AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #221 Skrevet 8. desember 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder så klart ikke alle - MEN en god del klarer så vidt å forsørge barnene sine når de er utfører. 12.000 i mnd er ganske lite for leie av leilighet/eller hus, forsørge barn, seg selv, og hunden. Anonymkode: 4ec12...8a5 Du vet at mange uføre ikke har barn, ikke sant? Jeg har en arvelig sykdom, og ønsker meg ikke barn. Hunden er barnet mitt! Anonymkode: 9fab6...8d5 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #222 Skrevet 8. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at mange uføre ikke har barn, ikke sant? Jeg har en arvelig sykdom, og ønsker meg ikke barn. Hunden er barnet mitt! Anonymkode: 9fab6...8d5 Jeg er ufør, og har unger som er så gamle at de forsørger seg selv Mange uføre har jo også ganske grei inntekt. Noen har også fått ganske høye erstatninger for tapt arbeidsfortjeneste etter ulykker. En "naver" derimot er en som lever på sosialstønad, og de har jo ofte ikke særlig mye til overs. En som er uføretrygdet er ikke en naver. (Hvis det blir gjentatt ofte nok så kanskje sånne som TS skjønner tegninga) Anonymkode: da439...5e7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #223 Skrevet 9. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at mange uføre ikke har barn, ikke sant? Jeg har en arvelig sykdom, og ønsker meg ikke barn. Hunden er barnet mitt! Anonymkode: 9fab6...8d5 Jeg snakker om navere, ikke uførere Anonymkode: 4ec12...8a5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #224 Skrevet 9. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at mange uføre ikke har barn, ikke sant? Jeg har en arvelig sykdom, og ønsker meg ikke barn. Hunden er barnet mitt! Anonymkode: 9fab6...8d5 Og jo mange har barn. Kjenner en god del slike i området mitt Anonymkode: 4ec12...8a5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #225 Skrevet 9. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør, og har unger som er så gamle at de forsørger seg selv Mange uføre har jo også ganske grei inntekt. Noen har også fått ganske høye erstatninger for tapt arbeidsfortjeneste etter ulykker. En "naver" derimot er en som lever på sosialstønad, og de har jo ofte ikke særlig mye til overs. En som er uføretrygdet er ikke en naver. (Hvis det blir gjentatt ofte nok så kanskje sånne som TS skjønner tegninga) Anonymkode: da439...5e7 Det er navere jeg snakker om ja Det står på første innlegget. Anonymkode: 4ec12...8a5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #226 Skrevet 9. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at mange uføre ikke har barn, ikke sant? Jeg har en arvelig sykdom, og ønsker meg ikke barn. Hunden er barnet mitt! Anonymkode: 9fab6...8d5 Liksom hovedpoenget var NAVERE, men det gikk ut til at det ble uførere siden en del her i innlegget holdt seg ikke til saken å gikk til andre ting. Men selvførgelig er det mange uførere som har barn også, og mange som ikke har råd til å forsørge alle. Moren min var ufører, 5 barn. Ganske dyrt. Mange i området der jeg bor er ufører, eller naver, og har barn. Kjenner svært få som ikke har barn som er ufører, altså er vel 18-24 åringer heg vet om som er ufører uten barn men ikke mange altså. Til og med mange 18åringer her snylter penger på nav og har til og med barn. Anonymkode: 4ec12...8a5
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 9. desember 2016 #227 Skrevet 9. desember 2016 På 7.12.2016 den 21.52, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke fatte og begripe at folk er villig til og bla opp titusener for og skaffe seg en hund, jeg har 2 stykker og fikk de begge gratis, da slipper man i tillegg styr med oppdretter hvis vedkommende ikke virker helt på jorda. Beklager og måtte si det, men har vært borti oppdrettere som stiller helt urealistiske krav ETTER at man har kjøpt hunden. Gjør som meg og støtt FOD Anonymkode: 4d777...21a Fikk du hunder gratis på FOD? På 8.12.2016 den 0.31, Gia_ skrev: Hvor har du det fra at det er avl etter utseende? H*n har det nok fra å se på alle de ødelagte rasene som er resultatet av dette.
