Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sveits35 skrev (6 minutter siden):

Jeg liker å tulle litt også. Og ting blir tatt blodseriøst, noe som er helt tullete. Så sinte folk her i kveld

Mishandling av dyr er ikke noe å tulle med(eller om).

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Enavs skrev (4 minutter siden):

Jeg er så fasinert, og nesten litt vantro, over at noen (få) her inne bruker så mye tid på å forsvare Isabel (og familien) u.a.n.s.e.t.t. hvilken kritikk I og familien får. Og nå også bagatelliseres hundekastingen…. 

Det finnes noe godt i de fleste mennesker, også i Isabel, men at de (og resten av fangruppen) fornekter at hun ikke er kynisk, manipulerende, miljø- og klimasvin, lat, egosentrisk, «skrønete» og et veldig usunt forbilde, skremmer meg. I starten tenkte jeg: «Ha, ha, dette minner meg om meg selv da jeg var ung og jeg skulle, uansett, alltid være uenig med foreldrene mine». Jeg ler ikke lengre.

Hvor er moralen og etikken? Det kan godt være en føler seg moralsk og godhjerta når man bruker så mye tid på å forsvare I og familien hennes - og ta oss andre - men for meg blir det så skakkjørt og så moralsk forkastelig at influencere som Isabel blir forsvart som hun var mor godhjerta. Er det slike influencere vi vil ha som forbilder og heie frem? Er det NOEN gode avtrykk hun etterlater seg? Jeg ser bare en bred vei med salg, reklame, kjøp, et vanvittig forbruk og svinn, klimaversting, utnytting av «elsklingene», broer som brytes og venner som «slettes», og en som ikke bidrar til fellesskapet. Traumer eller ikke, hva er det med I og fam. hennes som gjør at de skal forsvares «for en hver pris»?  Jeg håper det er kun er for å kværulere, hvis ikke er det til å grine av. 

AMEN :pls:

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Enavs skrev (7 minutter siden):

Jeg er så fasinert, og nesten litt vantro, over at noen (få) her inne bruker så mye tid på å forsvare Isabel (og familien) u.a.n.s.e.t.t. hvilken kritikk I og familien får. Og nå også bagatelliseres hundekastingen…. 

Det finnes noe godt i de fleste mennesker, også i Isabel, men at de (og resten av fangruppen) fornekter at hun ikke er kynisk, manipulerende, miljø- og klimasvin, lat, egosentrisk, «skrønete» og et veldig usunt forbilde, skremmer meg. I starten tenkte jeg: «Ha, ha, dette minner meg om meg selv da jeg var ung og jeg skulle, uansett, alltid være uenig med foreldrene mine». Jeg ler ikke lengre.

Hvor er moralen og etikken? Det kan godt være en føler seg moralsk og godhjerta når man bruker så mye tid på å forsvare I og familien hennes - og ta oss andre - men for meg blir det så skakkjørt og så moralsk forkastelig at influencere som Isabel blir forsvart som hun var mor godhjerta. Er det slike influencere vi vil ha som forbilder og heie frem? Er det NOEN gode avtrykk hun etterlater seg? Jeg ser bare en bred vei med salg, reklame, kjøp, et vanvittig forbruk og svinn, klimaversting, utnytting av «elsklingene», broer som brytes og venner som «slettes», og en som ikke bidrar til fellesskapet. Traumer eller ikke, hva er det med I og fam. hennes som gjør at de skal forsvares «for en hver pris»?  Jeg håper det er kun er for å kværulere, hvis ikke er det til å grine av. 

Dette👏👏❤️

• Liker 3
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Enavs skrev (11 minutter siden):

Godt sagt. Man kan feks kritisere Sophie Elise for mye, men hun bruker også plattformen sin til å sette søkelys på flere viktige saker. Sist da hun snakket om hverdagsrasisme og når hun fronter litteratur. Alt er kanskje ikke like ekte/sant, men hun forsøker i hvert fall. Hun har blant annet snakket mye om dyrevelferd. Arrester meg gjerne, men jeg kan ikke komme på et eneste slikt eksempel med Isabel. Det er kun forbruk og materialisme. Det er kvalmende hvordan hun kan fronte et så høyt forbruk. Og når jeg vet at moren hennes mottar støtte fra Nav og kommunal leilighet reagerer jeg også. Det er ikke Isabels oppgave å forsørge moren, men det skurrer for meg når moren får offentlige midler og billigere leilighet og samtidig fronter et luksusliv. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Carrie_S skrev (2 minutter siden):

Godt sagt. Man kan feks kritisere Sophie Elise for mye, men hun bruker også plattformen sin til å sette søkelys på flere viktige saker. Sist da hun snakket om hverdagsrasisme og når hun fronter litteratur. Alt er kanskje ikke like ekte/sant, men hun forsøker i hvert fall. Hun har blant annet snakket mye om dyrevelferd. Arrester meg gjerne, men jeg kan ikke komme på et eneste slikt eksempel med Isabel. Det er kun forbruk og materialisme. Det er kvalmende hvordan hun kan fronte et så høyt forbruk. Og når jeg vet at moren hennes mottar støtte fra Nav og gratis leilighet reagerer jeg også. Det er ikke Isabels oppgave å forsørge moren, men det skurrer for meg når moren får offentlige midler og billigere leilighet og samtidig fronter et luksusliv. 

👏👏👏👏

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Princess_81 skrev (9 timer siden):

Ingen andre enn jeg som reagerer på hvordan de kaster Gucci over senga 😔

IMG_0310.jpeg

Eh...Dette er jo sykt? Hadde jeg scrollet og kommet over en sånn video ville jeg rapportert så det holder. Dette er ekkelt. Sånt gjør man bare ikke! Og den bittelille hunden kan jo UMULIG synes det er like gøy som de idiotene som ler. 

Dere som har hund. Pleier dere å kaste hunden til hverandre? 

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Johanne Regine skrev (20 minutter siden):

Skal de nok en gang til Maldivene? Seriøst? Får hun ikke nok sol i Dubai?

September er hyttemåned vet du. Så viktig å få vært på hytta da 🫣

• Liker 1
Skrevet (endret)
Moens skrev (2 minutter siden):

Eh...Dette er jo sykt? Hadde jeg scrollet og kommet over en sånn video ville jeg rapportert så det holder. Dette er ekkelt. Sånt gjør man bare ikke! Og den bittelille hunden kan jo UMULIG synes det er like gøy som de idiotene som ler. 

Og Shehed griper ikke inn, men står og filmer det! Jeg har hatt liten hund og kunne ikke falt meg inn å behandle den sånn. Jeg var også varsom med når jeg løftet den opp og hvilket grep jeg brukte. Og jeg lot den aldri være alene med barn. De eneste som fikk passe den var foreldrene mine, som er hundevante. Men først etter at hunden hadde blitt kjent med dem.  Men nå er jeg blant dem som ser på hunden min som et barn og familiemedlem. Mulig jeg er litt tussete sånn. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 3
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Carrie_S skrev (5 minutter siden):

Godt sagt. Man kan feks kritisere Sophie Elise for mye, men hun bruker også plattformen sin til å sette søkelys på flere viktige saker. Sist da hun snakket om hverdagsrasisme og når hun fronter litteratur. Alt er kanskje ikke like ekte/sant, men hun forsøker i hvert fall. Hun har blant annet snakket mye om dyrevelferd. Arrester meg gjerne, men jeg kan ikke komme på et eneste slikt eksempel med Isabel. Det er kun forbruk og materialisme. Det er kvalmende hvordan hun kan fronte et så høyt forbruk. Og når jeg vet at moren hennes mottar støtte fra Nav og kommunal leilighet reagerer jeg også. Det er ikke Isabels oppgave å forsørge moren, men det skurrer for meg når moren får offentlige midler og billigere leilighet og samtidig fronter et luksusliv. 

Ja, altså helt seriøst. Dette håper jeg virkelig andre fikk med seg også. For det bør ikke gå ustraffet å behandle dyr på den måten der. Gudene vet hva annet som er greit når kameraene ikke ruller. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Moens skrev (Akkurat nå):

Ja, altså helt seriøst. Dette håper jeg virkelig andre fikk med seg også. For det bør ikke gå ustraffet å behandle dyr på den måten der. Gudene vet hva annet som er greit når kameraene ikke ruller. 

Jeg ser frem til dokumentaren fra Tv2 om en uke. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Moens skrev (5 minutter siden):

MN kaster ikke dyr nei.  Hverken hund eller katt. .  Jeg kommer også til å melde dette inn til Mattilsynet. Denne hunden bør omplasseres stakkars.  

• Liker 6
  • Hjerte 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Carrie_S skrev (4 minutter siden):

Og Shehed griper ikke inn, men står og filmer det! Jeg har hatt liten hund og kunne ikke falt meg inn å behandle den sånn. Jeg var også varsom med når jeg løftet den opp og hvilket grep jeg brukte. Og jeg lot den aldri være alene med barn. De eneste som fikk passe den var foreldrene mine, som er hundevante. Men først etter at hunden hadde blitt kjent med dem.  Men nå er jeg blant dem som ser på hunden min som et barn og familiemedlem. Mulig jeg er litt tussete sånn. 

Det var det jeg tenkte! Et hvert oppegående menneske reagerer med avsky uavhenging om det er over en seng eller på lek. Hvem var det som kastet den? Var det Isabel? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Carrie_S skrev (24 minutter siden):

Ja, med en Jif spray. Var på tv, om jeg ikke husker feil. Hun brukte også kjøkkensprayen på rumpa for å vaske ham. Helt grusomt. Det kan gi etseskader. Moren har gjort mange ille ting mot den hunden. De har ikke peiling på dyrehold. Dette var på samme tid som Gucci bet og Isabel var frustrert over hundens atferd. 

Vi var vel klar over at omsorgsevnene hennes var dårlige. Har aldri sett verken noe serie eller lest om dette tidligere. Tok noen affære og meldte det videre?

• Nyttig 4
Skrevet
Moens skrev (1 minutt siden):

Det var det jeg tenkte! Et hvert oppegående menneske reagerer med avsky uavhenging om det er over en seng eller på lek. Hvem var det som kastet den? Var det Isabel? 

Ser ut som Isabel og Jack 🤮

• Liker 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden):

Er det ikke en mann med svart skjorte som kaster? Isabel hadde på seg hvit bluse og olabukse, og før det en hvit kjole. 

• Nyttig 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (5 minutter siden):

Det er jo to menn. Antakelig to fulle menn i tillegg som syns dette er kjempegøy underholdning. Kan det være Shehed sin samboer siden hodet er skjult? For en traumatiserende dag for hunden, fullt av ukjente mennesker og sikkert ett sykt støynivå i tillegg til å bli kastet rundt på. 

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Carrie_S skrev (23 minutter siden):

Både mor og faren bor i hver sin kommunale leilighet. Reiser sammen til Dubai og videre til Irak sammen. Gang på gang. Greit å være gode x er, men måte på å gjøre alt sammen....bare ikke "bo" sammen i Norge. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
adriana32 skrev (15 minutter siden):

Vi var vel klar over at omsorgsevnene hennes var dårlige. Har aldri sett verken noe serie eller lest om dette tidligere. Tok noen affære og meldte det videre?

Det vet jeg ikke. Det ble diskutert mye på Jodel da det skjedde. Var i serien til Isabel på Tv2. Var masse i sesong 2 om at hunden hadde atferdsproblemer. Se blant annet sesong 2, episode 7. Det med sprayen er bl.a i episode 2x10 fra 3 minutter. Jeg sjekket nå. Var flere episoder hvor liknende skjedde. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (12 minutter siden):

Det er Jack og kjæresten til Shehed. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
like skrev (Akkurat nå):

Både mor og faren bor i hver sin kommunale leilighet. Reiser sammen til Dubai og videre til Irak sammen. Gang på gang. Greit å være gode x er, men måte på å gjøre alt sammen....bare ikke "bo" sammen i Norge. 

Hvis de bor sammen får hun mindre støtte. De er "skilt", i gåsetegn. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...