AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #81 Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, ArtyFarty skrev: Puddelblandinger går da for mer enn de fleste renrasede hunder, selv renraset puddel.. Det er rett og slett ille... Anonymkode: da439...5e7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #82 Skrevet 6. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: En del blandinger koster jo mer enn 5000,- da. Akkurat sett på finn, og de koster helt opp til 12000,- Anonymkode: da439...5e7 Kommer helt an på hvilken blanding. De fleste store raser er på rundt 5000,- og kanskje 7000,- som er da halvparten av den orginale prisen. Små raser ligger på 12.000 og 15.000, som er halvparten av orginalprisen. Tjener ikke noe særlig mer på blanding enn renraset. Tjener jo selvførgelig mye mer på renraset. Tanta mi har drivd oppretter selv. Og jeg har solgt blandinger. Av store raser. Små raser får som regel 3-4 valper. Anonymkode: 4ec12...8a5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #83 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er rett og slett ille... Anonymkode: da439...5e7 Ja men det er puddelblanding, og det er for å tjene penger når de selger det dyrere enn renraset. Anonymkode: 4ec12...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #84 Skrevet 6. desember 2016 Men vil ikke si man er ute etter å tjene penger av å selge blanding på minst 5000,- eller 6000,- for de tjener ikke stort. Anonymkode: 4ec12...8a5 2
Chizue Skrevet 6. desember 2016 #85 Skrevet 6. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også forskjell på være en "naver" som lever på sosialstønad, og en som lever på f.eks uføretrygd. En kompis fikk akkurat utbetalt nesten to millioner pga at han har blitt ufør etter arbeidsuhell, så han har sikkert råd til både hund og eventuelt veterinærbesøk selv om han har inntekten sin fra NAV Lever man på eksistensminimum så har man ikke råd til dyr, for selv om man har forsikring så er det egenandeler. Da må man ha noen som kan trå til og hjelpe, f.eks familiemedlemmer. Er jo tragisk om man må avlive pga økonomi Anonymkode: da439...5e7 Men det finnes de med jobb også som lever på fattigdomsgrensen, hvorfor de ikke har fått bedre jobb, det vet vi ikke. Så om man måtte velge person A-Dårlig råd, eller person B-vanskjøtelse/Dyremishandling, ville de fleste da gått for person B til tross for historien til person B? (Men, om en person har råd til å betale for dyret, så burde man jo ikke se på om personen har dårlig råd eller ei, fordi man vet ikke hvilken type eier den personen er. En som har dårlig råd klarer ofte å spare ett par hundrelapper i måneden i tilfelle krisen er der.... ) 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #86 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på hvilken blanding. De fleste store raser er på rundt 5000,- og kanskje 7000,- som er da halvparten av den orginale prisen. Små raser ligger på 12.000 og 15.000, som er halvparten av orginalprisen. Tjener ikke noe særlig mer på blanding enn renraset. Tjener jo selvførgelig mye mer på renraset. Tanta mi har drivd oppretter selv. Og jeg har solgt blandinger. Av store raser. Små raser får som regel 3-4 valper. Anonymkode: 4ec12...8a5 Sprøtt! Folk betaler 15000 for en miks, mens 8-9000 for en renrasa katt etter høyt premierte og friske foreldre er dyrt... Skjønner at jeg har valgt feil, i stedet for rasekatter skulle jeg valgt blandingshunder, da hadde jeg tjent penger... Anonymkode: da439...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #87 Skrevet 6. desember 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men har du tenkt på at renraset valper koster mer enn blandinger da? Derfor betaler dere mer, men de med blandingskull tjener overhodet ikke mer enn de med renraset valper. Bruk litt hodet før du kommer med renraset og utstillinger som aragument mot blandinger, for blandinger koster overhodet ikke mer en renraset. Blir noe annet med et kull det man tjener 33.000 og et kull det man tjener sikkert 100.000. Anonymkode: 4ec12...8a5 Man sitter igjen med 100 000 når alt er betalt? Hvor mange valper har man i et kull da? Jeg har to kattungekull nå, med totalt 10 kattunger. Har ikke en omsetning på 100000 engang, hva jeg tjener vil jeg ikke tenke på... Anonymkode: da439...5e7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #88 Skrevet 6. desember 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alle blandingsvalper og mødrene får alt dette som du ramser opp? Det tillater jeg meg å tvile på! Og ikke bruk fremmedord som intelligent om du ikke kan stave det... Anonymkode: da439...5e7 Hvordan kan du uttale deg for at valpekull og tispen ikke får det? Blir det samme som om man skal si at man tviler på at renrasende også blir oppfulgt med alt dette. Kan man ikke stave det fordi man skrev det feil på en telefon/data? Hørt om autokorrektur på telefon? Mennesker til dags..... Anonymkode: b5ea4...9f5 2
Kimmenkim Skrevet 6. desember 2016 #89 Skrevet 6. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du uttale deg for at valpekull og tispen ikke får det? Blir det samme som om man skal si at man tviler på at renrasende også blir oppfulgt med alt dette. Kan man ikke stave det fordi man skrev det feil på en telefon/data? Hørt om autokorrektur på telefon? Mennesker til dags..... Anonymkode: b5ea4...9f5 Helt enig med deg. Haha. 1
Kimmenkim Skrevet 6. desember 2016 #90 Skrevet 6. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man sitter igjen med 100 000 når alt er betalt? Hvor mange valper har man i et kull da? Jeg har to kattungekull nå, med totalt 10 kattunger. Har ikke en omsetning på 100000 engang, hva jeg tjener vil jeg ikke tenke på... Anonymkode: da439...5e7 Du vil ikke tenke på det engang? Høres ut som du driver med katter for å tjene penger. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #91 Skrevet 6. desember 2016 4 minutter siden, Chibi skrev: Men det finnes de med jobb også som lever på fattigdomsgrensen, hvorfor de ikke har fått bedre jobb, det vet vi ikke. Så om man måtte velge person A-Dårlig råd, eller person B-vanskjøtelse/Dyremishandling, ville de fleste da gått for person B til tross for historien til person B? (Men, om en person har råd til å betale for dyret, så burde man jo ikke se på om personen har dårlig råd eller ei, fordi man vet ikke hvilken type eier den personen er. En som har dårlig råd klarer ofte å spare ett par hundrelapper i måneden i tilfelle krisen er der.... ) Person B hadde ikke fått kjøpe av meg om vedkommende betalte dobbelt pris! Dyremishandlere skal ikke ha dyr, ferdig snakka! Jeg har solgt katt på avbetaling til en dame som var student. De dyrene hun hadde fra før var alle forsikret, og hun hadde alt på stell med bolig og sånt. Hun betalte som hun skulle, og har kjøpt en katt til på avbetaling etterpå, som også ble betalt som avtalt. Det var rett og slett magefølelsen som fortalte meg at det var greit. Anonymkode: da439...5e7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #92 Skrevet 6. desember 2016 Ååå! Jeg er så enig!! Å eie hund er ingen rett vi mennesker har! Men noe vi er så heldige å få oppleve, derfor bør det BARE gjøres om man vet at man kan finansiere ansvaret uansett hva som skjer.. og selvfølgelig gi hunden uante mengder kjærlighet og elske den høyere en himmelen(hihi) Anonymkode: fcdc8...686 2
Kimmenkim Skrevet 6. desember 2016 #93 Skrevet 6. desember 2016 29 minutter siden, Miss Marble skrev: Hvor mye bruker du på utstillinger i året? Medlemskap i klubb og rasering? Sjekk for raserelaterte sykdommer? Alle de utgiftene du har er jo noe de som selger raserene hunder også må ut med i tillegg til mye annet. Hørt om at de som selger renraset tjener 10 tusen mer (store hunder) og 15-20.000 mer på renraset små valper? Kan ikke klage på utgiftene da, dere tjener ganske bra på renraset hunder. Dama mi har solgt selv, både små og store renraset. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #94 Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, Kimmenkim skrev: Du vil ikke tenke på det engang? Høres ut som du driver med katter for å tjene penger. Nei, tvert i mot! Jeg driver med katt som hobby, jeg drar mye på utstillinger blant annet. Hadde jeg villet tjene penger hadde jeg holdt meg hjemme, og hatt max antall kull på hver hunnkatt. Og brukt hannene så mye jeg kunne. I stedet får hunnkattene mine 1-2 kull hver før de blir kastrert. Ene hannen min ble kastrert nå, etter to kull. Stiller gjerne kattene til Supreme Champion før jeg tar kull på dem, rett og slett fordi utstilling er moro, man får ikke mer får kattungene selv om foreldrene er høyt premiert. Skal jeg ha en ny katt må jeg importere siden jeg har en veldig liten rase. Ser ut som om katte-og hundreoppdrett er to forskjellige verdener... Men det er helt greit det altså, jeg foretrekker katter uansett Anonymkode: da439...5e7
