Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mye i denne tråden er sikkert på kanten, men jeg er så utrolig lei mennesker som ikke greier å skille kritikk og mobbing/(denne berømte)janteloven. Jeg syns det burde være mulighet å diskutere offentlige mennesker som sensurerer kritiske kommentarer og sletter gamle innlegg fordi det ikke passer den nye offentlige personligheten.

 

KG er årsaken til at Fotballfrue sin redigering og kommentarjuks ble avslørt, er dette noe dere vil klassifiser som mobbing? Kommentarer om umerkede reklameinnlegg er det mobbing? 

 

HD har tidligere kalt kroppen til ei overvektig kvinne for stygg, kommet med kritikk til Utøya ofrene og hatt en tidligere ganske tydelig rasistisk undertone i innleggene sine. Dette er ei som fremstiller seg som et fantastisk rollemodell, en rolle hun har tatt pga manglende evner til å fullføre tidligere mål, gjennom å stille opp ukritisk i aviser og programmer. Jeg syns det er helt fair at når en av hennes viktigste jobber er å være en offentlig person gjennom bloggen så er det greit at hennes kunder/lesere kan få en annen side av saken/henne og at man kan stille seg litt kildekritisk til bloggere.

 

Det er greit å ha en fortid hvor man har gjort ting man ikke er stolt av, men i stedet for å gjemme seg bak janteloven/nettroll å innta offerrollen når hun selv har skapt ofre av nettmobbing syns jeg blir feil og jeg tror det kan være greit å ha er fora hvor den andre siden av saken kommer frem ikke bare fra henne (offerrolle) ståsted

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke "å hate" å stille spørsmålstegn. Rundt en PT/blogger som markedsfører seg ved å ha gått ned 60 kg for så å glemme å informere om at alle kiloene er på igjen.

Om en PT som plutselig har kastet badevekten og koser seg med 200g sjokolade, er kompetent nok til å motivere andre mtp. kostveiledning og trening.

Altfor sterke ord å bruke her.

Det er et litt sårbart område, merker jeg. Hun er jo på en måte veldig åpen rundt at hun har slitt med tankemønster rundt mat og eget selvbilde, og hevder å ha foretatt en slags endringsreise siden da, som hun nå skal ta med andre på gjennom PT-jobben sin. Samtidig skal det ikke mye lesing på bloggen til for å se at hun på mange måter er på samme sted i dag som for et par år siden. Forklaringen er mye den samme; "rutinene er ikke helt på plass, men snaaart". Så jeg forstår på mange måter at det stilles spørsmål ved om hun har de verktøyene hun sier at hun har og som hun skal lære bort til andre. Det går selvfølgelig an å si at det er forskjell på liv og lære, og jeg tviler ikke på at hun VET hva hun burde gjøre selv om hun ikke alltid får det til. Men det er jo nettopp det som ofte er problemet til kundene hennes også, og det de trenger er å gå fra å vite det til å gjøre det. Så det kan virke rart at hun er riktig person for akkurat den jobben. Men som sagt, det er litt sårbart for det blir fort veldig personlig og jeg har ikke lyst til å kritisere henne som person. Hun virker som ei fin jente som prøver så godt hun kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Frukt og bær? Er det for mye, er det et lass av is under, hva ser du?

Som vanlig er det bilder av den sunne maten, slik som i dette tilfellet....frukt og bær. Hadde hun bare spist sunn mat og trent slik hun gjør så hadde hun ikke gått opp så mye i vekt som det hun har. For det er alt det hun spiser som det ikke legges ut bilder av og  som kanskje ikke er så sunt, som er årsaken til at hun snart er tilbake til start. Hun har nå papirer på at hun er kostholdsveileder...det hjelper så lite når man ikke klarer å omsette viten til praksis...Og først og fremst klare det selv slik en motivator bør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes rollen hun har påtatt seg er egentlig veldig fin. Blant fitnessPTer som klarer seg på kyllingskinkepålegg til lunsj før de tar seg ei tung styrkeøkt som er et mål og en livsstil som er veldig fjern fra min tilværelse, så vil.jeg gjerne trene, spise god mat og nyte livet mens man går ned i vekt eller holder seg stabil. Men det samsvarer så dårlig med å være pepsiholiker, og at man konstant sliter å holde kostholdet i sjakk og opprettholde rutiner.. når det ser ut som personen går opp i vekt og blir i dårligere form (hun skulle vel i løpet av september kunne løpe 5 km i strekk), da er det jo ikke rart det blir reaksjoner. Men jeg er helt enig at det er et sårbart emne, men samtidig stillet hun jo opp i intervjuer stadig vekk med solskinnshistorien sin..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som kritiserer at det er "mange mot en" i en diskusjon. Kanskje, bare kanskje det kan ha noe med å gjøre at oppførselen i media og blogg faktisk er høyst kritikkverdig. Når noen gjør noe latterlig, så er det jo helt unaturlig at det er falsk balanse på 50/50 som er enige og uenige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at hun i sosiale medier går rundt å forteller suksesshistorien sin.

 

Ja, hun klarte en gang å gå ned 60kg. Men når de har kommet på igjen så er det jo ikke noen suksesshistorie!

 

Det blir som om jeg skal reise rundt å holde foredrag om hvordan jeg sluttet å snuse for 7 år siden. Dog, jeg sprakk for to år siden og snuser nå, men hey: det telles jo ikke. Jeg klarte jo tross alt å slutte for 7 år siden..

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg synes det er rart at hun i sosiale medier går rundt å forteller suksesshistorien sin.

 

Ja, hun klarte en gang å gå ned 60kg. Men når de har kommet på igjen så er det jo ikke noen suksesshistorie!

 

Det blir som om jeg skal reise rundt å holde foredrag om hvordan jeg sluttet å snuse for 7 år siden. Dog, jeg sprakk for to år siden og snuser nå, men hey: det telles jo ikke. Jeg klarte jo tross alt å slutte for 7 år siden..

..og nå får hun endelig si hemmelige drøm oppfylt...nemlig å komme i Dagbladet...Vi andre drømmer om lottogevinst eller noe annet gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at hun i sosiale medier går rundt å forteller suksesshistorien sin.

 

Ja, hun klarte en gang å gå ned 60kg. Men når de har kommet på igjen så er det jo ikke noen suksesshistorie!

 

Det blir som om jeg skal reise rundt å holde foredrag om hvordan jeg sluttet å snuse for 7 år siden. Dog, jeg sprakk for to år siden og snuser nå, men hey: det telles jo ikke. Jeg klarte jo tross alt å slutte for 7 år siden..

 

Særlig når hun har skrevet opp i mente de siste årene at hennes aller største frykt i livet er å gi opp vektnedgangen og bare akseptere segselv som en tjukk kvinne. Da er det ingen gladsak, men en tragedie :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at mange er kritiske er fordi vi i dag ser at bloggere får større og større makt i media. De får reklameoppdrag, egne tv program, blir sponset av store merkevarer, er i en rekke aviser og blader, fronter treningsentre, blir designere og får mange andre oppdrag som de tjener gode penger på. Da er det også på sin plass å være kritisk. Det er dette de lever av. Alle som tjener penger på et yrke har også krav på seg til å være seriøse. Fotballfrue blir jo også kritisert og det er riktig synes jeg. Også får de sikkert mye gratis bare fordi de er kjendiser.

Endret av himmeloghav
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror noen kjeder vettet av seg på PT-seminar. Snaper hvert minutt omtrent.

Hun burde hooke opp med PT-Åge, han skal være en morsom skrue.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Tror noen kjeder vettet av seg på PT-seminar. Snaper hvert minutt omtrent.

Hun burde hooke opp med PT-Åge, han skal være en morsom skrue.

:fnise: ...Hun drev på sånn også da hun ble overfalt...Tenk om verden går glipp av hennes oppdateringer da! Krise!!..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: ...Hun drev på sånn også da hun ble overfalt...Tenk om verden går glipp av hennes oppdateringer da! Krise!!.. :)

Må jo være litt forstyrrende for de andre - for ikke å snakke om at det fremstår som litt useriøst å sitte og snappe på forelesningene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte

Må jo være litt forstyrrende for de andre - for ikke å snakke om at det fremstår som litt useriøst å sitte og snappe på forelesningene. 

Ja ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen kjeder vettet av seg på PT-seminar. Snaper hvert minutt omtrent.

Hun burde hooke opp med PT-Åge, han skal være en morsom skrue.

Er vel ikke hvert minutt da ;) heller hver gang de har skiftet foreleser og et nytt viktig tema har dukket opp. Tolket det selv som at hun forsøker å formidle hvilke tema som blir diskutert for de som følger henne. Synes selv dette var ganske ok å gjøre jeg da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel god reklame for AFPT dette. Deltagerne har vel lov å dele presentasjoner fritt tror jeg, og når jeg ser på det som snappes og deles er det ikke akkurat banebrytende greier.

Jeg hadde nok følt meg snytt om jeg betalte 4000 kroner for å høre Børge Fagerli si at det er sunt med grønnsaker og minst 20 minutter fysisk aktivitet om dagen, men hver sin lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke Helene og har ikke personlig noe i mot henne, men jeg har reagert på et blogginnlegg hun skrev tilbake i tid, nemlig: dette blogginnlegget.

 

Hvis det er korrekt at hun i 2013 hadde mistet 60 kilo fordi hun på et tidspunkt regelrett sultet seg selv og hadde en usunn fremgangsmåte til hele prosjektet, så er vel det å miste 60 kilo på denne måten ikke noe man bør applaudere? Jeg har selv gått ned 12 kilo på en tildels usunn måte og hatt et meget anstrengt forhold til kropp og mat i en lang periode, og jeg ser heller på det som en skrekk og advarsel til meg selv for hvordan det ikke skal gjøres. 

 

Jeg syns det er fint hun ikke gir opp, og prøver å gjøre det mer riktig, men jeg tenker at fokuset i media kanskje heller bør ligge her - at hun fortsetter kampen mot overvekten og å holde vekta blir et livslangt prosjekt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...