Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må jo være litt forstyrrende for de andre - for ikke å snakke om at det fremstår som litt useriøst å sitte og snappe på forelesningene.

Nå har hun jo satt i gang en spørsmålsrunde på snap. Vi kan spørre om det vi lurer på. Jeg spurte om foredragene var kjedelige siden hun arrangerer spmrunde under fremlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte

Jeg kjenner ikke Helene og har ikke personlig noe i mot henne, men jeg har reagert på et blogginnlegg hun skrev tilbake i tid, nemlig: dette blogginnlegget.

 

Hvis det er korrekt at hun i 2013 hadde mistet 60 kilo fordi hun på et tidspunkt regelrett sultet seg selv og hadde en usunn fremgangsmåte til hele prosjektet, så er vel det å miste 60 kilo på denne måten ikke noe man bør applaudere? Jeg har selv gått ned 12 kilo på en tildels usunn måte og hatt et meget anstrengt forhold til kropp og mat i en lang periode, og jeg ser heller på det som en skrekk og advarsel til meg selv for hvordan det ikke skal gjøres. 

 

Jeg syns det er fint hun ikke gir opp, og prøver å gjøre det mer riktig, men jeg tenker at fokuset i media kanskje heller bør ligge her - at hun fortsetter kampen mot overvekten og å holde vekta blir et livslangt prosjekt. 

Hun *sultet* seg selv i en kort periode frem til photoshooten...da levde hun på 800 kcal en periode, men under hele prosjektet med vektnedgangen/60 kg så har hun hatt kun de beste på laget til å hjelpe seg. Silje Mariela f.eks..hun har også hatt kostholdsveiledere osv...Så hun har ikke sultet seg i 2 år for å gå ned 60 kg..Men hun tok ikke tak i det aller viktigste...det mentale. For med unntak av sykdommer/og eller bieffekt av medisiner så ligger overvekt i psyken. Been there-done that!

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun *sultet* seg selv i en kort periode frem til photoshooten...da levde hun på 800 kcal en periode, men under hele prosjektet med vektnedgangen/60 kg så har hun hatt kun de beste på laget til å hjelpe seg. Silje Mariela f.eks..hun har også hatt kostholdsveiledere osv...Så hun har ikke sultet seg i 2 år for å gå ned 60 kg..

Jeg er ikke fast leser av bloggen hennes, men mente jeg også leste senere at hun har definert sin vektnedgang i 2013 som feil fremgangsmåte, stress og gledesløst, men tar jeg feil så trekker jeg alt tilbake ovenfor og moderator kan ta bort mitt innlegg over da det går under som spekulasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg er ikke fast leser av bloggen hennes, men mente jeg også leste senere at hun har definert sin vektnedgang i 2013 som feil fremgangsmåte, stress og gledesløst, men tar jeg feil så trekker jeg alt tilbake ovenfor og moderator kan ta bort mitt innlegg over da det går under som spekulasjon :)

Hmm...da finner jeg det merkelig at hun står frem overalt med den slankebragden sin som en suksesshistorie hvis hun nå er av den oppfatning av at det var stress og gledesløst..og at hun hadde feil tilnærming til å gå ned i vekt. Det er noe som skurrer med hele opplegget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo komme med en annen opplysning ikke alle har fått med seg tror jeg. At Silje Mariela er blandt de beste PT'ene der ute har det vært mye snakk om. I den perioden Helene Drage hadde henne som PT med full kontroll på trening og inntak så fikk hun mye pes fra andre PT'er og erneringsfysiologer om at måten den vektnedgangen ble gjort på ikke var en sunn en og at hun kom til å gå på en smell til slutt da det ikke var bra å spise så lite og trene så mye som hun gjorde da. Dette var en lang diskusjon på fitnessbloggen og Helene valgte å stole på PT'en sin og det gikk som det gitt til slutt. Så jeg tror nok hun satt igjen med samme intrykket til slutt at dette opplegget som denne PT'en gav henne ikke var en god fremgangsmåte.

Det har vært mye rabalder rundt opplegget til SIlje da det er veldig agressivt og ikke en langsiktig framgangsmåte. Så hjelp av de beste PT'ene kan faktisk diskuteres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver i grunnen bare tenke litt logisk på det: hvis man har gått ned 60 kilo på en sunn måte så vet man hvordan det skal gjøres og kan i teorien gjenta det igjen, men hun har skrevet at hun har lagt om tankegangen og kastet vekten, altså kan jo ikke det ha vært en sunn måte å miste vekt på? Men, jeg har ikke vært med hele veien så kanskje de første kiloene ble gjort på en god og sunn måte? :vetikke:

 

