Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kritisert ordningen med at de har bolig i Norge- til og med 2 boliger når de nesten ikke oppholder seg her. Jeg vil dog ikke ha tillagt meg noen meninger om at dette handler om i hvilken grad de er norsk eller ikke. Velferdssamfunnet er i stor grad på tillitt og jeg mener den her misbrukes. Dette reagerer jeg sterkt på- uavhengig av om du heter Olsen eller Raad.

• Liker 1
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
vilas skrev (25 minutter siden):

Rettferdighet for oss norske er viktigst for oss som kritiserer. Og selv er fam Raad ute på div sos media og provoserer oss. De ler av oss i Norge. Har sett ironien mange ganger.

Det har jo iflg forumet her inne blitt meldt til nav ved flere anledninger, så da er vel ting ok siden de fremdeles har sine leiligheter? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
adriana32 skrev (49 minutter siden):

Jeg har kritisert ordningen med at de har bolig i Norge- til og med 2 boliger når de nesten ikke oppholder seg her. Jeg vil dog ikke ha tillagt meg noen meninger om at dette handler om i hvilken grad de er norsk eller ikke. Velferdssamfunnet er i stor grad på tillitt og jeg mener den her misbrukes. Dette reagerer jeg sterkt på- uavhengig av om du heter Olsen eller Raad.

Enig! Det er stor forskjell på Olav og Olga fra Jessheim som tilbringer store deler av pensjonist tilværelsen i Spania (varmere strøk) og Mohamad fra Irak (på nav penger) som tilbringer mesteparten av livet sitt i skatteparadiset Dubai eller landet de flyktet fra……… 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Bendie skrev (5 timer siden):

Og ikke minst ville Tiril meldt. Vi vet jo hvor glad hun er i anmeldelser. 

Og så har vi Bendie som forsvarer alt, det er jo ingenting ting fam Raad gjør som et ille nok til å stilles spørsmål ved..

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Tapaz skrev (4 timer siden):

Syns det er mange «Tiriler» her. 

Nå handler vel ikke denne tråden om henne,og jeg synes det er forkastelig å bruke det navnet som et argument i denne tråden. Hun ble uthengt av Isabel for noe som ikke var så grovt at det fortjente en offentlig gapestokk som fremdeles brukes av ihuga isabel tilhengere. Å kaste noen andre under bussen tar ikke bort feilene Isabel har drevet med, og unnlater å ta ansvar for på en profesjonell måte! 

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Tapaz skrev (7 timer siden):

Syns det er mange «Tiriler» her. 

Klonet seg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
adriana32 skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt at boligene kan provosere. Det er jo ikke slik at de ikke betaler en ganske stiv pris for å leie i Oslo, kommunal bolig eller ei (er det forresten dokumentert, eller har det bare blitt en kg-sannhet?)

• Nyttig 6
Skrevet
Lykkeliten* skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt at boligene kan provosere. Det er jo ikke slik at de ikke betaler en ganske stiv pris for å leie i Oslo, kommunal bolig eller ei (er det forresten dokumentert, eller har det bare blitt en kg-sannhet?)

Godt spørsmål! Hvorfor er det opplest og vedtatt her på KG at boligene familien Raad leier i Oslo er kommunale? Dere som er så opptatt av dokumentasjon, kan dere opplyse oss litt mindre smarte?

• Liker 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (8 timer siden):

Du må gjerne påstå hva du vil for meg. Men om du påstår at månen er en ost kan det være lurt å kunne dokumentere det. Ellers har det lite verdi.

Men basert på svarene dine her virker det ikke å være så viktig å bli tatt seriøst.

Niåringen her i hus klarer seg bedre i en diskusjon.

Å du fremstår bare som en liten kverulant ute etter å provosere med dine kjedlige a4-meninger. 

• Liker 1
Skrevet
Auda skrev (5 minutter siden):

Godt spørsmål! Hvorfor er det opplest og vedtatt her på KG at boligene familien Raad leier i Oslo er kommunale? Dere som er så opptatt av dokumentasjon, kan dere opplyse oss litt mindre smarte?

Hvorfor i alle dager skulle hun som har all verdens med penger leid ikke bare en men to kommunale boliger? 

• Liker 1
Skrevet
Pigaloppa skrev (7 timer siden):

Nå handler vel ikke denne tråden om henne,og jeg synes det er forkastelig å bruke det navnet som et argument i denne tråden. Hun ble uthengt av Isabel for noe som ikke var så grovt at det fortjente en offentlig gapestokk som fremdeles brukes av ihuga isabel tilhengere. Å kaste noen andre under bussen tar ikke bort feilene Isabel har drevet med, og unnlater å ta ansvar for på en profesjonell måte! 

Du har tydeligvis gått glipp av hvor gal Tiril er, lite tips hør podcasten henlagt og vg saken…så vil jeg tro du endrer mening 

• Nyttig 10
Skrevet

Shehed har sagt foreldrene har kommunal leilighet. 

Hvorvidt de innfrir kravene eller på andre vis ikke har rett på disse er vel udokumentert spekulasjoner her på KG. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Snikendeull skrev (34 minutter siden):

Du har tydeligvis gått glipp av hvor gal Tiril er, lite tips hør podcasten henlagt og vg saken…så vil jeg tro du endrer mening 

Nei det har jeg ikke gått glipp av,men denne tråden handler ikke om henne. 

• Liker 6
Skrevet
Pigaloppa skrev (8 timer siden):

Og så har vi Bendie som forsvarer alt, det er jo ingenting ting fam Raad gjør som et ille nok til å stilles spørsmål ved..

Jeg har pekt på flere ting, som jeg har funnet kritikkverdige.

Som blandt annet at Isabel startet ny fb gruppe. Der hun få mye makt. Og også det at hun ikke informerte kundene, som hadde kjøpt duftlysene.

Så der tar du feil. Det jeg kritiserer her er den evige heksejakten. Det flere kritiserer absolut alt. Som det at hun skal lyve om gjøker. At det hele tiden har vært jack. At Isabell trolig var i rommet, da Gucci ble kastet. 

• Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor i alle dager har søsteren til Isabel delt at foreldrene bor i kommunal bolig Hva var konteksten? 

Dersom moren faktisk bor i kommunal bolig, så kunne Isabel kjøpt et ok sted til henne - hun burde slutte å lage underholdning av henne.

Stemmer det de har fortalt om faren så forstår jeg faktisk ikke at noen av de vil ha han i livet sitt. 

Merkelig familie. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Lykkeliten* skrev (2 timer siden):

Mye kommer direkte  fra Shehed selv. 
Og det provoserer meg, måten det ble snakket om at dette hadde de RETT på. Det er bare å lese Oslo kommunes retningslinjer på tildeling av kommunal bolig det, så mener jeg at de ikke hører til målgruppen lenger. Det er mangel på boliger, og det er og har alltid vært ment som et midlertidig bosted til man kan skaffe seg bolig på egen hånd. Ved første gangs tildeling og man har barn opptil 14 år, så kan man få tildelt 7 års kontrakt. Så 5 års, deretter må man søke hvert 3.år for å få forlenget leiekontrakten. Siden Sidra er 20 (?) nå, kan det hende moren har hatt lang leieavtale til nå. Uansett, når man har hjemmeboende barn som fyller 20, skal deres inntekt også medregnes.  Viser til familien Jama i Oslo som mistet sin kommunale leilighet fordi sammen med barnas inntekt så gikk de 15.000 kr i året over grensen. 
Men jeg irriterer meg ja, over at man kan få tildelt to leiligheter, når man enda er gift og bor godt sammen over tid andre plasser. Den ene leiligheten skulle absolutt vært frigjort for andre trengende. 

• Liker 2
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Pigaloppa skrev (8 timer siden):

Så det er ikke så grovt ? Denne tråden handler ikke kun om å ta Isabel Det Tiril har gjort er en del av det som skjer i Isabel sitt liiv, og på Snap 

Hun gikk til Shehed, sin arbeidsgiver, noe som førte til at hun valgte og gå. Det viser helt klart et mønster, der hun finner på ting, for Shehed blir ikke kalt inn på teppet , for en kommentar på snap 

og hun sørger for at Isabell ikke fikk gitt sin støtte til alternativ jul 

Podcasten tar også opp hva hun har utsatt Isabel og Shehed., så det er aktuelt også her i tråden 

og Isabel har sagt hun hører på

Ny oppfølging på podcast nå . De har altså valgt en oppfølgning, fordi nytt har kommet opp i saken 

At folk støtter Tiril er for meg merkelig 

Endret av Lana01
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Isild skrev (26 minutter siden):

Hvorfor i alle dager har søsteren til Isabel delt at foreldrene bor i kommunal bolig Hva var konteksten? 

Dersom moren faktisk bor i kommunal bolig, så kunne Isabel kjøpt et ok sted til henne - hun burde slutte å lage underholdning av henne.

Stemmer det de har fortalt om faren så forstår jeg faktisk ikke at noen av de vil ha han i livet sitt. 

Merkelig familie. 

Husker ikke hvordan det startet, men hadde med at Shehed forklarte hvordan moren ikke brøt noen regler med å dra ut og inn av Norge. «…hun kan være borte i 6 mnd og så komme tilbake, og reise ut igjen».
Dette kan man jo ikke uten konsekvenser, men jeg tar forbehold om at Shehed mulig forklarer seg feil også ( om 180 dagers regelen blir brutt eller ikke)   Og så ballet det bare på seg, ble nok en del kommentarer på det ,og så kom dette med at mor hadde rett på leilighet av kommunen. 

( om ikke dette stemmer likevel, så er jeg den første til å stoppe «gnålet» om dette, men jeg kan ikke gå ut fra annet enn det jeg har fått høre selv fra datteren.) 

Endret av Zenhouse
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Gjest Spania33 skrev (På 9.12.2025 den 15.38):

Da poster jeg den her. Du hevder jo at vi ikke vet dette med sikkerhet, til tross for det jeg skriver. Du hevder også at det må dokumenteres med å se et vedtak, til tross for at jeg sitter på annet bevis. Har oppfattet deg som en som gjerne tar ting på PM, så skjønner ikke helt hvorfor du ikke ønsket å høre dette ettersom du har så sterke meninger i saken.

En lengre rant, men kommunal bolig begynner på ca 1:00.

Ha en stråååålende ettermiddag du også 🤗

@Isild her er uttalelsen til Shehed. Ang kommunal bolig. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Zenhouse skrev (6 minutter siden):

Husker ikke hvordan det startet, men hadde med at Shehed forklarte hvordan moren ikke brøt noen regler med å dra ut og inn av Norge. «…hun kan være borte i 6 mnd og så komme tilbake, og reise ut igjen».
Dette kan man jo ikke uten konsekvenser, men jeg tar forbehold om at Shehed mulig forklarer seg feil også ( om 180 dagers regelen blir brutt eller ikke)   Og så ballet det bare på seg, ble nok en del kommentarer på det ,og så kom dette med at mor hadde rett på leilighet av kommunen. 

Ja, det er slik jeg husker det også. At det ble diskutert heftig og at Shehed fikk påstander om at de ikke hadde krav på leilighetene. Nå er det vel slik at moren har blant annet fibromyalgi. En sykdom der symptomene bedres av varmen, for svært mange.  Så vil tro hun har alt på det rene her. Når det gjelder reisingen. Det at de fremdeles har disse leilighetene bekrefter vel også dette.  

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...