Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Moens skrev (42 minutter siden):

Eh...Dette er jo sykt? Hadde jeg scrollet og kommet over en sånn video ville jeg rapportert så det holder. Dette er ekkelt. Sånt gjør man bare ikke! Og den bittelille hunden kan jo UMULIG synes det er like gøy som de idiotene som ler. 

Dere som har hund. Pleier dere å kaste hunden til hverandre? 

MN kaster ikke dyr nei.  Hverken hund eller katt. .  Jeg kommer også til å melde dette inn til Mattilsynet. Denne hunden bør omplasseres stakkars.  

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette sier ChatGPT om influensere som flytter til Dubai for å unngå skatt osv.. 😂 Er jo Isabel rett opp av dage!😅

Influenceren har flere selskaper, fakturerer mellom dem, mottar fordeler gjennom selskapene og har økonomiske forbindelser mellom Norge, UAE og kanskje andre land. Komplekse selskapsstrukturer er ikke ulovlige. Men hvis formålet blir å skjule hvem som egentlig mottar inntekten, kamuflere privat forbruk som selskapskostnader, lage fiktive fakturaer eller gi skattemyndighetene uriktige opplysninger, er vi ikke lenger i en kreativ «gråsone».

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Carrie_S skrev (28 minutter siden):

Det er Jack og kjæresten til Shehed. 

Det viser ihvertfall holdningene deres og den er alt annet enn bra. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Carrie_S skrev (53 minutter siden):

Godt sagt. Man kan feks kritisere Sophie Elise for mye, men hun bruker også plattformen sin til å sette søkelys på flere viktige saker. Sist da hun snakket om hverdagsrasisme og når hun fronter litteratur. Alt er kanskje ikke like ekte/sant, men hun forsøker i hvert fall. Hun har blant annet snakket mye om dyrevelferd. Arrester meg gjerne, men jeg kan ikke komme på et eneste slikt eksempel med Isabel. Det er kun forbruk og materialisme. Det er kvalmende hvordan hun kan fronte et så høyt forbruk. Og når jeg vet at moren hennes mottar støtte fra Nav og kommunal leilighet reagerer jeg også. Det er ikke Isabels oppgave å forsørge moren, men det skurrer for meg når moren får offentlige midler og billigere leilighet og samtidig fronter et luksusliv. 

Helt enig. Er ikke noe fan av Sophie Elise men hun engasjerer seg til tider i ting som skjer rundt henne. Isabel bor i bobble og har glemt at det finnes en verden utenfor. Kun når Iran sendt missiler til hennes elskede Dubai ble hun engasjert i sånn ca. 1 dag…

• Liker 3
  • Nyttig 12
Skrevet
Carrie_S skrev (29 minutter siden):

Hvis de bor sammen får hun mindre støtte. De er "skilt", i gåsetegn. 

De har blitt søsken iflg. IR🤦‍♀️

• Liker 4
Skrevet
Sirah skrev (51 minutter siden):

September er hyttemåned vet du. Så viktig å få vært på hytta da 🫣

Ahh skjønner🤣

• Liker 1
Skrevet
Carrie_S skrev (1 time siden):

Ja, med en Jif spray. Var på tv, om jeg ikke husker feil. Hun brukte også kjøkkensprayen på rumpa for å vaske ham. Helt grusomt. Det kan gi etseskader. Moren har gjort mange ille ting mot den hunden. De har ikke peiling på dyrehold. Dette var på samme tid som Gucci bet og Isabel var frustrert over hundens atferd. 

😔At det går an…..er det rart at den hunden er ett nervevrak. Hvilket oppegående menneske bruker kjøkkenspray på ett dyr?😖😖

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet

Sikkert teit å kommentere,men pressebildene. Blir vel litt feil at hun holder Gucci, når søster har bikkja permanent i flere år liksom.

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Moens skrev (1 time siden):

Hadde noen kastet hunden min hadde jeg kastet dem ut. Det er den typen atferd, å behandle hunden som alt annet enn en hund, som har gitt den de atferdsproblemene den har i dag. Han er tekstbokeksempel på en hund som aldri har blitt behandlet som en hund, men noens accessory og kosebamse. Små hunder er også hunder. De fortjener å bli respektert og tatt på alvor like mye som en schäfer. 

Endret av refill
  • Liker 7
  • Hjerte 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Godt forbilde du Isabel. Kjører rundt i Oslo sentrum uten setebelte. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bendie skrev (På 7.9.2026 den 10.42):

Mener du på alvor at moren til Isabel har fått slipt ned alle tennene sine? Av samme tannlege som nektet å gjøre noe med Isabel sine tenner.

Hun fikk nødvendig tannhelse behandling og pålimt skalfasetter. Noe som kan utføres, uten å endre på de opprinnelige tennene. 

Hva er poenget med å skulle gjøre dette til noe langt mer, enn det er. Noe med de 10 fjærene som blir til høns. 

Først og fremst: 

Beklager sent svar på denne. Det føles nesten upassende å svare på også, nå som dette med Gucci har blitt lagt ut, men syns det var ubehagelig, så derfor ville jeg likevel (har ikke vært her siden jeg skrev kommentaren du siterte, derav tregt svar)..:

Men altså… hva???? 
I kommentaren du har sitert så svarer jeg en annen bruker dette: 

««tyrkiatenner» er kroner («full» nedsliping med krone («kopi» av tann/støpt) utenpå) eller skallfasetter (delvis nedsliping med limt overflate oppå)»

(dette er altså det du har sitert/svart det over på?? ^) 

Som jo bare er et svar til brukeren jeg siterer på hva som menes… Moren til IR er ikke nevnt engang. Jeg forstår virkelig ikke hva du mener med å svare det til at jeg forklarer hva «tyrkiatenner» typisk refererer til?? 

Det er jo bare ren fakta om de to ulike måtene å ordne tenner kosmetisk, på den måten, på. 

Men, at hun har slipt ned tennene har hun jo, for det gjør man jo i begge tilfeller (men mer ved påsetting av kroner enn ved pålimte skallfasetter, klistrer inn informasjon om hvordan det gjøres nedenfor, for ordens skyld). 

Hva mener du med det siste???

Jeg har som sagt ikke engang nevnt moren til IR i kommentaren du siterer??
…jeg skrev i et tidligere innlegg noe om hva som hadde blitt sagt osv… Det har jo dog ikke noe med meg å gjøre/gjøre en fjær til ti høns, for at hun har utført arbeidet på tennene er jo et faktum (sagt og dokumentert av flere i familien, inkl. moren selv, samt. det er synlig)… Men: Fatter ikke????? 
Hvordan kan å sitere eller gjengi hva noen andre har sagt/fått uført bli til at JEG (????) skal ha gjort en fjær til ti høns/gjort noe til mer enn det er??!!?
Hvilket tannarbeid moren til IR har utført har absolutt ingenting med meg å gjøre!?!?? Jeg svarte bare på andre kommentarer og opplyste om hva familien selv (inkl. moren selv) har sagt og lagt ut om det, rent informativt?!?…

Men, igjen… I kommentaren du siterer svarer jeg jo bare en annen bruker på hva som menes med «Tyrkiatenner», og forklarer de to alternative måtene å gjøre det på!?

…jeg skjønner ikke???…

Her er iallefall nevnte info vedr. skallfasetter:

«Konsultasjon og undersøkelse: Tannlegen sjekker tannhelsen din, tar røntgenbilder og diskuterer dine ønsker for form og farge. 

Sliping av tannen: Tannlegen sliper bort et tynt lag (rundt 0,3 til 0,7 millimeter) av emaljen på forsiden av tannen for å gjøre plass til skallet. 

Avtrykk og midlertidig fasett: Det tas et avtrykk av tennene som sendes til et tannlaboratorium. Du får som regel påsatt midlertidige fasetter mens du venter. 

Montering (liming): Når de ferdige fasettene kommer fra laboratoriet (etter ca. 1 til 2 uker), prøver tannlegen dem på og limer dem fast med et sterkt spesiallim.»

Moens skrev (6 timer siden):

Eh...Dette er jo sykt? Hadde jeg scrollet og kommet over en sånn video ville jeg rapportert så det holder. Dette er ekkelt. Sånt gjør man bare ikke! Og den bittelille hunden kan jo UMULIG synes det er like gøy som de idiotene som ler. 

Ja, helt sykt er det!!! HVA i alle dager 😭😭💔💔 ikke rart at den hunden er full i atferdsproblemer og signaliserer an mass… Når det er hva de gjør, tar bilder av/filmer og som blir lagt ut i offentligheten tør jeg ikke tenke på hva som foregår bak lukkede dører… 

Med det sagt: 
De sier jo selv at han ble «ødelagt» og slik av Isabel i sin tid, og om han ikke har vært en fysisk kasteball på den måten vi har sett nå før, så var han jo det i starten/som valp og unghund, men også har jeg sett det har gjentatt seg i senere tid også, mtp. at I reiste mye fra han mens han vokste opp og han gikk på rundgang i familien og ble passet av forskjellige mye… 

Jeg har også både vært i diskusjoner selv, samt. sett skriverier gang på gang på gang om at han ikke får nok tur, kan gå leeeenge uten å få komme ut på do osv. Flere ganger har dette vært tatt opp og hun har visstnok fått tilsnakk ang. det både på sosiale medier og i virkeligheten/av naboer etc. 

Om ikke det snakker for seg er det jo også mer enn tydelig at han er en stresset hund, ofte signaliserer både tydelig og mye (men uten å bli hørt eller sett for det) at han er redd, stresset, fryktaggressiv og dempende signaler kommer på rad og rekke, om han ikke går til knurring, flekking av tenner, å frese eller glefse, bite. Sistnevnte er jo klare indikatorer på en hund som i stor grad og over lang tid ikke blir hørt og sett når han kommuniserer, så at han må ty til siste utvei som er å advare om at nå er det nok/nå knurrer jeg/glefser eller rett og slett biter for jeg blir jo ikke hørt eller sett samme f**n, så hva ellers skal jeg prøve liksom… Jeg har fått så mye vondt i meg av den lille stakkars hunden opp gjennom… 

Jeg har sett at flere har postet dette blogginnlegget også rundt omkring i dag:

https://sraad.blogg.no/qa-om-valpen-min.html

Didn’t age well… 

Feks:

»– Du, dette er faktisk noe som provoserer meg kraftig. Da jeg postet nyheten på Instagram om at jeg hadde blitt hundeeier, måtte jeg slette x antall kommentarer som gikk på at jeg kom til å bli en elendig eier, “stakkars hund”, at vi influencere ikke duger til å ta vare på hundene våres, samt kommentarer hvor jeg ble sammenlignet med en annen blogger/influencer som har plassert bort hundene sine til familien sin.»

Men, ta gjerne en titt og les hele innlegget… Ble så ubekvem av å lese det mtp. hvordan det har utspilt seg siden…

Jeg har som heldigvis flere andre sendt inn bekymringsmelding og nett-henvendelse til politiet vedr. kaste-situasjonen.

Nok er nok (håper jeg).

Det der er så LANGT, LANGT UTE (!!!) at jeg vet nesten ikke hva jeg skal si eller gjøre… Heldigvis har jeg aldri sett eller hørt noe lignende… Jeg trodd i et øyeblikk at det var AI eller et bilde av en Tiktok/reel eller noe… Jeg ville vel bare ikke at det skulle være sant… Også med en eier som står med mobilen oppe og smiler… 😳🤯💔 

Det er helt ufattelig for meg… 

Jeg har hatt mange hunder og det meste annet av dyr, men aldri, ALDRI (!!!), om tanken har falt meg inn i et brøkdels sekund å finne på noe så vanvittig dumt. Det er helt klart dyremishandling, ja! Det bør ikke under noen omstendigheter forsvares, bortforklares, forminskes eller tulles med. At det gjelder Gucci, som både er en traumatisert, eldre, hund, utsatt for diverse helseplager, med psykiske utfordringer, atferdsproblemer og mén, gjør det bare enda verre. Det samme gjelder at det er to voksne menn, minst den ene angivelig «erfaren» med hund/familiehund (eller hva det var I sa om det, iallefall noe a la at han var så «flink» med hunder… åpenbart IKKE!), eier smiler og tar bilde/filmer og minst en til i rommet som fant det naturlig å legge det ut offentlig og forsøke å latterliggjøre det (sier jo mye om Mathilda også, skuffende!)… Helt ufattelig at det går an! Godt voksne mennesker som omtaler seg som dyrevenner og mener de er så glade i dyr. NEI… bare NEI. Njet! Det går ikke an å påstå lenger iallefall (ikke at det har fremstått troverdig før heller, av en rekke grunner… Feks kom jeg på når Isabel-serien og de episodene med moren ble nevnt over her: Episoden der hun mister den stakkars baby-skilpadden i bakken og havner i drama med en dame i Sri Lanka (?) og noen uttalelser hun kom med tidlig i serien også… Dessverre begrenser det seg jo ikke til dette heller, jeg kommer dessverre på flere og flere eksempler mens jeg skriver her…). 🥺💔

Måtte bekymringsmeldingene bli tatt på alvor og Gucci aldri måtte bli utsatt for noe lignende igjen. Jeg håper virkelig noe skjer og at Gucci kan få oppleve å bli tatt skikkelig godt vare på, sett, hørt og bare få en god alderdom, etter alt den stakkaren har vært gjennom. Hjertet mitt…!!! 😭💔

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (11 timer siden):

Nei takk 

Det var ingen overraskelse. Takk. 

Skrevet
like skrev (8 timer siden):

Både mor og faren bor i hver sin kommunale leilighet. Reiser sammen til Dubai og videre til Irak sammen. Gang på gang. Greit å være gode x er, men måte på å gjøre alt sammen....bare ikke "bo" sammen i Norge. 

Isabel har sagt at det ikke er sammen. Så da trenger man ikke spekulere mer i det, tenker jeg. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Lykkeliten* skrev (38 minutter siden):

Isabel har sagt at det ikke er sammen. Så da trenger man ikke spekulere mer i det, tenker jeg. 

Så du tror på alt det som Isabel sier ? 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Princess_81 skrev (19 timer siden):

Ingen andre enn jeg som reagerer på hvordan de kaster Gucci over senga 😔

IMG_0310.jpeg

Ville anbefalt å sendt dette bildet til Nettavisen, tv2 og rød løper som intervjuet dem i samme tid, og om de mener dette er bra. Evt andre medier. Det er mye bedre. 

Mattilsynet er bra på papiret, men har ikke så god erfaring med dem at dem stiller opp for dyr. Må i så fall være personavhengig eller geografisk avhengig. 

• Liker 3
  • Nyttig 13
Skrevet
Lykkeliten* skrev (55 minutter siden):

«Isabel har sagt bla bla bla ikke er sant, så da tar man alt for god fisk og overser fakta…»

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Det lyyyyyser ut at det er kun som betaler for luksus og reiser og ikke Jack.   Er flere «slip ups» hun glør som forteller meg det er henne som betaler.  

• Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 time siden):

Så gode exer. Husk dette er heller ikke en ex som det bare har vært et vanlig forhold. Det er snakk om et veldig voldelig forhold. Man reiser ikke sammen med en sånn ex, man er heller ikke venner med en sånn ex. Man har kun noe med den exn å gjøre om man har mindreårige barn. Ingen som er utsatt for vold fra noen vil omgåes vedkommende å tilbringe tid med dem. Det er dette jeg mener med Isabell å. De er så traumatisert å har så usunne relasjoner osv. Har man opplevd vold selv så skjønner man hva jeg snakker om, har man ikke det vet man langt fra hva det dreier seg om.

• Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 time siden):

Spekulerer! Tro på alt Isabell sier, jaja sier nå jeg. Isabell og søskena forsnakker seg flere ganger, foreldre deler tak når de er i Dubai. Hvem tror de har to leil i Irak? To kommunale leiligheter sentralt i Oslo koster den norske stat. Fatter ikke noen instanser ser nærmere på dette.

• Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
like skrev (9 minutter siden):

Spekulerer! Tro på alt Isabell sier, jaja sier nå jeg. Isabell og søskena forsnakker seg flere ganger, foreldre deler tak når de er i Dubai. Hvem tror de har to leil i Irak? To kommunale leiligheter sentralt i Oslo koster den norske stat. Fatter ikke noen instanser ser nærmere på dette.

Jeg har sovet under samme tak som x’en flere ganger, men vi har absolutt ikke noe annet forhold enn et vennskapelig. X’en min var ikke voldelig, men det var vel ikke faren til Isabel de siste årene av ekteskapet heller. 

Det er ikke gratis for beboeren å bo i en kommunal bolig. Man betaler markedspris, mener å ha hørt at husleien der er ca 20 000 i måneden. Man kan søke bostøtte, men det kan man om man leier privat også 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...