happiest Skrevet 9. desember 2016 #228 Skrevet 9. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er nok ikke det gitt, er nok heller at det koster masse med valpekull, og hvorfor skal man ikke få 10.000 til overs for all jobben man har gjort? Er 10.000kr å tenke på penger? Virkelig? Når det gjelder endel navere, så har jeg lært at endel av de ikke kan ha hund, men så klart gjelder det ikke alle. Jeg vet om en utfører som skulle kjøpe hund av meg, hun skriver facebook statuser der hun, barna og hunden hennes sulter nesten ihjel fordi de har ikke penger. Men hva med å skaffe seg jobb? Hun jobber ikke fordi hun er LAT, ikke noe helseproblemer eller noe som helst. Hun får knapt 12.000 fra nav i mnd. Her tenker jeg på dyras beste, og da har penger mye å si. Klarer man ikke betale 5000 for en hund klarer man heller ikke betale en operasjon om det skal være nød. Hvordan skal hun ha penger til forsikring om hun så vidt har penger til mat? Og så vidt kan forsørge ungen hennes? Det sier seg selv man ikke selger hunder når man vet en person har så stor pengekrise? For hvor godt ville hundet fått det av å sulte? Hvordan skal de forsørge hunden når de så vidt klarer å forsørge barnet? Ikke bare var det ei slik person. Det var også ei annen frekk dame som prøvde å stikke av med valpen uten å betale, og prøvde å betale 2000 mindre da hun skulle ha hunden, da sier det seg selv jeg ikke selger valp til henne. Hadde det vært en familie med masse penger, å de prutet så hadde jeg kanskje ikke vært like nervøs for de, som jeg er for navere som pruter. Det kan være skremmende med tanke på om de kan klare å forsørge hunden. Anonymkode: 4ec12...8a5 Det er ingen som har sagt du må ha valpekull. Dersom det plager deg så mye fordi det er kostbart, så trenger du ikke å utsette deg selv for den kostnaden. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #229 Skrevet 9. desember 2016 4 timer siden, happiest skrev: Det er ingen som har sagt du må ha valpekull. Dersom det plager deg så mye fordi det er kostbart, så trenger du ikke å utsette deg selv for den kostnaden. Det kan bli en annen sak. Det er ikke alltid man får splittet hundene. Løpetiden varer ca 1 mnd. Her klager jeg ikke direkte over det, men klager over folk som pruter eller klager på prisen, hvorfor skaffe seg hund om det er så dyrt? Hvis man ikke har råd/klager så burde man hvertfall ikke skaffe seg hund;) Anonymkode: 4ec12...8a5 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #230 Skrevet 9. desember 2016 På 12/7/2016 den 15.16, AnonymBruker skrev: Du "krever at jeg drar avgårde ut i verden"? 😂 Jeg har bodd i USA lille venn. Og fortsatt ingen tall eller fakta som backer opp påstandene dine om at blandingshunder er friskere nei? Trodde ikke det! Du skjønner det vettu, at din mening er IKKE fakta, spesielt ikke når du kan hoste opp noe som bekrefter det Anonymkode: 9fab6...8d5 HA ! Rimelig patetisk og trist at du har så lite trygghet I deg selv så "lille venn" er hva du kommer med. Sier litt om manglende brillestyrke om du APPÅTIL "har bodd I USA' Fikk ikke med deg at dette er ALLMENN KUNNSKAP både I USA og andre steder..Maken! Enda mer stusslig er det at du gnåler som et lokomotiv om "kilder " og ikke kommer med noe selv *kjapp deg, kanskje rekker å finne noe fishy kilde på nett/eventuelt kan du jo skrive 'kilden "selv.....haha ! Anonymkode: 3ecda...306
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #231 Skrevet 9. desember 2016 Hvorfor nevne de som får hjelp av NAV i denne sammenhengen? Er det ikke en holdning du vil til sette fokus på og ikke hvor de får pengene sine fra? Anonymkode: f6f5b...dc1 1
ArtyFarty Skrevet 9. desember 2016 #232 Skrevet 9. desember 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan bli en annen sak. Det er ikke alltid man får splittet hundene. Løpetiden varer ca 1 mnd. Her klager jeg ikke direkte over det, men klager over folk som pruter eller klager på prisen, hvorfor skaffe seg hund om det er så dyrt? Hvis man ikke har råd/klager så burde man hvertfall ikke skaffe seg hund;) Anonymkode: 4ec12...8a5 Hvis du ikke klarer å ha tispe og hannhund i hus uten å forhindre at de parer seg så får du sette bort hannen når tispa løper. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #233 Skrevet 9. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan bli en annen sak. Det er ikke alltid man får splittet hundene. Løpetiden varer ca 1 mnd. Her klager jeg ikke direkte over det, men klager over folk som pruter eller klager på prisen, hvorfor skaffe seg hund om det er så dyrt? Hvis man ikke har råd/klager så burde man hvertfall ikke skaffe seg hund;) Anonymkode: 4ec12...8a5 Tispa er fruktbar i tre dager. Greier du ikke å splitte hunder bør du skaffe deg hunder av samme kjønn, eller kastrere. Man må jo tenke på sine egne forutsetninger når man tenker antall og kjønn på dyra sine, selv bor jeg i en liten leilighet, så jeg kan maks ha to hunder, og de må ha samme kjønn pga løpetid. Anonymkode: 261d5...472 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #234 Skrevet 9. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: HA ! Rimelig patetisk og trist at du har så lite trygghet I deg selv så "lille venn" er hva du kommer med. Sier litt om manglende brillestyrke om du APPÅTIL "har bodd I USA' Fikk ikke med deg at dette er ALLMENN KUNNSKAP både I USA og andre steder..Maken! Enda mer stusslig er det at du gnåler som et lokomotiv om "kilder " og ikke kommer med noe selv *kjapp deg, kanskje rekker å finne noe fishy kilde på nett/eventuelt kan du jo skrive 'kilden "selv.....haha ! Anonymkode: 3ecda...306 Looool det er ikke "allmenn kunnskap" Se på mine og dine innlegg så ser du hvem som har fått flest upvotes - du har nemlig fått ingen Du har ikke bedt om kilder før nå. Men siden jeg ba om kilder først skal du få lov til å komme med kilder først også Anonymkode: 9fab6...8d5 2
makkapakka Skrevet 9. desember 2016 #235 Skrevet 9. desember 2016 og til dere sure oppdrettere som ikke vil selge hund til blide kjøpere solid økonomi, hva faen er vitsen med å legge ut annonse da?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #236 Skrevet 9. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tispa er fruktbar i tre dager. Greier du ikke å splitte hunder bør du skaffe deg hunder av samme kjønn, eller kastrere. Man må jo tenke på sine egne forutsetninger når man tenker antall og kjønn på dyra sine, selv bor jeg i en liten leilighet, så jeg kan maks ha to hunder, og de må ha samme kjønn pga løpetid. Anonymkode: 261d5...472 Kastrere? Du vet vel hvorfor det har blitt strengere på å kastrere hundene sine? Det må være medisinsk grunn. Jeg er IMOT kastrering av dyr helt uten videre. At folk kan tenke på dems behov og ikke dyrene sine. Anonymkode: b5ea4...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #237 Skrevet 9. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tispa er fruktbar i tre dager. Greier du ikke å splitte hunder bør du skaffe deg hunder av samme kjønn, eller kastrere. Man må jo tenke på sine egne forutsetninger når man tenker antall og kjønn på dyra sine, selv bor jeg i en liten leilighet, så jeg kan maks ha to hunder, og de må ha samme kjønn pga løpetid. Anonymkode: 261d5...472 Og en annen ting så kan kastrering ødelegge atferden til hunden. Anonymkode: b5ea4...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #238 Skrevet 10. desember 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Og en annen ting så kan kastrering ødelegge atferden til hunden. Anonymkode: b5ea4...9f5 Dette er vel en gammel og utdatert forestilling (som tydeligvis lever enkelte steder fremdeles)? Hunden endrer ikke personlighet, men kan endre oppførsel i visse situasjoner. Kastrering er ikke løsningen på alle opplevde adferdsproblemer. En del hunder kastreres for å holde 100% fokus på de oppgaver de er lært opp til å utføre. Blindehunder er en av disse gruppene. Anonymkode: fc714...82c
Olava Skrevet 10. desember 2016 #239 Skrevet 10. desember 2016 Jeg er helt enig. Er selv veldig glad i dyr, og jeg kjenner at jeg higer etter å skaffe et kjæledyr, og jeg hadde foretrukket hund eller katt. Katt er jo gratis å få tak i, men så kommer jo alt av utstyr, mat og eventuelle kriser som krever dyrt veterinærbesøk. Derfor har jeg slått fast at jeg ikke skal skaffe meg dyr før jeg har god nok økonomi til å spare opp en avsatt sum som vil være der for slike krisetilfeller for dyret. Det holder jo ikke å spare opp til en hund til 10 000 kr hvis jeg ikke har spart opp minst noen tusen til for eventuelle kriser. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå