smiiiley Skrevet fredag kl. 20:58 #38381 Skrevet fredag kl. 20:58 Sølvpilen skrev (14 minutter siden): Her er det som blir tatt opp i første episode. 1. Veldedighetsmysterier og ulovlige vilkår TV 2 undersøker den eventyrlige veksten til nettbutikken Ivorie Studio, startet av gründer og influenser Isabel Raad. Bak suksessen og de store løftene om veldedighet, avdekkes tette murer av taushet i skattefrie frisoner i Dubai. I tillegg reises det kritiske spørsmål rundt produktenes faktiske innhold og salgsvilkår som bryter med norske forbrukerrettigheter. Takk ☺️ 1 1
Heike72 Skrevet fredag kl. 21:14 #38382 Skrevet fredag kl. 21:14 Bra tv2 lager program som setter søkelys på hvor kyniske og utspekulerte disse influenserne er for å tjene penger. Kanskje det kan åpne øynene til flere folk slik at folk begynner å avfølge og ikke gir seertall til dette såpeopera-opplegget i Dubai. Meeeen kjenner jeg «venninnene» i Raadsquad rett forsvarer de nok Isabel og kommer med påstander om at tv2 lyver. Hadde hun ikke hatt noe å skjule hadde hun stilt opp i et intervju istedenfor å gjemme seg. Kan ikke Isabel alle lover og regler da? Hun har jo selv sagt det. Er hun en seriøs business woman står hun opp for seg selv, egen bedrift og uttaler seg. Meeeen hun evner kanskje ikke å gjøre det? 9 2 11
vilas Skrevet fredag kl. 21:37 #38383 Skrevet fredag kl. 21:37 Lykkeliten* skrev (39 minutter siden): Er det andre du tenker skal miste lønnen om de får bo i en flott leilighet? Uføretrygd blir beregnet etter tidligere inntekt og blir selvsagt ikke avkortet uansett hvor mye penger slekten ellers har. Det er ganske lavt kunnskapsnivå her i tråden. Javel. Tror du ikke man vet dette. Man må ha jobbet mye og bodde i Norge i 40 år uten avkortning. Pimpen har iflg I ikke jobbet mye. Hun har vært på kjøkkensiden på en psykiatrisk klinikk pluss en kort stund ett annet sted. Og d blir ikke full uføretrygd i d hele tatt. Så disse menneskene oppleves å kan hva de kan få innen økonomi. Tidligere ( fra 2015 ) var d andre skatteregler for uføre også. I tillegg var barnevernet inne i bilde for Sidra og Rami. Da stakk foreldrene til Irak med barna og bodde der i ca 3 år ( iflg Rami). Men kom tilbake og de fikk sine fordeler her i landet. Faren er jo alderspensjonist nå, men får en viss pensjon herfra. D er vel minstepensjon. 2 3
vilas Skrevet fredag kl. 21:39 #38384 Skrevet fredag kl. 21:39 smiiiley skrev (1 time siden): Kajafondet tror jeg det var jeg tenkte på. Fosterhjemforeningen har fått bidrag fra I sa hun.
Zenhouse Skrevet fredag kl. 21:47 #38385 Skrevet fredag kl. 21:47 Heike72 skrev (30 minutter siden): Bra tv2 lager program som setter søkelys på hvor kyniske og utspekulerte disse influenserne er for å tjene penger. Kanskje det kan åpne øynene til flere folk slik at folk begynner å avfølge og ikke gir seertall til dette såpeopera-opplegget i Dubai. Meeeen kjenner jeg «venninnene» i Raadsquad rett forsvarer de nok Isabel og kommer med påstander om at tv2 lyver. Hadde hun ikke hatt noe å skjule hadde hun stilt opp i et intervju istedenfor å gjemme seg. Kan ikke Isabel alle lover