Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hatsumomo skrev (1 time siden):

Det er eneste som jeg kommer på som både virker på søvn og angst er vel SAROTEX.  Det er IKKE en medisin man kan tukle med såpass vet jeg, men har ingen erfaring med den ellers. Tolvon er også i den kategorien. De går man fast på og må seponeres.

Jeg for min del har gått på både Imovane og Stilnoct når jeg har slitt med  søvnen, begge noe herk å slutte med da de er vanedannende og ikke noe man skal tukle med I TIDE OG UTIDE som man vil dann og vann! Mange år siden jeg gikk på de og aldri igjen.

Så har man melanontin man kan få på resept (og uten resept), man kan også få sløvende antihistaminer på resept, begge ting jeg har gått på - der kan man gå av og på litt mer som man vil, som ikke er vanedannende. Om det er det hun bruker? Aner ikke.

Så har man jo i den andre enden igjen med type Apodorm osv, den typen har jeg ikke erfaring med - men kanskje noen i tråden har og kan opplyse oss, og slutte å være så feige?

Sobril, valium, den slags regner jeg ikke som sovepiller, det er muskelavslappende og beroligende. Meget mulig folk bruker det som sovepiller og der kan man ta 1 tablett til etter noen timer osv. Jeg bruker valium for flyskrekk f.eks. Og disse kan man bli litt "rar" av!

Men det brukes ikke primært som sovepiller, men kan se for meg at folk bruker valium som dette og kaller det for "sovepiller".

Nå har ikke jeg lest alle sidene tilbake her , er en stund siden jeg var innom her. Men jeg bruker Apodorm , hva lurte du på ang de ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hatsumomo skrev (54 minutter siden):

Som sagt, sobril/valium kan man få som angstdempende (beroligende) og de er tillegg søvndyssende. Dette kan man bruke ved behov. 

Men er ikke de for dempe ved behov eksp.ved ett panikk anfall eller akutt angst.

Mener IR har fortalt at de hun får for angstlidelsen er noe hun tar fast hver dag inntil videre.

Liten avsporing 😂

Husker bestemoren min hun fikk Vival( de rosa små) Hun fikk helt panikk når hun ikke hadde dem meg seg. De virket sånn, at bare hun visste at hun hadde dem var alt bare bra.😂

• Hjerte 1
Skrevet
Velinda skrev (46 minutter siden):

Syns det er helt utroligt hva hun deler av medisinbruk,hun må jo gå rundt i svime nedi varmen🥶

Veldig farlig content 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Tenkeselv skrev (20 minutter siden):

Nå har ikke jeg lest alle sidene tilbake her , er en stund siden jeg var innom her. Men jeg bruker Apodorm , hva lurte du på ang de ? :)

Kanskje bedre om du blar 1 side tilbake så du får med konteksten, vi snakker om sovetabletter på resept som Isabel sier hun tar. Hun har på snap snakket om at hun nå når hun kom tilbake fra NY så tok hun og J en tablett før de la seg, våknet etter noen timer og så tok en ny tablett. Det er ikke alle sovetabletter man får på resept av legen hvor man bare kan ta en tablett som man vil her og der, slik man føler for det og ihvertfall ny tablett etter bare et par timer. Slik fungerer ikke sterke sovemedisiner. (Sobril/valium derimot, men det er beroligende. Ikke «sovetabletter»)

Men jeg vet ikke hvordan det er med Apodorm? Funker det slik, kan du ta en tablett og så etter et par timer, ta en ny?

Skrevet
agent skrev (9 minutter siden):

Men er ikke de for dempe ved behov eksp.ved ett panikk anfall eller akutt angst.

Mener IR har fortalt at de hun får for angstlidelsen er noe hun tar fast hver dag inntil videre.

Liten avsporing 😂

Husker bestemoren min hun fikk Vival( de rosa små) Hun fikk helt panikk når hun ikke hadde dem meg seg. De virket sånn, at bare hun visste at hun hadde dem var alt bare bra.😂

Jo, hun får nok noe fast (som type Sarotex eller lignende) som en må gå på en stund før det begynner å virke.

Sobril/Valium er ved akutt, men mange bruker disse som beroligende for panikkanfall,  og noen bruker det også til hjelp for å sove, siden man kan få den effekten.

Vival er omtrent det samme som Valium, bare så det er sagt. Jeg tar en liten dose når jeg skal fly for jeg har flyskrekk. Virkningen på meg er at jeg blir veldig rolig av dem - litt sløv. Hadde jeg tatt en sterk dose på dem, hadde jeg sikkert sovet tungt gjennom flyturen. Når jeg tar vival, så har venner bemerket at jeg blir veldig annerledes, rett og slett fjern.  Merker det ikke selv da :fornøyd:

• Liker 1
Skrevet

Hun har tidligere sagt at hun sover veldig lett og våkner av den minste lyd. Denne gangen klarte ikke J å vekke henne (kl. 12?), så tror de tablettene hun tar er noe sterkere enn vanlige innsovingstabletter.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Velinda skrev (3 timer siden):

Det jeg syns er mest trist er at hun bruker sovemedisin som content,med så mangen følgere så vil det alltid være noen som tar etter,hva da?som det skrives her i tråden også,bare ta en til etter noen timer,det ikke drops uanset hvilken sort hun tar,at man tar henne på det er ikke å harselere på noen måte etter min mening

Enig med deg her. Hun burde ikke snakket så casually om det. Når man i tillegg ikke vet med sikkerhet hva det er så kan det gi uheldige konsekvenser. Noe kan man bruke litt mer "uforsiktig" uten store konsekvenser, mens andre kan man lett bli avhengig av eller sterkt nedsløvet av. 

Jeg har vært avhengig av beroligende selv for mange herrens år siden, og det er virkelig ikke noe å ta lett på. Veldig skummelt. 

Jeg tar selv zopiclone (imovane) periodevis og har som regel for meg selv maks tre dagers bruk etter hverandre. Selv om det ikke er snakk om noe fysisk avhengighet på så kort tid, så kjenner jeg på at det er så fristende å fortsette for å bli "slått ut" om kvelden. For noen er det sikkert uproblematisk, men om man sliter litt med forskjellig så er det lett å falle for fristelsen til å "medisinere seg vekk". 

Edit: Jeg kan bruke Sobril om natten om jeg ikke får til å sove pga uro. Jeg hadde aldri i livet sovnet på min dose med beroligende, men om kroppen er veldig aktivert kan det roe meg akkurat nok ned til at søvnen får slippe til. 

Endret av refill
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
agent skrev (1 time siden):

Liten avsporing 😂

😂

Er en form for avhengighet det og gitt 😂 Jeg var der tidligere selv. Kunne ha en i BHen liksom 🤦‍♀️ Heldigvis forbi det 🤝 

• Hjerte 1
Skrevet
refill skrev (14 minutter siden):

Er en form for avhengighet det og gitt 😂 Jeg var der tidligere selv. Kunne ha en i BHen liksom 🤦‍♀️ Heldigvis forbi det 🤝 

Glad på dine vegner at du er på et bedre sted i livet❤️❤️det blir så farlig når man normaliserer vanedannende og reseptbelagt medisin,håper hun tenker seg om heretter

Skrevet

Nå viser hun jo gubben i hytt og pine. 
Sa hun ikke nettopp at hun absolutt ikke kunne vise han frem nå. Så kan hun plutselig likevel? Orker ikke se på jappingen særlig mye, men hun har vel sagt hvorfor hun plutselig kan vise han? 
For regner med at frøken Raad ikke driver med løgn overfor elsklingene, Queensenr, bestisene og bestevenninnene bare for å tjene penger? :sexy:

• Nyttig 2
Skrevet
Teflonhjernen skrev (30 minutter siden):

Nå viser hun jo gubben i hytt og pine. 
Sa hun ikke nettopp at hun absolutt ikke kunne vise han frem nå. Så kan hun plutselig likevel? Orker ikke se på jappingen særlig mye, men hun har vel sagt hvorfor hun plutselig kan vise han? 
For regner med at frøken Raad ikke driver med løgn overfor elsklingene, Queensenr, bestisene og bestevenninnene bare for å tjene penger? :sexy:

Vise han frem er vel ikke noe problem, etter at VG først viste bilder? Det hun har sagt hun ikke kan er å snakke om hvordan de ble sammen igjen..enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...