Noen her diskuterer om det er sannsynlig at det ligger noe annet bak. Det er et åpent spørsmål om de egentlig er på ferie. Det kan virke som de er på jobb. Og hvis de er på jobb dukker der jo opp noen problemstillinger som det hadde vært interessant å få belyst. Diskusjonen om spons/ ikke spons er i høyeste grad interessant, men smak og behag om hva som er en bra ferie eller ei, er det ikke - for min del. Edit: Innlegget ditt rett over her om ferie/ ikke ferie var for øvrig spot on! Endret 9. juni 2016 av FruJohansen La til tekst 10
Ultiva Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #25630 Skrevet 9. juni 2016 36 minutter siden, Amafalathiel skrev: Men det er en ting jeg lurer på - er det riktig forstått at de er på tre forskjellige hoteller på samme destinasjon? For å oppleve forskjellig ting? Kanskje fordi de er så glade i å pakke inn og ut av kofferter? De har tross alt med seg seks kofferter (+ vogn osv) på turen. Cbe.no hadde jo et eget blogginnlegg med tips til å pakke feriekofferten på en enklere måte. Tipsene gikk ut på å bruke et par hele arbeidsdager på å prøve, koordinere og matche antrekk med tilhørende accessories fordelt i egne brødposer, samt å ta bilder av de bestemte antrekkene for bedre oversikt. Ikke rart frontfiguren føler at døgnet har for få timer, en slik pakkeplan er tross alt ren utopi for småbarnsforeldre med vanlige jobber (samt at de fleste hadde spydd av seg selv om de måtte stå foran speilet en hel arbeidsdag kun for å planlegge ferieantrekk). Men noe cbe.no virkelig representerer er faste, forutsigbare rammer. Er de ikke i huset på Siljan så kan du garantert finne dem på en kafé. Ingen ville utflukter til skogs med pinnebrødgrilling og marsmallows i håret. Er de på ferie så kan du garantert finne dem på hotellrommet eller i hotellsalen hvor gjesteunderholdningen foregår. Ingen ville utflukter for å utforske lokalsamfunnet eller prøve den lokale maten. Det enorme behovet for planlegging kveler selv den minste lille impulshandling, noe som dessverre bidrar til en ensformig og forutsigbar blogg. 40
Ultiva Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #25631 Skrevet 9. juni 2016 (endret) 1 time siden, FruJohansen skrev: .....men kan ikke folk få bruke ferien sin til hva de vil? Jeg syns det grenser til snobbete å snøfte av at de "ikke utforsker nok" og er "kjedelige". De vil vel slappe av da? Jeg drar heller på eksotiske reiser selv framfor charter, men jeg ser ikke ned på dem som IKKE sover i telt på Serengeti når de er på ferie for det. Mye man kan kritisere på denne bloggen, men feriepreferanser, altså.. For min del så bekrefter ferien bare det inntrykket jeg allerede har av bloggen. Ekstremt forutsigbart og fullstendig avhengig av faste rammer og nitidig planlegging. Det ser ut som alt annet enn ferie med all denne gratis promoteringen de har bestemt seg for å gjennomføre. Kudos til daglig leder som aksepterer dette sirkuset til 100 000 kr, hvor han stort sett figurerer som pakkesel og gjesteinnslag i hotellunderholdningen. Endret 9. juni 2016 av Ultiva 20
Inocybe Skrevet 10. juni 2016 #25632 Skrevet 10. juni 2016 Jeg liker at de har valgt et luksushotell på denne ferien. Når man har en dette-livet-kan-vi-andre-bare-drømme-om-blogg gjør det seg bedre med noe man faktisk kan drømme om enn et helt standard resort som alle har vært på slik de ofte har gjort før. Men. Første dagen er det gøy å se på fine bilder av et pent hotell. Etter en liten uke er jeg som leser allerede dritt lei. Ser ikke den store forskjellen på hotellene så langt og det er det jo en grunn til. Hoteller generelt er ganske like. Slik er det bare. Det går i nesten helt like bilder av nesten helt like rom og bassenger. Det er pent og delikat alt sammen men ak så fantasiløst og kjedelig syns jeg. Kanskje det hadde blitt mer spennende om paret hadde stresset mindre med å pakke utallige sko i utallige kofferter for å løpe videre til neste nesten helt like hotell og i stedet brukt energi på utflukter til noen av de fantastiske stedene Kreta er full av. Håper paret framover kommer til å bruke mer av all den ferietiden de bruker på å oppdatere bloggen med innlegg av det som er uten for hotellene 9
SusieDerkins Skrevet 10. juni 2016 #25633 Skrevet 10. juni 2016 58 minutter siden, Inocybe skrev: Jeg liker at de har valgt et luksushotell på denne ferien. Når man har en dette-livet-kan-vi-andre-bare-drømme-om-blogg gjør det seg bedre med noe man faktisk kan drømme om enn et helt standard resort som alle har vært på slik de ofte har gjort før. Men. Første dagen er det gøy å se på fine bilder av et pent hotell. Etter en liten uke er jeg som leser allerede dritt lei. Ser ikke den store forskjellen på hotellene så langt og det er det jo en grunn til. Hoteller generelt er ganske like. Slik er det bare. Det går i nesten helt like bilder av nesten helt like rom og bassenger. Det er pent og delikat alt sammen men ak så fantasiløst og kjedelig syns jeg. Kanskje det hadde blitt mer spennende om paret hadde stresset mindre med å pakke utallige sko i utallige kofferter for å løpe videre til neste nesten helt like hotell og i stedet brukt energi på utflukter til noen av de fantastiske stedene Kreta er full av. Håper paret framover kommer til å bruke mer av all den ferietiden de bruker på å oppdatere bloggen med innlegg av det som er uten for hotellene enig, men da hadde det blitt reiseblogging, og det er en egen kategori som jeg tviler på at de mestrer. De har funnet sin nisje i annonselenker-på-bassengkanten. Men som SunTzu viser lenger oppe så virker ikke den gamle oppskriften lenger, for idag er lesertallene enda lavere iflg blogglisten. 5
