Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Lykkeliten* skrev (30 minutter siden):

Ja? Har du nettopp oppdaga sosiale medier, eller? 

16 min siden 🥵

Endret av loveanimals
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sharp75! skrev (2 timer siden):

Hvor mange tror du ikke har sett fotball i disse dager som ikke en gang liker fotball og gapt når Norge har scoret?

Men Raad har det jo faktisk fra barndommen av, så der bommer du jo faktisk.

Kleint.

Jeg er en av dem. Jeg bryr meg egentlig ikke en døyt om fotball, men kampen igår så jeg fra start til slutt! Det er jo et stykke norsk idrettshistorie som man fint kan se helt uten å egentlig være interessert i sporten. Noen ting er bare verdt å få med seg. Kampen til lørdag skal jeg også se!

dårligbrukernavn skrev (35 minutter siden):

Nå er det ikke meg du siterer eller spør, men av hva jeg har fått med meg er det vel kun sirupen som produseres i Norge (?).

Tidligere brukte hun vel en fabrikk i Italia, men mener hun har byttet siden. Nå vet jeg ikke da jeg ikke handler av henne, men iallefall noen av klærne er vel produsert i disse typisk masseprodusert fast fashion/dropshipping-landene, mener jeg å ha lest, uten at jeg vet sikkert. Mtp prisene er det vel ikke så mange alternativer heller. 

Kanskje noen har mer peiling/oversikt og kan følge opp? 

Det stemmer med at hun har brukt en fabrikk i Italia ja og siruppen er norsk. Hvor de siste plaggene er produsert vet jeg ikke.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Sirah skrev (9 minutter siden):

Jeg er en av dem. Jeg bryr meg egentlig ikke en døyt om fotball, men kampen igår så jeg fra start til slutt! Det er jo et stykke norsk idrettshistorie som man fint kan se helt uten å egentlig være interessert i sporten. Noen ting er bare verdt å få med seg. Kampen til lørdag skal jeg også se!

Skal sitte klistra til skjermen jeg også 🙋🏻‍♀️ gleder meg faktisk til kamp. Aldri sagt det i hele mitt liv 🤣🤣 beklager avsporingen 🇳🇴

• Liker 1
  • Hjerte 8
Skrevet
Tapaz skrev (3 timer siden):

Det er du som tillegger det noe annet enn det som står skrevet. Isabel bidrar med å skape noen få arbeidsplasser, samtidig  benytter hun seg av norsk arbeidskraft. 

Du glømte å svare på hvor hun får varene sine produsert..

Du snakket om ansatte i Norge, og meg bekjent er det ingen norske ansatte som produserer klær for henne. Hun kunne jo flytte kontoret hun har i Norge til Øst-Europa hvor arbeidskraften er billigere. Hadde det vært bedre, tenker du? Hvis det er et problem at hun har norske ansatte som har fått utdannelse betalt av staten..

Morradi123 skrev (2 timer siden):

I svaret du viser til så skriver du «Ville det vært bedre om hun flagget ut Ivorie». Altså visste du ikke at hun allerede har gjort det. Det var det jeg gjorde deg oppmerksom på. Og selvsagt skal de som jobber for Ivorie i Norge betale skatt til Norge, ingen som har nektet på det her. Men skattemessig så taper Norge mye på at bedriften har flagget ut, det er der millionene ligger.

Flyttet kontoret hun har i Norge til et annet land, da.. Kommentaren jeg svarte på handlet om de ansatte i Norge, ikke firmaet, og det handlet om at det var feil av IR å ha ansatte som hadde fått gratis utdannelse i Norge. 

• Liker 1
Skrevet
smiiiley skrev (28 minutter siden):

Skal sitte klistra til skjermen jeg også 🙋🏻‍♀️ gleder meg faktisk til kamp. Aldri sagt det i hele mitt liv 🤣🤣 beklager avsporingen 🇳🇴

Samme her! Trodde aldri jeg skulle si det, men jeg gleder meg!

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
Sirah skrev (16 minutter siden):

Samme her! Trodde aldri jeg skulle si det, men jeg gleder meg!

Woohooo 🇳🇴🇳🇴

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Alauda skrev (5 timer siden):

Så mye tull som hun bruker store penger på synes jeg kvartfinalen i USA var en strålende idé 🤠. Hun brukte jo ca samme sum på en tre dagers tur til Maldivene, for ikke snakke om hva hun vurderer å bruke på bil, som hun knapt vil bruke. På Maldivene ble det regnvær attpå til, men selv i sol må da kvartfinalen mellom Norge og England være en my større opplevelse. For ikke å snakke om bedre content. Kjør på 🚀

Så enig

Skrevet (endret)
Lykkeliten* skrev (5 timer siden):

Hadde eg hatt 250’ å svi av hadde eg gjerne brukt dei på fotballtur! Det må være betre bruk enn å kjøpe ei veske til eller tur nr ørten til kjedelige Maldivene (kjedelig gjennom snappen hennar, ikkje kjedelig om eg får reise sjølv).

Kva slags bustad du ønsker å kjøpe er neppe relevant for andre enn deg og dine nærmaste?

Og kvifor ho ikkje røper kven kjerasten er - det veit me vel alle svaret på?

Jeg er så lei av å se Maldivene på snap nå at jeg selv ville heller vurdert et annet reisemål nå en Maldivene😂😂😂

Jeg hørte noen hadde fått ganske mye penger ut av et salg så de ville ta hele familien sin med ungene til miami og bruke 500.000 på opplevelse ❤️ heltsikkert verd det om man har pengene. Og i følge Isabel har hun jo ingen økonomi som kan stoppe henne iallefall 😅 Slike opplevelsen blir nok minner man tar med seg i graven som jeg er sikker på man var glad man var crazy nok til å gjøre❤️

Endret av Alba1235
  • Liker 4
Gjest tante_grusom
Skrevet (endret)

Håper hun drar til Amerika og ser kampen med sin kjære mann. Be kameramann zoome de inn så vi får se de jabbe med mobilkamera forran nesen. Brått skåres det mål og de må hoppe noen sec på etterskudd. Hysterisk euforisk. Husk å stramme fotballtrøyen i midjen 😄. Og bare smil til nasjonalsangen. Der er nok.

influensere irriterer meg 😅🫣

Endret av tante_grusom
Skrevet
Morradi123 skrev (6 timer siden):

Ivory flagget hun ut sent i 2025, derfor det ble opprettet et NUF for å ivareta selskapets norske interesser. Det går fint ann å flagge ut en norsk bedrift og opprettholde nesten alt som før (unntak av regnskap) så lenge du oppretter et NUF. Den største forskjellen er at Norge mister skatteinntekter og I blir rikere.

Ser ut som selskapet er skattemessig tilhørende i Norge (?) 

https://info.altinn.no/starte-og-drive/skatt-og-avgift/skatt/skatt-for-norskregistrert-utenlandsk-foretak-nuf

• Liker 1
Skrevet
refill skrev (2 minutter siden):

Selvsagt er et norsk NUF skattepliktig til Norge. Men når man velger å flytte store summer fra NUF til selskapet i Dubai FØR skattelegging så ser ikke Norge noe til disse skattepengene. Det er kjent at hun nylig flyttet 22 millioner før skattelegging, aggressiv skatteplanlegging kaller økonomieksperter dette. 

https://www.nettavisen.no/okonomi/isabel-raad-flyttet-millioner-ut-av-norge/s/5-95-2949401

• Nyttig 7
Skrevet

Var innom og de pakker opp endeløse menger med tulle- handel igjen. Det må bli uendelig jobb med en kaste all emballasje! Den sorterer de selvsagt etter kildesortering får man håpe! Ellers så bidrar hun til forsøplingen og dyretragediene for alle dyr som fanges i søppel eller får det i seg 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Teflonhjernen skrev (13 timer siden):

Å se de stå og skrike nasjonalsangen som ikke de kan virker mer som et hån. 
De burde skamme seg. 
Selvfølgelig måtte det være VIP og der sitter de alene og laster som de er såååå interesserte. Viktigste for Isabel var jo å filme seg selv og vise alle sine «fotball» uttrykk. 
Noe av det kleineste og mest respektløse jeg har sett. 

Nå må du rulle inn! Det har vært så mye oppgulp og kommentar om influencere eller kjente personer som «plutselig interesserer seg for fotball» «så påtatt og fake» Jeg er IKKE interessert i fotball. Men i går var jeg på pub. Jeg klemte folk jeg ikke kjente, sang sanger jeg ikke helt kunne og jeg var med på å ro! Er det virkelig slik at bare de som kan nasjonalsangen eller er opptatt av fotball skal få lov til å heie på landslaget? Så en kommentar fra en følger som kritiserte Isabel for akkurat dette. Håper hun ble blokkert. Det finnes ikke grenser for hva folk skal henge seg opp i. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
princesspeaches skrev (4 timer siden):

Fint for deg da, at du syntes det er helt greit å være så ufin om Isabel og hennes familie, men når det blir sagt at dere går for langt, da er det ikke lov? Men helt fint lov å snakke sånn om Isabel? Skjønner det absolutt ikke. 

Ingen hadde visst hvem IR er om ikke hun har lagt opp / legger fortsatt opp til det.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Celia skrev (58 minutter siden):

Var innom og de pakker opp endeløse menger med tulle- handel igjen. Det må bli uendelig jobb med en kaste all emballasje! Den sorterer de selvsagt etter kildesortering får man håpe! Ellers så bidrar hun til forsøplingen og dyretragediene for alle dyr som fanges i søppel eller får det i seg 

Hun kildesorterer ikke, nei. Hun har uttalt at hun ikke tror de gjør det i Dubai, og ellers ved flere anledninger sagt rett ut at hun driter i miljøet og lignende. Ikke for det - det merker man jo. Ikke bare miljøet heller, men også dyrevelferd, enda hun påstår (nå i det siste bare, tidligere sa hun noe helt annet) at hun «elsker» dyr (det er vel åpenbart at ikke er tilfellet mtp feks veskene hun har og mye annet også, forsåvidt). 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
tante_grusom skrev (På 6.7.2026 den 6.33):

Når de ikke kan nasjonalsangen og står og kauker seg til for å late som om de liker fotball… la de være der de er i Dubai. I sitt lukkede community. 🫣😄👋🏻

Altså, jeg ble så flau… Det er ikke mye som overrasker meg lenger med denne familien, men at de ikke kan teksten på Norges nasjonalsang, fordi det var lenge siden de hadde feirer 17.mai i Norge…..  De kunne ikke melodien heller når de «øvde» før kampen. Hvordan er det i det hele tatt mulig? Isabel er født og oppvokst her, jeg tror du må lete lenge etter folk som ikke kan første vers av Ja, vi elsker… 🙄 Og broren; «hvem er dronning Sonja»?? De er jo helt blåst alle sammen!! 

• Liker 3
  • Nyttig 19
Skrevet
ToneVie skrev (7 timer siden):

Nå må du rulle inn! Det har vært så mye oppgulp og kommentar om influencere eller kjente personer som «plutselig interesserer seg for fotball» «så påtatt og fake» Jeg er IKKE interessert i fotball. Men i går var jeg på pub. Jeg klemte folk jeg ikke kjente, sang sanger jeg ikke helt kunne og jeg var med på å ro! Er det virkelig slik at bare de som kan nasjonalsangen eller er opptatt av fotball skal få lov til å heie på landslaget? Så en kommentar fra en følger som kritiserte Isabel for akkurat dette. Håper hun ble blokkert. Det finnes ikke grenser for hva folk skal henge seg opp i. 

Helt i orden at dette er din mening om dette, vi har forskjellige meninger. 
Jeg har da aldri sagt at kun de som kan nasjonalsangen skal få lov å heie på landslaget? 
Alle kan heie på landslaget og det gjør vi, men de aller fleste av oss er ikke mest opptatt av å filme oss selv close up av ansiktet hele kampen. 

Dessuten tenker jeg at er man norsk, så bør man kunne hvertfall litt av nasjonalsangen. Kan en ikke det, så ti heller still.

Ha en god dag og heia Norge 🇳🇴

• Nyttig 11
Skrevet
BareSiri skrev (42 minutter siden):

Altså, jeg ble så flau… Det er ikke mye som overrasker meg lenger med denne familien, men at de ikke kan teksten på Norges nasjonalsang, fordi det var lenge siden de hadde feirer 17.mai i Norge…..  De kunne ikke melodien heller når de «øvde» før kampen. Hvordan er det i det hele tatt mulig? Isabel er født og oppvokst her, jeg tror du må lete lenge etter folk som ikke kan første vers av Ja, vi elsker… 🙄 Og broren; «hvem er dronning Sonja»?? De er jo helt blåst alle sammen!! 

Dei er vel meir eit resultat av oppvekst enn at dei er dumme/blåst. Grunnlaget for kulturell kapital blir lagt i barndommen og når ein har nok med å overleve så blir det neppe særleg fokus på slikt.

Men at ein vaksen mann ikkje veit kven dronninga i landet er, er jo ganske urovekkande, det er eg enig i. 

• Liker 5
Skrevet
Bendie skrev (18 timer siden):

Nå har Ivorie flere ansatte. Hvor mange det er snakk om der vet jeg ikke. Men vil tro det fort er 5+.  Hun har vel også indirekte bidratt til ansatte i Nude. 

Så at hun har skapt arbeidsplasser her hjemme er det ikke noen tvil om. Så vet ikke helt hvor du vil hen her? 

Sitat

Ifølge offentlige registre og næringslivsdatabaser har Ivorie Studio (registrert som Ivorie Studio LLC NUF) 8 ansatte. [1]
Beauty Rebels AS har 6 ansatte registrert i offentlige registre. [1, 2, 3]

google sier det er 14 ansatte.. Jeg skjønner ikke behovet for å prøve få det til at hun ikke bidrar siden hun fortsatt er skattepliktig til norge osv osv og mediene også har gjentatt til det kjedsommelige at det å flytte til Dubai ikke akkurat minket skatteregningen hennes (før etter flere år!) så å forsøke snu narrativet til noe det ikke er faller på sin egen urimelighet, slik mange av kommentarene egentlig gjør og viser at de som poster dem overhode ikke har annet i sinn en å spy ut elendighet og føle seg selv bedre av å tråkke på noen de liksom får lov til å tråkke på.. Da har man det godt som menneske liksom? Forstå det den som kan.. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Da kom en liten bekreftelse på at kjæresten hennes er fra England.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...