Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bellabellee skrev (1 time siden):

For å ikke snakke om den dramatiske umodne broren og! Syns han er så ufyselig!

Ja enig. Tenk han bor i  villaen til I nå etter at han kom hjem fra Oslo. Og tok ibruk master bedroom da han gikk til sengs igår. D reagerte jeg kraftig på, når han har fått tildelt eget rom fra før. Nå skal vel Ann både lage mat til han og reie opp og vaske sengeklærne han bruker + hans egne klær. Hun må vel handle inn også, selv om kjøleskapene var fyllt opp med mye vann og anna drikke når han tømmer de. Fa... for en utnytter...

• Liker 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kønn skrev (54 minutter siden):

Rami er vel den mest troende muslimen av dem. Trenger jeg å skrive mer. Uren. Shehed står og filmer. Reagerer kun fordi hun er redd for at hun må begynne å jobbe. Har blokkert hele gjengen. Aldri om jeg vil bidra til ei krone til noen av dem ingen. Er dette send på I sin snap eller er det fra Reality serien? Jeg har bare lest her og sett i media. Håper folk avfølger nå. 

Det var Matty som la det ut på sin snap.

• Liker 2
Skrevet
Tittitt skrev (2 timer siden):

Det er det som skurrer for meg også. Hadde hun ikke vært der, kunne hun jo bare med en gang sagt hvor hun var. Mathilda sier nok ikke noe, hun har nok fått beskjed om å holde kjeft av familien Raad. Lurer på hvem det var som kastet Gucci, og håper sannheten kommer frem. Sykt av I og lyve om at Jack tilfeldigvis bare «reddet» hunden, når de er stillt opp for å filme, og Jack tydelig er «med på leken».

Håper hun får hjelp med alt hun sliter med, før hun tenker på å få både hund og barn. Det er jo tydelig at hun sliter(det sier hun jo også selv).

Synes det er fint å se at «raadsquad» reagerer på dette, og de som nå blindt forsvarer henne og sier at «hun sier jo hun ikke var der» blir jeg seriøst bekymret for. Er det mulig å være så naive.. 

Greit nok at hun har laget sin egen gruppe, og nå får bestemme 100% hva som blir lagt ut, men innderst inne må hun jo kjenne på at det ikke er normalt å ha et sånt kontrollbehov. Hun kan jo ikke ha det bra med seg selv stakkars. Jeg har aldri i mitt liv hatt behov for å blokkere noen, eller kutte kontakt med folk som ikke er enige med meg. Kan ikke tenke meg et liv der jeg ikke tåler å høre om jeg trår feil fra de rundt meg, det er noe av det jeg setter aller mest pris på ved vennene mine. Det er jo meningen vi skal vokse som mennesker, og lære av de feilene vi gjør.

Blir sykt takknemlig for livet mitt og psyken min når jeg ser på den dama(ikke at jeg har hatt en «lettere oppvekst», heller tvert imot, men jeg kom ihvertfall hel ut på andre siden, og ser heller på styrkene det har gitt meg).

Kan aldri tenke meg at Jack er bra for henne, men hun er sikkert ikke bra for han heller. Blir oppriktig lei meg på hennes vegne når jeg hvor «fattig» hun egentlig er. 

Håper hun skjønner at hun trenger litt intensiv hjelp ❤️

Mathilde kommer ikke til å tørre å gi oss riktig info. For hun har også noen fordeler av I økonomisk.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
lella boletta skrev (26 minutter siden):

Hvorfor ønsker noen (mange) å følge en influenser som står for ingenting? Annet enn å snakke høyt om priser og pengebruk, shopping og iskaffe og har ingen formeninger om verden sånn generelt. Miljøversting.

Hva får følgerne ut av dette? Hvorfor være med på å generere penger til henne? Makan til dårlig forbilde! Følg heller noen som har noe vettig å bidra med. 

Jeg prøver å forstå, men innser at det er klink umulig 😳

Raad har aktivt brukt sin egen historie, med oppvekst preget av vold i hjemmet, barnevern, fosterhjem, angst,  spiseforstyrrelser mm, til å fange en stor (og sårbar) målgruppe. Gjennom dette skapes et emosjonelt fellesskap. Mange av følgerne føler en dyp, personlig tilknytning til henne fordi hun har delt sine mørkeste stunder. Dette skaper et såkalt "parasosialt forhold" der følgerne føler de kjenner henne som en nær venn. Som på en spilleautomat vet du aldri hva du får når du klikker deg inn. Det veksler mellom hverdagslig iskaffe og dramatiske hendelser. Selv om det er mest iskaffe og pjatt, så holdes de der, så de ikke skal gå glipp av noe, hvis det plutselig kommer. Mange følgere får også et dopaminkick av å se henne shoppe luksusvarer. Det blir en gratis måte å oppleve shoppingrusen på, via en influenser de føler har "fortjent det" etter den tøffe barndommen. 

Endret av Doris Becker
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
Doris Becker skrev (3 minutter siden):

Raad har aktivt brukt sin egen historie, med oppvekst preget av vold i hjemmet, barnevern, fosterhjem, angst,  spiseforstyrrelser mm, til å fange en stor (og sårbar) målgruppe. Gjennom dette skapes et emosjonelt fellesskap. Mange av følgerne føler en dyp, personlig tilknytning til henne fordi hun har delt sine mørkeste stunder. Dette skaper et såkalt "parasosialt forhold" der følgerne føler de kjenner henne som en nær venn. Som på en spilleautomat vet du aldri hva du får når du klikker deg inn. Det veksler mellom hverdagslig iskaffe og dramatiske hendelser. Selv om det er mest iskaffe og pjatt, så holdes de der, så de ikke skal gå glipp av noe, hvis det plutselig kommer. Mange  følgere får også et dopaminkick av å se henne shoppe luksusvarer. Det blir en gratis måte å oppleve shoppingrusen på, via en influenser de føler har "fortjent det" etter den tøffe barndommen. 

Triste greier 

• Liker 4
Skrevet
Lykkeliten* skrev (17 minutter siden):

Så du skammer deg over interessen for Isabel? 

Regner med at du kom til å kommentere. 
Jeg følger ikke Isabel, hun interesserer meg svært lite, men jeg syntes RS fenomenet er fascinerende. Hvordan en Isabel kan få så mange tilhengere som forguder henne til det syklige. 
Jeg går inn på Isabel innimellom og leser RS kommentarene hun legger ut, men hører aldri på yappingen hennes. 
Jeg er svært kritisk til hennes livsførsel, eksponering av kropp og operasjoner, salgs metoder. 
Dessuten finner jeg også denne tråden svært underholdende :popcorn:

Du virker litt stram og stiv, fremstår ikke som om du har så mye humor heller. 
(du får rapportere meg om du mener jeg angriper deg :sorry:

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Teflonhjernen skrev (30 minutter siden):

Jepp, var litt småredd for å bli avslørt  der jeg scrollet nedover og prøvde å memorere det jeg leste :ninja:

De er over 8000 så følte meg litt sårbar, ja…og litt overrasket over at jeg «så» kjente der inne som jeg aldri hadde trodd var RS. 
Tenkte at det var like greit jeg smøg meg ut igjen, så de ikke så meg og fikk for seg at jeg er en av RS sekten :hakeslepp:

Gjorde det samme, men var ute igjen i løpet av et halvt minutt 😅 hjelpes! Nå er det nesten 10k medlemmer, så kjøret går. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Teflonhjernen skrev (5 minutter siden):

Regner med at du kom til å kommentere. 
Jeg følger ikke Isabel, hun interesserer meg svært lite, men jeg syntes RS fenomenet er fascinerende. Hvordan en Isabel kan få så mange tilhengere som forguder henne til det syklige. 
Jeg går inn på Isabel innimellom og leser RS kommentarene hun legger ut, men hører aldri på yappingen hennes. 
Jeg er svært kritisk til hennes livsførsel, eksponering av kropp og operasjoner, salgs metoder. 
Dessuten finner jeg også denne tråden svært underholdende :popcorn:

Du virker litt stram og stiv, fremstår ikke som om du har så mye humor heller. 
(du får rapportere meg om du mener jeg angriper deg :sorry:

😂 tror noen hadde fått abstinenser, om tråden ble stengt i noen dager nå 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
lella boletta skrev (26 minutter siden):

Triste greier 

Ja, det er trist. For mange av følgerne oppleves det som et ekte, gjensidig vennskap. Men i realiteten er det en bedrift som skal tjene penger på dem, og det er den eneste intensjonen. Det er en form for emosjonell markedsføring, der maktbalansen er fullstendig skjev, fordi influenseren sitter med all definisjonsmakt, tjener millioner på følgernes lojalitet, og kan stenge døren med et tastetrykk hvis noen kommer med kritikk eller ubehagelige spørsmål.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Bendie skrev (2 timer siden):

Jeg kunne ikke være mer enig. Slik enkelte fremstiller det hele oppleves det, som de utnytter situasjonen, for å godte seg over å  kunne sverte Isabel. Så de bruker saken om Gucci, for sin egen tilfredsstillelse, usmakelig. 

Enig. Ligner en runkering her inne nå - full av damer som går i gang på å hetse IR. Må være lov å spørre om det er kjærlighet for dyr eller hat mot Raad som er drivkraften her. Alle er vi enige om at det var feil det som skjedde, men nå gikk det bra med Gucci og de involverte virker å ha lært - men kommentarene her er laaaaaangt over grensen ift hva som er akseptabelt. Enkelte her benytter en hver sjanse til å hetse IR - og hun var ikke engang til stede. Og seriøst - Shehed hadde sagt det hvis hun var der. De er ikke redde for å oute hverandre ved behov. 

• Nyttig 8
Skrevet
Kønn skrev (1 time siden):

Rami er vel den mest troende muslimen av dem. Trenger jeg å skrive mer. Uren. Shehed står og filmer. Reagerer kun fordi hun er redd for at hun må begynne å jobbe. Har blokkert hele gjengen. Aldri om jeg vil bidra til ei krone til noen av dem ingen. Er dette send på I sin snap eller er det fra Reality serien? Jeg har bare lest her og sett i media. Håper folk avfølger nå. 

Var visst ikke Rami. Samma kan det være. Hunden overlevde, thank God

• Liker 3
Skrevet

Matty har akkurat lagt ut på sc hvor hun beklager at det ble lagt ut. At hun aldri har sett noen elske en hund så mye som Shehed. Hun skulle aldri ha postet det bildet. For meg, med øynene som flakker, så virker det ikke helt oppriktig ut. Kan være jeg tolker det feil. 

Jeg bare lurer på, uavhengig av posting eller ei, hvem kaster hunder i utgangspunktet, og burde man ikke bare si fra at det ikke er greit om man ser det skjer? Syns det er ekstremt mange som syns det er en okei handling, ut fra skjermbilder, kommentarer og poster. For meg spiller det ikke noe rolle om du kaster en hund eller en høne over avstand, du kaster ikke dyr, ferdig snakka. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Lana01 skrev (23 minutter siden):

😂 tror noen hadde fått abstinenser, om tråden ble stengt i noen dager nå 

Steng ned og la folk kose seg i fred og ro med ny serie i morgen ❤️

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Lzzy skrev (26 minutter siden):

Gjorde det samme, men var ute igjen i løpet av et halvt minutt 😅 hjelpes! Nå er det nesten 10k medlemmer, så kjøret går. 

Ja, det var skummelt på RS sektens territorium :ninja:

• Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Fælt å si det men man mister litt håp når hun får enda flere følgere av å «samle» bestisene sine og kjøre offerrolle 

IMG_8987.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Gidder ikke klikke meg inn for å bidra med penger, men får jo med meg ting ved å ta screenshot og zoome inn. Nå publiserer hu masse meldinger fra bestisene sine så hu skal vise hvor mye skryt og støtte hu får, mens alt annet blir blokkert.

Og, hu er overveldet over å lese alle innleggene i den nye lukkede bestie facebook gruppa. Verdens beste venninner* ass ❤️❤️

**Verdens beste venninner = Verdens beste pengemaskin. Ikke rart hu elsker "de" over alt 🤡

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Eli27 skrev (2 minutter siden):

Fælt å si det men man mister litt håp når hun får enda flere følgere av å «samle» bestisene sine og kjøre offerrolle 

IMG_8987.jpeg

Det er verre ting enn IR å bekymre seg for i verden. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eli27 skrev (8 minutter siden):

Offerrolle 

IMG_8988.jpeg

Det neste er Tv2's premiere. Og seriøst: stormer?? Hun vet ikke hva en storm er etter hun ble voksen. 

• Liker 2
  • Nyttig 17
Skrevet

Jeg er ingen IR fan, men nå er jeg faktisk enig i at Isabel ikke kan klandres for denne handlingen andre har gjort. Det var ikke hun som utførte handlingen og det var ikke hun som postet det. Det blir ganske galematias å hate henne for dette.

Handlingen er totalt uakseptabel. Handlingen utføres i hovedsak av en sladdet person og Mathilda deler det. I tillegg er Shehed delaktig som også står og filmer. Jack er også delaktig. Han kunne stoppet det. Er den sladda personen Sidra sin kjæreste kanskje? Det er ikke Rami og det er ikke Shehed sin kjæreste.

Jeg synes også det er bra hun går ut mot de gruppene som er laget med hennes navn. Hun burde få de fjernet av Facebook.

• Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...