annina Skrevet 10. juni 2016 #25634 Skrevet 10. juni 2016 Jeg var på Kreta sammen med kjæresten min for to år siden omtrent på denne tiden. Var på chartertur og den lille byen var som chartersteder flest. Men må si at Kreta var helt fantastisk! Vi leide bil og kjørte til noen helt fantastiske strender nesten uten andre mennesker, gikk fotturer i fjellene - utrolig vakkert, det finnes mange kulturminner å besøke, små landsbyer med tavernaer der man kan spise gresk mat... Syns det er litt rart de ikke viser frem Kreta som reisemål. De skifter jo hotell flere ganger i løpet av ferien, så da reiser de vel uansett litt rundt på øya? 8
Inocybe Skrevet 10. juni 2016 #25635 Skrevet 10. juni 2016 4 minutter siden, Amafalathiel skrev: enig, men da hadde det blitt reiseblogging, og det er en egen kategori som jeg tviler på at de mestrer. De har funnet sin nisje i annonselenker-på-bassengkanten. Men som SunTzu viser lenger oppe så virker ikke den gamle oppskriften lenger, for idag er lesertallene enda lavere iflg blogglisten. Mulig de ikke ønsker å drive reiseblogg, men håper de finner på noe annet da. Annonselenker-på-bassengkanten-innlegg finner jeg så usigelig kjedelige For tiden er jeg en del av de frafalne i SunTzus statistikk. 1
Lapper Skrevet 10. juni 2016 #25636 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg liker at de har valgt et luksushotell på denne ferien. Når man har en dette-livet-kan-vi-andre-bare-drømme-om-blogg gjør det seg bedre med noe man faktisk kan drømme om enn et helt standard resort som alle har vært på slik de ofte har gjort før. Men. Første dagen er det gøy å se på fine bilder av et pent hotell. Etter en liten uke er jeg som leser allerede dritt lei. Ser ikke den store forskjellen på hotellene så langt og det er det jo en grunn til. Hoteller generelt er ganske like. Slik er det bare. Det går i nesten helt like bilder av nesten helt like rom og bassenger. Det er pent og delikat alt sammen men ak så fantasiløst og kjedelig syns jeg. Kanskje det hadde blitt mer spennende om paret hadde stresset mindre med å pakke utallige sko i utallige kofferter for å løpe videre til neste nesten helt like hotell og i stedet brukt energi på utflukter til noen av de fantastiske stedene Kreta er full av. Håper paret framover kommer til å bruke mer av all den ferietiden de bruker på å oppdatere bloggen med innlegg av det som er uten for hotellene Det er derfor det er så fint at med ett klikk så kan man velge å lese en annen blogg..
¤flicka¤ Skrevet 10. juni 2016 #25637 Skrevet 10. juni 2016 6 minutter siden, Lapper skrev: Det er derfor det er så fint at med ett klikk så kan man velge å lese en annen blogg.. Ja, det er jo det som er poenget. Rart at Caroline&Co som burde ha såpass peiling på denne bransjen og som i følge seg selv kan velge samarbeidspartnere fra øverste hylle lar dette skje. 7
MiniMjau Skrevet 10. juni 2016 #25638 Skrevet 10. juni 2016 Skjønner ikke hvorfor hun kaller seg grekofil. Å sitte inne i dette hvite luksushotellet har da forferdelig lite med Hellas å gjøre, bortsett fra at hotellet ligger på Kreta. En øy de tydeligvis ikke tar seg bryet med å utforske. 24
Lapper Skrevet 10. juni 2016 #25639 Skrevet 10. juni 2016 13 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Ja, det er jo det som er poenget. Rart at Caroline&Co som burde ha såpass peiling på denne bransjen og som i følge seg selv kan velge samarbeidspartnere fra øverste hylle lar dette skje. Det er vel slik hun vil ha bloggen sin,å det er kun henne det går utover når lesertallet synker. skjønner bare ikke hvordan mennesker orker å lese bloggen hennes,når alt hun skriver å gjør er så enormt ille. Det er mange bloggere jeg ikke liker å da går jeg ikke innpå disse daglig kun for å se hva de driver med. Er det pga nysgjerrighet?
¤flicka¤ Skrevet 10. juni 2016 #25640 Skrevet 10. juni 2016 7 minutter siden, Lapper skrev: Det er vel slik hun vil ha bloggen sin,å det er kun henne det går utover når lesertallet synker. skjønner bare ikke hvordan mennesker orker å lese bloggen hennes,når alt hun skriver å gjør er så enormt ille. Det er mange bloggere jeg ikke liker å da går jeg ikke innpå disse daglig kun for å se hva de driver med. Er det pga nysgjerrighet? Det er ganske åpenbart at det er slik hun vil ha bloggen sin, den følger samme spor uansett hva som kommer inn av forslag og kritikk. Jeg vet ikke hvorfor folk leser bloggen hennes, poenget mitt er bare at det burde være interessant for henne hvorfor folk leser bloggen all deltid det faktisk er levebrødet hennes. På sikt vil det være en katastrofe for dem hvis folk gjør som du foreslår og leser noe annet. Da er det fascinerende at de gjør så lite for å stoppe det. 7
Fremhevede innlegg