delias Skrevet 30. desember 2020 #4561 Skrevet 30. desember 2020 Miss perfect skrev (2 minutter siden): Ut på tur igjen ja.. er det fader meg mulig? Liiitt desperat kanskje.. Hun følger jo alle regler man må følge med masse testing og karantene osv. Det kunne vært verre, tro det eller ei. Kanskje hun er desperat - javel? 2
Miss perfect Skrevet 30. desember 2020 #4562 Skrevet 30. desember 2020 delias skrev (Akkurat nå): Hun følger jo alle regler man må følge med masse testing og karantene osv. Det kunne vært verre, tro det eller ei. Kanskje hun er desperat - javel? Jada, at hun er såå flink har vi alle fått med oss.. 3
Selbu Skrevet 30. desember 2020 #4563 Skrevet 30. desember 2020 delias skrev (58 minutter siden): Hun følger jo alle regler man må følge med masse testing og karantene osv. Det kunne vært verre, tro det eller ei. Kanskje hun er desperat - javel? Dette er ikke tiden for kosereiser altså... 20
LoveMoschino Skrevet 30. desember 2020 #4564 Skrevet 30. desember 2020 Helt enig! Vi har alle lyst å reise på feire, men tiden er ikke inne for det. Er han karen på Insta hennes nye flamme? 9
mariaisaa Skrevet 30. desember 2020 #4565 Skrevet 30. desember 2020 LoveMoschino skrev (15 minutter siden): Helt enig! Vi har alle lyst å reise på feire, men tiden er ikke inne for det. Er han karen på Insta hennes nye flamme? Ja , er hennes nye flamme . Er ikke innafor å dra til Dubai for å drikke og date i disse tider! 4
Svevendemeg Skrevet 30. desember 2020 #4566 Skrevet 30. desember 2020 4 hours ago, shash90 said: Slektningene hennes er muslimer. Hun feiret jo ramadan med familien. Hun er fortsatt med på tradisjonene. Det er bra at hun feirer ramadan og samtidig ikke er religiøs eller troende. Jeg tror nok hun er født muslim. jeg tror hun kunne ha vært bra forbilde for mange irakiske jenter som ikke tør å blogge, om hun hadde vært ærlig om bakgrunnen sin. Født muslim, men bodde i kristent fosterhjem, da konverte hun for å konfirmere seg i kirken. sier nå at hun ikke er religiøs, men tror på gud 🤷♀️ 4
Ikkenoledig Skrevet 30. desember 2020 #4567 Skrevet 30. desember 2020 LoveMoschino skrev (3 timer siden): Helt enig! Vi har alle lyst å reise på feire, men tiden er ikke inne for det. Er han karen på Insta hennes nye flamme? Sier vi det til Nordmenn som har fått besøk fra sine kjærester i julen? Kjærester de ikke har sett på ett år, som tester seg før de flyr til Norge og sitter på karantenehotell før de trer inn i det norske samfunn?! 6
LoveMoschino Skrevet 30. desember 2020 #4568 Skrevet 30. desember 2020 Ikkenoledig skrev (42 minutter siden): Sier vi det til Nordmenn som har fått besøk fra sine kjærester i julen? Kjærester de ikke har sett på ett år, som tester seg før de flyr til Norge og sitter på karantenehotell før de trer inn i det norske samfunn?! Skjer det da? Hvor har du den info fra? 2
Oppland Skrevet 30. desember 2020 #4569 Skrevet 30. desember 2020 LoveMoschino skrev (1 time siden): Skjer det da? Hvor har du den info fra? Det har bl.a. stått på nettet om slike tilfeller. 2
LoveMoschino Skrevet 30. desember 2020 #4570 Skrevet 30. desember 2020 Oppland skrev (18 minutter siden): Det har bl.a. stått på nettet om slike tilfeller. Nå tror jeg du tuller! 1
Ikkenoledig Skrevet 30. desember 2020 #4571 Skrevet 30. desember 2020 LoveMoschino skrev (2 timer siden): Skjer det da? Hvor har du den info fra? Har da vært en rekke artikler i media før jul om regler rundt karantene, innreise, karantene hotell og forholdene der. Flere par som har stilt opp til intervju, hvor den ene parten har kommet til Norge på besøk. Her er en av mange https://www.aftenposten.no/norge/i/pAM131/hvilket-karantenehotell-skal-kjaeresten-bo-paa-svarene-har-skapt-full-f 1
Rosmarin(ert) Skrevet 31. desember 2020 #4572 Skrevet 31. desember 2020 20 hours ago, shash90 said: [...] Det merkes på hele henne og familien at de ikke ha en eneste dna sekvens som tilhører Iran. Tror ikke de er kurdere heller. Hvorfor er det så viktig for deg at hun forteller hvor hun har røtter hen? Hun har vel aldri bodd noe annet sted enn i Norge, og da delvis i fosterhjem hos etnisk norske fosterforeldre? 8
Gjest shash90 Skrevet 31. desember 2020 #4573 Skrevet 31. desember 2020 (endret) Rosmarin(ert) skrev (15 minutter siden): Hvorfor er det så viktig for deg at hun forteller hvor hun har røtter hen? Hun har vel aldri bodd noe annet sted enn i Norge, og da delvis i fosterhjem hos etnisk norske fosterforeldre? Fordi mange andre/tredjegenerasjons innvandrere assosierer seg med henne. Om du vil eller ikke så har hun en annen bakgrunn og det synes. Tviler på at foreldre til norske bloggere tar avstand fra miljøer fordi datteren/sønnen snakker om sex på tv eller blogger om mote. Så at hun lyver gjør ikke saken bedre for de ungdommene som også vil være åpne og fri om sex livet sitt. Irakere er veldig strenge, hun burde tatt en for laget enn å lyve at hun er iraner. Fordi iranere er mye mer liberal, og hun skriver på bloggen om kulturkrasj? For noe tull. + at hun burde heller være stolt av å være araber enn å nekte for sin identitet. Hun ha selv uttrykk i serien at det var vanskelig med norske foreldre. Hun besøkte ikke de engang. Røtter er viktig for å danne bra grunnlag. Hadde vært tøft om alle gikk rundt og mente de er noe de ikke er. Selv adoptivbarn sliter i ungdomsårene og i voksenalder pga identiteten. Endret 31. desember 2020 av shash90
borifrankrike Skrevet 31. desember 2020 #4574 Skrevet 31. desember 2020 8 minutter siden, shash90 said: Fordi mange andre/tredjegenerasjons innvandrere assosierer seg med henne. Om du vil eller ikke så har hun en annen bakgrunn og det synes. Tviler på at foreldre til norske bloggere tar avstand fra miljøer fordi datteren/sønnen snakker om sex på tv eller blogger om mote. Så at hun lyver gjør ikke saken bedre for de ungdommene som også vil være åpne og fri om sex livet sitt. Irakere er veldig strenge, hun burde tatt en for laget enn å lyve at hun er iraner. Fordi iranere er mye mer liberal, og hun skriver på bloggen om kulturkrasj? For noe tull. Hun har vel sagt at hun er halvt iraner, halvt iraker ? Om det er faren hennes som er iraner og moren iraker, er det jo naturlig at hun snakker arabisk med moren sin, og persisk med familien på faren sin side (som hun ikke lenger har kontakt med, såvidt jeg har forstått). Og når man har foreldre fra to forskjellige land, er det jo naturlig å identifisere seg med begge. 1
Ikkenoledig Skrevet 31. desember 2020 #4575 Skrevet 31. desember 2020 LoveMoschino skrev (13 timer siden): Nå tror jeg du tuller! https://www.aftenposten.no/norge/i/pAM131/hvilket-karantenehotell-skal-kjaeresten-bo-paa-svarene-har-skapt-full-f 1
Cocogirl Skrevet 31. desember 2020 #4576 Skrevet 31. desember 2020 borifrankrike skrev (11 minutter siden): Hun har vel sagt at hun er halvt iraner, halvt iraker ? Om det er faren hennes som er iraner og moren iraker, er det jo naturlig at hun snakker arabisk med moren sin, og persisk med familien på faren sin side (som hun ikke lenger har kontakt med, såvidt jeg har forstått). Og når man har foreldre fra to forskjellige land, er det jo naturlig å identifisere seg med begge. HUN ER IKKE IRANER!!!! Ingen av de er det! Ingen av de snakker persisk!!!!! 6
Gjest shash90 Skrevet 31. desember 2020 #4577 Skrevet 31. desember 2020 (endret) borifrankrike skrev (16 minutter siden): Hun har vel sagt at hun er halvt iraner, halvt iraker ? Om det er faren hennes som er iraner og moren iraker, er det jo naturlig at hun snakker arabisk med moren sin, og persisk med familien på faren sin side (som hun ikke lenger har kontakt med, såvidt jeg har forstått). Og når man har foreldre fra to forskjellige land, er det jo naturlig å identifisere seg med begge. Hun sier at moren er perser. Det har hun sagt flere ganger. Og moren snakker arabisk. Man kunne også se på bildene at bestemoren er araber (fra serien), hun kan ikke persisk. Og faren hennes er iraker. Shirog er arabisk navn. Hun sa i tillegg på vbloggen at moren skulle få besøk fra Irak da de reiste til Dubai. men samma det. Syns det er trist at hun er forbilde for mange og lyver. Hun kunne ha bidratt mer og heller hjelpe innvandrerungdommer som sliter med å finne seg til rette i et land som Norge. Skumleste gjennom noen kommentarer der noen arabere gjenkjente språket og maten på en av vbloggene hennes. Og like etter svarer hun på q&a og sier at hun er iraner. Mange av de arabiske leserne reagerte. Og de er små unger som kanskje har vanskeligheter hjemme med sine foreldre eller å tilpasse seg i samfunnet....hun skaper mer usikkerhet. Endret 31. desember 2020 av shash90
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. desember 2020 #4578 Skrevet 31. desember 2020 LoveMoschino skrev (14 timer siden): Skjer det da? Hvor har du den info fra? Det har jo vært sider opp og sider ned i nyhetene om mennesker som ikke kommer hjem til kjæresten/ektefellen sin. Og de som kommer hjem, sitter ti dager i karantene. I verste fall, på et hotell. Det er ikke forbudt å reise så lenge man forholder seg til smittevernregler. Har full forståelse for at hun vil treffe kjæresten sin.
Rosmarin(ert) Skrevet 31. desember 2020 #4579 Skrevet 31. desember 2020 8 minutter siden, shash90 said: Hun sier at moren er perser. Det har hun sagt flere ganger. Og moren snakker arabisk. Man kunne også se på bildene at bestemoren er araber (fra serien), hun kan ikke persisk. Og faren hennes er iraker. Shirog er arabisk navn. Hun sa i tillegg på vbloggen at moren skulle få besøk fra Irak da de reiste til Dubai. men samma det. Syns det er trist at hun er forbilde for mange og lyver. Hun kunne ha bidratt mer og heller hjelpe innvandrerungdommer som sliter med å finne seg til rette i et land som Norge. Familier og deres røtter kan være kompliserte greier med både «herfra og derfra» og «mine, dine, våre». Jeg deler feks ikke DNA med besteforeldrene mine, men de ER fortsatt besteforeldrene mine, samme om vi ser like ut på bilder eller ikke 🤷🏼♀️ For noen er identitet veldig stedsbundet, for andre handler det om en følelse av hjem eller tilknytning. Hvis Isabel har beveget seg i gråsoner når hun snakker om hvor hun kommer fra, så synes jeg vel ikke nødvendigvis det er så rart, spesielt med tanke på forhistorien hennes. 4
Sommerkvinnen2020 Skrevet 31. desember 2020 #4580 Skrevet 31. desember 2020 Dævendøtte skrev (8 minutter siden): Har full forståelse for at hun vil treffe kjæresten sin. Har du sett bildene, filmene fra turen så langt? Festing, festing og atter festing, og for å si det sånn, hun treffer langt flere enn bare kjæresten, og det er helt feil syntes jeg. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå