Gå til innhold

Sorry navere

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev:

Jeg kan gå med på å kalle dem 'idioter', dersom du går med på at selgeren er totalt useriøs.

Hvem av selgeren er useriøs? ;) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Axl Rose
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der var det ikke vits å ta deg seriøst.

Anonymkode: 1375e...a0a

Hvorfor? For det sto ordet kvinnfolk? Sukk. Visse tåler ikke at noen nevner ordet kvinnfolk en gang..

Enig TS! En blandingsvalp er like mye verdt som ekte rase. (Jeg har ekte rase og den var myyye dyrere enn 5000, over 10 faktisk og jeg er ufør, når den ble kjøpt var jeg "naver" så jeg hadde da råd. Da har andre også råd hvis de bare vil. Men folk er så jævla gjerrig. Tror de skal få alt gratis. Skal de ha hund så får de ha råd til det eller la være!! Det er ikke gratis å ha en hund. Alle hunder er like mye verdt for det er tross alt liv!!

Skrevet

Før denne tråden sklir helt ut i det mest useriøse:

Det finnes mennesker (av begge kjønn) som tror at en oppgitt pris er maksimumspris, og at det er prutingsmonn på absolutt alt.

Når pruteforsøket formidles så skjer det gjerne ved hjelp av støtteargumenter som hvor dårlig råd vedkommende har og årsaken til dette.

Jeg forstår dermed godt en tispeeier som sitter med et valpekull av blandingsrase og skal selge disse valpene. Dyr koster penger å ha dersom man skal drive et forsvarlig og godt kjæledyrhold. Ikke alt er forutsigbart og utgifter kan komme brått på.

Jeg har nøyaktig den samme innstilling enten det gjelder valper eller kattunger.

Mine egne dyr kom fra en frivillig organisasjon (mot betaling) og fra en privatperson i form av vedkommendes yrke.

• Liker 4
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet
Akkurat nå, Victoria95 skrev:

Hvem av selgeren er useriøs? ;) 

Den som skal ha 5000 kroner for gatemixene sine, og kaller seg "oppdretter" :icon_lol:

Skrevet
3 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Hvorfor? For det sto ordet kvinnfolk? Sukk. Visse tåler ikke at noen nevner ordet kvinnfolk en gang..

Enig TS! En blandingsvalp er like mye verdt som ekte rase. (Jeg har ekte rase og den var myyye dyrere enn 5000, over 10 faktisk og jeg er ufør, når den ble kjøpt var jeg "naver" så jeg hadde da råd. Da har andre også råd hvis de bare vil. Men folk er så jævla gjerrig. Tror de skal få alt gratis. Skal de ha hund så får de ha råd til det eller la være!! Det er ikke gratis å ha en hund. Alle hunder er like mye verdt for det er tross alt liv!!

Det gjelder ikke alle navere så klart. Du virker som et ordentlig hundemenneske som da bruker penger på hunden. 

Ja mange gjerrige, da kan de iallfall spare penger i mnd tilfelle det skulle skje noe. 

Anonymkode: 4ec12...8a5

Skrevet

Det går bra TS, finnes mange billige hunder så er enkelt å finne seg en ;)

Anonymkode: 112a3...604

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er etter mange userøse valpekjøpere jeg har opplevd. Spesielt mange navere. 

Sorry navere, men ikke skaff dere hund om dere ikke har råd til å punge ut med 5000,- for en blandingsvalp av stor rase. Dere har ikke råd til å punge ut med 10.000kr til operasjon om det hadde vært nødkrise, om dere ikke har råd til å punge ut med 5000,- til blandingsvalp. 

Aner dere hvor stor jobb det er med valper? Hvor dyrt det er å ha valpekull? Hvorfor skal vi da ikke kunne få tjent litt penger på jobben vi har gjort? Bare fordi dere ikke har råd så skal ikke vi få tjene litt på det? 

Om dere mener en valp ikke er verdt mer en 1000kr og 3000kr, nei da får dere ryke å dra. Dere burde ikke ha hund. Ikke med et slik syn på hunder. 

5000,- for en blandingsvalp av en stor rase er BILLIG. Det koster 12.000-15.000 for renraset hunder av stor rase, mens små hunderaser kan koste opptil 30.000, så kanskje ikke uvanlig å ta halve prisen på blandingsvalper. Så slutt å klag. Dette er til de som klager. 

Jeg selger ikke valper til folk som pruter prisen, det er rett og slett frekt. Hold dere unna om dere ikke har råd. 

Jeg vil heller ikke selge til mennesker som sliter økonomisk. Hund koster å eie, og det kan påkoste endel. Om dere da ikke har råd, så burde dere ikke ha hund.

Takk for meg.

Hvis det er så mye jobb, og så dyrt å ha kull, hvorfor sørger dere ikke for ikke å få blandingskull? Helsike, vi har det samme problemet med katt, useriøse folk som avler huskatter (for det er det de er) for å tjene penger... Håper folk lærer seg at man skal kjøpe fra seriøse oppdrettere og heller betale prisen for renraset! Eventuelt kjøpe hund/katt fra dyrebeskyttelsen. Folk som avler blandinger for å tjene penger er det verste jeg vet! 

Anonymkode: da439...5e7

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Før denne tråden sklir helt ut i det mest useriøse:

Det finnes mennesker (av begge kjønn) som tror at en oppgitt pris er maksimumspris, og at det er prutingsmonn på absolutt alt.

Når pruteforsøket formidles så skjer det gjerne ved hjelp av støtteargumenter som hvor dårlig råd vedkommende har og årsaken til dette.

Jeg forstår dermed godt en tispeeier som sitter med et valpekull av blandingsrase og skal selge disse valpene. Dyr koster penger å ha dersom man skal drive et forsvarlig og godt kjæledyrhold. Ikke alt er forutsigbart og utgifter kan komme brått på.

Jeg har nøyaktig den samme innstilling enten det gjelder valper eller kattunger.

Mine egne dyr kom fra en frivillig organisasjon (mot betaling) og fra en privatperson i form av vedkommendes yrke.

Ja så klart mente jeg begge kjønn, men er mest kvinner jeg har opplevd dette med. Veldig mange kvinner også. Ei kvinne som skulle kjøpe valp av meg engang prøvde å stikke av med valpen uten å betale, tro meg den valpen fikk hun ikke kjøpt etterpå. Hun sa "blandingshunder var ikke verdt en dritt." Og på denne KG, er det nesten bare kvinner vil jeg tro.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Å herregud bare slutt å prøve å gjøre alt om til en kjønnskamp. Du er så opptatt av å lese ting som ikke er der. På tide at du lærer deg at ikke alle kvinner hater menn.

Anonymkode: 1375e...a0a

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler deg å klage på navere til NAV TS :)

Anonymkode: ad0d7...9b4

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så mye jobb, og så dyrt å ha kull, hvorfor sørger dere ikke for ikke å få blandingskull? Helsike, vi har det samme problemet med katt, useriøse folk som avler huskatter (for det er det de er) for å tjene penger... Håper folk lærer seg at man skal kjøpe fra seriøse oppdrettere og heller betale prisen for renraset! Eventuelt kjøpe hund/katt fra dyrebeskyttelsen. Folk som avler blandinger for å tjene penger er det verste jeg vet! 

Det er nå slik at mange ønsker seg blandingshunder mer enn renraset.  

Som f.eks jeg liker best blandingshunder, jeg liker å ha en egen spesiell fin blanding, og fordi at de kan få blandene personligheter som også kan gjøre det til å bli en fantastisk hund. Det må være lov å blande hunder ;) Bare prisen må man ikke være for lav. Det finnes mange uhellsparring som har skjedd når hunden har stikki av. Og sprøyte for å hoppe over løpetid kan være kreftfremkallende, og vi har heller ikke behov for å sterilisere tispa dersom det ikke flyr valper i hagen i hytt å pine, slik katteiere lar skje, for katten er jo bare løs ute hele tiden! ;) 

Og du kan ikke sammenligne katteeiere med hundeeiere. Katteeriere lar kattene føde uten vetrinærhjelp. Hundeeiere har som regel vetrinærhjelp, og avtale med å komme til vetrinær om det skulle skje noe.

Kan ikke si at de som selger hunder for 5000,- skal kun tjene penger, for de tjener ikke så mye på kullet. Da hadde de heller solgt renraset om de absolutt skulle tjent penger. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man avle på blandingshunder for kun å tjene penger? Det er jo de med renraset som tjener penger. Man tjener jo svært lite for blandingskull? 

Kan ikke bruke det som arragument. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Victoria95 skrev:

Hvordan kan man avle på blandingshunder for kun å tjene penger? Det er jo de med renraset som tjener penger. Man tjener jo svært lite for blandingskull? 

Kan ikke bruke det som arragument. 

Så enig med deg! :PTjener jo svært lite på blandingskull, men har man to forskjellige raser så er det ikke alltid lett å splitte hundene når løpetiden er 1mnd. 

Dum arragument. 

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev:

Uansett burde man heller plukke med seg en hund fra dyrebeskyttelsen, enn å gi penger til useriøse oppdrettere som skal ha 5000 kroner for bastardene sine :icon_lol:

Jeg er egentlig enig med deg, men hvis man først skal gi bort valper må man nesten ta penger for det. Det er større sjanse for at en gratis hund blir forlatt eller vanskjøttet fordi terskelen for å skaffe en er så mye lavere når du slipper å betale. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra TS, finnes mange billige hunder så er enkelt å finne seg en ;)

Anonymkode: 112a3...604

Er nok ikke så mange som koster under 5000kr lenger :)

Anonymkode: b5ea4...9f5

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lett tror du det er å splitte to hunder? En del blandingshunder er uhell. :fnise: Kan heller ikke sammenligne hunder og katter. Det flyr jo hjemløse katter overalt, pga de er gratis. 

Anonymkode: b5ea4...9f5

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så smart du er :fnise::fnise::fnise: 

Blandingsraser er som regel uhell, men også mange som vil blande en husky med samojed osv. Fordi de ønsker den blandingen.

Tjener ikke stort på blandinger, om man skal være ute etter å tjene penger så gjelder det nok de som selger renraset ;) Det er de som får masse cash i lommeboken, mens de som har blandingskull tjener ikke stort. ;)

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Enigenigenig!!!!:fnise::)

Skrevet
7 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Jeg er egentlig enig med deg, men hvis man først skal gi bort valper må man nesten ta penger for det. Det er større sjanse for at en gratis hund blir forlatt eller vanskjøttet fordi terskelen for å skaffe en er så mye lavere når du slipper å betale. 

Man burde ta penger for det når man først skal gi de bort ja. Ellers blir det for lett å skaffe seg hund. 

• Liker 2
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet
Akkurat nå, Cathrine88 skrev:

Jeg ser poenget ditt, men det vil slå ut gå begge veier: Fordi det er så lett å ta seg betalt, får man også flere useriøse "oppdrettere". Lett å "slurve" med steriliseringen om man lett kan tjene 5.000 svart på et kull bastarder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...