Gjest Gia_ Skrevet 6. desember 2016 #95 Skrevet 6. desember 2016 Sorry TS, men her er det virkelig du som er veldig useriøs og grådig! For det første; hvorfor retter du dette innlegget til såkalte ''navere''? En som får økonimisk hjelp av NAV av diverse årsaker kan fint ha råd til å anskaffe seg hund, renraset som blanding, og en slik person kan også ta mye bedre vare på en hund enn en travel småbarnsfamilie eller en enslig mann/dame som jobber. Man har råd til det man tar seg råd til, og skaffer man seg hund bør man også skaffe seg forsikring fra den dagen valpen kommer i hus, og ha en liten bufferkonto til eventuelle ting en forsikring ikke dekker, men som er nødvendig, og dette gjelder for både de som jobber og ''naver''. En ''naver'' vil også ha mer tid til hunden og bikkja slipper å ligge hjemme alene 8-10t mens eier jobber og gjør sitt, dette er jo noe en oppdretter skal se på som ett pluss etter å ha forsikret seg om at valpekjøper har de midlene til å betale for det en hund vil trenge. For det andre; å ha valpekull er ikke en jobb eller yrke. Det er og skal være en hobby. Man finner seg en rase, setter seg inn i rasestandarden samt kravene for å være oppdretter og har kull for å fremme rasen man driver med til det bedre, ikke for å tjene penger.. Ja, det er dyrt å ha valpekull, og hos en seriøs oppdretter går vinningen opp i spinningen, fordi dette nettopp ikke skal være en jobb eller en ''lett'' og koselig måte å få inn litt ekstra cash. Vet du hvorfor en rasehund er så dyr? Fordi oppdretter tester hundene sine for helseplager og arvelige sykdommer opp og ned i mente uten å nøle på om h*n skal ta seg råd til det, h*n reiser gjerne langt for utstillinger for å se om hunden er innenfor rasestandard og avlsmateriale, og da kommer transportutgifter, overnatting, påmeldingsavgift itillegg, h*n gjør grundig research på om tispa passer sammen med hannhunden itillegg til å gjerne måtte reise til hannhunden med tispa. Derfor TS, skal ikke kjøkkenoppdrettere av blandingshunder tjene litt på sine kull de har, med en tilfeldig hannhund i gata, uten at noen av foreldrehundene er satt opp mot hverandre for å sjekke innavlsgrad eller helsetestet noe særlig utover å få en vanlig helsesjekk på avlshundene hos veterinæren. Dere som driver med avl(ofte råavl) trenger ikke å tilrettelegge dere noen som helst krav eller retningslinjer før en parring, dere kan bare bestemme dere for at ja, dette blir sikkert en bra match, uten å ha noen som helst peiling på hva slags gemytt, pelskvalitet osv deres avkom vil få eller hvilke sykdommer/helseplager som ligger bak i linjene. Dessuten skatter dere ikke av valpene, gjør dere vel? Betaler dere for registrering av kull og valper? Tar du deg i det hele tatt råd til å chippe valpene før levering eller må valpekjøper stå for det selv? Dette er en seriøs oppdretter påkrevd å gjøre, og hvis du tror en seriøs oppdretter sitter igjen med masse peng i kassa etter å ha betalt for alt slags helsetester, utstillinger + transport+hotell, parringsavgift til hannhunden (som dens eier må betale for det som er nevnte til nå), rådyr oppdretter forsikring, registrering av kull til NKK, helsesjekk + vaksine + chip, så anbefaler jeg deg å finne deg en rase du har lyst å bidra med å fremme til det bedre, da blir du styrtrik for disse valpene koster jo mer Ingen som mener at blandingshunder er dårligere eller ikke verdt noe, for de er jo hund tiltross for at en kjøkkenoppdretter har bestemt seg for å tjene noen raske kroner. Det som blir slått ned på er disse kjøkkenoppdretterne, ikke hundene, som på liv og død SKAL ha kull, fordi tispa deres i dems øyne er noe å avle på, eller fordi det hadde vært så koselig med valper som springer rundt, uten å ha en anelse om hvilke helseplager eller såkalte feil deres avkom kan videreføre, for alt man vet kan hannhunden og tispa være i fjern familie, nettopp fordi det ikke er noen oversikt over blandingshunder. På tide å åpne opp øyene. Sånn her på tampen, all kudos til deg for å være kresen på hvem som får kjøpe valp av deg, men satser på at du ikke kun legger vekt på den økonomiske situasjonen til valpekjøper, men også evnen til h*n til å ta vare på hunden nå, de neste 5 årene og de neste 10 årene. Ikke bare penger som spiller inn på om man er en egnet hundeeier.
Miss Marble Skrevet 6. desember 2016 #96 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, Kimmenkim skrev: Hørt om at de som selger renraset tjener 10 tusen mer (store hunder) og 15-20.000 mer på renraset små valper? Kan ikke klage på utgiftene da, dere tjener ganske bra på renraset hunder. Dama mi har solgt selv, både små og store renraset. Ikke si "dere", jeg driver med katt, og tjener ikke bra i det hele tatt Men koser meg med hobbyen min. Hadde nok tjent mer penger på å leite etter tomflasker på gata 1
Kimmenkim Skrevet 6. desember 2016 #97 Skrevet 6. desember 2016 Akkurat nå, Gia_ skrev: Sorry TS, men her er det virkelig du som er veldig useriøs og grådig! For det første; hvorfor retter du dette innlegget til såkalte ''navere''? En som får økonimisk hjelp av NAV av diverse årsaker kan fint ha råd til å anskaffe seg hund, renraset som blanding, og en slik person kan også ta mye bedre vare på en hund enn en travel småbarnsfamilie eller en enslig mann/dame som jobber. Man har råd til det man tar seg råd til, og skaffer man seg hund bør man også skaffe seg forsikring fra den dagen valpen kommer i hus, og ha en liten bufferkonto til eventuelle ting en forsikring ikke dekker, men som er nødvendig, og dette gjelder for både de som jobber og ''naver''. En ''naver'' vil også ha mer tid til hunden og bikkja slipper å ligge hjemme alene 8-10t mens eier jobber og gjør sitt, dette er jo noe en oppdretter skal se på som ett pluss etter å ha forsikret seg om at valpekjøper har de midlene til å betale for det en hund vil trenge. For det andre; å ha valpekull er ikke en jobb eller yrke. Det er og skal være en hobby. Man finner seg en rase, setter seg inn i rasestandarden samt kravene for å være oppdretter og har kull for å fremme rasen man driver med til det bedre, ikke for å tjene penger.. Ja, det er dyrt å ha valpekull, og hos en seriøs oppdretter går vinningen opp i spinningen, fordi dette nettopp ikke skal være en jobb eller en ''lett'' og koselig måte å få inn litt ekstra cash. Vet du hvorfor en rasehund er så dyr? Fordi oppdretter tester hundene sine for helseplager og arvelige sykdommer opp og ned i mente uten å nøle på om h*n skal ta seg råd til det, h*n reiser gjerne langt for utstillinger for å se om hunden er innenfor rasestandard og avlsmateriale, og da kommer transportutgifter, overnatting, påmeldingsavgift itillegg, h*n gjør grundig research på om tispa passer sammen med hannhunden itillegg til å gjerne måtte reise til hannhunden med tispa. Derfor TS, skal ikke kjøkkenoppdrettere av blandingshunder tjene litt på sine kull de har, med en tilfeldig hannhund i gata, uten at noen av foreldrehundene er satt opp mot hverandre for å sjekke innavlsgrad eller helsetestet noe særlig utover å få en vanlig helsesjekk på avlshundene hos veterinæren. Dere som driver med avl(ofte råavl) trenger ikke å tilrettelegge dere noen som helst krav eller retningslinjer før en parring, dere kan bare bestemme dere for at ja, dette blir sikkert en bra match, uten å ha noen som helst peiling på hva slags gemytt, pelskvalitet osv deres avkom vil få eller hvilke sykdommer/helseplager som ligger bak i linjene. Dessuten skatter dere ikke av valpene, gjør dere vel? Betaler dere for registrering av kull og valper? Tar du deg i det hele tatt råd til å chippe valpene før levering eller må valpekjøper stå for det selv? Dette er en seriøs oppdretter påkrevd å gjøre, og hvis du tror en seriøs oppdretter sitter igjen med masse peng i kassa etter å ha betalt for alt slags helsetester, utstillinger + transport+hotell, parringsavgift til hannhunden (som dens eier må betale for det som er nevnte til nå), rådyr oppdretter forsikring, registrering av kull til NKK, helsesjekk + vaksine + chip, så anbefaler jeg deg å finne deg en rase du har lyst å bidra med å fremme til det bedre, da blir du styrtrik for disse valpene koster jo mer Ingen som mener at blandingshunder er dårligere eller ikke verdt noe, for de er jo hund tiltross for at en kjøkkenoppdretter har bestemt seg for å tjene noen raske kroner. Det som blir slått ned på er disse kjøkkenoppdretterne, ikke hundene, som på liv og død SKAL ha kull, fordi tispa deres i dems øyne er noe å avle på, eller fordi det hadde vært så koselig med valper som springer rundt, uten å ha en anelse om hvilke helseplager eller såkalte feil deres avkom kan videreføre, for alt man vet kan hannhunden og tispa være i fjern familie, nettopp fordi det ikke er noen oversikt over blandingshunder. På tide å åpne opp øyene. Sånn her på tampen, all kudos til deg for å være kresen på hvem som får kjøpe valp av deg, men satser på at du ikke kun legger vekt på den økonomiske situasjonen til valpekjøper, men også evnen til h*n til å ta vare på hunden nå, de neste 5 årene og de neste 10 årene. Ikke bare penger som spiller inn på om man er en egnet hundeeier. Litt uenig med deg. Dama mi har drivd med hunder å tjente 78.000 på kullet sitt, brukte nærmest 26.000 på kullet. Opprettere tjener en god del på hunder. 1
ArtyFarty Skrevet 6. desember 2016 #98 Skrevet 6. desember 2016 1 minutt siden, Kimmenkim skrev: Litt uenig med deg. Dama mi har drivd med hunder å tjente 78.000 på kullet sitt, brukte nærmest 26.000 på kullet. Opprettere tjener en god del på hunder. Om og hvor mye man tjener på et valpekull er selvfølgelig avhengig av mange faktorer.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #99 Skrevet 6. desember 2016 Akkurat nå, Gia_ skrev: Sorry TS, men her er det virkelig du som er veldig useriøs og grådig! For det første; hvorfor retter du dette innlegget til såkalte ''navere''? En som får økonimisk hjelp av NAV av diverse årsaker kan fint ha råd til å anskaffe seg hund, renraset som blanding, og en slik person kan også ta mye bedre vare på en hund enn en travel småbarnsfamilie eller en enslig mann/dame som jobber. Man har råd til det man tar seg råd til, og skaffer man seg hund bør man også skaffe seg forsikring fra den dagen valpen kommer i hus, og ha en liten bufferkonto til eventuelle ting en forsikring ikke dekker, men som er nødvendig, og dette gjelder for både de som jobber og ''naver''. En ''naver'' vil også ha mer tid til hunden og bikkja slipper å ligge hjemme alene 8-10t mens eier jobber og gjør sitt, dette er jo noe en oppdretter skal se på som ett pluss etter å ha forsikret seg om at valpekjøper har de midlene til å betale for det en hund vil trenge. For det andre; å ha valpekull er ikke en jobb eller yrke. Det er og skal være en hobby. Man finner seg en rase, setter seg inn i rasestandarden samt kravene for å være oppdretter og har kull for å fremme rasen man driver med til det bedre, ikke for å tjene penger.. Ja, det er dyrt å ha valpekull, og hos en seriøs oppdretter går vinningen opp i spinningen, fordi dette nettopp ikke skal være en jobb eller en ''lett'' og koselig måte å få inn litt ekstra cash. Vet du hvorfor en rasehund er så dyr? Fordi oppdretter tester hundene sine for helseplager og arvelige sykdommer opp og ned i mente uten å nøle på om h*n skal ta seg råd til det, h*n reiser gjerne langt for utstillinger for å se om hunden er innenfor rasestandard og avlsmateriale, og da kommer transportutgifter, overnatting, påmeldingsavgift itillegg, h*n gjør grundig research på om tispa passer sammen med hannhunden itillegg til å gjerne måtte reise til hannhunden med tispa. Derfor TS, skal ikke kjøkkenoppdrettere av blandingshunder tjene litt på sine kull de har, med en tilfeldig hannhund i gata, uten at noen av foreldrehundene er satt opp mot hverandre for å sjekke innavlsgrad eller helsetestet noe særlig utover å få en vanlig helsesjekk på avlshundene hos veterinæren. Dere som driver med avl(ofte råavl) trenger ikke å tilrettelegge dere noen som helst krav eller retningslinjer før en parring, dere kan bare bestemme dere for at ja, dette blir sikkert en bra match, uten å ha noen som helst peiling på hva slags gemytt, pelskvalitet osv deres avkom vil få eller hvilke sykdommer/helseplager som ligger bak i linjene. Dessuten skatter dere ikke av valpene, gjør dere vel? Betaler dere for registrering av kull og valper? Tar du deg i det hele tatt råd til å chippe valpene før levering eller må valpekjøper stå for det selv? Dette er en seriøs oppdretter påkrevd å gjøre, og hvis du tror en seriøs oppdretter sitter igjen med masse peng i kassa etter å ha betalt for alt slags helsetester, utstillinger + transport+hotell, parringsavgift til hannhunden (som dens eier må betale for det som er nevnte til nå), rådyr oppdretter forsikring, registrering av kull til NKK, helsesjekk + vaksine + chip, så anbefaler jeg deg å finne deg en rase du har lyst å bidra med å fremme til det bedre, da blir du styrtrik for disse valpene koster jo mer Ingen som mener at blandingshunder er dårligere eller ikke verdt noe, for de er jo hund tiltross for at en kjøkkenoppdretter har bestemt seg for å tjene noen raske kroner. Det som blir slått ned på er disse kjøkkenoppdretterne, ikke hundene, som på liv og død SKAL ha kull, fordi tispa deres i dems øyne er noe å avle på, eller fordi det hadde vært så koselig med valper som springer rundt, uten å ha en anelse om hvilke helseplager eller såkalte feil deres avkom kan videreføre, for alt man vet kan hannhunden og tispa være i fjern familie, nettopp fordi det ikke er noen oversikt over blandingshunder. På tide å åpne opp øyene. Sånn her på tampen, all kudos til deg for å være kresen på hvem som får kjøpe valp av deg, men satser på at du ikke kun legger vekt på den økonomiske situasjonen til valpekjøper, men også evnen til h*n til å ta vare på hunden nå, de neste 5 årene og de neste 10 årene. Ikke bare penger som spiller inn på om man er en egnet hundeeier. Bullshitt at opprettere ikke tjener penger, mener du at blandinger tjener masse penger men ikke de som selger renraset? de tjener jo mye mer. Anonymkode: b5ea4...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #100 Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, Kimmenkim skrev: Litt uenig med deg. Dama mi har drivd med hunder å tjente 78.000 på kullet sitt, brukte nærmest 26.000 på kullet. Opprettere tjener en god del på hunder. Da brukte hun kanskje ikke penger på alt det som Gia_ ramset opp? Kan ikke bare regne akkurat det som brukes på kullet, men alle de andre utgiftene man har på foreldrehunder, utstillinger osv. Seriøse folk stiller ut, både for å vite at de avler på rasetypiske dyr, og for å reklamere for rasen. Stiller man ikke ut så "snylter" man på dem som reiser rundt i inn-og utland for å promotere rasen. Anonymkode: da439...5e7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå