Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

2 timer siden, NærNok skrev:

Men det hjelper ingen at dere sitter inne på KG og diskuterer dette? 

Så vidt jeg får med meg foregår det viktig samfunnsdebatt her, men når det er sagt, hvordan vet du at det er det eneste jeg gjør ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, J.. skrev:

Hjelper sikkert enda mer at du sitter her å "henger deg opp i" at andre "henger seg opp i", i stedet.

Henger meg ikke opp i, stiller et spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, spirå12 skrev:

Så vidt jeg får med meg foregår det viktig samfunnsdebatt her, men når det er sagt, hvordan vet du at det er det eneste jeg gjør ?

Har vel aldri påpekt at dette er det eneste du gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NærNok skrev:

Har vel aldri påpekt at dette er det eneste du gjør?

Nei det er sant. Beklager. 

Jeg finner mange debattanter her veldig gode. De kommer med synspunkt som er interessante og som jeg er enig i. Og som jeg kan bruke på annet vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoryOfMyLife

Jeg tenkte på noe. IR kunne fint ha reist til utlandet på denne såkalte Familieferien vis man skal kalle det for en spade men er det bare meg eller er hun blitt litt høy på seg selv? Altså at hun tror mange hadde lurt men egentlig bryr ingen seg hvis hun er vekk fra sosiale media i en lengre periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, StoryOfMyLife skrev:

Jeg tenkte på noe. IR kunne fint ha reist til utlandet på denne såkalte Familieferien vis man skal kalle det for en spade men er det bare meg eller er hun blitt litt høy på seg selv? Altså at hun tror mange hadde lurt men egentlig bryr ingen seg hvis hun er vekk fra sosiale media i en lengre periode

Det hadde jo absolutt vært det mest fornuftige hun kunne ha gjort. I stedet vlogger hun om det... 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2020 den 19.16, Gjest Gia_ skrev:

Familie.. 

Den stakkars valpen kommer til å bli skikkelig forvirret når det gjelder hvem som er eier. Vi har hunder og det kunne ikke falt oss inn å reise på ferie uten valpene. Vi hadde heller ikke tatt dem med oss. Vi hadde holdt oss hjemme den perioden fordi valper trenger stabilitet og trygghet..

Enkelte skulle aldri hatt lov til å ha hund.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Den stakkars valpen kommer til å bli skikkelig forvirret når det gjelder hvem som er eier. Vi har hunder og det kunne ikke falt oss inn å reise på ferie uten valpene. Vi hadde heller ikke tatt dem med oss. Vi hadde holdt oss hjemme den perioden fordi valper trenger stabilitet og trygghet..

Enkelte skulle aldri hatt lov til å ha hund.

Du overdriver. Virkelig. 

Hilsen hundeeier på 25.året!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sirenas skrev:

Du overdriver. Virkelig. 

Hilsen hundeeier på 25.året!

Vi er hundeiere på 50. året og har alltid vært hjemme når hundene våre var valper.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Bare jeg som reagerte snakk om sex og p-piller i serien hennes, hun fremstår som veldig billig. Eller at hun skulle få gjøre hva hun ville, men ikke hennes eventuelle kjæreste kunne ikke det.  Jeg likte henne bedre etter debattene på tv ang plastikk kirurgi etc å hva hun publiserte og hvordan det påvirket følgerene og hennes lille søster, men etter denne serien? Hun har virkelig ikke vokst og er fortsatt veldig farlig/dårlig innflytelse på de yngre følgene!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest shash90

Hvilken opprinnelse har Isabel? Hun sier Iran, men aldri hørt henne snakke persisk eller kurdisk. Er selv kurder fra Iran, og opplever ikke henne som iraner. Kanskje litt vanskelig for nordmenn å se forskjell, men jeg merker forskjell mellom iranere og irakere. Det er også forskjell mellom å være kurder fra Iran, Irak eller Tyrkia. Moren til Isabel snakker arabisk, og de matrettene hun lager er irakiske. Virker mer som de er blanding av araber og kurdere fra Irak. Golnaz er et kurdisk navn, men hun snakker arabisk. Gjennom serien så jeg også mer av barndommen hennes, var lite som minnet meg om iranere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

shash90 skrev (1 time siden):

Hvilken opprinnelse har Isabel? Hun sier Iran, men aldri hørt henne snakke persisk eller kurdisk. Er selv kurder fra Iran, og opplever ikke henne som iraner. Kanskje litt vanskelig for nordmenn å se forskjell, men jeg merker forskjell mellom iranere og irakere. Det er også forskjell mellom å være kurder fra Iran, Irak eller Tyrkia. Moren til Isabel snakker arabisk, og de matrettene hun lager er irakiske. Virker mer som de er blanding av araber og kurdere fra Irak. Golnaz er et kurdisk navn, men hun snakker arabisk. Gjennom serien så jeg også mer av barndommen hennes, var lite som minnet meg om iranere. 

De er irakere, men har bodd i iran

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
1995m skrev (7 timer siden):

De er irakere, men har bodd i iran

Ah, det kan jeg tro på. Mange irakere flyktet til Iran i 1990 (Gulfkrigen). Men Isabel er selv født i Norge, sant? 

Endret av shash90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shash90 skrev (52 minutter siden):

Ah, det kan jeg tro på. Mange irakere flyktet til Iran i 1990 (Gulfkrigen). Men Isabel er selv født i Norge, sant? 

Ja, hun var i magen til moren da familien dro til Norge. Nå søkte jeg opp hvor de er fra . Det her er fra spørsmålsrunden hennes i 2017

Er du araber eller iraner? Hvis du er iraner eller araber kan du snakke en av språkene?

Jeg er halvt araber og halvt iraner. Mamma er nesten hel persisk, og pappa er fra Irak.
 

Høres veldig rart ut at moren nesten er hel perser, for hun ser ikke persisk ut i det hele tatt... kan huske at Isabel har sagt før at de er arabere, men bodd noen år i Iran. Skal se om jeg finner ut av det

 

EDIT 

I en spørsmålsrunde fra i fjor svarte hun dette

Jeg har hørt at du lyver om at du er perser, når du egentlig ikke er det.

– Det stemmer ikke. Mormoren min er fra Iran, som da gjør mamma til perser. Faren min er fra Irak, og mamma er 50% Iran og 50% Irak.

Endret av 1995m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2016 svarte hun også noe helt annet, så det er ikke lett å vite hvor hun opprinnelig er fra...

Hvilket land kommer du fra?

Fra Iran. Jeg er perser. 🙂 Jeg kan dog ikke så mye om kulturen og språket da jeg er født i Norge og oppvokst i norsk fosterfamilie, og derfor har jeg ikke så mye tilknytting til mine røtter. Litt synd kanskje, men jeg føler at jeg ikke kunne reist ned dit. Det er jo utrolig strengt med hvordan man kan oppføre seg, kle seg osv. Kultur-kræsj.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...