og regler da? Hun har jo selv sagt det. Er hun en seriøs business woman står hun opp for seg selv, egen bedrift og uttaler seg. Meeeen hun evner kanskje ikke å gjøre det? Merket meg at hun vekselvis kaller seg gründer/entreprenør og «reklame-dame». Kan jo mistenke at hun tar på seg den ene eller andre hatten avhengig av hvem hun snakker til. Og hvis hun prøver å avskrive seg noe ansvar i firmaet, kommer hun garantert til å kjøre «eg e bare ei reklame-dame, eg». 4 8
smiiiley Skrevet fredag kl. 21:49 #38386 Skrevet fredag kl. 21:49 vilas skrev (10 minutter siden): Fosterhjemforeningen har fått bidrag fra I sa hun. Ja jeg tror Kajafondet er et fond under fosterhjemforeningen. 1 1
Lunge2021 Skrevet fredag kl. 22:53 #38387 Skrevet fredag kl. 22:53 Hm..rart det plutselig ordnet seg ang Ivorie nettsaken blir nok avlyst, Er nok Tv 2 dokumentaren som er årsaken til det …Prøver nok å redde seg selv og serien som kommer ut nå i September med å plutselig gå ut nå …,da har hun ikke noe med Ivorie å gjøre. 2
Tenkeselv Skrevet lørdag kl. 01:29 #38388 Skrevet lørdag kl. 01:29 Lunge2021 skrev (2 timer siden): Hm..rart det plutselig ordnet seg ang Ivorie nettsaken blir nok avlyst, Er nok Tv 2 dokumentaren som er årsaken til det …Prøver nok å redde seg selv og serien som kommer ut nå i September med å plutselig gå ut nå …,da har hun ikke noe med Ivorie å gjøre. Mulig jeg har gått glipp av noe nå, men hva har plutselig ordnet seg ang Ivorie rettssaken? 4
Sologmåne1 Skrevet lørdag kl. 06:00 #38389 Skrevet lørdag kl. 06:00 (endret) Feil. Endret lørdag kl. 06:02 av Sologmåne1
Sologmåne1 Skrevet lørdag kl. 06:07 #38390 Skrevet lørdag kl. 06:07 Får ikke lagt det inn men Isabel skrev at dagen var fylt med mange følelser og en trist dag. Hun hadde vært klar over at det ville skje på grunn av vonde omstendigheter. Emosjonelt utmattet og vil logge av og komme tilbake i morgen. Da er vi på han igjen hvor Isabel lager spekulasjoner og tårevåte beskjeder, tenker jeg. 7 2
Sirah Skrevet lørdag kl. 06:38 #38391 Skrevet lørdag kl. 06:38 Turkis Sau skrev (11 timer siden): Føles ubehagelig? Opplagt. Er det ubehagelig å måtte, for en gangs skyld, stå til rette for hva du driver med? Absolutt. Og? Da lar vi alle være, som gjør noe uetisk? Fordi de synes det er ubehagelig? Huff og huff. Tenk å en gang faktisk bli forsøkt holdt til rette for det uetiske du driver med, og generelt verden utenfor egen snap, delulu-RaadSquad, og Dubai-boble. Vedkommende unngår konsekvent alt av media. Det fungerer dessverre (heldigvis) ikke i lengden. Altså. Er det noen hjemme? Men jeg er da ikke uenig i noe av dette? Det skrev jeg jo til og med. Men JEG hadde fremdeles syntes at det hadde vært ubehagelig om en journalist hadde benket seg ned utenfor døren her selv om jeg hadde sagt at jeg ikke ville snakke med den. smiiiley skrev (10 timer siden): Ok, det klippet har jeg ikke sett. Jeg har som jeg nevnte bare synset ut i fra det lille jeg har sett. Blir uansett spennende å se hva som dukker opp ☺️ Det ligger på TV2 sin instagram tror jeg Der er de helt kort innom at Isabel snakker om å hjelpe kvinner.
Sveits35 Skrevet lørdag kl. 07:00 #38392 Skrevet lørdag kl. 07:00 Ikke alltid jeg blir klok av innleggene i denne tråden og blir jo da geleidet elegant inn på Isabel sin snapchatkanal 😅 Angående det som med all sannsynlighet handler om Ivorie, sa hun ordrett: «mailen min har gått litt varmt i dag, advokaten min er jo på saken og håndterer ting for meg, thank god … altså, ja.. at jeg skulle si at the best brukte pengene jeg ever har brukt i 2026.. at det skulle være advokatkostnader og at jeg skulle være happy for det, det trudde jeg ikke skulle være på mitt bingocard, but here we are…» videre sa hun: «et veldig viktig møte, som jeg er .. ja.. altså utfallet av det møtet ble jo det det burde ha blitt for lenge siden. Men nå har vi i allefall.. you know.. men jeg skal snakke om de her tingene senere, på et senere tidspunkt når jeg kan.» Så avslutter hun med teksten: «Denne dagen har egentlig bare vært fylt med mange forskjellige følelser, og det er på mange måter en veldig trist dag, men samtidig også noe jeg har vært klar over at ville skje på grunn av veldig vonde omstendigheter. Jeg har følt et hav av følelser gjennom dagen og kjenner meg helt ærlig emosjonelt utmatta. I dag er en dag jeg alltid, dessverre, vil minnes. Jeg trenger bare å logge av fra verden i dag, og heller komme tilbake i morgen. I love you, og jeg vet at en dag vil dette gi mening…» 4
Heike72 Skrevet lørdag kl. 07:00 #38393 Skrevet lørdag kl. 07:00 Sirah skrev (12 minutter siden): Men jeg er da ikke uenig i noe av dette? Det skrev jeg jo til og med. Men JEG hadde fremdeles syntes at det hadde vært ubehagelig om en journalist hadde benket seg ned utenfor døren her selv om jeg hadde sagt at jeg ikke ville snakke med den. Det ligger på TV2 sin instagram tror jeg Der er de helt kort innom at Isabel snakker om å hjelpe kvinner. Og da er jo det store spørsmålet: Hvorfor ville hun ikke snakke med dem? Er det fordi det faktisk er noe uetisk som hun ikke vil klare å svare for?, Er hun feig? eller evner hun ikke helt å ordlegge seg og snakke for seg? Kanskje det er journalist Line hun tenker å gå til sak mot? Kommer hun langt med å ga til sak mot Tv2? Kan det komme fram noe nå som gjør at flere enn meg velger å ikke følge med på henne mer? Hun er jo (som hun selv sa en gang) ikke avhengig av snapinntektene. Og det er vel noe av det dummeste hun har sagt. Hun tjener mange millioner på snap i året. Det er vel den inntekten som faktisk gjør at hun kan sitte i en villa til 47 millionerrrrrrr. 1 15
Sologmåne1 Skrevet lørdag kl. 07:07 #38394 Skrevet lørdag kl. 07:07 Sveits35 skrev (4 minutter siden): Ikke alltid jeg blir klok av innleggene i denne tråden og blir jo da geleidet elegant inn på Isabel sin snapchatkanal 😅 Angående det som med all sannsynlighet handler om Ivorie, sa hun ordrett: «mailen min har gått litt varmt i dag, advokaten min er jo på saken og håndterer ting for meg, thank god … altså, ja.. at jeg skulle si at the best brukte pengene jeg ever har brukt i 2026.. at det skulle være advokatkostnader og at jeg skulle være happy for det, det trudde jeg ikke skulle være på mitt bingocard, but here we are…» videre sa hun: «et veldig viktig møte, som jeg er .. ja.. altså utfallet av det møtet ble jo det det burde ha blitt for lenge siden. Men nå har vi i allefall.. you know.. men jeg skal snakke om de her tingene senere, på et senere tidspunkt når jeg kan.» Så avslutter hun med teksten: «Denne dagen har egentlig bare vært fylt med mange forskjellige følelser, og det er på mange måter en veldig trist dag, men samtidig også noe jeg har vært klar over at ville skje på grunn av veldig vonde omstendigheter. Jeg har følt et hav av følelser gjennom dagen og kjenner meg helt ærlig emosjonelt utmatta. I dag er en dag jeg alltid, dessverre, vil minnes. Jeg trenger bare å logge av fra verden i dag, og heller komme tilbake i morgen. I love you, og jeg vet at en dag vil dette gi mening…» Beklager om jeg forledet deg inn på Isabel sin snap😅 Takk for at du refererte det som ble sagt. Dessverre er vi like langt med at Isabel snakker i gåter og ikke kommer frem til hva dette dreier seg om. Men så klart….dette blir det penger av. 3 3
