Keaton Skrevet 17. juni 2016 #25861 Skrevet 17. juni 2016 Problemet er at de tror at de har troverdighet. Kanskje blant de 50 som hyller dem jevnlig i kommentarfeltet, men ellers glemmer ikke folk så raskt som de ønsker. 10
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. juni 2016 #25862 Skrevet 17. juni 2016 11 minutter siden, Francis skrev: Problemet er at de tror at de har troverdighet. Kanskje blant de 50 som hyller dem jevnlig i kommentarfeltet, men ellers glemmer ikke folk så raskt som de ønsker. Og ikke glem "Jeg elsker deg! Du er mitt idol og forbilde! Jeg vil bli som deg!"-kommentarforfatterne. Personlig ville jeg ha funnet det mer urovekkende enn noen mennesker som påser at jeg merker reklamen min jmf. lovverket hvis jeg ikke klarte å gjøre det selv. Men det er meg da ...
Vitulina Skrevet 17. juni 2016 #25863 Skrevet 17. juni 2016 15 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Og ikke glem "Jeg elsker deg! Du er mitt idol og forbilde! Jeg vil bli som deg!"-kommentarforfatterne. Personlig ville jeg ha funnet det mer urovekkende enn noen mennesker som påser at jeg merker reklamen min jmf. lovverket hvis jeg ikke klarte å gjøre det selv. Men det er meg da ... Jeg vil gå så langt som å si at slike tilbakemeldinger gjør noe med hodet ditt, det blir jo veldig tydelig når all den svært seriøse kritikken skal legges bort fordi det kommer fra sjalu, feite og dumme kvinner som skriver stygge ting på kg. Historien forteller noe helt annet og alt er jo dokumentert. Akkurat som at man bør overse nesegrus beundring og en stk gal kjerring som ringer et sykehus (garantert en fan), så bør man klare å vektlegge godt begrunnet og seriøs kritikk. 13
BlendaSensitive Skrevet 18. juni 2016 #25864 Skrevet 18. juni 2016 11 timer siden, LilleSnupp skrev: Personlig synes jeg bildene fra den usponsede ferien ser så stusselig ut. Ser jo så øde og forlatt ut. Er jo ingen andre mennesker der. Øde og forlatt gir assosiasjoner om at stedet ikke er attraktivt siden ingen er der. Tom restaurant.. dårlig mat, tomt utested.. darrig plass. Gjorde et lite søk, bare på White Palace. Til og med i dag og hele sommeren er det ledige rom, i alle rom-kategoriene. Så nei, er kanskje ikke overbefolka akkurat! https://thewhitepalace.reserve-online.net/ Husker ikke hva de andre hotellene het. 4
Pusle Skrevet 18. juni 2016 #25865 Skrevet 18. juni 2016 Nå begynner det å spore av litt her syns jeg. Jeg er sikker på at denne tråden og KG i seg selv hadde fått et bedre rykte om en hadde hadde holdt seg til saken og vært konstruktive. Det er muligens litt for ambisiøst men likevel. Uttalelser om at hotellene ser øde og forlatt ut, det er ingen andre folk der, de er bare ved bassenget, de er for mye på hotellet, de ser for lite av Kreta, første gang de klarer seg uten foreldre osv osv.. SO WHAT?! Det var tilogmed en som nevnte barnevakttjeneste ved hotellet. De står jo fritt til å gjøre hva de vil i ferien sin, og jeg syns det er fint at de bruker tiden sammen med datteren og gjør ferien barnevennlig. Det jeg stusser på, er at hun har skrevet at hovedformålet med ferien er å anmelde hotellene, og at de flytter rundt på tre ulike hotell for å gjøre innholdet på bloggen mer spennende. For det første tenker jeg da SLAPP AV jente! Skjønner at hun vil holde på leserne, men tviler på at trofaste lesere ditcher henne om hun hadde bodd på samme hotell hele ferien. Og det er klart det blir stilt spm ang sponsing o.l når hun markedsfører hotellene på dennd måten, og det syns jeg er helt innafor å diskutere. Et annet moment jeg syns er ok å diskutere, er prisen på denne ferien (hotellrom til opptil 9000 kr natta) og hvilke signaler det sender. Jeg tror kanskje ikke bloggeren reflekterer så mye over det. Hun ønsker jo å framstå som en jente med sunne verdier, og som ikke er opptatt av materialisme, men det kræsjer jo litt med denne luksusferien. I mitt hode er det helt vilt å bruke så mye penger på hotell, selv om de har råd til det. 10
Inocybe Skrevet 18. juni 2016 #25866 Skrevet 18. juni 2016 9 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: Og ikke glem "Jeg elsker deg! Du er mitt idol og forbilde! Jeg vil bli som deg!"-kommentarforfatterne. Personlig ville jeg ha funnet det mer urovekkende enn noen mennesker som påser at jeg merker reklamen min jmf. lovverket hvis jeg ikke klarte å gjøre det selv. Men det er meg da ... Jeg må si meg veldig enig med deg. Den nesegruse beundringen som noen av bloggfansene viser er serdeles urovekkende ja. Jeg tenker at dem som skriver det enten er veldig unge. Mange ungdommer går gjennom en periode med ekstrem idolisering av en eller annen kjendis. Justin Bieber eller Caroline Berg Eriksen er et fett. Det er en del av modningen til ungdommen og de vokser det vanligvis av seg i løpet av noen år. Hvis det er voksne som skriver slike nesegruse beundringskommentarer tenker jeg at den person ikke er helt ved sine fulle fem. Å ELSKE en person som man bare kjenner via en blogg er ikke sunt. Der er det noe alvorlig galt med personen tenker jeg. Hadde jeg vært bloggeieren hadde jeg vært MYE mer bekymret for de nesegruse beundrene fansene enn for kritikerne. Kanskje kritikerne er irriterende når de gang på gang påpeker at bloggeieren driter seg ut og ikke gjør jobben sin skikkelig, men det er ikke dem som henger over barnevognen for å ta bilder, titter inn vinduene for å få et glimt av idolet eller kjører opp til huset en sen kveld. Hadde jeg hatt slike nesegruse beundrene fans som CBE har, hadde jeg vært oppriktig redd for min og mine barns sikkerhet. 13
SusieDerkins Skrevet 18. juni 2016 #25867 Skrevet 18. juni 2016 17 minutter siden, Pusle skrev: Nå begynner det å spore av litt her syns jeg. Jeg er sikker på at denne tråden og KG i seg selv hadde fått et bedre rykte om en hadde hadde holdt seg til saken og vært konstruktive. Det er muligens litt for ambisiøst men likevel. Uttalelser om at hotellene ser øde og forlatt ut, det er ingen andre folk der, de er bare ved bassenget, de er for mye på hotellet, de ser for lite av Kreta, første gang de klarer seg uten foreldre osv osv.. SO WHAT?! Det var tilogmed en som nevnte barnevakttjeneste ved hotellet. De står jo fritt til å gjøre hva de vil i ferien sin, og jeg syns det er fint at de bruker tiden sammen med datteren og gjør ferien barnevennlig. Det jeg stusser på, er at hun har skrevet at hovedformålet med ferien er å anmelde hotellene, og at de flytter rundt på tre ulike hotell for å gjøre innholdet på bloggen mer spennende. For det første tenker jeg da SLAPP AV jente! Skjønner at hun vil holde på leserne, men tviler på at trofaste lesere ditcher henne om hun hadde bodd på samme hotell hele ferien. Og det er klart det blir stilt spm ang sponsing o.l når hun markedsfører hotellene på dennd måten, og det syns jeg er helt innafor å diskutere. Et annet moment jeg syns er ok å diskutere, er prisen på denne ferien (hotellrom til opptil 9000 kr natta) og hvilke signaler det sender. Jeg tror kanskje ikke bloggeren reflekterer så mye over det. Hun ønsker jo å framstå som en jente med sunne verdier, og som ikke er opptatt av materialisme, men det kræsjer jo litt med denne luksusferien. I mitt hode er det helt vilt å bruke så mye penger på hotell, selv om de har råd til det. å fokusere på prisen er i mitt hode akkurat like usaklig som de andre tingene du nevner. Det oppfatter jeg som moralisme. Det er da revnende likegyldig om de bor på et billig eller dyrt hotell? jeg forstår ikke hvordan det ene er mer materialistisk enn det andre? Jeg synes CBE sender ut dårlig signaler ift materialisme og miljøhensyn ift mengden ting hun kjøper, men jeg ser ikke relevansen av pris. Hvis jeg skulle kritisert henne for prisen på det hun kjøper ville jeg heller fokusert på problemet med billigmote fra zara og h&m og fast fashion konseptet 8
Pusle Skrevet 18. juni 2016 #25868 Skrevet 18. juni 2016 2 minutter siden, Amafalathiel skrev: å fokusere på prisen er i mitt hode akkurat like usaklig som de andre tingene du nevner. Det oppfatter jeg som moralisme. Det er da revnende likegyldig om de bor på et billig eller dyrt hotell? jeg forstår ikke hvordan det ene er mer materialistisk enn det andre? Jeg synes CBE sender ut dårlig signaler ift materialisme og miljøhensyn ift mengden ting hun kjøper, men jeg ser ikke relevansen av pris. Hvis jeg skulle kritisert henne for prisen på det hun kjøper ville jeg heller fokusert på problemet med billigmote fra zara og h&m og fast fashion konseptet Klart det kan oppfattes som moralisme. Det jeg er opptatt av er signalene det sender til relativt unge lesere, om at det er helt ok å bruke så mye penger på et hotell, når en mest sannsynlig kunne fått en like fin ferie til halve prisen. I mine øyne er det også materialisme. 3
¤flicka¤ Skrevet 18. juni 2016 #25869 Skrevet 18. juni 2016 7 minutter siden, Pusle skrev: Klart det kan oppfattes som moralisme. Det jeg er opptatt av er signalene det sender til relativt unge lesere, om at det er helt ok å bruke så mye penger på et hotell, når en mest sannsynlig kunne fått en like fin ferie til halve prisen. I mine øyne er det også materialisme. Men dette gjelder jo det meste som skjer på bloggen, og jeg tror f.eks. det enorme forbruket av sko og klær sender et mye sterkere signal til unge lesere enn en dyr ferie, egentlig. 9
Pusle Skrevet 18. juni 2016 #25870 Skrevet 18. juni 2016 2 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Men dette gjelder jo det meste som skjer på bloggen, og jeg tror f.eks. det enorme forbruket av sko og klær sender et mye sterkere signal til unge lesere enn en dyr ferie, egentlig. Det gjør det nok, men nå var det jo ferien deres som ble diskutert, men klart- det handler litt om det samme. En ting er å unne seg noen flotte, dyre sko som en har ønsket seg lenge, men har en behov for 100 par? Det samme ned ferie, herlig det men kunne ferien vært like fin til 3000 kr natta? Jeg tror det. I et samfunnsøkonomisk perspektiv, samt at bloggeren selv ønsker å framstå som en person med sunne verdier, syns jeg det er helt ok å diskutere. 2
kisskissbangbang Skrevet 18. juni 2016 #25871 Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg må si meg veldig enig med deg. Den nesegruse beundringen som noen av bloggfansene viser er serdeles urovekkende ja. Jeg tenker at dem som skriver det enten er veldig unge. Mange ungdommer går gjennom en periode med ekstrem idolisering av en eller annen kjendis. Justin Bieber eller Caroline Berg Eriksen er et fett. Det er en del av modningen til ungdommen og de vokser det vanligvis av seg i løpet av noen år. Hvis det er voksne som skriver slike nesegruse beundringskommentarer tenker jeg at den person ikke er helt ved sine fulle fem. Å ELSKE en person som man bare kjenner via en blogg er ikke sunt. Der er det noe alvorlig galt med personen tenker jeg. Hadde jeg vært bloggeieren hadde jeg vært MYE mer bekymret for de nesegruse beundrene fansene enn for kritikerne. Kanskje kritikerne er irriterende når de gang på gang påpeker at bloggeieren driter seg ut og ikke gjør jobben sin skikkelig, men det er ikke dem som henger over barnevognen for å ta bilder, titter inn vinduene for å få et glimt av idolet eller kjører opp til huset en sen kveld. Hadde jeg hatt slike nesegruse beundrene fans som CBE har, hadde jeg vært oppriktig redd for min og mine barns sikkerhet. Janei..leste i kommentarfeltet at ei tredvesomething år gammel dame hadde enda syn på dette med å få barn etter at hun har sett hvor knirkefritt det går for CBE, så du skal ikke undervurdere omfanget av fanskaren. Når voksne mennesker ikke gjennomskuer henne, og tar alt for god fisk og dyrker nesegrua beundring for en fantasifigur, da blir jeg faktisk litt bekymra. 16
SusieDerkins Skrevet 18. juni 2016 #25872 Skrevet 18. juni 2016 38 minutter siden, Pusle skrev: Det gjør det nok, men nå var det jo ferien deres som ble diskutert, men klart- det handler litt om det samme. En ting er å unne seg noen flotte, dyre sko som en har ønsket seg lenge, men har en behov for 100 par? Det samme ned ferie, herlig det men kunne ferien vært like fin til 3000 kr natta? Jeg tror det. I et samfunnsøkonomisk perspektiv, samt at bloggeren selv ønsker å framstå som en person med sunne verdier, syns jeg det er helt ok å diskutere. 100 par sko fremmer et overforbruk som er miljøfiendlig, og derfor et samfunnsproblem, frodi skoene må produseres, og sannsynligvis under dårlige forhold for arbeiderne. Men jeg ser ikke det moralsk forkastelige i å bo på et dyrt hotell i et samfunnsøkonomisk perspektiv? Tvert imot så er det vel positivt at folk bruker pengene sine på tjenester istedet for ting, og jo mer penger CBE bruker på hotellopphold, jo mindre har hun til overs til å bruke på overforbruk av ræl. 13
LilleSnupp Skrevet 18. juni 2016 #25873 Skrevet 18. juni 2016 Enig, det argumentet synes jeg mer stammer fra misunnelse.. 1
Keaton Skrevet 18. juni 2016 #25874 Skrevet 18. juni 2016 Joa, akkurat som Shades of grey sikkert fikk noen til å prøve bondage, er det antakelig noen som blir inspirert til å skaffe barn etter å ha lest CBE-bloggen. 6
Keaton Skrevet 18. juni 2016 #25875 Skrevet 18. juni 2016 2 minutter siden, LilleSnupp skrev: Enig, det argumentet synes jeg mer stammer fra misunnelse.. Eller forundring. 5
Ultiva Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #25876 Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, Pusle skrev: Nå begynner det å spore av litt her syns jeg. Jeg er sikker på at denne tråden og KG i seg selv hadde fått et bedre rykte om en hadde hadde holdt seg til saken og vært konstruktive. Det er muligens litt for ambisiøst men likevel. Uttalelser om at hotellene ser øde og forlatt ut, det er ingen andre folk der, de er bare ved bassenget, de er for mye på hotellet, de ser for lite av Kreta, første gang de klarer seg uten foreldre osv osv.. SO WHAT?! Det var tilogmed en som nevnte barnevakttjeneste ved hotellet. De står jo fritt til å gjøre hva de vil i ferien sin, og jeg syns det er fint at de bruker tiden sammen med datteren og gjør ferien barnevennlig. Det jeg stusser på, er at hun har skrevet at hovedformålet med ferien er å anmelde hotellene, og at de flytter rundt på tre ulike hotell for å gjøre innholdet på bloggen mer spennende. For det første tenker jeg da SLAPP AV jente! Skjønner at hun vil holde på leserne, men tviler på at trofaste lesere ditcher henne om hun hadde bodd på samme hotell hele ferien. Og det er klart det blir stilt spm ang sponsing o.l når hun markedsfører hotellene på dennd måten, og det syns jeg er helt innafor å diskutere. Et annet moment jeg syns er ok å diskutere, er prisen på denne ferien (hotellrom til opptil 9000 kr natta) og hvilke signaler det sender. Jeg tror kanskje ikke bloggeren reflekterer så mye over det. Hun ønsker jo å framstå som en jente med sunne verdier, og som ikke er opptatt av materialisme, men det kræsjer jo litt med denne luksusferien. I mitt hode er det helt vilt å bruke så mye penger på hotell, selv om de har råd til det. Du har gode poeng, men akkurat her må jeg arrestere deg. Cbe.no er en kommersiell bedrift som lever av å selge reklame, og de har stått i spissen for et ekstremt forbruk i mange år. De har aldri lagt skjul på at de fronter ekstrem materialisme. 13
SusieDerkins Skrevet 18. juni 2016 #25877 Skrevet 18. juni 2016 Et øyeblikk siden, Ultiva skrev: Du har gode poeng, men akkurat her må jeg arrestere deg. Cbe.no er en kommersiell bedrift som lever av å selge reklame, og de har stått i spissen for et ekstremt forbruk i mange år. De har aldri lagt skjul på at de fronter ekstrem materialisme. haha, den gikk under radaren hos meg! CBEs fanesak nummer 1 slik jeg hsr oppfattet det, særlig tydelig i julegaveskrytsaken, er at folk som har gjort smarte valg og derfor blitt velstående har rett til å bruke pengene sine på hva de vil, og de som er kritiske til det er bare misunnelige. Så på den måten er jo luksusferien helt på linjen med grunnverdiene. 7
Gjest Cement Skrevet 18. juni 2016 #25878 Skrevet 18. juni 2016 @Pusle Om de velger å bruke noe av alle pengene de tjener er ikke det så rart. Å bruke penger på opplevelser fremfor materielle ting synes fornuftig. Grekerne i sin økonomiske hengemyr, har godt av at folk bruker penger, så den grad man skal moralisere over prisen pr natt på hotellene de bor på, bør man ta det med i betraktningen. Ang. det du skriver om hva man bør la være å kommentere for å bli oppfattet som seriøs: Først og fremst har du rett i at ekteparet kan feriere akkurat som de vil (herunder betale akkurat det de selv vil for oppholdet). De er heller ikke tvunget til å opplyse leserne om hvor de skal på ferie og hvilket hotell de bor på. Jeg tror faktisk at de fleste blåser i hvilket hotell de bor på, de kunne til og med latt være å fortelle at de ferierte på Kreta. Men nå har de altså valgt å gjøre det, og gitt leserne beskjed om at formålet med ferien er å anmelde hotell. At folk deretter kommenterer hotellets belegg og fasiliteter samt savner noen miljøskildringer fra nærområdet samt fra andre steder på Kreta er ikke useriøst, synes jeg.
Inocybe Skrevet 18. juni 2016 #25879 Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, kisskissbangbang skrev: Janei..leste i kommentarfeltet at ei tredvesomething år gammel dame hadde enda syn på dette med å få barn etter at hun har sett hvor knirkefritt det går for CBE, så du skal ikke undervurdere omfanget av fanskaren. Når voksne mennesker ikke gjennomskuer henne, og tar alt for god fisk og dyrker nesegrua beundring for en fantasifigur, da blir jeg faktisk litt bekymra. Ja huff leste kommentaren fra hun som lurte på om hun skulle få barn nå. Det å få barn er jo så enkelt og greit for det kan man jo lese på bloggen 4
Gjest Keikolina Skrevet 18. juni 2016 #25880 Skrevet 18. juni 2016 Da er det ett eller annet som mangler.
Fremhevede innlegg