Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg håper bare at  Tv2 dokumentaren kan åpne øynene for hva disse influenserene egentlig driver med.
Ikke bare Isabel, men generelt. 
Tror det er mye snusk og fanteri ute og går, men mange velger å lukke øynene fordi de er elsklinger, bestiser og venninner.  Influenserene tjener millioner av kroner på å dele «alt».
Jeg følger kun storefri med  Herman og Mikkel så er vel ikke så mye jeg vet, men inntrykket jeg har er at veldig mange mennesker blir så opphengt  i disse influenserene at de blindes totalt og kjøper alt de selger. Jo mer tårevåte historier, jo mer selger de. 
Håper folk våkner opp og skjønner at disse menneskene deler kun det de ønsker å dele og kan ha et helt annet liv utfor snap. Isabel snapper et liv i rikdom  og suksess som forretningskvinne, men helt ærlig så tror jeg medaljens bakside er ganske annerledes.
Er nok derfor jeg tenker at Isabel er kynisk, hun utnytter RS, som tydeligvis ikke forstår at Isabel kun har et formål: Penger!!  
Det gjelder jo alle influensere, men er vel, så langt jeg vet, kun Isabel som har en egen Squad. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Teflonhjernen skrev (30 minutter siden):

Jeg håper bare at  Tv2 dokumentaren kan åpne øynene for hva disse influenserene egentlig driver med.
Tror det er mye snusk og fanteri ute og går, men mange velger å lukke øynene fordi de er elsklinger, bestiser og venninner.  Influenserene tjener millioner av kroner på å dele «alt».
Jeg følger kun storefri med  Herman og Mikkel så er vel ikke så mye jeg vet, men inntrykket jeg har er at veldig mange mennesker blir så opphengt  i disse influenserene at de blindes totalt og kjøper alt de selger. Jo mer tårevåte historier, jo mer selger de. 
Håper folk våkner opp og skjønner at disse menneskene deler kun det de ønsker å dele og kan ha et helt annet liv utfor snap. Isabel snapper et liv i rikdom  og suksess som forretningskvinne, men helt ærlig så tror jeg medaljens bakside er ganske annerledes.
Er nok derfor jeg tenker at Isabel er kynisk, hun utnytter RS, som tydeligvis ikke forstår at Isabel kun har et formål: Penger!!  
Det gjelder jo alle influensere, men er vel, så langt jeg vet, kun Isabel som har en egen Squad. 

Leste en kommentar fra en følger under tv2 klippet: «kjenner jeg Isabel rett, så vil hun belyse denne saken» Altså - whaaaat?😅🙈 Dette vise hvor hjernevasket folk er…. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Teflonhjernen skrev (33 minutter siden):

Enig. Hun spiller et skuespill kun for å tjene penger. Fatter ikke at folk ikke ser det. Men virker hvertfall som om noen fler her inne ser det nå. Det er lov å tjene penger, men ikke lat som om det ikke er det du gjør. 

Tips for å se forskjellen på noen som er ekte og noen som er falsk er å se på Victoria Nadine når hun forteller om at hun skal være med i «Skal vi danse». Sammenlign det med Isabel sin væremåte. 

Endret av LorettaLynn
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Så klart er hun på snap for å tjene penger. Alle oppegående mennesker håper jeg at skjønner det? 🫣 Så ufattelig moro kan det jo neppe være at hun gjør det kunn fordi hun elsker elsklingene sine 🫣

• Liker 4
Skrevet (endret)

Quote Isabel: «hver dag føles som en helg, I’m not gonna lie..»

Dette fra en såkalt «business woman» 

Ja du Isabel, klart det føles slik når jobben din kun er å være influencer på Snapchat og kun sitte å jappe til en telefon!😅😂😂😂🤡

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

I desember sa hun at noen satt nede i resepsjonen å ventet på henne. Hun fikk da et break down og dro til Maldivene. Når man ser på tv2 klippet ser man tv2 rapporteren i Dubai.....trur det var dette som flippet for henne....også trur jeg hun føler at de andre i selskapet har kastet henne under bussen....trur ikke det er så stort som hun skal ha det til....hun drar bare frem synd i meg kortet....

Endret av antiraad
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tipper at siste posten hennes handler om at hun nå er helt ute av Ivorie, som hun vel har kalt babyen sin. Og det må jo være veldig emosjonelt for henne. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Natu skrev (3 minutter siden):

Jeg tipper at siste posten hennes handler om at hun nå er helt ute av Ivorie, som hun vel har kalt babyen sin. Og det må jo være veldig emosjonelt for henne. 

Om det stemmer vil det jo si at det er slutt på Ivorie. Uten henne er det jo ingen elsklinger som kommer til å shoppe der. Og Isabel har heller ikke kunnskap nok om å drive butikk selv. Hun er avhengig av at andre driver for henne. Hun har ikke så mye kunnskap som hun prøver å få elsklingene sine til å tro. Det er Synnøve som har drevet Ivorie.

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
vilas skrev (12 timer siden):

Javel. Tror du ikke man vet dette. Man må ha jobbet mye og bodde i Norge i 40 år uten avkortning. Pimpen har iflg I ikke jobbet mye. Hun har vært på kjøkkensiden på en psykiatrisk klinikk pluss en kort stund ett annet sted. Og d blir ikke full uføretrygd i d hele tatt. Så disse menneskene oppleves å kan hva de kan få innen økonomi. Tidligere ( fra 2015 ) var d andre skatteregler for uføre også. I tillegg var barnevernet inne i bilde for Sidra og Rami. Da stakk foreldrene til Irak med barna og bodde der i ca 3 år ( iflg Rami). Men kom tilbake og de fikk sine fordeler her i landet. Faren er jo alderspensjonist nå, men får en viss pensjon herfra. D er vel minstepensjon.

Skriver du bok om familien Raad?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Natu skrev (1 time siden):

Tror det «emosjonelle» her er flauheten  og det å miste ansikt pga avsløringer som kommer frem. Isabel driter nok i Ivorie. Det er snap hun er redd for å miste inntekter! Hun må redde ansikt nå…🤡

men var sikkert «kult» for henne å kunne si hun var «Brand owner» og «Independent business woman» til alle rikingene hun traff i Dubai og rundt om.. Nå må hun jo fortelle sannheten - at hun er en influencer på Snapchat!🤡

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Begynner nesten å lure på om hun skal legge ned hele Ivorie. Hun sier at det som det nå er kommet til berører andre også. 

Skrevet

Her gjelder det å snakke mest mulig i gåter så hun får mest mulig visningstid.

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden):

Her gjelder det å snakke mest mulig i gåter så hun får mest mulig visningstid.

Den frøkna der vet hva hun gjør ja.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå høstes det empati her ja, og små drypp om at man snart får vite hva hun står i…

Når man har det så vondt så rigger man for faen ikke opp et stativ og kamera og trykker play liksom? Hvorfor er verden sånn her? Trist at penger betyr hele verden for enkelte.

• Liker 4
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Sirah skrev (4 timer siden):

Men jeg er da ikke uenig i noe av dette? Det skrev jeg jo til og med.

Men JEG hadde fremdeles syntes at det hadde vært ubehagelig om en journalist hadde benket seg ned utenfor døren her selv om jeg hadde sagt at jeg ikke ville snakke med den.

Det ligger på TV2 sin instagram tror jeg :)  Der er de helt kort innom at Isabel snakker om å hjelpe kvinner.

Like fullt er det ikke noe unikt for hverken IR eller andre kjendiser. De har oppsøkt og valgt offentligheten, i motsetning til når media oppsøker, spionerer på, trakkasserer, lurer eller haler info ut av… f. eks. anonyme privatpersoner som står i groteske livskriser ved brutale ulykker, dødsbranner, drap og katastrofer, for å nevne noen eksempler. 

Når man driver millionbusiness, har oppsøkt offentligheten og melket den for absolutt alt det er verdt og mer til, utnyttet og manipulert sårbare personer på mest kyniske vis og drevet på en uetisk måte så får du ikke sympati fra meg når en journalist gidder å ta seg bryet med å gi deg tilsvarsrett (som du må få og har rett på), nei.

De som får min sympati er de jeg nevnte i første avsnitt og de som har blitt stalket på ekte (feks svært omfattende, i mange år, grovt trakkassert, som har fått ødelagt HELE livene sine og kanskje blitt forsøkt drept x antall ganger også). At Isabel engang nevner stalking i en sånn forbindelse er et hån mot alle som faktisk har blitt, og blir, utsatt for dette, samt syns jeg det er både respektløst og motbydelig.

Med det sagt, helt å forvente fra den kanten og ikke det minste overraskende. Scrollet opp og fant hva jeg kommenterte da hun la det ut i sin tid: «Hehe, det er ikke en journalist eller noe som ikke får tak i deg på annet vis da, ettersom du nekter å svare media (tross alt de har gjort for karrieren din)?»…………

Helt til slutt:

Jeg må også si at å reise hele veien til Dubai, sette seg i lobbyen i et… 70 +/- etasjers bygg som henger sammen med Dubais største kjøpesenter, som journalist på jobb, for å gi en (fullstendig 100% selvvalgt) influenser og «business»-profil sjansen til å svare for seg (garantert etter å først ha forsøkt på alle andre tenkelige måter), i tråd med «vær varsom»-plakaten pressen må følge, syns jeg er veldig fjernt og langt unna «stalking» (og hva det har innebært for oss som er blitt utsatt for det). Syns heller ikke det engang er sammenlignbart med når media ligger bak og under biler i en privat, låst parkeringsgarasje for å ta snikbilder av bilskiltene til de involverte for å finne ut identiteter 45 minutter etter samtlige familiemedlemmer av vedkommende har dødd i en grusom ulykke feks. Ikke skrek de utsatte opp om «stalking», ble psykisk syke, gikk på medisiner, melket det, ba om erstatning for tapt inntekt, hadde panikkanfall eller slet ut alle rundt seg som følge av det heller. 

Get a grip.
IR: Velkommen til verdenen du 100% selv har valgt å leve i, i motsetning til de som faktisk blir utsatt for stalking eller ekte grenseoverskridende journalister.

Ja, det kan være du syns det har en pris å leve slik, men du har like fullt valgt det 100% selv og når du syter og klager over det må du samtidig huske både hva du tjener på å være i den posisjonen og alle godene, opplevelsene, mulighetene, tilbudene, inntektene, statusen og livet du får leve på grunn av det også. 

Edit/PS:

En annen ting å ta med i beregningen:

Sett at Ivorie hadde vært veldrevet, «rent mel i posen», «ingen skjeletter i skapet» og største andelseieren kun hadde grunn til å være stolt av hva hun hadde skapt:

Ville hun ikke velvillig stilt opp til intervju in the first place da!?

Ville det vært ubehagelig med spørsmål da? 
Hadde det vært nødvendig for journalisten å måtte gå til de samme skrittene for å prøve å få noen svar!?

Jeg bare spør…

I min verden er det rimelig obsternasig hvis det at du og bedriften din har drevet kynisk, uetisk og ugreit, har havnet under lupen av den grunn, og du så har nerver til å sutre og klage an mass på at dette er blitt oppdaget og du så er blitt tilbudt en sjanse til å svare for deg!

Wow, faktisk!

Deluluen er fullstendig uten grenser. 

Bytt ut Ivorie med Equinor, Telenor, HM eller Isabel med Petter Stordalen, Torstein Hagen, Jeff Bezoz eller Stein Erik Hagen… Hadde det tatt seg ut, liksom!? 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Sologmåne1 skrev (27 minutter siden):

Den frøkna der vet hva hun gjør ja.

Ja, hun vet VELDIG godt hva hun driver med nå. Er nesten imponert hvor kynisk og kalkulerende hun er. Hadde vært morsomt å vært flue på veggen hos henne når kamera er av. Den ekte Isabel er ikke den hun viser. Sitter nok å ler av de idiotiske følgerene sine…🤡 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Hatsumomo skrev (1 time siden):

Skriver du bok om familien Raad?

Har ikke tenkt d nei du. Bare interessant å se spillet som I holder på med overfor sine følgere.  Og ikke tenker på alle som er mer lettpåvirkelige enn de fleste.  Og som kanskje har blakket seg på å kjøpe mye fra I. Der  på Instagram o.a steder at store mengder mennesker gleder seg til å se dokumentaren på TV 2 16  September. Så jeg tror ikke jeg er den som er mest interessert i IR.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
dårligbrukernavn skrev (24 minutter siden):

Like fullt er det ikke noe unikt for hverken IR eller andre kjendiser. De har oppsøkt og valgt offentligheten, i motsetning til når media oppsøker, spionerer på, trakkasserer, lurer eller haler info ut av… f. eks. anonyme privatpersoner som står i groteske livskriser ved brutale ulykker, dødsbranner, drap og katastrofer, for å nevne noen eksempler. 

Når man driver millionbusiness, har oppsøkt offentligheten og melket den for absolutt alt det er verdt og mer til, utnyttet og manipulert sårbare personer på mest kyniske vis og drevet på en uetisk måte så får du ikke sympati fra meg når en journalist gidder å ta seg bryet med å gi deg tilsvarsrett (som du må få og har rett på), nei.

De som får min sympati er de jeg nevnte i første avsnitt og de som har blitt stalket på ekte (feks svært omfattende, i mange år, grovt trakkassert, som har fått ødelagt HELE livene sine og kanskje blitt forsøkt drept x antall ganger også). At Isabel engang nevner stalking i en sånn forbindelse er et hån mot alle som faktisk har blitt, og blir, utsatt for dette, samt syns jeg det er både respektløst og motbydelig.

Med det sagt, helt å forvente fra den kanten og ikke det minste overraskende. Scrollet opp og fant hva jeg kommenterte da hun la det ut i sin tid: «Hehe, det er ikke en journalist eller noe som ikke får tak i deg på annet vis da, ettersom du nekter å svare media (tross alt de har gjort for karrieren din)?»…………

Helt til slutt:

Jeg må også si at å reise hele veien til Dubai, sette seg i lobbyen i et… 70 +/- etasjers bygg som henger sammen med Dubais største kjøpesenter, som journalist på jobb, for å gi en (fullstendig 100% selvvalgt) influenser og «business»-profil sjansen til å svare for seg (garantert etter å først ha forsøkt på alle andre tenkelige måter), i tråd med «vær varsom»-plakaten pressen må følge, syns jeg er veldig fjernt og langt unna «stalking» (og hva det har innebært for oss som er blitt utsatt for det). Syns heller ikke det engang er sammenlignbart med når media ligger bak og under biler i en privat, låst parkeringsgarasje for å ta snikbilder av bilskiltene til de involverte for å finne ut identiteter 45 minutter etter samtlige familiemedlemmer av vedkommende har dødd i en grusom ulykke feks. Ikke skrek de utsatte opp om «stalking», ble psykisk syke, gikk på medisiner, melket det, ba om erstatning for tapt inntekt, hadde panikkanfall eller slet ut alle rundt seg som følge av det heller. 

Get a grip.
IR: Velkommen til verdenen du 100% selv har valgt å leve i, i motsetning til de som faktisk blir utsatt for stalking eller ekte grenseoverskridende journalister.

Ja, det kan være du syns det har en pris å leve slik, men du har like fullt valgt det 100% selv og når du syter og klager over det må du samtidig huske både hva du tjener på å være i den posisjonen og alle godene, opplevelsene, mulighetene, tilbudene, inntektene, statusen og livet du får leve på grunn av det også. 

Edit/PS:

En annen ting å ta med i beregningen:

Sett at Ivorie hadde vært veldrevet, «rent mel i posen», «ingen skjeletter i skapet» og største andelseieren kun hadde grunn til å være stolt av hva hun hadde skapt:

Ville hun ikke velvillig stilt opp til intervju in the first place da!?

Ville det vært ubehagelig med spørsmål da? 
Hadde det vært nødvendig for journalisten å måtte gå til de samme skrittene for å prøve å få noen svar!?

Jeg bare spør…

I min verden er det rimelig obsternasig hvis det at du og bedriften din har drevet kynisk, uetisk og ugreit, har havnet under lupen av den grunn, og du så har nerver til å sutre og klage an mass på at dette er blitt oppdaget og du så er blitt tilbudt en sjanse til å svare for deg!

Wow, faktisk!

Deluluen er fullstendig uten grenser. 

Bytt ut Ivorie med Equinor, Telenor, HM eller Isabel med Petter Stordalen, Torstein Hagen, Jeff Bezoz eller Stein Erik Hagen… Hadde det tatt seg ut, liksom!? 

Godt skrevet!!! 🎯🎯🎯🎯

• Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Heike72 skrev (2 timer siden):

Om det stemmer vil det jo si at det er slutt på Ivorie. Uten henne er det jo ingen elsklinger som kommer til å shoppe der. Og Isabel har heller ikke kunnskap nok om å drive butikk selv. Hun er avhengig av at andre driver for henne. Hun har ikke så mye kunnskap som hun prøver å få elsklingene sine til å tro. Det er Synnøve som har drevet Ivorie.

Oppskriften til Stordalen du beskriver der. Hjernen bak får skarpere folk enn seg selv til å gjøre jobben for seg. Synd for Synnøve om hun har mistet gullkalven sin, men pyttsann, hun giftet seg vel med en sugardaddy i fjor, gjorde hun ikke?

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror ikke Isabel har en sak i det hele tatt. Hun bare skryter av bevis, rådgivere og advokater. Kanskje har Synnøve uttalt seg ærlig om Ivorie? Og derfor føler I seg sviktet. Tenker hun ikke har kontroll nå og aner ikke hva som vil komme ut. Det er derfor hun er i kjelleren nå tror jeg. Hun er redd. Min synsing og hva jeg tror. To be continued…..

• Liker 4
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...