Lizliz: Det er lite rom for hverdag og veldig strikte rammer for Silje Marielas opplegg sist jeg var borte i det for 3-4 år siden i hvert fall. Jeg innså fort at det ikke var realistisk for meg, føler det er en livsstil man må være dedikert til og ønske for å lykkes. Jeg kan forstå at det er noe Helene ikke ønsket å følge på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig kjedelig for HD hvis hun har fått ødelagt forholdet sitt til kropp og mat pga feil veiledning fra PT'en sin. Men hvis det er dette som er bakteppet for at hun klarte å gå ned 60 kg og hun i tillegg ble ødelagt av framgangsmåten så til de grader at hun føk rett opp i vekt igjen etterpå, så skjønner jeg ikke hvorfor hun kjører sånn på med å fremstille vektnedgangen som en solskinnshistorie i media? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizliz: Det er lite rom for hverdag og veldig strikte rammer for Silje Marielas opplegg sist jeg var borte i det for 3-4 år siden i hvert fall. Jeg innså fort at det ikke var realistisk for meg, føler det er en livsstil man må være dedikert til og ønske for å lykkes. Jeg kan forstå at det er noe Helene ikke ønsket å følge på sikt.

Jeg har ikke prøvd Silje sitt opplegg selv så jeg  vet ikke hvordan det ser ut. Men Jeg fikk med meg Helene sin logging da hun hadde Silje som PT og hun virket veldig motivert og dedikert til opplegget til tross for at hun fikk mange advarsler om at opplegget hun kjørte ikke var bra for henne.

 

Jeg har selv erfaring med en PT som kjører deg til et punkt du ikke burde kommet til. For min del så ble det til skade.

 

Det sier seg selv at de færreste tåler å leve på 800-1000 kalorier og trene to ganger om dagen slik hun holdt på en periode. OG at før eller siden så sprekker man. Det er ikke en sunn måte å gjøre det på, og det er ikke en måte å forberede seg på å beholde vekten på når man har nådd målet sitt. Ofte så sitter man igjen med en helt skakkkjørt hvileforbrenning og som gjør at man går opp i vekt selv ved normalt inntak. Nå sier jeg ikke at det nødvendigvis er det som har skjedd for Helene. Men at hun sliter med maten og balanse kan nok tenkes ettersom hun ikke har klart å beholde vekten etter hun sluttet med Silje sitt opplegg ( mulig og hennes eget strenge regime i etterkant )

 

Vektnedgang handler jo mye om å finne en balanse. En balanse mellom hva man kan unne seg og hva man bør holde seg unna. Hjelper ikke om man trener 5 ganger i uken om man ikke har maten i boks.

 

Er nok mange som vil så mye at det blir enten eller.. enten super strikt til man sprekker eller man får et sykelig fokus på vektnedgang.. eller den helt motsatte skalaen.

 

For meg så virker Helene som en som ikke helt har klart å finne veien sin enda, men som forsøker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanvittige regimet til helene drage la hun jo opp selv. Det var jo ikke noe silje mariela satte henne på.

Fra der jeg så det fra.. som var fitnessbloggen og ikke bloggen hennes.. Så var det mye snakk om at hun spiste lite og at slanking ikke fungerte på kroppen hennes. Frustrasjon over at selv om hun lå lavt på kalorier så hjalp det ikke. dette må ha vært i 2011 for det var da jeg ble introdusert for henne på nett. Samtlige innlegg om at slanking ikke fungerte hvor hun sa selv at hun trente masse og spiste lite. hun fikk beskjed om at måten det ble gjort på ikke var hensiktsmessig og at det går an å spise for lite og stresse kroppen på den måten. Hun fikk hjelp av Silje som satte henne på en streng PSMF inspirert diett sammen med tung trening som er en veldig uortodoks framgangsmåte og noe man ikke anbefaler da man kun skal vedlikeholde styrke under PSMF. Hun fikk mange advarsler men hun raste ned i vekt til det tilslutt stoppet. etter det så har det gått en vei. Hva som er grunnen til at hun sluttet å bruke Silje og hva som er grunnen til at hun gikk opp i vekt etter dette regimet har ikke jeg info om da jeg ikke kjenner Helene. Men at det er vanlig å fyke rett opp i vekt igjen etter noe sånt det er ikke uvanlig, det er vel heller normen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra der jeg så det fra.. som var fitnessbloggen og ikke bloggen hennes.. Så var det mye snakk om at hun spiste lite og at slanking ikke fungerte på kroppen hennes. Frustrasjon over at selv om hun lå lavt på kalorier så hjalp det ikke. dette må ha vært i 2011 for det var da jeg ble introdusert for henne på nett. Samtlige innlegg om at slanking ikke fungerte hvor hun sa selv at hun trente masse og spiste lite. hun fikk beskjed om at måten det ble gjort på ikke var hensiktsmessig og at det går an å spise for lite og stresse kroppen på den måten. Hun fikk hjelp av Silje som satte henne på en streng PSMF inspirert diett sammen med tung trening som er en veldig uortodoks framgangsmåte og noe man ikke anbefaler da man kun skal vedlikeholde styrke under PSMF. Hun fikk mange advarsler men hun raste ned i vekt til det tilslutt stoppet. etter det så har det gått en vei. Hva som er grunnen til at hun sluttet å bruke Silje og hva som er grunnen til at hun gikk opp i vekt etter dette regimet har ikke jeg info om da jeg ikke kjenner Helene. Men at det er vanlig å fyke rett opp i vekt igjen etter noe sånt det er ikke uvanlig, det er vel heller normen.

