Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (5 minutter siden):

Er så vemmelig! Ekstra vemmelig når de ikke er etnisk norske og har kommet hit for å nyte av den norske  velferden! Pell dere tilbake!’ Familen Raad! Oppholder seg flere måneder i hjemlandet de flyktet fra… Er forkastelig!😡😡😡

Dette synet er mer vemmelig.

Moren flyktet til Norge pga krig i Irak på 90-tallet. Situasjonen den gang var noe helt annet enn den er der i dag. 

• Liker 1
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heike72 skrev (30 minutter siden):

Farens leilighet har bare ett soverom. De har en seng i stua. Morens er større og har vel 2 soverom. De er jo ikke veldig store og de er dyre. De har nevn at moren betaler over 20000. Faren er vel minstepensjonist og har vel ikke så stor inntekt. Regner ikke med at moren har så veldig mye i egen inntekt som ufør heller. Man blir ikke rik av å gå på NAV og de skal jo ikke straffes for at dattera har den inntekten hun har. Selvfølgelig har de lov til å oppholde seg i utlandet en del av året. Alle har jo det, om man er ufør eller minstepensjonist.

Hvilke krav er det de ikke oppfyller?

Kravet om at man ikke kan ha en datter med millioninntekt? 

Da har de jo to soverom for mye. Ingen grunn til at foreldrene ikke kan dele leilighet i Norge og dele på husleia  når de enda er gift og bor sammen i utlandet. Rami tjener godt og kan betale for sin egen leilighet, Sidra har kanskje ikke like god inntekt, men hun er ikke et barn lenger. Ergo er behovet for flere soverom ikke der lenger. Kommunale leiligheter er et tidsbegrenset velferdsgode beregnet på dem som ikke klarer å skaffe egne midler på det private markedet. Når barna flytter ut eller blir voksne, endres husstandens behov og inntektspotensial i kommunens øyne. Det betyr dessverge ofte at man enten faller utenfor målgruppen, eller at leiligheten blir ansett som for stor, slik at den må frigjøres til andre barnefamilier.
En kjent sak er om familien Jama som ble kastet ut av sin kommunale leilighet i Oslo i 2021, fordi de voksne barna fikk deltidsjobber og dermed ble familiens samlede inntekt for høy til at de oppfylte kravene ( 15 000 kr over grensen). Så- har ikke Rami og Sidra adresse der lenger da? Ohh , men så  beleilig at Rami har meldt flytting til Dubai da. ( om han har det?), så risikerer de hvertfall ikke hans inntekt regnes med nå.  I såfall kan jo leiligheten i Norge fungere som en fritidsbolig når han er hjemme på besøk, flott bruk av en kommunal leilighet! 
Nei, det er jammen forskjellsbehandling ute å går, det er visst mer gunstig å hete Raad enn Jama si. 

Om de bryter grensene eller ikke  for lengden av utenlandsopphold, er uvesentlig for denne saken. Det er en sak for  Nav Utland isåfall. Og grunnen til at det i det hele tatt ble tema her er jo Shehed sin detaljerte forklaring om mors reiser frem og tilbake. 

At de har en datter med million inntekt er hvertfall uvesentlig b Hvertfall hvis noen mener hun skal sponse dem med leilighet. Det skal hun såklart ikke, ekteparet bør spleise på sin egen.  

• Nyttig 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (12 minutter siden):

Er så vemmelig! Ekstra vemmelig når de ikke er etnisk norske og har kommet hit for å nyte av den norske  velferden! Pell dere tilbake!’ Familen Raad! Oppholder seg flere måneder i hjemlandet de flyktet fra… Er forkastelig!😡😡😡

Slike uttalelser sier mye, fy så slemt! 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Heike72 skrev (7 minutter siden):

Moren flyktet til Norge pga krig i Irak på 90-tallet. Situasjonen den gang var noe helt annet enn den er der i dag. 

Først kom Moren og brødrene hennes,moren kom på familiegjennforenig og faren 7 år etter på familigjennforening han også,dette har Shehed fortalt

Endret av Velinda
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (1 time siden):

Er da flere som har sagt de ville melde fra om til kommunen om at foreldrene ikke disponerer leilighetene selv over lengre perioder.

Når det er sagt, så synes jo jeg selv det er åpenbart at de ikke oppfyller kravene for å ha så store kommunale leiligheter. Oslo kommune revurderer vel slike kontrakter hvert tredje år el noe. Synes det er rart de får beholde dem. De betaler vel en del for dem, har tenkt tanken at kanskje leilighetene er i dyreste laget for de fleste fattige familier, så kommunen synes kanskje det er like greit å få inn de kronene, sikre betalere er de jo. 

Og ikke minst ville Tiril meldt. Vi vet jo hvor glad hun er i anmeldelser. 

Endret av Bendie
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
vilas skrev (1 time siden):

Ja de kan betale inn til Folketrygden. Og d regner jeg med de vet.  Men tror d er max 6 mnd pr gang man reiser ut og totalt 12 mnd. Denne araberfamilien kan visst litt lover og regler  i Norge 🤔🙂

De reglene skal jeg ikke påstå at jeg kan, men jeg vet om flere uføre/pensjonister som bor fulltid i utlandet. Mye mulig de bare har flaks som ikke blir tatt.

vilas skrev (1 time siden):

Ja ditt følgettall stemmer. Beklager jeg skrev feil. Men om ditt stemmer så har hun mistet  over 6000 da ?

Du var jo ikke langt unna da :) Ja, noe sånt kan stemme.

vilas skrev (48 minutter siden):

Personlig har jeg samme "diagnose" ( fibro) og ingen leger som sier noe om at jeg bør være i varmen 🙂 men selvsagt har kroppen godt av varme. Og jeg vet selv hva  jeg bør gjøre. Fibromyalgi/ fibrositt var ikke en godkjent sykdom i Norge for noen år siden. Men Pimpen flyter på den.

Helt sykt at det ikke er en godkjent sykdom! Kjenner et par med fibromyalgi og i "syden" er de jo mye friskere! Skjønner godt at de reiser alt de kan....

• Liker 1
Skrevet (endret)
Heike72 skrev (35 minutter siden):

Men flyktet fra Norge igjen etter noen år for å unngå det norske barnevernet.. spar meg!

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Velinda skrev (27 minutter siden):

Først kom Moren og brødrene hennes,moren kom på familiegjennforenig og faren 7 år etter på familigjennforening han også,dette har Shehed fortalt

Ja, på 90-tallet

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lana01 skrev (28 minutter siden):

Slike uttalelser sier mye, fy så slemt! 

Er du seriøs? Jeg har da fullt lov å si hva jeg mener om denne Raad familien og bryr meg ikke hva du mener om mine meninger. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Zenhouse skrev (32 minutter siden):

Da har de jo to soverom for mye. Ingen grunn til at foreldrene ikke kan dele leilighet i Norge og dele på husleia  når de enda er gift og bor sammen i utlandet. Rami tjener godt og kan betale for sin egen leilighet, Sidra har kanskje ikke like god inntekt, men hun er ikke et barn lenger. Ergo er behovet for flere soverom ikke der lenger. Kommunale leiligheter er et tidsbegrenset velferdsgode beregnet på dem som ikke klarer å skaffe egne midler på det private markedet. Når barna flytter ut eller blir voksne, endres husstandens behov og inntektspotensial i kommunens øyne. Det betyr dessverge ofte at man enten faller utenfor målgruppen, eller at leiligheten blir ansett som for stor, slik at den må frigjøres til andre barnefamilier.
En kjent sak er om familien Jama som ble kastet ut av sin kommunale leilighet i Oslo i 2021, fordi de voksne barna fikk deltidsjobber og dermed ble familiens samlede inntekt for høy til at de oppfylte kravene ( 15 000 kr over grensen). Så- har ikke Rami og Sidra adresse der lenger da? Ohh , men så  beleilig at Rami har meldt flytting til Dubai da. ( om han har det?), så risikerer de hvertfall ikke hans inntekt regnes med nå.  I såfall kan jo leiligheten i Norge fungere som en fritidsbolig når han er hjemme på besøk, flott bruk av en kommunal leilighet! 
Nei, det er jammen forskjellsbehandling ute å går, det er visst mer gunstig å hete Raad enn Jama si. 

Om de bryter grensene eller ikke  for lengden av utenlandsopphold, er uvesentlig for denne saken. Det er en sak for  Nav Utland isåfall. Og grunnen til at det i det hele tatt ble tema her er jo Shehed sin detaljerte forklaring om mors reiser frem og tilbake. 

At de har en datter med million inntekt er hvertfall uvesentlig b Hvertfall hvis noen mener hun skal sponse dem med leilighet. Det skal hun såklart ikke, ekteparet bør spleise på sin egen.  

Og allikevel så krever mamma Raad LØNN fra sine egne barn!! Dette er hennes egne ord..

• Nyttig 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden):

Men flyktet fra Norge igjen noen år for å unngå det norske barnevernet.. spar meg!

Dere som er så opprørt over foreldrene får dokumentere og melde dem inn da vettu, så ser dere hva som skjer. 

• Nyttig 2
Skrevet
Heike72 skrev (1 minutt siden):

Dere som er så opprørt over foreldrene får dokumentere og melde dem inn da vettu, så ser dere hva som skjer. 

Det som er opprørende her er at andre ikke er opprørt av dette…..

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Bendie skrev (29 minutter siden):

Og ikke minst ville Tiril meldt. Vi vet jo hvor glad hun er i anmeldelser. 

Det har hun helt sikkert gjort allerede, så sjuk i toppen som hun er

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
Snikendeull skrev (5 minutter siden):

Det har hun helt sikkert gjort allerede, så sjuk i toppen som hun er

Garantert. Så opphengt og sint hun er på den familien. 

Endret av Lana01
  • Nyttig 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (5 minutter siden):

Opprørt over at andre ikke er opprørt faktisk. Jeg regner med at systemet har kontroll over mamma og pappa Raad sine rettigheter jeg. Jeg er opprørt over verdenssituasjonen, ikke om mamma og pappa Raad oppfyller sine plikter. Tror det er greit å logge av og finne på noe annet når man blir opprørt over at andre ikke blir opprørt.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Heike72 skrev (3 minutter siden):

Opprørt over at andre ikke er opprørt faktisk. Jeg regner med at systemet har kontroll over mamma og pappa Raad sine rettigheter jeg. Jeg er opprørt over verdenssituasjonen, ikke om mamma og pappa Raad oppfyller sine plikter. Tror det er greit å logge av og finne på noe annet når man blir opprørt over at andre ikke blir opprørt.

Du om det… 

• Liker 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (22 minutter siden):

Ja. De synes det er greit at de snylter leiligheter andre har krav på. Hun søstra bor med moren og sa hun hadde gjort om morens rom til gjesterom for hun var aldri hjemme. Så det beviser at det er minst to soverom. Og hun søstra er over 18, burde vært ute av leiligheta og morra borde hatt en med ett soverom.

For sånn er reglene for oss norske. 

• Nyttig 7
Skrevet
Lana01 skrev (20 minutter siden):

Garantert. Så opphengt og sint hun er på den familien. 

Syns det er mange «Tiriler» her. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Margit777 skrev (11 minutter siden):

Ja. De synes det er greit at de snylter leiligheter andre har krav på. Hun søstra bor med moren og sa hun hadde gjort om morens rom til gjesterom for hun var aldri hjemme. Så det beviser at det er minst to soverom. Og hun søstra er over 18, burde vært ute av leiligheta og morra borde hatt en med ett soverom.

For sånn er reglene for oss norske. 

Nemlig!

• Liker 3
Skrevet
Tapaz skrev (7 minutter siden):

Syns det er mange «Tiriler» her. 

😄

Bare å melde, de er ikke i leilighetene uansett. 

Jeg klarer ikke synes synd på disse som har leiligheter overalt.

Eier vel hus i hjemlandet kanskje også.

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...