Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det ikke litt rart å bruke så lyse klær i bryllup? De virker ikke akkurat som det paret som har flest venner eller er i flest bryllup 

• Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ryddet for spekulasjoner ..hm ..Isabel legger opp til spekulasjoner med sine … skal la være å sette navn på de…utsagn, meninger, påstander og snikende , lav stemme …mental braik dåwn ..elsklinger nå gjør vi en kaffe til.. men nå har jeg en braik dåwn som gjør at jeg må ha en ny kaffe og legge meg litt til i senga.. og vet du hva .. du får vente til jeg tar en kaffe til … jeg tar en prat med de utrolige dyktige advokatene mine mens jeg tar en kaffe til..nå ble jeg sliten nå må jeg legge meg i sengen igjen kl.13 …forferdelig slitsomt å være meg Isabel, dere skjønner vel det elsklinger …hjerte og smerte.. å herregud, glemte jo at jeg har funnet mitt livs kjærlighet… herregud hvor jeg elsker den mannen jeg spyttet på og foraktet og det sa jeg klart ifra på alle Some…Huff, det gjør da ingenting.. vi elsker hverandre og familen og venner som sa , Jack var den verste mannen som gikk i to sko skulle aldri ha noe med han gjøre, står med åpne armer og har håpet alltid vi skulle bli sammen ..du snakker om eventyr😂😂 H.C Andersen hvor var du?😂

Endret av Sologmåne1
  • Liker 1
  • Nyttig 21
Skrevet
Alauda skrev (12 timer siden):

Isabell snakker om årsaken til at så mange har hushjelp og nanny i Dubai: Det er at mange bor så  langt bortefra familie som de kan få hjelp fra 🫣

Det har sikkert ingen ting med klasseforskjellene å gjøre… 

Nå bor jo familien hennes der så da har hun ikke behov for nanny. 

• Liker 1
Skrevet
Alauda skrev (12 timer siden):

Isabell snakker om årsaken til at så mange har hushjelp og nanny i Dubai: Det er at mange bor så  langt bortefra familie som de kan få hjelp fra 🫣

Det har sikkert ingen ting med klasseforskjellene å gjøre… 

Klart det har med klasseforskjell å gjøre, hele Dubai er tuftet på herskap og tjenere. Det sagt så er det forventet at spesielt utlendinger som bosetter seg der skal sysselsette mennesker. En slektning av meg som bodde der i tre år mens mannen jobbet og hun var hjemmeværende ble sett skjevt på siden hun nektet å ha hushjelp, sjåfør og annet. Men som hun sa, ikke hadde hun jobb, ikke nære venner og ikke slekt i nærheten, så hva skulle hun gjøre om andre tok seg av alt praktisk arbeid i tillegg. Men det var altså ikke særlig populært. 

• Liker 2
Skrevet
Lykkeliten* skrev (23 minutter siden):

Klart det har med klasseforskjell å gjøre, hele Dubai er tuftet på herskap og tjenere. Det sagt så er det forventet at spesielt utlendinger som bosetter seg der skal sysselsette mennesker. En slektning av meg som bodde der i tre år mens mannen jobbet og hun var hjemmeværende ble sett skjevt på siden hun nektet å ha hushjelp, sjåfør og annet. Men som hun sa, ikke hadde hun jobb, ikke nære venner og ikke slekt i nærheten, så hva skulle hun gjøre om andre tok seg av alt praktisk arbeid i tillegg. Men det var altså ikke særlig populært. 

For hvem var det ikke populært? 

Skrevet (endret)
Tapaz skrev (38 minutter siden):

Familien Raad bor ikke  i Dubai året rundt. Syns jeg ser Baddi , Bimbo og Pimpen som Nanny.

Endret av Sologmåne1
Skrevet (endret)
Sologmåne1 skrev (2 timer siden):

Familien Raad bor ikke  i Dubai året rundt. Syns jeg ser Baddi , Bimbo og Pimpen som Nanny.

Baddi og Bimbo bor i Dubai nå og Pimpen har snart lov til å være der utover 90 dager. Pimpen er verdens beste mamma i følge I.  Men enig med du, kan ikke se for meg at noen av den søvnige gjengen der er oppe og bysser en baby om natta.

Endret av Tapaz
  • Nyttig 4
Skrevet

angående den nanny greien, vi har venner som bor i Dubai og venner i Singapore - helt vanlige folk som er der pga jobb, og de har nanny og hushjelp.. Det vil si i Singapore kaller de det "live in maid" men det er jo det samme i utgangspunktet.. Og det er helt vanlige folk som deg og meg - så i noen deler av verden er det normalen rett og slett. Kjenner også en familie som flyttet tilbake til Norge etter tre år i Dubai og de tok med seg "the help" hit, litt mye papirarbeid osv men ja, hun bor nå med dem i Oslo.. 
Så hvorvidt det er så innmari spesielt at IR ønsker dette når det er så vanlig der hun bor vet jeg egentlig ikke at jeg tenker det er. Kanskej det er vi som reagerer negativt av ulik årsak som er unormale i den settingen.

• Liker 3
Skrevet
Carrot skrev (53 minutter siden):

angående den nanny greien, vi har venner som bor i Dubai og venner i Singapore - helt vanlige folk som er der pga jobb, og de har nanny og hushjelp.. Det vil si i Singapore kaller de det "live in maid" men det er jo det samme i utgangspunktet.. Og det er helt vanlige folk som deg og meg - så i noen deler av verden er det normalen rett og slett. Kjenner også en familie som flyttet tilbake til Norge etter tre år i Dubai og de tok med seg "the help" hit, litt mye papirarbeid osv men ja, hun bor nå med dem i Oslo.. 
Så hvorvidt det er så innmari spesielt at IR ønsker dette når det er så vanlig der hun bor vet jeg egentlig ikke at jeg tenker det er. Kanskej det er vi som reagerer negativt av ulik årsak som er unormale i den settingen.

I «gamle dager» var det slik i Norge også. Tjenestefolk  som jobbet hardt fra morgen til kveld for kost og losji.  Kongefamilien har vel fortsatt nanny og tjenestetab. Eller kanskje ikke nanny lenger. 

• Nyttig 1
Skrevet
Tapaz skrev (20 minutter siden):

I «gamle dager» var det slik i Norge også. Tjenestefolk  som jobbet hardt fra morgen til kveld for kost og losji.  

Jobbet for slikk og ingenting. Håper ikke vi kommer dit her til lands.

• Nyttig 3
Skrevet
Sologmåne1 skrev (7 minutter siden):

Jobbet for slikk og ingenting. Håper ikke vi kommer dit her til lands.

Enig. Den tid er forbi.

Har problemer med å forstå et ei som ligger i senga og ser på serier eller har tid til å sole seg hver dag ikke kan passe sin egen baby.

• Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Tapaz skrev (2 timer siden):

Enig. Den tid er forbi.

Har problemer med å forstå et ei som ligger i senga og ser på serier eller har tid til å sole seg hver dag ikke kan passe sin egen baby.

men det at du ikke forstår trenger ikke bety at det er slik at din forståelse er den eneste riktige. 
Jeg har venner som har hushjelp som ikke selv jobber for eksempel og de skjønner ikke at jeg som er i full jobb og vel så det har tid til husarbeid :P er det da meg eller dem det er noe "galt med" egentlig? 
Jeg har venner som sagt som har nanny også og som er i en slik situasjon at de nok egentlig kunne klart seg uten slik jeg ser det fordi jeg gjorde det, men jeg er ikke dem - jeg kan egentlig ikke mene noe særlig om deres valg siden jeg ikke går i deres sko annet enn å si at jeg valgte ulikt for egen del. Jeg valgte kjøre ungene til ting selv, jeg valgte lage middag selv, handle selv, følge opp selv - kjente jeg på tidsklemmen? Absolutt, ville jeg tidvis hatt en hushjelp eller vaskehjelp? Absolutt, men til syvende og sist er ikke mine valg representative for alle andre - ei heller for "ei som ligger i senga/soler seg" som er din oppfatnig av IR basert på det du ser siden jeg går ut fra at du følger henne siden du vet dette.. 

