Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (21 timer siden):

Hypotese🤔: Isabel har snakket lenge nå om denne personen som har sviktet henne.. hvordan hun føler seg « lurt» og «ødelagt» osv… Jeg tror Isabel vet at det avsløres i tv2 serien hvordan Ivorie faktisk ikke er etisk osv.. jeg tror det vil komme frem mye her! Og derfor driver hun «svertekampanje» mot Synnøve nå for å redde sitt eget skinn.. Hun skal vel få det til å fremstå som om hun ikke har visst om dette…. (Om realiteten bak fasaden i Ivorie).. Kun en hypotese, men Isabel har vist seg å være kynisk - så dette er min teori.🤔

Ja jeg tenker det samme, at nå vil nok Synnøve få skylden for de eventuelle dårlige ting de måtte finne, arbeidsforhold osv. At det er det "store" sviket ??

Skulle ikke forundre meg altså, for alt dreier seg kun om henne selv.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
vilas skrev (2 timer siden):

Noen foreslo det i en kommentar 🙂 men nå når 2027 kommer, så har I planlagt å kjøpe egen bolig for Pimpen i Dubai. Ca 12 mill sa I, det kunne hun cash' e ut.  Og d kostet den boligen som var aktuell for Pimpen. Hun ønsker sin mor i nabo- område der hun bor selv, slik at de kunne kjøre mellom hverandre i den rosa Barbie bilen 🙂 Ikke rart mange reagerer på I's bruk av penger.  Og hvordan hun kan tjene såååå mye. Og hvordan kan hun være så attraktiv for Snap chat, med alle uinnteresante  snapper på matbestilling, dusjing,doturer, sole seg, og litt Rosegjøken nå da.   Og jeg tror ikke ca 400000 følgere ser på henne hver dag. Blir spennende og få høre litt om historien hennes bak Ivorie og nå Nude. Hun startet jo med  Ivorie for kort tid siden ( var d ca 1,5 - 2 år ) Hvordan klare å få økonomien opp til så mye ( 50/60/70 mill ++ ) på så kort tid? 

Ikke mange uføre som får muligheten til å bo i en bolig til 12 mill i selveste Dubai og fortsatt motta penger fra staten 👀

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Sirah skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke uenig i det du skriver. Likevel kan jeg skjønne at det føles ubehagelig å bli oppsøkt på den måten når man har takket ned til intervju flere ganger. Men så klart burde hun stilt opp! Ingen tvil om det.

Føles ubehagelig? Opplagt. 

Er det ubehagelig å måtte, for en gangs skyld, stå til rette for hva du driver med? Absolutt. 

Og? Da lar vi alle være, som gjør noe uetisk? Fordi de synes det er ubehagelig?

Huff og huff.

Tenk å en gang faktisk bli forsøkt holdt til rette for det uetiske du driver med, og generelt verden utenfor egen snap, delulu-RaadSquad, og Dubai-boble.

Vedkommende unngår konsekvent alt av media. Det fungerer dessverre (heldigvis) ikke i lengden.

Altså. Er det noen hjemme?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
vilas skrev (13 minutter siden):

I kommer opp på Utforsk hele tiden. Jeg følger henne ikke. Så hun driver aktiv påvirkning på oss alle ja. Og hun kjøper bolig for vår innimellom interesse. 

Du er vel blokkert? Ellers er det jo helt frivillig å gå inn via utforsk - eller å la være. 

• Liker 5
Skrevet
Othelia08 skrev (17 minutter siden):

Ikke mange uføre som får muligheten til å bo i en bolig til 12 mill i selveste Dubai og fortsatt motta penger fra staten 👀

Nemlig. Det er alt dette jeg reagerer sånn på. Pimpen har en treroms kommunal leilighet i Oslo. Og hennes exmann har samme type leilighet. Sidra og Rami bodde hver for seg hos Pimpen og x-mann. Og da får man dobbel/ tredobbel barnetrygd. Bostøtte osv.... X -mannen er jo nå mye i Dubai han også. Så leilighetene står " tomme", det er kun Rami og Sidra som bruker disse leilighetene når de er i Norge innimellom. Det hadde nok vært andre barnefamilier i Oslo som hadde trengt disse leilighetene mere enn disse to foreldrene til I. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
vilas skrev (4 minutter siden):

Nemlig. Det er alt dette jeg reagerer sånn på. Pimpen har en treroms kommunal leilighet i Oslo. Og hennes exmann har samme type leilighet. Sidra og Rami bodde hver for seg hos Pimpen og x-mann. Og da får man dobbel/ tredobbel barnetrygd. Bostøtte osv.... X -mannen er jo nå mye i Dubai han også. Så leilighetene står " tomme", det er kun Rami og Sidra som bruker disse leilighetene når de er i Norge innimellom. Det hadde nok vært andre barnefamilier i Oslo som hadde trengt disse leilighetene mere enn disse to foreldrene til I. 

Det er helt kvalmende!🤮

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Tenkeselv skrev (29 minutter siden):

Ja jeg tenker det samme, at nå vil nok Synnøve få skylden for de eventuelle dårlige ting de måtte finne, arbeidsforhold osv. At det er det "store" sviket ??

Jeg er helt sikker på at dette er saken og planen til Isabel. 💯

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Tenkeselv skrev (42 minutter siden):

Jeg har ikke sett promo til miniserien, bare små klipp innimellom. Men jeg tror ikke de skal «ta» Ivorie i dette tilfelle. Jeg tror det handler mer om måten hun fanger seere med parasosiele forhold. At de i de tre episodene tar opp 3 problemer med influenserbransjen. Christian - tar opp problemet rundt påvirkning rundt plastisk kirurgi og gambling. Isabel - tar opp problemene rundt dette med parasosiale forhold med seerene og etikken rundt dette. De vil nok dra inn millioninntektene til Ivorie og Nude, da det har sammenheng, men litt usikker på om det er selve bedriftene de skal «ta» i denne saken. Jeg trooor de vil vikle det mer mot hennes snapchat og girlchat. 
Sara E - problemene rundt det å ikke merke innhold med reklame. Hun har jo konstant på seg klær fra sin egen butikk, og da må det komme tydelig frem at det er reklame. Dette gjelder jo flere influensere, så vil tro det er casen hos henne. 

Bare synsing, så blir spennende å se når det kommer på skjermen. Jeg håper det er det som kommer frem, da det er 3 ting som er viktig å få en bedring på. 

Endret av smiiiley
  • Liker 6
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (5 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at dette er saken og planen til Isabel. 💯

Hørte I si at motparten krevde åpen rett i en evt rettsak. Og der var I cocky og sa d var ikke hun særlig redd for pga at hun hadde såååå mye bevis på div. Og beste norske advokater. Men nå er d jo stille med dette advokat styret hennes. Og idag kom hun med at hun hadde hatt en ang samtale hvor resultatet ble slik d var naturlig d skulle bli. Men åpen rett er d jo i de fleste rettsaker. D blir kun avstengt underveis i en rettsak om d kommer personlige opplysninger som ingen trenger å  vite om.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
smiiiley skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke sett promo til miniserien, bare små klipp innimellom. Men jeg tror ikke de skal «ta» Ivorie i dette tilfelle. Jeg tror det handler mer om måten hun fanger seere med parasosiele forhold. At de i de tre episodene tar opp 3 problemer med influenserbransjen. Christian - tar opp problemet rundt påvirkning rundt plastisk kirurgi og gambling. Isabel - tar opp problemene rundt dette med parasosiale forhold med seerene og etikken rundt dette. De vil nok dra inn millioninntektene til Ivorie og Nude, da det har sammenheng, men litt usikker på om det er selve bedriftene de skal «ta» i denne saken. Jeg trooor de vil vikle det mer mot hennes snapchat og girlchat. 
Sara E - problemene rundt det å ikke merke innhold med reklame. Hun har jo konstant på seg klær fra sin egen butikk, og da må det komme tydelig frem at det er reklame. Dette gjelder jo flere influensere, så vil tro det er casen hos henne. 

Bare synsing, så blir spennende å se når det kommer på skjermen. Jeg håper det er det som kommer frem, da det er 3 ting som er viktig å få en bedring på. 

Så akkurat ett klipp og det er tydelig at det stilles spørsmål ved de 10% som går til veldedighet - hvor har de tatt veien? Nå kommer avsløringene, det er vel bare bullshit. Og da vil jeg tro det selvfølgelig er Reme som har lurt henne for hun var jo helt uvitende 🙈 Hun har jo snakket mange mange ganger om de 10% i Ivorie som går til å hjelpe kvinner i fattige land, hvor godhjertet hun er som elsker å dele og gi til veldedighet. Hun fremstiller jo seg selv som en slags Mor Teresa når det gjelder hvor gavmild hun er. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Natu skrev (4 minutter siden):

Så akkurat ett klipp og det er tydelig at det stilles spørsmål ved de 10% som går til veldedighet - hvor har de tatt veien? Nå kommer avsløringene, det er vel bare bullshit. Og da vil jeg tro det selvfølgelig er Reme som har lurt henne for hun var jo helt uvitende 🙈 Hun har jo snakket mange mange ganger om de 10% i Ivorie som går til å hjelpe kvinner i fattige land, hvor godhjertet hun er som elsker å dele og gi til veldedighet. Hun fremstiller jo seg selv som en slags Mor Teresa når det gjelder hvor gavmild hun er. 

Ok, det klippet har jeg ikke sett. Jeg har som jeg nevnte bare synset ut i fra det lille jeg har sett. Blir uansett spennende å se hva som dukker opp ☺️ 

• Liker 2
Skrevet
smiiiley skrev (39 minutter siden):

Ja det er nok mest rettet mot Isabel, men at Ivorie også er under lupen har vi jo fått sett på den lille snutten som er vist. Både dette med å flytte til Dubai osv. Men jeg tror også de har sjekket de mer etiske sidene, som hvor ting er laget, arbeidsforhold, eventuelt lønn til de ansatte osv osv.

Men time will show 😅

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Tenkeselv skrev (11 minutter siden):

Ja det er nok mest rettet mot Isabel, men at Ivorie også er under lupen har vi jo fått sett på den lille snutten som er vist. Både dette med å flytte til Dubai osv. Men jeg tror også de har sjekket de mer etiske sidene, som hvor ting er laget, arbeidsforhold, eventuelt lønn til de ansatte osv osv.

Men time will show 😅

Jeg googlet og fant artikkelen. Jeg ser at de stiller spørsmål til veldedighet også som Natu nevnte. Har ikke fått med meg det. Har kun sett noen få klipp fra Christian sin episode og et kort klipp av SE sin. Mye mulig de da gransker både fabrikker, arbeidsforhold osv (tror de skulle det på SE sin episode også?). 
Ref veldedighet, ble det ikke gitt penger til en eller annen norsk stiftelse? Men usikker om det var fra Ivorie eller IR privat. Men kan også være at de graver i at det ble overført en stor sum til NUF’et i Dubai, og de lurer på om dette var for å redusere resultatet i AS. (Lavere resultat =mindre veldedighet) Tenker bare høyt nå. Jeg aner ikke. 

Endret av smiiiley
Skriveleif
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
smiiiley skrev (2 minutter siden):

Jeg googlet og fant artikkelen. Jeg ser at de stiller spørsmål til veldedighet også som Natu nevnte. Har ikke fått med meg det. Har kun sett noen få klipp fra Christian sin episode og et kort klipp av SE sin. Mye mulig de da gransker både fabrikker, arbeidsforhold osv (tror de skulle det på SE sin episode også?). 
Ref veldedighet, ble det ikke gitt penger til en eller annen norsk stiftelse? Men usikker om det var fra Ivorie eller IR privat. Men kan også være at de graver i at det ble overført en stor sum til NUF’et i Dubai, og de lurer på om dette var for å redusere resultatet i AS. (Lavere resultat =mindre veldedighet) Tenker bare høyt nå. Jeg aner ikke. 

Kajafondet tror jeg det var jeg tenkte på. 

Skrevet

Her er det som blir tatt opp i første episode.

1. Veldedighetsmysterier og ulovlige vilkår

TV 2 undersøker den eventyrlige veksten til nettbutikken Ivorie Studio, startet av gründer og influenser Isabel Raad. Bak suksessen og de store løftene om veldedighet, avdekkes tette murer av taushet i skattefrie frisoner i Dubai. I tillegg reises det kritiske spørsmål rundt produktenes faktiske innhold og salgsvilkår som bryter med norske forbrukerrettigheter.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Othelia08 skrev (2 timer siden):

Er det andre du tenker skal miste lønnen om de får bo i en flott leilighet? Uføretrygd blir beregnet etter tidligere inntekt og blir selvsagt ikke avkortet uansett hvor mye penger slekten ellers har.

Det er ganske lavt kunnskapsnivå her i tråden. 

• Nyttig 6
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 minutt siden):

Er det andre du tenker skal miste lønnen om de får bo i en flott leilighet? Uføretrygd blir beregnet etter tidligere inntekt og blir selvsagt ikke avkortet uansett hvor mye penger slekten ellers har.

Hvor sa jeg det? 

• Liker 4
Skrevet
Lykkeliten* skrev (3 minutter siden):

Bra vi har deg her da

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Othelia08 skrev (Akkurat nå):

Hvor sa jeg det? 

Jeg oppfattet det som du syns at det er feil å motta uføretrygd (fra staten) når man bor i et hus til 12 mill. Om jeg misforsto, beklager jeg det. 

• Liker 3
Skrevet
Velinda skrev (Akkurat nå):

Bra vi har deg her da

Ja, det er egentlig det. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...