Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selve bevegelsen er riktig, men det blir bare sluttbevegelsen og hele hensikten forsvinner når det ikke er noe fokus på det øvelsen skal gjøre. Grunnen til at man gjør den er for å aktivere bakside skulder og rygg og da må man først tydelig trekke skuldrene bak og ned og holde de i spenn før bevegelsen kommer. Ikke bare bevege armene.

Slik: https://www.youtube.com/watch?v=322cmEdmPyQ

Det må jo være kjedelig for henne at de vanlige merkene som går fra XS-XL rett og slett blir for små. Det er det jo ingen tvil om ut i fra bilder. Spørsmålet er om hun heller burde bruke andre merker som har størrelser som passer?

Godt innlegg :) jeg gjør ikke denne øvelsen selv men gjorde RYTP før bare stående og da var det ikke noe fysisk trekke skuldre sammen før utførelse av Y. Kan se hvordan det kan gi enda bedre aktivering though. De YouTube videoene jeg så og pt'en jeg hadde da nevnte heller ikke det. Men hadde en utførelse noe likere Helene sin. Men godt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det må jo være kjedelig for henne at de vanlige merkene som går fra XS-XL rett og slett blir for små. Det er det jo ingen tvil om ut i fra bilder. Spørsmålet er om hun heller burde bruke andre merker som har størrelser som passer?

Det har jeg også tenkt flere ganger. Skjønner ikke at hun orker å trene i det trange treningstøyet. Det ser ubehagelig ut å ha på.

Noen merker er generelt små i størrelsen også. Jeg er til vanlig en XS/S, men syns at f.eks Kari Traa sine klær er trange i S. Rönisch har (hadde?) treningsklær i pluss-størrelser så jeg ville tro at det må være et mye bedre alternativ for en som har litt ekstra. 

 

Får litt vondt av henne når hun skriver igjen og igjen om rutiner som ikke kommer på plass og om tankekjør og dårlige dager.

Hun legger jo ikke skjul på at hun ikke får sin egen hverdag til å gå opp med mat, trening og jobb så hvordan skal hun klare å lære og inspirere kundene til å klare det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Det har jeg også tenkt flere ganger. Skjønner ikke at hun orker å trene i det trange treningstøyet. Det ser ubehagelig ut å ha på.

Noen merker er generelt små i størrelsen også. Jeg er til vanlig en XS/S, men syns at f.eks Kari Traa sine klær er trange i S. Rönisch har (hadde?) treningsklær i pluss-størrelser så jeg ville tro at det må være et mye bedre alternativ for en som har litt ekstra. 

 

Får litt vondt av henne når hun skriver igjen og igjen om rutiner som ikke kommer på plass og om tankekjør og dårlige dager.

Hun legger jo ikke skjul på at hun ikke får sin egen hverdag til å gå opp med mat, trening og jobb så hvordan skal hun klare å lære og inspirere kundene til å klare det? 

Det har hun skrevet siden begynnelsen av 2011...ting som tyder på at hun ikke får dette på plass...Og mange har sagt nettopp det du sier; hvordan skal hun klare å inspirere kundene til å klare det hun selv ikke klarer...selv etter snart 5 år..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt vondt av henne når hun skriver igjen og igjen om rutiner som ikke kommer på plass og om tankekjør og dårlige dager.

Hun legger jo ikke skjul på at hun ikke får sin egen hverdag til å gå opp med mat, trening og jobb så hvordan skal hun klare å lære og inspirere kundene til å klare det? 

 

Jeg forstår godt at rutinene hennes ikke kommer på plass jeg. Jeg har 100% jobb og egentlig ganske mye fritid, og jeg kunne aldri i verden holdt på på den måten som hun gjør for å komme i form/holde formen, og jeg tror egnetlig har jeg har mer tid tilgjengelig enn henne hver dag. Men det koker ned til en del helt konkrete ting som hun gjør feil hver eneste gang, også blir hun like overrasket hver gang det ikke virker. Det er Slanking 101 dette her og hun får ikke med seg noen ting som helst. 

 

  1. Hver gang hun skal spise sunt insisterer hun på å lage 100 måltider opp på en gang, med grønne grønnsaker og en eller annen ihjelstekt proteinkilde. Ikke bare må det være et helsikes styr å lage opp så mye mat på en gang, men da blir man også bundet av at man må spise dette ved alle tenkelige tidspunkt. Med andre ord står fallgruvene i kø, hvis man forsinker seg og løper fra matboksene er matrutinen ødelagt hele dagen, man er avhengig av et kjøleskap så ting skal stå kaldt osv osv osv. 
  2. Hun trener masse styrketrening, som strengt tatt forbrenner langt færre kalorier enn god gammeldags kardio. Og i stedet for fornuftige, lavintensive kalorislukere som for eksempel svømming og sykling, eventuelt noe så dritkjedelig som rask gange i oppoverbakke, går hun for high-impacttrening med løpeintervaller på asfalt. Ikke bare er det skadelig å holde på sånn når man er tung, du får aldri i verden intervaller som er intensive nok til at du får noe kaloriforbrenning å snakke om. I tillegg får man underbygget ideen man gjerne har om at trening er tungt og vondt og demotiverende.
  3. Hun lager avanserte salater, smoothier, baker kaker og proteinbakst i stedet for å for eksempel ha en boks makrell i tomat på to knekkebrød med et glass melk til som fast lunsjrutine. Antageligvis bruker hun absurd mye tid på å lage mat i "gode" perioder som gjør at det blir helt umulig for henne å holde det ved like når hun er i perioder med mye stress. Man blir aldri så stresset at man ikke klarer å spise makrell i tomat på knekkebrød. Men om alternativet er timesvis på kjøkkenet, er det lett til å ty til ferdigmat, junk, eller rett og slett godteri.  
  4. Hun tror at hun kan gå ned i vekt og samtidig ikke forsake noe som helst. Så å "bare unne seg litt" her og der blir til mange tusen kalorier i godteri og snacks stadig vekk. 

Så jeg er ikke overrasket. Hun gjør det utrolig upraktisk og vanskelig for seg selv, velger lite praktiske og tidkrevende løsninger, og kombinerer det med en kaotisk hverdag der hun egentlig aldri har overskudd nok til å gjøre noe av det hun har planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er åpenbart at hun sliter med andre ting enn kunnskapen. Bruker mat til andre formål enn til å nære kroppen.

Burde kanskje slutte å blogge og heller fokusere på disse issuene. Tror ikke rampelyset er bra for henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at rutinene hennes ikke kommer på plass jeg. Jeg har 100% jobb og egentlig ganske mye fritid, og jeg kunne aldri i verden holdt på på den måten som hun gjør for å komme i form/holde formen, og jeg tror egnetlig har jeg har mer tid tilgjengelig enn henne hver dag. Men det koker ned til en del helt konkrete ting som hun gjør feil hver eneste gang, også blir hun like overrasket hver gang det ikke virker. Det er Slanking 101 dette her og hun får ikke med seg noen ting som helst. 

 

  1. Hver gang hun skal spise sunt insisterer hun på å lage 100 måltider opp på en gang, med grønne grønnsaker og en eller annen ihjelstekt proteinkilde. Ikke bare må det være et helsikes styr å lage opp så mye mat på en gang, men da blir man også bundet av at man må spise dette ved alle tenkelige tidspunkt. Med andre ord står fallgruvene i kø, hvis man forsinker seg og løper fra matboksene er matrutinen ødelagt hele dagen, man er avhengig av et kjøleskap så ting skal stå kaldt osv osv osv. 
  2. Hun trener masse styrketrening, som strengt tatt forbrenner langt færre kalorier enn god gammeldags kardio. Og i stedet for fornuftige, lavintensive kalorislukere som for eksempel svømming og sykling, eventuelt noe så dritkjedelig som rask gange i oppoverbakke, går hun for high-impacttrening med løpeintervaller på asfalt. Ikke bare er det skadelig å holde på sånn når man er tung, du får aldri i verden intervaller som er intensive nok til at du får noe kaloriforbrenning å snakke om. I tillegg får man underbygget ideen man gjerne har om at trening er tungt og vondt og demotiverende.
  3. Hun lager avanserte salater, smoothier, baker kaker og proteinbakst i stedet for å for eksempel ha en boks makrell i tomat på to knekkebrød med et glass melk til som fast lunsjrutine. Antageligvis bruker hun absurd mye tid på å lage mat i "gode" perioder som gjør at det blir helt umulig for henne å holde det ved like når hun er i perioder med mye stress. Man blir aldri så stresset at man ikke klarer å spise makrell i tomat på knekkebrød. Men om alternativet er timesvis på kjøkkenet, er det lett til å ty til ferdigmat, junk, eller rett og slett godteri.  
  4. Hun tror at hun kan gå ned i vekt og samtidig ikke forsake noe som helst. Så å "bare unne seg litt" her og der blir til mange tusen kalorier i godteri og snacks stadig vekk. 

Så jeg er ikke overrasket. Hun gjør det utrolig upraktisk og vanskelig for seg selv, velger lite praktiske og tidkrevende løsninger, og kombinerer det med en kaotisk hverdag der hun egentlig aldri har overskudd nok til å gjøre noe av det hun har planlagt. 

Høres akkurat ut som meg!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitnessbloggen på Facebook skryter i dag av Helene som valgte bort slankeoperasjon, og i stedet slanket seg på egenhånd (gammel artikkel, men de republiserte den nå i dag). "Helene Drage er en fantastisk historie som viser at alt er mulig". Her syns jeg Fitnessbloggen har en veldig uheldig vinkling - Helenes historie er faktisk ikke en slankehistorie lenger. Mulig hun har det bedre med seg selv enn før, og det er bra, men da bør ikke Fitnessbloggen få det til å fremstå som om det handler om vektnedgang. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitnessbloggen på Facebook skryter i dag av Helene som valgte bort slankeoperasjon, og i stedet slanket seg på egenhånd (gammel artikkel, men de republiserte den nå i dag). "Helene Drage er en fantastisk historie som viser at alt er mulig". Her syns jeg Fitnessbloggen har en veldig uheldig vinkling - Helenes historie er faktisk ikke en slankehistorie lenger. Mulig hun har det bedre med seg selv enn før, og det er bra, men da bør ikke Fitnessbloggen få det til å fremstå som om det handler om vektnedgang. 

 

Jeg tror slike gamle oppslag bare gjør det enda vanskeligere for henne å gi slipp på illusjonene hun har skapt rundt eget treningsregime og kosthold.Hun har jo fått en god del tilhengere som tror på alt hun skriver.Når man har malt seg inn i et hjørne blir det ikke enkelt å stå frem og innrømme at virkeligheten er annerledes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha gått rundt med megafon og remjet om 60 kilo ned i vekt i årevis, handler det tydeligvis ikke nå lenger om hvor mange kilo man har gått ned likevel! Praktisk! I hvert fall om man skal tro hennes egen Facebook.

Jeg synes det er helt sinnsykt at hun parallellt selger 60-kilo-ned-bedre-enn-ever og 60 kilo ned gjorde meg spiseforstyrret og ulykkelig (hun skrev dette i kommentarfelt til fitnessbloggen på Facebook). Og at hun nå, godt tilbake som sykelig overvektig, liksom skulle være sunnere og sprekere enn noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått rundt med megafon og remjet om 60 kilo ned i vekt i årevis, handler det tydeligvis ikke nå lenger om hvor mange kilo man har gått ned likevel! Praktisk! I hvert fall om man skal tro hennes egen Facebook.

Jeg synes det er helt sinnsykt at hun parallellt selger 60-kilo-ned-bedre-enn-ever og 60 kilo ned gjorde meg spiseforstyrret og ulykkelig (hun skrev dette i kommentarfelt til fitnessbloggen på Facebook). Og at hun nå, godt tilbake som sykelig overvektig, liksom skulle være sunnere og sprekere enn noen gang.

 

Men selger hun det egentlig selv, da? Nå følger ikke jeg veldig aktivt med på henne, men mitt inntrykk er at det er mediene som selger at hun har gått ned 60 kg, ikke at dette er noe hun påstår nå, i dag? Det er jo for eksempel Fitnessbloggen som her gjør noe grovt feil, når de trekker frem at hun har gått ned 60 kg og at det er så fantastisk, når hun selv sier at hun var spiseforstyrret under den prosessen.

 

Selvfølgelig er hun sunnere enn noen gang, hvis hun tidligere som overvektig har vært inaktiv, og som tidligere slank har vært spiseforstyrret. Overvekt er ikke sort/hvitt, og jeg har ingen problemer med at HD fronter at man kan være aktiv, glad i å trene selv om man er overvektig. Men jeg har ikke sansen for at media skal selge det som en lykkelig slankehistorie, for slankehistorien hennes er jo bare rent ut tragisk! Slankehistorien om henne bør ikke hylles. Hadde hun endt opp som 40kg hadde ingen medier i sin villeste fantasi funnet på å hylle denne vektnedgangen, men fordi hun endte opp som spiseforstyrret og ikke syltynn (og senere overvektig igjen) er det liksom ikke så farlig. 

 

Derfor blir jeg så mektig provosert når fitnessbloggen bruker dette som en suksesshistorie om og om igjen. Det er jo oppskriften på hvordan man IKKE skal lykkes, oppskriften på hvordan man skal ødelegge seg selv. HD ser det kanskje ikke selv, men Fitnessbloggen burde da for søren se det selv, når hun selv skriver under at hun var spiseforstyrret!

 

Klarer ikke ta den der Fitnessbloggen seriøst, altså. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flott innlegg idja, helt enig!! Synes også de siste mediaoppslagene handler mer om å være komfortabel i en overvektig kropp, og det magasinet handlet jo om tjukke og glade jenter? Og flott hvis hun trives med kroppen sin, men jeg vil jo tro at treningsmessig ville vært enklere å få fremgang hvis hun var lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Etter å ha gått rundt med megafon og remjet om 60 kilo ned i vekt i årevis, handler det tydeligvis ikke nå lenger om hvor mange kilo man har gått ned likevel! Praktisk! I hvert fall om man skal tro hennes egen Facebook.

Jeg synes det er helt sinnsykt at hun parallellt selger 60-kilo-ned-bedre-enn-ever og 60 kilo ned gjorde meg spiseforstyrret og ulykkelig (hun skrev dette i kommentarfelt til fitnessbloggen på Facebook). Og at hun nå, godt tilbake som sykelig overvektig, liksom skulle være sunnere og sprekere enn noen gang.

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Hun bruker den historien konstant. Også for å selge sine egne pt-tjenester!

http://www.treningstilbud.no/PersonligTrener.php?PersonalTrainerID=184

 

Jeg er enig i at hvis hun selv bruker den 60kg-historien hele tiden, så er det en stor uting. Men media har også et ansvar for hva de publiserer. Jeg har sendt melding til Fitnessbloggen nå om at jeg ikke synes noe om at de fronter en historie som ender med spiseforstyrrelse som en "suksesshistorie". 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...