Og så er jo ikke 2den tiden forbi" siden det å ha vaskehjelp for eksempel er mer og mer normalt blant vanlige folk, på KG Leser du jo i omtrent alle tråder som handler om at mannen ikke bidrar at de bør få seg vaskehjelp :P

• Nyttig 4
Skrevet
Carrot skrev (13 minutter siden):

men det at du ikke forstår trenger ikke bety at det er slik at din forståelse er den eneste riktige. 
Jeg har venner som har hushjelp som ikke selv jobber for eksempel og de skjønner ikke at jeg som er i full jobb og vel så det har tid til husarbeid :P er det da meg eller dem det er noe "galt med" egentlig? 
Jeg har venner som sagt som har nanny også og som er i en slik situasjon at de nok egentlig kunne klart seg uten slik jeg ser det fordi jeg gjorde det, men jeg er ikke dem - jeg kan egentlig ikke mene noe særlig om deres valg siden jeg ikke går i deres sko annet enn å si at jeg valgte ulikt for egen del. Jeg valgte kjøre ungene til ting selv, jeg valgte lage middag selv, handle selv, følge opp selv - kjente jeg på tidsklemmen? Absolutt, ville jeg tidvis hatt en hushjelp eller vaskehjelp? Absolutt, men til syvende og sist er ikke mine valg representative for alle andre - ei heller for "ei som ligger i senga/soler seg" som er din oppfatnig av IR basert på det du ser siden jeg går ut fra at du følger henne siden du vet dette.. 

Og så er jo ikke 2den tiden forbi" siden det å ha vaskehjelp for eksempel er mer og mer normalt blant vanlige folk, på KG Leser du jo i omtrent alle tråder som handler om at mannen ikke bidrar at de bør få seg vaskehjelp :P

I « min verden» er det ikke normalt med Nanny. Husvask er det flere som har hjelp til, men de jobber fullt og har barn. For meg er det uforståelig at noen vil la andre ( nanny) få den gleden det er å bli kjent med et nytt lite menneske. Ikke minst er den kontakten som knyttes de første månedene verdifull.  Vel, det er ikke mitt tap -og det er lov å ha ulik oppfatning av hva som er viktig i livet.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Tapaz skrev (1 minutt siden):

I « min verden» er det ikke normalt med Nanny. Husvask er det flere som har hjelp til, men de jobber fullt og har barn. For meg er det uforståelig at noen vil la andre ( nanny) få den gleden det er å bli kjent med et nytt lite menneske. Ikke minst er den kontakten som knyttes de første månedene verdifull.  Vel, det er ikke mitt tap -og det er lov å ha ulik oppfatning av hva som er viktig i livet.

men slik du beskriver det virker det som om du tror at alle som har nanny aldri selv ser barna sine? Du vet verden ikke er sort eller hvit osv? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Carrot skrev (5 minutter siden):

men slik du beskriver det virker det som om du tror at alle som har nanny aldri selv ser barna sine? Du vet verden ikke er sort eller hvit osv? 

Nå handler denne tråden om I. , men jeg vil tro at de som har nanny til spebarn/ babyer setter bort veldig mye av jobben ( gleden) til de. Det er vel derfor de har nanny, er det ikke?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå handler denne tråden om I. , men jeg vil tro at de som har nanny til spebarn/ babyer setter bort veldig mye av jobben ( gleden) til de. Det er vel derfor de har nanny, er det ikke?

tråden handler om IR men du svarte i tråden og fronter egne meninger som du tillegger I - da må det være greit å spørre hva du mener for å forsøke forstå uten at det er noe galt i dette for diskusjonen sin del. Jeg tror ikke som deg at de som får nanny gjør dette for å selv å ikke ha kontakt med barnet sitt nei, så kald og kynisk er jeg ikke som menneske. 
Ikke tror jeg IR heller ville gjor det fordi jeg tror ikke så dårlig om henne som menneske som du tydeligvis gjør. 

Det er også mange ulike grunner til at folk har nanny, en familie jeg kjenner har det fordi den ene forelderen er kronisk syk og sitter i rullestol, der nanny gjør at forelderen kan delta som en vanlig foreler mens nanny er hender og føtter for eksempel, det betyr dog ikke at forelderen ikke har tilknytning til barna sine eller at barna meget godt vet hvem som er far og mor osv.. Man skal kanskje passe seg litt for å generaliser og tenke det verste om folk basert på sin egen hverdag og oppfatning tror jeg.

• Liker 5
Skrevet
Carrot skrev (3 minutter siden):

tråden handler om IR men du svarte i tråden og fronter egne meninger som du tillegger I - da må det være greit å spørre hva du mener for å forsøke forstå uten at det er noe galt i dette for diskusjonen sin del. Jeg tror ikke som deg at de som får nanny gjør dette for å selv å ikke ha kontakt med barnet sitt nei, så kald og kynisk er jeg ikke som menneske. 
Ikke tror jeg IR heller ville gjor det fordi jeg tror ikke så dårlig om henne som menneske som du tydeligvis gjør. 

Det er også mange ulike grunner til at folk har nanny, en familie jeg kjenner har det fordi den ene forelderen er kronisk syk og sitter i rullestol, der nanny gjør at forelderen kan delta som en vanlig foreler mens nanny er hender og føtter for eksempel, det betyr dog ikke at forelderen ikke har tilknytning til barna sine eller at barna meget godt vet hvem som er far og mor osv.. Man skal kanskje passe seg litt for å generaliser og tenke det verste om folk basert på sin egen hverdag og oppfatning tror jeg.

Og du generaliserer ikke? 😄 Hold deg til å argumentere saken du. Må ut nå snakkes senere. 😘

• Liker 6
Skrevet

Og du generaliserer ikke? 😄 Hold deg til å argumentere saken du. Må ut nå snakkes senere. 😘

jøss, hvor generaliserte jeg når jeg diskuterte med deg og kom med svar på hvorfor jeg mener ikke alle har nanny for å ikke selv ha en relasjon til barnet sitt som du skrev?  Det fine med diskusjon er at man er åpen for andres innspill og svarer på dem på en ordentlig måte. Det er liksom det diskusjon er.. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Tapaz skrev (9 timer siden):

Stakkars barn og kanskje dyr også, om de må bli påpasset av Pimpen, utkledd som en fra Hakkebakkeskogen 🙂 med alle de rare dyrehode plaggene sine. Og i full nattkjole påkledning snart døgnet rundt, Men skal hun på Dubai Mall el andre offentlige plasser så orker hun å kle på seg disse arabiske " kjolene". Skjønner meg ikke på denne Pimpen dama.  Heller ikke at I vil ha henne gående rundt slik i denne millionær boligen.

Endret av vilas
Feilstaving
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke man kan sammenligne en funksjonshemmet med behov for Nanny og I behov for d samme. I og Jack hadde jo en diskusjon om dette på snap igår ang hva han kom til å ønske fra I om han ble hennes husband 🙂  Han svarte at han ikke hadde noen ønsker el krav  akkurat nå ang at I måtte utføre hverdagsaktiviteter i hjemmet, men når de fikk barn så ville han at hun skulle bidra. Men I parkerte jo med at han måtte forstå / ta hensyn til at de hadde begge  egne brands og at de da måtte ha nannys ,slik at de  to fikk jobbet. Hva søren gjør andre mennesker med barn og større familie.

• Liker 1
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...