 

Du skriver noe av det mest fornuftige her i hele tråden om HD. Kudos Lizliz.

 

Synes forøvrig det er sært å si at bare fordi HD troller så kan vi også si hva vi vil om henne........

Innrømmer gladelig at jeg er innom her og leser tråden og får hakaslepp av alt dere lirer av dere. Kjenner ikke HD personlig og har ikke noe ønske om å følge verken blogg eller whatever, men det finnes da grenser for hvordan man skal gå en person i sømmene. Hva med å vende det andre kinn til? Virker ukjent for de fleste her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje Marielas opplegg (har kjørt selv et par ganger) er langt fra ekstreme hvis man bruker det til det det er ment som: en ganske tøff diett. Helene ville ikke blitt satt på en mindre tøff diett hvis hun hadde tatt slankeoperasjon (noe hun stadig skryter over å ha takket nei til) da slankeopererte nettopp lever på bortimot 700-800 kcals noen uker før op og godt under 1200-1500 kcals post op. Når man har 30 kg ekstra fett på kroppen er det over 200 000 lagrede kalorier å ta av. Man sulter ikke ihjel med det første.

I tillegg var det aldti snakk om at dette gjorde henne ulykkelig mens hun fortsatt hadde lykkes. Da var det bare posting av rumpebilder på insta og vill jubel. Dette ble bare historien å falle tilbake til så fort smellen var et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje Marielas opplegg (har kjørt selv et par ganger) er langt fra ekstreme hvis man bruker det til det det er ment som: en ganske tøff diett. Helene ville ikke blitt satt på en mindre tøff diett hvis hun hadde tatt slankeoperasjon (noe hun stadig skryter over å ha takket nei til) da slankeopererte nettopp lever på bortimot 700-800 kcals noen uker før op og godt under 1200-1500 kcals post op. Når man har 30 kg ekstra fett på kroppen er det over 200 000 lagrede kalorier å ta av. Man sulter ikke ihjel med det første.

I tillegg var det aldti snakk om at dette gjorde henne ulykkelig mens hun fortsatt hadde lykkes. Da var det bare posting av rumpebilder på insta og vill jubel. Dette ble bare historien å falle tilbake til så fort smellen var et faktum.

Nei, standardprogrammene er ikke så verst. Her er det snakk om et spesiallagd program, så det vet vi ikke grunn ikke stort om.

Husker det var utelukkende kardio, ihvertfall. Helene sitt altså.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

8 makroner!!!! 8!!!!

Det hjelper ikke akkurat hvis man vil ned i vekt...Det er noe med tankegangen/holdningen om viktigheten av å koooooose seg mens man slanker seg...Vel, etter å ha gått ned 37 kg selv med 1 dag å kose meg på, i løpet av 14 mnd, uten coacher, PT eller opr, så vet jeg ihvertfall at èn ting måtte på plass før jeg klarte det...det mentale. Har man ikke den på plass om hvorfor man bruker/misbruker man, bearbeider følelser med mat så nytter det lite med all verdens fancy kurer, treningssentre osv osv. Siden dag èn av hennes kamp mot kiloene så har det vært spesielt 1 rød tråd som har gått igjen hele veien...tankekaos og sprekker ang mat..dessverre er hun fortsatt der..og i mine øyne ihvertfall ikke istand til å skulle hjelpe andre som sliter med problemfylt forhold til mat som har ført til overvekt.

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 makroner!!!! 8!!!!

Kan jo være hun delte med sidemannen. Selv om det er usunt å proppe i seg åtte makroner (hvis hun nå gjorde det) så syns jeg samtidig at det er en herlig motvekt til de bloggerne som "skeier ut" med to yoghurtnøtter og en bit smågodt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jo være hun delte med sidemannen. Selv om det er usunt å proppe i seg åtte makroner (hvis hun nå gjorde det) så syns jeg samtidig at det er en herlig motvekt til de bloggerne som "skeier ut" med to yoghurtnøtter og en bit smågodt.

Enig i det, begge "ytterpunktene" er jo like "galskap" da. Som lunchen til hippiehippiemilkshake .... Fem basilikumblader, et par skiver tomat, og en grønn juice..... Til å gråte av.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hun har sikkert bare fått større rumpe pga fett :( Hun andre hadde jo gått opp mindre, og alle ser jo at hun har en fin veltrent rumpe, mens helenes rumpe er fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...