Sirah Skrevet lørdag kl. 07:08 #38395 Skrevet lørdag kl. 07:08 Heike72 skrev (2 minutter siden): Og da er jo det store spørsmålet: Hvorfor ville hun ikke snakke med dem? Er det fordi det faktisk er noe uetisk som hun ikke vil klare å svare for?, Er hun feig? eller evner hun ikke helt å ordlegge seg og snakke for seg? Kanskje det er journalist Line hun tenker å gå til sak mot? Kommer hun langt med å ga til sak mot Tv2? Kan det komme fram noe nå som gjør at flere enn meg velger å ikke følge med på henne mer? Hun er jo (som hun selv sa en gang) ikke avhengig av snapinntektene. Og det er vel noe av det dummeste hun har sagt. Hun tjener mange millioner på snap i året. Det er vel den inntekten som faktisk gjør at hun kan sitte i en villa til 47 millionerrrrrrr. Det blir veldig spennende å følge med på. Tror nesten Isabel har skadet sin egen sak ved å hype dette såpass opp som hun har gjort. Nå sitter jo "halve internett" å gleder seg til dokumentaren 🫣 Jeg vil nesten tro den store saken handler om Line/TV2 ja. På ett eller annet vis. Mye mulig de opprinnelige tankene ikke er feil, bare at de er innblandet på en annen måte enn vi først trodde. Hun har jo f.eks sluttet å følge Synnøve og nevner henne ikke lenger. Så klart vil det svi skikkelig for henne om hun mister snap 🫣 Men dette blir vel som med alle andre sånne saker: Det stormer som bare det i noen dager og så går det over og livet fortsetter som før 1 5
Sveits35 Skrevet lørdag kl. 07:11 #38396 Skrevet lørdag kl. 07:11 Sirah skrev (2 minutter siden): Det blir veldig spennende å følge med på. Tror nesten Isabel har skadet sin egen sak ved å hype dette såpass opp som hun har gjort. Nå sitter jo "halve internett" å gleder seg til dokumentaren 🫣 Jeg vil nesten tro den store saken handler om Line/TV2 ja. På ett eller annet vis. Mye mulig de opprinnelige tankene ikke er feil, bare at de er innblandet på en annen måte enn vi først trodde. Hun har jo f.eks sluttet å følge Synnøve og nevner henne ikke lenger. Så klart vil det svi skikkelig for henne om hun mister snap 🫣 Men dette blir vel som med alle andre sånne saker: Det stormer som bare det i noen dager og så går det over og livet fortsetter som før Tror de kom til enighet i går og saken går ikke til retten. Isabel virker også fornøyd med utfallet slik hun uttalte seg i går på Snap 1
Sveits35 Skrevet lørdag kl. 07:13 #38397 Skrevet lørdag kl. 07:13 Hvis jeg skal spekulere litt, så ble enten Isabel eller motparten kjøpt ut av Ivorie i går. 4
LorettaLynn Skrevet lørdag kl. 07:15 #38398 Skrevet lørdag kl. 07:15 Sveits35 skrev (1 minutt siden): Hvis jeg skal spekulere litt, så ble enten Isabel eller motparten kjøpt ut av Ivorie i går. Det tror jeg også. Isabel er kjøpt ut. 2
Sirah Skrevet lørdag kl. 07:22 #38399 Skrevet lørdag kl. 07:22 Sveits35 skrev (9 minutter siden): Tror de kom til enighet i går og saken går ikke til retten. Isabel virker også fornøyd med utfallet slik hun uttalte seg i går på Snap Sveits35 skrev (7 minutter siden): Hvis jeg skal spekulere litt, så ble enten Isabel eller motparten kjøpt ut av Ivorie i går. Det var en svært spennende teori! 😳
skeiv-ostepop Skrevet lørdag kl. 07:31 #38400 Skrevet lørdag kl. 07:31 Sveits35 skrev (29 minutter siden): Ikke alltid jeg blir klok av innleggene i denne tråden og blir jo da geleidet elegant inn på Isabel sin snapchatkanal 😅 Angående det som med all sannsynlighet handler om Ivorie, sa hun ordrett: «mailen min har gått litt varmt i dag, advokaten min er jo på saken og håndterer ting for meg, thank god … altså, ja.. at jeg skulle si at the best brukte pengene jeg ever har brukt i 2026.. at det skulle være advokatkostnader og at jeg skulle være happy for det, det trudde jeg ikke skulle være på mitt bingocard, but here we are…» videre sa hun: «et veldig viktig møte, som jeg er .. ja.. altså utfallet av det møtet ble jo det det burde ha blitt for lenge siden. Men nå har vi i allefall.. you know.. men jeg skal snakke om de her tingene senere, på et senere tidspunkt når jeg kan.» Så avslutter hun med teksten: «Denne dagen har egentlig bare vært fylt med mange forskjellige følelser, og det er på mange måter en veldig trist dag, men samtidig også noe jeg har vært klar over at ville skje på grunn av veldig vonde omstendigheter. Jeg har følt et hav av følelser gjennom dagen og kjenner meg helt ærlig emosjonelt utmatta. I dag er en dag jeg alltid, dessverre, vil minnes. Jeg trenger bare å logge av fra verden i dag, og heller komme tilbake i morgen. I love you, og jeg vet at en dag vil dette gi mening…» Det er helt utrolig at noen som ikke klarer å snakke bedre sammenhengende enn dette tjener så mye penger på å snakke. 7 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå