Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Hvorvidt dette var en nødvendig tur midt i en pandemi eller ikke skal ikke jeg uttale meg om, selv om jeg tenker mitt...

Det som provoserer meg er når mennesker, inkludert Isabell, som velger og reise utenlands sier at de selvfølgelig skal ta sine forhåndsregler og teste seg både før og etter reise. Tenker de ikke på at de bruker unødvendige helsepersonellressurser... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Jeeeeeeea skrev:

Hvorvidt dette var en nødvendig tur midt i en pandemi eller ikke skal ikke jeg uttale meg om, selv om jeg tenker mitt...

Det som provoserer meg er når mennesker, inkludert Isabell, som velger og reise utenlands sier at de selvfølgelig skal ta sine forhåndsregler og teste seg både før og etter reise. Tenker de ikke på at de bruker unødvendige helsepersonellressurser... 

Akkurat det ja ! 👏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg lurer på. Har ikke Sverige karantene regler? Siden hun skal rett til Stockholm for å jobbe? Hun sier hun skal ta karantene i Oslo

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LoveMoschino skrev:

En annen ting jeg lurer på. Har ikke Sverige karantene regler? Siden hun skal rett til Stockholm for å jobbe? Hun sier hun skal ta karantene i Oslo

Alt hun sier eller gjør gir null mening... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er at siden hun uansett må i karantene etter to jobbdager i Sverige tok hun like gjerne en ferie i Dubai i samme slengen, så får hun mer «valuta» for karantenen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan folk komme inn i Sverige fra utenfor Europa uten å gå i karantene? Er det liksom ikke så farlig der 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på serien hennes i går. Fikk en dårlig smak i munnen av episoden der de besøker et barnehjem på Sri Lanka. Jeg er helt sikker på at de dro dit med de beste intensjoner, men hjelper de egentlig barna? De svinser inn der og akker seg over at ungene er "Sååå søte", viser fram håret og neglene sine og deler ut klistremerker og fargeblokker. Noen av barna klamrer seg fast til dem, og Golnaz sin kommentar er "Hun her ble helt forelsket i meg". Etterpå drar de derfra, føler seg supre og bedyrer at dette skal de gjøre oftere når de drar på ferie. Virker som de gjør det mest for å booste egen samvittighet og ikke for å faktisk hjelpe barna. Men vi ser jo ikke alt på TV, kanskje Isabell ga penger til barnehjemmet i motsetning til bare leker. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 10.42, Cocogirl skrev:

Mangen har grunn til å reise men velger å la være. Så grunnen hennes er verdiløs 😒

Verdiløs for deg kanskje, men kanskje ikke andre. Lov å tenke forskjellig under en pandemi og, alle må ikke tenke og gjøre likt. Folk er fortsatt forskjellige. 😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 21.23, Jeeeeeeea skrev:

Hvorvidt dette var en nødvendig tur midt i en pandemi eller ikke skal ikke jeg uttale meg om, selv om jeg tenker mitt...

Det som provoserer meg er når mennesker, inkludert Isabell, som velger og reise utenlands sier at de selvfølgelig skal ta sine forhåndsregler og teste seg både før og etter reise. Tenker de ikke på at de bruker unødvendige helsepersonellressurser... 

Hun betalte flere tusen for å teste seg, søster og mor privat (før utreise). Belastet altså ikke offentlig helseressurser i Norge. Det synes jeg er helt greit.

Ser ikke problemet med at de reiste jeg. Det er helt lov. Synes det er verre med de som drar på fester og byen her hjemme og sprer smitte.... 

Og hun har svart på story i dag/går angående fri innreise til Sverige. Karantene skjer fra hun kommer til Norge. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LastSummer skrev:

Hun betalte flere tusen for å teste seg, søster og mor privat (før utreise). Belastet altså ikke offentlig helseressurser i Norge. Det synes jeg er helt greit.

Ser ikke problemet med at de reiste jeg. Det er helt lov. Synes det er verre med de som drar på fester og byen her hjemme og sprer smitte.... 

Og hun har svart på story i dag/går angående fri innreise til Sverige. Karantene skjer fra hun kommer til Norge. 

Om reisen er unødvendig er det likevel en unødvendig ressursbruk av helsepersonell, uavhengig av om hun tok testen privat. 

Det er ikke ulovlig og reise, nei. Men vi er blitt sterkt frarådet og krysse grensene. Selvom ting er lovlig så betyr ikke det at det er helt innafor og gjøre det. Utroskap feks, det er jo ikke ulovlig så da er det greit da? Satt litt på spissen for og få frem poenget mitt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jeeeeeeea skrev:

Om reisen er unødvendig er det likevel en unødvendig ressursbruk av helsepersonell, uavhengig av om hun tok testen privat. 

Det er ikke ulovlig og reise, nei. Men vi er blitt sterkt frarådet og krysse grensene. Selvom ting er lovlig så betyr ikke det at det er helt innafor og gjøre det. Utroskap feks, det er jo ikke ulovlig så da er det greit da? Satt litt på spissen for og få frem poenget mitt. 

Jeg benytter meg av det private når jeg kan, så jeg ser annerledes på det. Man støtter helsepersonell som er avhengig av betalende kunder. Ressursene er der, og bruken går vanligvis ikke utover andre...

Jeg har selv irritert meg over alle som reiste i sommer, men det var fordi man slapp karantene fra så mange land. Så lenge de går rett i karantene så plager det ikke meg at noen reiser. Da skal man i teorien ikke kunne spre smitte.

Og angående utroskap, så er vi nok ikke helt enige, så da faller det poenget litt bort...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LastSummer skrev:

Jeg benytter meg av det private når jeg kan, så jeg ser annerledes på det. Man støtter helsepersonell som er avhengig av betalende kunder. Ressursene er der, og bruken går vanligvis ikke utover andre...

Jeg har selv irritert meg over alle som reiste i sommer, men det var fordi man slapp karantene fra så mange land. Så lenge de går rett i karantene så plager det ikke meg at noen reiser. Da skal man i teorien ikke kunne spre smitte.

Og angående utroskap, så er vi nok ikke helt enige, så da faller det poenget litt bort...

Den negative testen er ikke tatt rett før man går på flyet, så i teorien kan Isabel (og alle andre som flyr) bli smittet etter testen er tatt og før hun går på flyet. Med mindre det er krav om at de er i karantene fra testen er tatt til man skal fly, men det har ihvertfall ikke jeg fått med meg at det er. 

Jeg har veldig mye jeg vil si i denne saken, men dette er vel ikke riktig tråd og diskutere det i. Vi får heller bare være enige om og være sterkt uenig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig hatt et godt inntrykk av henne i serien fram til nå. Men syns en av de siste episodene der hun er i karantene viser en veldig egosentrisk side. Snakker om at hun er deprimert og at hun kjeder livet av seg etter 2 uker i karantene. Og når hun skal ut klager hun på alle andre og hvorfor de er ute på gaten og går, men hallo.. hun er jo der ute selv og sammen med et kamera team. 

Ble bare litt mye drama og fokus på meg, meg, meg og kanskje litt lite forståelse av situasjonen verden faktisk er i.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 timer siden, LastSummer skrev:

Jeg benytter meg av det private når jeg kan, så jeg ser annerledes på det. Man støtter helsepersonell som er avhengig av betalende kunder. Ressursene er der, og bruken går vanligvis ikke utover andre...

Jeg har selv irritert meg over alle som reiste i sommer, men det var fordi man slapp karantene fra så mange land. Så lenge de går rett i karantene så plager det ikke meg at noen reiser. Da skal man i teorien ikke kunne spre smitte.

Og angående utroskap, så er vi nok ikke helt enige, så da faller det poenget litt bort...

Du ser helt bort fra hvordan holdningene hun viser kan påvirke et stort antall følgere. 

De fleste av oss ofrer en hel del nå, for å delta i dugnaden. Det er tøft, men når det oppfattes at alle bidrar så gjør det noe positivt med viljen til å ofre. 

Når IR nå viser at hun reiser og koser seg vil det bidra negativt og andre vil få tanker om at «kan hun, kan jeg». Hun har valgt å være en offentlig person som jobber hardt for å ha en stor mengde følgere. Da er ikke det hun legger ut i sine offentlige kanaler en privatsak. 

Denne pandemien har vi bare under kontroll så lenge hver og en av oss tar sin del av ansvaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2020 den 12.33, CecilieX skrev:

Du ser helt bort fra hvordan holdningene hun viser kan påvirke et stort antall følgere. 

De fleste av oss ofrer en hel del nå, for å delta i dugnaden. Det er tøft, men når det oppfattes at alle bidrar så gjør det noe positivt med viljen til å ofre. 

Når IR nå viser at hun reiser og koser seg vil det bidra negativt og andre vil få tanker om at «kan hun, kan jeg». Hun har valgt å være en offentlig person som jobber hardt for å ha en stor mengde følgere. Da er ikke det hun legger ut i sine offentlige kanaler en privatsak. 

Denne pandemien har vi bare under kontroll så lenge hver og en av oss tar sin del av ansvaret. 

Akkurat ! 👏

Det er påvirkningskraften hun har som er skummel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg undrer meg helt ærlig på hvilke mennesker som orker å ha en formening og sitte å diskutere Isabel’s valg.. Hvem faen bryr seg? Håper hele gjengen er under 25, hvis ikke bør dere ta en runde med dere selv 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NærNok skrev:

Jeg undrer meg helt ærlig på hvilke mennesker som orker å ha en formening og sitte å diskutere Isabel’s valg.. Hvem faen bryr seg? Håper hele gjengen er under 25, hvis ikke bør dere ta en runde med dere selv 😅

Vi som bryr oss om våre medmennesker bryr oss... Vi som er bekymret over pandemien, bryr oss... Vi som engasjerer oss i samfunnsdebatten, og bekymrer oss over influenserenes påvirkningskraft, bryr oss...

Som tidligere sagt, en influensers valg er ikke en privatsak så lenge det brettes ut for et x antall hundretusen følgere.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, spirå12 skrev:

Vi som bryr oss om våre medmennesker bryr oss... Vi som er bekymret over pandemien, bryr oss... Vi som engasjerer oss i samfunnsdebatten, og bekymrer oss over influenserenes påvirkningskraft, bryr oss...

Som tidligere sagt, en influensers valg er ikke en privatsak så lenge det brettes ut for et x antall hundretusen følgere.

Men det hjelper ingen at dere sitter inne på KG og diskuterer dette? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NærNok skrev:

Men det hjelper ingen at dere sitter inne på KG og diskuterer dette? 

Hjelper sikkert enda mer at du sitter her å "henger deg opp i" at andre "henger seg opp i", i stedet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...