Sirah.2.0 Skrevet 2 timer siden #43241 Skrevet 2 timer siden Jeg ser forresten at episoden om Brennhovd er kommet ut. Har noen sett den enda?
skeiv-ostepop Skrevet 2 timer siden #43242 Skrevet 2 timer siden Sirah.2.0 skrev (13 minutter siden): Jeg ser forresten at episoden om Brennhovd er kommet ut. Har noen sett den enda? Ja. Han oppfører seg som en drittunge. Løgnhals. Og ikke fult så intelligent kanskje? Men det som jeg opplever som enda verre er hvordan Forbrukertilsynet fremstår. Jeg har lenge unnskyldt de med ressursmangel. men her fremstår de jo som totalt handlingslammet. De minner meg om foreldre som ikke klarer å oppdra ungene sine. "Men hvilke konsekvenser fikk Preben etter å ha slått Teodor for femte gang?" "Denne gangen satte vi oss ned og hadde en god og åpen dialog hvor Preben fikk streng og tydelig beskjed om å ikke være slem med andre". Dette nytter ikke. Jeg tror fortsatt de har ressursproblemer men når først saken er på bordet deres så må de få seg kompetanse om hva som skjer ute i samfunnet og faktisk slå ned på det så det skremmer. Veiledning støtter jeg fullt ut når aktøren åpenbart ikke vet, forstår eller er helt ny - men Brennhovd er åpenbart ikke ute av trassalder og vet at han utnytter systemet til egen vinning. Godt mulig han er dum nok til å ikke forstå konsekvensene for andre, men han vet veldig godt at det ikke er lov og at han tjener penger på det. Spesielt åpenbart ble jo det når han prøver å vri seg unna at han fikk rabatt med at prislisten han selv la ut (dum?) ikke er prisene alle får, og at selv om han betalte mindre (sponset) så var det fordi han kjente klinikkeieren. Vennetjeneste som han kalte det. Som fortsatt er en økonomisk gevinst. Til denne trådens tema så er de jo mye av de samme mekanismene og problemene som utfordres, men på ulike måter føler jeg. Og samtidig klarer jeg ikke å riste av meg en følelse av at her er det dobbeltmoralisme fra samfunnet. Hadde det vært ei kvinne som gjorde de tingene han gjorde så hadde kritikken vært der fra dag 1 og han hadde møtt stengte dører fort. Men fordi han er en ung mann virker det som han får frikort. Og han har tydeligvis fått et talerør i media i lang tid. Tenkt om Isabel hadde stått på debatten på NRK og sagt "Jeg har aldri fått så mye oppmerksomhet fra menn som etter at jeg strammet opp rumpa og fikk større pupper!". Men han fikk. 5
Alauda Skrevet 1 time siden #43243 Skrevet 1 time siden Da har også jeg gått lei av gardiner, kaffemaskin og forsvarstaler/selvros, og har avfulgt. Men ser ikke helt bort fra at jeg kanskje følger igjen om jeg tror det skjer noe mer. 3 1
skeiv-ostepop Skrevet 1 time siden #43244 Skrevet 1 time siden Alauda skrev (11 minutter siden): Da har også jeg gått lei av gardiner, kaffemaskin og forsvarstaler/selvros, og har avfulgt. Men ser ikke helt bort fra at jeg kanskje følger igjen om jeg tror det skjer noe mer. Det skjer aldri noe «mer». Aldri. 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå